Omituisia tapahtumia tosielämästä
Re: Omituisia tapahtumia tosielämästä
Kiitos INES 7! Katselin omia viestejäni Kashmiriin liittyen, enkä hoksannut sanoneeni että olisi "karmivaa", että sitä soitetaan useamman kerran samoilla seuduilla, kun istun autossa jne. Kun tämä pieni itseäni huvittava ja kiinnostava ilmiö kuitenkin sinua rasittaa, lupaan täten etten enää mainitse täällä uusia samaan asiaan liittyviä tapauksia. Yritän pysytellä vain TODELLA omituisissa tapauksissa. Saanko kertoa täällä, jos vaikka näen tunnistamattoman lentävän esineen?
Nothing is quite what it seems
-
BlackFriday
- Poliisikoira Rex
Mun iPodilta meinas tulla tänään Kashmir, mutta skippasin
(liian pitkä biisi työmatkalle)
Oon nyt ollu puol vuotta töissä tuolla yhessä paikassa, ja meen bussilla, pysäkille pyörällä ehkä noin 2 km. Sitä on saattanu päivän mittaan olla vaikka minkälaista säätä, on lumimyräkkää talvella ja vesisateita nyt keväällä ja kesällä. Mutta kertaakaan en oo joutunut pyöräilemään sateessa töistä tullessa, sitten pari-5 minsaa sen jälkeen kun oon tullut kotiin, on alkanu sataa kaatamalla. Viimeeksi viime viikolla tulin pyörällä pysäkillä ja jäin matkalle viivyttelemään kun siellä näytti olevan joku poliisioperaatio meneillään. Noh, mopon nopeuden mittaus siellä vaan oli meneillään, parin minuutin päästä tietä pitkin tuli suht tukevahko konstaapeli mopolla joka tuskin kulki 50 km/h kovempaa
Siinä alkoi sitten jo ihan vähän tihuttelemaan jo kotia päin pyöräillessä mutta max. 2 min sen jälkeen kun olin laittanut kodin ulko-oven kiinni, tuli kuin esterin persiestä.
Muutama kerta menis vielä sattuman piikkiin, mutta näin on käyny ainakin parikymmentä kertaa puolen vuoden aikana, luonnonvoimat pitää mua pilkkanaan (lähinnä positiivisella tavalla)
Oon nyt ollu puol vuotta töissä tuolla yhessä paikassa, ja meen bussilla, pysäkille pyörällä ehkä noin 2 km. Sitä on saattanu päivän mittaan olla vaikka minkälaista säätä, on lumimyräkkää talvella ja vesisateita nyt keväällä ja kesällä. Mutta kertaakaan en oo joutunut pyöräilemään sateessa töistä tullessa, sitten pari-5 minsaa sen jälkeen kun oon tullut kotiin, on alkanu sataa kaatamalla. Viimeeksi viime viikolla tulin pyörällä pysäkillä ja jäin matkalle viivyttelemään kun siellä näytti olevan joku poliisioperaatio meneillään. Noh, mopon nopeuden mittaus siellä vaan oli meneillään, parin minuutin päästä tietä pitkin tuli suht tukevahko konstaapeli mopolla joka tuskin kulki 50 km/h kovempaa
Muutama kerta menis vielä sattuman piikkiin, mutta näin on käyny ainakin parikymmentä kertaa puolen vuoden aikana, luonnonvoimat pitää mua pilkkanaan (lähinnä positiivisella tavalla)
Hmm. Kuulostaa mielenterveysongelmaiselta kakkapyllyltä!
ny rillataan @ murobbs: "En puutu tuohon sherlockointiin mutta nyt tässä ketjussa alkaa olla oikeanlaista otetta. Vähän kuin murha.info mutta järkevillä ihmisillä."
ny rillataan @ murobbs: "En puutu tuohon sherlockointiin mutta nyt tässä ketjussa alkaa olla oikeanlaista otetta. Vähän kuin murha.info mutta järkevillä ihmisillä."
-
TaraAnne
- Scooby-Doo
Muutama outo tapaus on sattunut.
Mun piti matkustaa sillä Jokelan junaturman junalla. Vaisto tai jokin varoitti, joten siirsin matkustamista.
Odotin kuopustani. Kaikki sukulaiset ym oli varmoja, että se on tyttö. Minä olin nähnyt unen, jossa poika syntyi, sektiolla, sen jälkeen olin varma asiasta. Kuten tapahtuikin; poika syntyi ja sektiolla.
Kissani oli aikoinaan kadoksissa ollut pari kolme viikkoa. Katselin kerran ikkunasta huolissani, ja maanittelin mielessäni, että tulis jo kotio. Parin tunnin päästä kissani kotiutuikin reissultaan.
Viimeisin uneni on ollut sellainen, että näin mummoni kuolleena arkussa. Mutta hänpä heräsikin henkiin ja puhui jotain, en muista mitä. Ajattelin, että jotain kohta kuuluu mummosta (emme pidä yhteyksiä). Isöni sitten kertoikin muutaman päivän päästä, että mummo oli saanut sydärin ja joutunut sairaalaan.
Monesti kun lapseni ovat ulkona, ja alan olla huolissani missä he ovat (ylihuolehtivainen äiti
), niin johan kohta tulevat kotio.
...Semmosia pieniä sattumuksia. Onhan noita muitakin ollut, mutta en tähän hätään kaikkea jaksa muistaa.
Mun piti matkustaa sillä Jokelan junaturman junalla. Vaisto tai jokin varoitti, joten siirsin matkustamista.
Odotin kuopustani. Kaikki sukulaiset ym oli varmoja, että se on tyttö. Minä olin nähnyt unen, jossa poika syntyi, sektiolla, sen jälkeen olin varma asiasta. Kuten tapahtuikin; poika syntyi ja sektiolla.
Kissani oli aikoinaan kadoksissa ollut pari kolme viikkoa. Katselin kerran ikkunasta huolissani, ja maanittelin mielessäni, että tulis jo kotio. Parin tunnin päästä kissani kotiutuikin reissultaan.
Viimeisin uneni on ollut sellainen, että näin mummoni kuolleena arkussa. Mutta hänpä heräsikin henkiin ja puhui jotain, en muista mitä. Ajattelin, että jotain kohta kuuluu mummosta (emme pidä yhteyksiä). Isöni sitten kertoikin muutaman päivän päästä, että mummo oli saanut sydärin ja joutunut sairaalaan.
Monesti kun lapseni ovat ulkona, ja alan olla huolissani missä he ovat (ylihuolehtivainen äiti
...Semmosia pieniä sattumuksia. Onhan noita muitakin ollut, mutta en tähän hätään kaikkea jaksa muistaa.
"Hell is empty and all the devils are here."
-William Shakespeare-
-William Shakespeare-
-
polliisin tuttava
- Scooby-Doo
Kummallinen tapaus. Tuosta tulee mieleen, että kerran olin serkkupoikani kanssa matkalla mummolasta toiseen, kun pysähdyimme katsomaan jotain luonnoniolmiötä siinä tien vierellä. Samassa kuulin laukauksen äänen ja kuulin kun luoti iskeytyi tien penkkaan. Luoti surahti penkkaan sen verran lujaa, että havainto oli varma ja pelästyin todella kovasti. Joku oli ampunut pienoiskiväärillä kauempana. Muistan, että tajusin pelastuneeni, tai meidän molempien pelastuneen täpärästi. Etsimme luotia vähän aikaa, mutta eipä sitä löytynyt.Maybrick kirjoitti:Astiakaapista ^tuli mieleen tytölleni ja hänen serkulleen sattunut tapaus. Tytöt olivat tiskaamassa yhdessä mummonsa luona. Seisoivat vierekkäin tiskipöydän ääressä, toinen tiskasi ja toinen huuhteli ja nosti kaappin. Äkkiä serkku otti tyttöäni kädestä ja vetäisi syrjään. Samassa kaapista putosi terävä veitsi suoraan niille main, missä tytön käsi olisi ollut/liikkunut, ja alas altaaseen. Pikku juttu, mutta itse tytöt tilanteessa olleina pitivät sitä erikoisena sattumuksena.
Mä en ole varma laitoinko tän jo tänne, mutta välillä tulee kausia, jolloin saan kaupassa ostosten loppusummiksi pelkkiä tasasummia. Ihan sama mitä olen ostanut, sama juttu joka kerta. Kesällä sain niitä kuukauden ajan putkeen ja kun sain opiskelupaikan, tasasummat loppuivat siihen. Sama juttu kun hain aktiivisesti töitä: sain pelkkiä tasasummia kunnes töitä saatuani summat palautuivat jälleen nk. epätasaisiksi.
Näitä ei kylläkään ole pitkään aikaan tullut.
"You say stick to the highway. I say we should take my shortcut.
Why don't we just flip a coin?"
Why don't we just flip a coin?"
-
Spekultantti
- Theo Kojak
Vein kerran tyhjät pullot kauppaan ja keräsin sitten kärryyn ostokseni. En laskenut hintoja sen kummemmin, vaan otin mitä tarvitsin. Kassalla sitten ojensin pullokuitin, ja kassa sanoi, että sehän onkin tasasumma. Kuten olikin! Ja se oli joku tällainen tyyliin 16,30e, eli ei edes mikään tasasumma.
Aika uskomaton sattuma.
Aika uskomaton sattuma.
-
Hans-Peter Haulikko
- Hetty Wainthropp
en tiedä kuuluuko tänne, mutta ei ihan löytyny sopivampaakaan, en jaksanu avata uutta ja kuitenkin liittyy aiheeseen jotenkin:
eli katsoin juuri YLE areenasta tuon telkkaristakin tulleen palkitun elokuvan: Korsoteoria (2012)
tuolla ois elokuvasta tehty wikisivu --> http://fi.wikipedia.org/wiki/Korsoteoria
elokuva on katsottavissa areenasta vielä 4 päivää(maanantai iltaan 18.3)--> http://areena.yle.fi/tv/1765952
kyseessä on n. puolituntinen lyhytelokuva, perus suomalaista meininkiä sekakäyttäjineen ja perus duuneineen.
elokuva jäi moottoripyöräonnettomuudessa syksyllä 2011 menehtyneen Asko Sahlmanin viimeiseksi elokuvaksi. elokuvassa Asko esittää varastolla "pomo töissä" olevaa, ilmeisesti jostain tupakan aiheuttamasta sairaudesta kärsivää miestä. Askolla on siis "happilaite" mukana kokoajan, eikä näytä hyvin voivalta. Askon rooli on elokuvassa "kärttyinen" ja "katkera". elokuvan lopussa Asko istuu kirkossa hautajaisissa ja se jäi Askon viimeiseksi kuvaksi, viimeisessä elokuvassaan. se vielä sanottakoon, että syy miksi elokuvassa ollaan hautajaisissa liittyy onnettomuuteen tieliikenteessä.
eli kun katsoi elokuvaa ja tiesi jo ennestään Askon kohtalon, niin ei voinut olla katsomatta sitä ajatellen samalla, että ihan kuin siinä olisi sellaista "taiteilijan testamenttia" mukana.
monen muunkin menehtyneen näyttelijän ja muusikon viimeisissä teoksissa on samanlaista "mystisyyttä". esimerkiksi James Dean menehtyi auto-onnettomuudessa 1955 ja kuvatessaan viimeistä elokuvaansa "Giant" hän puhui antamassaan haastattelussa kaahailusta ja kilpa-ajosta. haastattelun viimeiset sanat kameralle toimittajan kysyessä olisiko Deanilla neuvoja "nuorille autoilijoille", Dean vastaa mahdollisesti viimeisen haastattelunsa lopuksi kutakuinkin: "ajelkaahan varovasti, henki jonka voit näin säästää, voi olla minun", ja kuinka sitten kävikään...
ja onhan noita vaikka kuinka paljon. aina kun sellaisen "bongaa", niin tulee perhosia vatsan pohjalle. se on sitä mystistä elämää ja sattumuksia.
onkos muilla tällaisia havaintoja taiteilijoista?
eli katsoin juuri YLE areenasta tuon telkkaristakin tulleen palkitun elokuvan: Korsoteoria (2012)
tuolla ois elokuvasta tehty wikisivu --> http://fi.wikipedia.org/wiki/Korsoteoria
elokuva on katsottavissa areenasta vielä 4 päivää(maanantai iltaan 18.3)--> http://areena.yle.fi/tv/1765952
kyseessä on n. puolituntinen lyhytelokuva, perus suomalaista meininkiä sekakäyttäjineen ja perus duuneineen.
elokuva jäi moottoripyöräonnettomuudessa syksyllä 2011 menehtyneen Asko Sahlmanin viimeiseksi elokuvaksi. elokuvassa Asko esittää varastolla "pomo töissä" olevaa, ilmeisesti jostain tupakan aiheuttamasta sairaudesta kärsivää miestä. Askolla on siis "happilaite" mukana kokoajan, eikä näytä hyvin voivalta. Askon rooli on elokuvassa "kärttyinen" ja "katkera". elokuvan lopussa Asko istuu kirkossa hautajaisissa ja se jäi Askon viimeiseksi kuvaksi, viimeisessä elokuvassaan. se vielä sanottakoon, että syy miksi elokuvassa ollaan hautajaisissa liittyy onnettomuuteen tieliikenteessä.
eli kun katsoi elokuvaa ja tiesi jo ennestään Askon kohtalon, niin ei voinut olla katsomatta sitä ajatellen samalla, että ihan kuin siinä olisi sellaista "taiteilijan testamenttia" mukana.
monen muunkin menehtyneen näyttelijän ja muusikon viimeisissä teoksissa on samanlaista "mystisyyttä". esimerkiksi James Dean menehtyi auto-onnettomuudessa 1955 ja kuvatessaan viimeistä elokuvaansa "Giant" hän puhui antamassaan haastattelussa kaahailusta ja kilpa-ajosta. haastattelun viimeiset sanat kameralle toimittajan kysyessä olisiko Deanilla neuvoja "nuorille autoilijoille", Dean vastaa mahdollisesti viimeisen haastattelunsa lopuksi kutakuinkin: "ajelkaahan varovasti, henki jonka voit näin säästää, voi olla minun", ja kuinka sitten kävikään...
ja onhan noita vaikka kuinka paljon. aina kun sellaisen "bongaa", niin tulee perhosia vatsan pohjalle. se on sitä mystistä elämää ja sattumuksia.
onkos muilla tällaisia havaintoja taiteilijoista?
"näin mä ajattelen, mä oon maalaispoika"
Ihan omituista. Just äsken, kun olin ehtinyt kirjoittaa Sirpalle viestiä Lautamiehiin, kuului seinän takaa kaamea räiskähdys. Ikään kuin olisi ikkunaa rikottu tai hajotettu jotain lasitavaraa ympäriinsä. Ryntäsin käytävälle ja naapurihuoneeseen ja mitäs siellä olikaan: sirpaleita pitkin lattiaa! Sirpa siellä ja sirpal täällä... Oli vielä joku leipälautanen, mutta kahvi ei sentään ollut läikkynyt väärään paikkaan.
Tämä tuli mieleen, omanalaisensa taiteilija. Eli Henri Toivosen viimeinen haastattelu:Hans-Peter Haulikko kirjoitti:onkos muilla tällaisia havaintoja taiteilijoista?
http://youtu.be/OwgB4Xs4LVQ
Katsottiin miehen kanssa eraana iltana "Paranormal activity". Seuraavana paivana soittelin siskolleni, joka oli ollut yksin kotona, kun miehensa oli tyomatkalla. Siskoni kertoi nahneensa hirvittavan toden tuntuista unta, jossa jokin veti hanta jaloista sangysta lattialle...
Paranormalin nahneet varmaan tietaa, millainen kohtaus elokuvassa on

Paranormalin nahneet varmaan tietaa, millainen kohtaus elokuvassa on
kun kuitenkin aina on elämä laina
Mulla oli lapsena sähköurut. Oltiin naapurin tytön kanssa mun huoneessa ja uruista alkoi kuulumaan mun isän ääni. Isällä oli uusi la radio autossa ja huuteli siihen jotain, "kuuleeko..." jotain numeroita tohon pisteitten paikalle. Se huutelu kuulu mun uruista
.
Kissat on omituisia elukoita. Meillä on parina kesänä kissa ollut kadoksissa ja joka kerta, kun alan puhumaan, että laitan ilmoituksen johonkin, niin samana päivänä palaa kotiin.
Kissat on omituisia elukoita. Meillä on parina kesänä kissa ollut kadoksissa ja joka kerta, kun alan puhumaan, että laitan ilmoituksen johonkin, niin samana päivänä palaa kotiin.
The trust of the innocent is the liar's most useful tool.
-Stephen King-
-Stephen King-
Olin vanhempieni luona viime viikonlopun. Äitini ja minä näimme samana yönä unta eräästä lapsuudenkaveristani, jonka kanssa olen ollut yhteyksissä viimeksi n. 10 vuotta sitten emmekä olleet keskustelleet hänestä tai miettineet häntä sen jälkeen oikeastaan lainkaan.
Unessa, jonka näimme, kaverini isä osti hänelle hienon asunnon. Äitini kertoi aamulla että 'näin unta, että X:n isä osti hänelle kivan kolmion.' Kerroin nähneeni samaa unta ja molemmat ihmettelimme asiaa. Täytyy varmaan kysäistä yhteiseltä tutultamme X:n kuulumisia, jos uni vaikka pitäisikin paikkansa
Unessa, jonka näimme, kaverini isä osti hänelle hienon asunnon. Äitini kertoi aamulla että 'näin unta, että X:n isä osti hänelle kivan kolmion.' Kerroin nähneeni samaa unta ja molemmat ihmettelimme asiaa. Täytyy varmaan kysäistä yhteiseltä tutultamme X:n kuulumisia, jos uni vaikka pitäisikin paikkansa
Olen löytänyt 2e kolikon saman kaupan lattialta kolme kertaa parin viikon aikana, aika erikoista, jos sama trendi jatkuu niin satanen koossa jo vuodenvaihteessa!
Katselin elokuvan "The Fourth Kind". Siinähän ne uhvot ja omituisuudet alkoivat aina yöllä 03.33.
Seuraavana yönä heräsin ilman mitään erityistä syytä (ei tarvinnut mennä vessaan tms) ja mitä kello olikaan kun kurkkasin kännyä? 03.33.
Hieman meinasi pelottaa, varsinkin kun ufot ja humanoidit ovat olleet mun suurin pelko lapsesta saakka. Ei sillä väliä, ettei ole kovin realistinen fobia, ei oo meinaan ufot vielä tähänkään päivään mennessä tulleet ja siepanneet.
Seuraavana yönä heräsin ilman mitään erityistä syytä (ei tarvinnut mennä vessaan tms) ja mitä kello olikaan kun kurkkasin kännyä? 03.33.
Hieman meinasi pelottaa, varsinkin kun ufot ja humanoidit ovat olleet mun suurin pelko lapsesta saakka. Ei sillä väliä, ettei ole kovin realistinen fobia, ei oo meinaan ufot vielä tähänkään päivään mennessä tulleet ja siepanneet.
..We can cruise down Robbert Street all night long, but I think I'll just rape you and kill you instead..
You're the cutest girl I've ever seen in my life. But it's over now, and with my knife.
- Therapy? - Diane.
You're the cutest girl I've ever seen in my life. But it's over now, and with my knife.
- Therapy? - Diane.
Minä puhuin lapsena todella paljon unissani. Melkein joka yö tuli jotakin juteltua. Pelottavaa oli, kun eräs silloinen ystäväni alkoi puhua myös unissaan. Täysin samoja juttuja kuin minä, täysin samaan aikaan.
Myös omituisia nimisattumia on ollut. Kaikki pitkäaikaisten ihastusteni/seurustelukumppaneiden etunimet alkavat samalla kirjaimella. Kerran käytin eräästä ihmisestä salanimeä ja piakkoin tutustuinkin toiseen tyyppiin jonka sukunimi oli sama, kuin tämän toisen salanimi. Tämä siis jo useita vuosia takaperin, mutta kumminkin. Todella hämärää touhua.
Erään tuttuni ja minun kiinnostuksenkohteet tuntuvat myös kulkevan rinta rinnan. Olemme muutenkin aika samanlaisia tyyppejä, mutta aina, kun jompi kumpi kiinnostuu jostain, niin toinen tulee samoin tein perässä. On se vähän ahdistavaakin, kun ei olla mitenkään läheisiä tjsp.
Myös omituisia nimisattumia on ollut. Kaikki pitkäaikaisten ihastusteni/seurustelukumppaneiden etunimet alkavat samalla kirjaimella. Kerran käytin eräästä ihmisestä salanimeä ja piakkoin tutustuinkin toiseen tyyppiin jonka sukunimi oli sama, kuin tämän toisen salanimi. Tämä siis jo useita vuosia takaperin, mutta kumminkin. Todella hämärää touhua.
Erään tuttuni ja minun kiinnostuksenkohteet tuntuvat myös kulkevan rinta rinnan. Olemme muutenkin aika samanlaisia tyyppejä, mutta aina, kun jompi kumpi kiinnostuu jostain, niin toinen tulee samoin tein perässä. On se vähän ahdistavaakin, kun ei olla mitenkään läheisiä tjsp.