Huittinen 2011; toukokuussa kadonnut 20-vuotias mies löytyi surmattuna kesäkuussa

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
RoadRacing
Susikoski

Re: Kadonnut 20 v. mies löytyi surmattuna Huittisista

Viesti Kirjoittaja RoadRacing »

Jos serkkua meinaat niin ainakaan sellasta huhua ei liiku todellakaan..

TS:n sisko MS ois 88 syntyny... Vaikkakin asuu Facebookin mukaan Tampereella.

Mielenkiinnosta leikin eniron kanssa ja TS:llä on ainakin muutama sukulainen Ikaalisissa. Enkä nyt väitä että sillä on mitään väliä, kunhan teen taustatyötä itseäni ja ehkä muitakin varten. TS:n FB-kavereista JaS, JS, PH-S ja LS asuvat Ikaalisissa.

Ja ainakin viime vuonna tämä TS:n siskon kihlattu, MR onvalmistunut viime vuonna Kokemäen ammattikoulusta ja asuinkuntana ollut tällöin Huittinen.

Löysin myös vuokrata-halutaan ilmoituksen pariskunnalta tämän vuoden helmikuulta. Akselilla Sastamala-Nokia-Tampere.

En väitä, että MS olisi sekaantunut juttuun, mutta hän on -88 syntynyt nainen ja voi olla ettei muuttoilmoitus, yms ole rekisteröitynyt vielä ja sen takia ilmoitetaan, että "huittislainen" nainen. Tai sitten on ilmoitettu ihan syntymäpaikkakunnan (jos se nyt ylipäätään on Huittinen) mukaan.

Rasittavaa puhua ihmisistä kirjainyhdistelmillä.
Siru83 kirjoitti:
Vuonna 1989 syntynyt harjavaltalainen mies ja vuonna 1988 syntynyt huittislainen nainen vangittiin todennäköisin syin murhasta tai avunannosta siihen.
Eli jompaa kumpaa epäillään vain avunannosta.
Miten niin jompaa kumpaa? Ei tuo lause sulje pois sitä etteikö molempia voitaisi epäillä murhasta tai avunannosta. Jos se olisi jompikumpi niin eikös siinä pitäisi lukea "ja avunannosta siihen".
Kyllikki S
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Kyllikki S »

Uhri itse on netin tietojen mukaan opiskellut Satakunnan käsi-ja taideteollisuusoppilaitoksessa, nykyisessä Sataedu Nakkilan yksikössä. Eli kun tuolla Satakunnan Kansan kommenteissa jotkut yrittää vihjailla, että uhri on narkkari, niin ilmeisesti on jotain yritystäkin elämässä ollut. Olisi tosiaan kiinnostavaa tietää tämänkin tapauksen motiiveista. Huumeetko taas ainut "syy" ja aiheuttaja.
Tässä puhutaan harkitusta murhasta mikä kyllä mietityttää nyt kovasti.
Totuus
Siru83
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Siru83 »

SK:n kommenteista näkee, ettei kukaan kirjoittaja tiedä varmaan edes uhrin henkilöllisyyttä saati tekijöiden. Toiset spekuloi, että voisi olla narkomaaneja ja toiset että kyseessä voisi olla hyvien perheiden lapset. Mutta nuo narkomaanikommentit viittaa pikemminkin tekijöihin, kun puhutaan huittislaisista.
Siru83
Adrian Monk

En väitä, että MS olisi sekaantunut juttuun, mutta hän on -88 syntynyt nainen ja voi olla ettei muuttoilmoitus, yms ole rekisteröitynyt vielä ja sen takia ilmoitetaan, että "huittislainen" nainen. Tai sitten on ilmoitettu ihan syntymäpaikkakunnan (jos se nyt ylipäätään on Huittinen) mukaan.
´

MS on ollut Facebookissa aktiivinen lauantain 11.6 tapahtuneiden kiinniottojen jälkeen, viimeksi eilen. Epäillyt on vangittuna; hänellä ei siis voi olla osuutta asiaan.

Huomaa Roadracing tämä:
20-vuotiasta huittislaista miestä epäillään murhasta, ja 21-vuotiasta harjavaltalaista miestä ja 22-vuotiasta huittislaista naista murhasta tai avunannosta siihen.
Eli toinen miespuolinen epäilty on harjavaltalainen, oletettavasti tullut uhrin kanssa Huittisiin vierailemaan TS:n luona.
The Stig
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja The Stig »

Ompas mielenkiintoista salapoliisi-työtä. Ärsyttää vaan nuo kirjainlyhennelmät, kun löytyy muitakin. (myönnä, minäkin olen utelias FB:n käyttäjä). Yksi ST taitaa olla uhrin serkku, liekkö hän epäiltynä..? Kohta tämä on sellainen sillisalaatti, kun spekuloidaan MS, ST, TS osuuksia, ja liittyvätkö edes surmaan mitenkään 8)
Kuolema kiehtoo
nuusku-nella
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja nuusku-nella »

Kyllikki S kirjoitti:Uhri itse on netin tietojen mukaan opiskellut Satakunnan käsi-ja taideteollisuusoppilaitoksessa, nykyisessä Sataedu Nakkilan yksikössä. Eli kun tuolla Satakunnan Kansan kommenteissa jotkut yrittää vihjailla, että uhri on narkkari, niin ilmeisesti on jotain yritystäkin elämässä ollut. Olisi tosiaan kiinnostavaa tietää tämänkin tapauksen motiiveista. Huumeetko taas ainut "syy" ja aiheuttaja.
Tässä puhutaan harkitusta murhasta mikä kyllä mietityttää nyt kovasti.
Joo, itsekin niitä juttuja sekä fb-profiileita vilkuilin (Kyllä ihmiset, niitä voi myös lukea ilman että linkittää tai raportoi kaiken heti tänne :shock: Joko joku kohta perustaa sen topicin tuolle aiheelle, voin tulla avautumaan) eikä sieltä nyt ainakaan mitään suoria viitteitä saanut esim uhrin huumeiden käytölle. Uhrin äiti kuitenkin kirjoituksissaan antaa pariin kertaan ymmärtää että pojalla "ei ole kaikki yhtä hyvin kuten muilla" eli jotain huolta on äidillä ollut. Tuo nyt taas toisaalta voi sitten tarkoittaa ihan mitä vaan, suhdesotkuja, rahaongelmia jne eli en tee liian pitkälle meneviä johtopäätöksiä siitä(kään).

Hieman kummallinen tapaus ja poliisi melko nopeasti jäljille päästyään alkoi puhumaan murhasta ja julmasta teosta joten hieman kauhulla odotan kyllä mitä hirveyksiä tästäkin taas paljastuu taustalta :( (Jälleen kiinnitän muuten huomioni siihen että tässäkin henkirikoksessa on mukana useita tekijöitä, ainakin kaksi. Ei enää riitä että yksin tappaa jonkun vaan se pitää tehdä porukalla jotta on hauskempaa ja jännempää? Näitä on nyt ollut jo monta missä kaveriporukka/kaverukset näemmä vaan päättää tappaa jonkun puolitutun)
Siru83
Adrian Monk

89 syntyneen harjavaltalaismiehen ja 88 syntyneen huittislaisnaisen henkilöllisyys on täysi mysteeri, mutta 90 syntyneen TS:n osuutta puoltaa useampikin seikka. Uhrin sanotaan menneen hänen kanssaan 13. toukokuuta Huittisten Siniseen Karhuun. Seuraavana päivänä uhri on surmattu. Poliisin ensin kiinni ottama henkilö on 20-vuotias, eli ikä sopii myös TS:n, ja hän on uhrin kaverilistalla. Hänen ilmeisesti myös huhutaan paikkakunnalla olevan tekijä. Ja joo, useimmat tietävät nämä asiat jo, niille jotka eivät tiedä, niin tuossa tähän asiaan liittyvät tähänastiset tiedot/huhut.

Nimikirjainten käyttö on mielestäni OK, mutta pitää muistaa se mahdollisuus, että näitä kahta tekijää ei ole välttämättä uhrin tai mahdollisen epäillyn kaverilistoilla, ja profiilit on voitu poistaa vangitsemisen jälkeen.

Huumeita aina veikataan ensin motiiviksi monessa tapauksessa. Tässäkään tapauksessa ei kuitenkaan ole mitään konkreettista, mikä viittaisi huumeisiin.
nuusku-nella
Adrian Monk

Siru83 kirjoitti: Nimikirjainten käyttö on mielestäni OK, mutta pitää muistaa se mahdollisuus, että näitä kahta tekijää ei ole välttämättä uhrin tai mahdollisen epäillyn kaverilistoilla, ja profiilit on voitu poistaa vangitsemisen jälkeen.

Huumeita aina veikataan ensin motiiviksi monessa tapauksessa. Tässäkään tapauksessa ei kuitenkaan ole mitään konkreettista, mikä viittaisi huumeisiin.
Joo, nimikirjaimia olen itsekin useamman jutun yhteydessä käyttänyt ja kyllä se pitänee sallia. Keskustelua voisi sitten käydä vaikka siitä että missä vaiheessa niitä nimikirjaimia voi alkaa käyttämään ja yhdistämään rikokseen, mielestäni olisi hyvä odottaa siihen että poliisi/lehdistö antaa jotain konkreettista (ikä ja asuinkunta, kontakti uhriin/tapaukseen, aikaisemmat tuomiot..) epäillyistä. Ja sittenkin se taitaa olla tapauskohtaista. Ja luonnollisesti on ihan mahdollista että osa tekijöistä ei ole uhrin fb-kavereissa, elämää kun edelleen on naamiksen ulkopuolellakin ja asioita tapahtuu ilman että niistä kerrotaan nettiin! :) (Tämä olisi ehkä joidenkin hyvä muistaa kun joskus tuntuu siltä että ihminen ei voi edes olla olemassa ellei ole jonkun fb-kaverina)

Jäin miettimään tuota "huumeet motiivina"-juttua.. Senhän voi kai käsittää kahdella tapaa, joko niin että motiivi todella liittyy huumeisiin tai sitten että huumeilla vain on osuutensa. Näistä kahdesta pidän jälkimmäistä todennäköisempänä, joskaan, kuten todettua, siihen ei mikään sinänsä viittaa. (Eli en tarkoita että pidän sitä todennäköisenä, pidän sitä vain todennäköisempänä noista kahdesta vaihtoehdosta. Rautalankaa) Jos huumeet olisivat teon motiivi niin se tarkoittaisi huumevelkoja tai välistä vetämistä, eihän se ikää katso mutta eikö nämä nyt ole vähän nuoria pyörittämään jotain bisnestä itekseen?
inka
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja inka »

iltalehti uutisoi:

13894298_uu.jpg
13894298_uu.jpg (67.29 KiB) Katsottu 1798 kertaa
Ystävät murhasivat

Keskiviikko 15.6.2011 klo 04.25

Kadonneeksi luultu harjavaltalainen nuori mies surmattiin raa'asti.
Mies ehti olla kateissa kuukauden

20-vuotias katosi toukokuun 13. päivä täysin yllättäen. Omaiset tekivät viranomaisille katoamisilmoituksen, mutta eivät luopuneet toivosta.

Ystävät ja omaiset yrittävät viikkoja selvittää, mihin nuorukainen on joutunut. Sunnuntaina saapui suru-uutinen: 20-vuotias nuori on löytynyt surmattuna.

Satakunnan käräjäoikeus vangitsi eilen todennäköisin syin murhasta epäiltynä 20-vuotiaan huittislaismiehen.

Samalla vangittiin myös vuonna 1988 syntynyt huittislaisnainen ja 1989 syntynyt harjavaltalaismies. Heidät vangittiin todennäköisin syin murhasta tai avunannosta murhaan epäiltynä.

Kuvan kokoa kohtuullistettu
-NILS-
Pää kiinni painajainen -Klamydia-
Siru83
Adrian Monk

IL, paperiversio:
Kolme epäiltyä

Satakunnan käräoikeus vangitsi eilen todennäköisin syin murhasta epäiltynä 20-vuotiaan huittislaismiehen.

Samalla vangittiin myös vuonna 1988 syntynyt huittislaisnainen ja 1989 syntynty harjavaltalaismies. Heidät vangittiin todennäköisin syin murhasta tai avunannosta murhaan epäiltynä.

Iltalehden tietojen mukaan uhri vietti viimeisen iltansa teosta vangittujen kanssa Sininen karhu-nimisessä baarissa Huittisissa. Pääkadun varressa sijaitsevassa ravintolassa järjestettiin tuolloin karaoke.

Ilta oli ollut rauhallinen, eikä mikään poikennut normaalista.
-Olen ollut suu auki, kun olen kuullut, keitä teosta epäillään. He eivät ole ikinä aiheuttaneet mitään häiriötä, baarista kerrotaan.
Edelleenkään mikään ei viittaa huumeisiin, päinvastoin epäillyt saattavat olla päällisinpuolin kunnollisia nuoria. TS:n osuus näyttää yhä todennäköisemmältä; hänen on sanottu olleen uhrin kanssa Sinisessä Karhussa 13.5 uhrin katoamispäivänä.
nuusku-nella
Adrian Monk

Siru83 kirjoitti:
Edelleenkään mikään ei viittaa huumeisiin, päinvastoin epäillyt saattavat olla päällisinpuolin kunnollisia nuoria. TS:n osuus näyttää yhä todennäköisemmältä; hänen on sanottu olleen uhrin kanssa Sinisessä Karhussa 13.5 uhrin katoamispäivänä.
Joo. Onkohan tässä nyt sitten taustalla jotain vanhoja kaunoja? Kun poliisi kuitenkin on kertonut että tekoon liittyy suunnitelmallisuutta. Vai meneekö sarjaan "huvikseen tapettiin"? :evil:

Edit. Facebook kertoo; Uhrilla ja T.S:llä näkyy olevan yhteisiä kavereita siellä pahamaineisessa vammalassa. (En aio laittaa nimikirjaimia) Tuttuja nimiä vaikkakaan itselläni ei ole yhteisiä ystäviä kummankaan kanssa. En oleta ko. yhteisten tuttujen liittyvän asiaan mitenkään mutta otin asian esiin taustaksi, en tiedä olivatko kuinka hyviä kavereita keskenään mutta samoissa porukoissa ilmeisesti pyörineet.
Kyllikki S
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Kyllikki S »

RoadRacing kirjoitti:
Jos suoraan sanotaan niin omasta mielestäni (itsehän olen täydellinen), Jari oli muita "hitaampi".
Joskus ei sitten muuta syytä tarvitakaan.
Totuus
Kala-Alpertti
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja Kala-Alpertti »

Offtopic:
inka kirjoitti:iltalehti uutisoi:

[img]hTosi%20iso%20kuva[/img]
Ystävät murhasivat
Minua on aina huvittanut nuo iltapäivälehtien sensuroidut naamakuvat. Miksi se täytyy laittaa siihen otsikkoon? "Tässä on uhrin naama! Mutta sensuroituna tunnistamisen vaikeuttamiseksi." :lol: Vai onko siellä sensuroimaton kuva paperilehden sivuilla? Itse en muista kun en ole moisia roskalehtiä lueskellut vuosikausiin...

Tai sitten on näitä sensurointeja toisesta päästä, että tyypin silmät on juuri ja juuri peitetty mustalla palkilla.
RoadRacing
Susikoski

Viesti Kirjoittaja RoadRacing »

Siru83 kirjoitti:
20-vuotiasta huittislaista miestä epäillään murhasta, ja 21-vuotiasta harjavaltalaista miestä ja 22-vuotiasta huittislaista naista murhasta tai avunannosta siihen.
Eli toinen miespuolinen epäilty on harjavaltalainen, oletettavasti tullut uhrin kanssa Huittisiin vierailemaan TS:n luona.
Juu huomasin kyllä. Ja oon kovasti selvitelly täällä "omalla" kylällä ku on Jarin kanssa sinne lähtenyt.
Facebook kirjoitti:MU:
isä soitti mulle aamusti ja kysy että oonko tulos tytärtäni katsomaan kokemäelle ja sanoin iloisena että oon tulos sit isä sano on parempi ettet tuu sit kysyin että miks niin sit isä sano että jari on on löydetty ja se on tapettu sit mä romahdin täysin sain jopa shokki tilanteen äiti joutu soittaa mulle ambulanssin mä sain terveyskeskusessa rauhoittavan lääkkeen mutta ei sekään mitään auttanut, VITTU KUN ON PASKA OLO!!!!!!!!!!!!!!!!!! :,((((((((((((((((((((((((
Kuten sanoin, jos Jari oli muita "hitaampi", niin on myös sisko ja äiti. :roll:
aga
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja aga »

RoadRacing kirjoitti:
Facebook kirjoitti:MU:
isä soitti mulle aamusti ja kysy että oonko tulos tytärtäni katsomaan kokemäelle ja sanoin iloisena että oon tulos sit isä sano on parempi ettet tuu sit kysyin että miks niin sit isä sano että jari on on löydetty ja se on tapettu sit mä romahdin täysin sain jopa shokki tilanteen äiti joutu soittaa mulle ambulanssin mä sain terveyskeskusessa rauhoittavan lääkkeen mutta ei sekään mitään auttanut, VITTU KUN ON PASKA OLO!!!!!!!!!!!!!!!!!! :,((((((((((((((((((((((((
Kuten sanoin, jos Jari oli muita "hitaampi", niin on myös sisko ja äiti. :roll:
Ei pahalla, mutta ei todellakaan äitikään kirjoitustensa perusteella tosiaan vaikuta siltä penaalin terävimmältä kynältä... Ihmettelin kuinka sekavaa ja alkeellista tekstiä sieltä kirjoitetaan. (ja miksi jokaisessa hymiössä on silmänisku, siinäkin kun itketään pojan kuolemaa?) Ei silti, otan osaa hänen suruunsa. Pelkkä uhrin yleinen tyhmyys on mielestäni huono syy tappamiselle... Siis jos oli älykkyydeltään sellainen, enhän minä pahemmin tiedä, koska ei ollut tuttu minulle.
Vastaa Viestiin