matlockb kirjoitti:Kyllä tämä todellakin vaikuttaa siltä että ei tule todennäköisesti selviämään ainakaan virallisesti jos ei ruumiin jäänteitä löydetä eikä sekään takaa jutun selviämistä, kirjeen saapumisesta poliisiin on jo lähes 10 vuotta ja tutkimukset ovat ilmeisesti aika pitkälti kuitenkin polkeneet paikallaan tästä huolimatta koko tuon ajan.
Se olisi kova juttu, jos poliisilla olisi joku epäilty ja jostakin löytyisi Piian ruumiin jäänteitä ja/tai tavaroita, jotka olivat Piian mukana katoamishetkellä. Sen jälkeen olisi jotakin pientä mahdollisuutta kytkeä epäilty paremmin rikokseen kiinni.
matlockb kirjoitti:Kadonneet-ohjelman esittämisestä on muistaakseni 3-4 vuotta jo aikaa. Ainahan on mahdollista ja toivottavaa että selviäisi mutta en suhtaudu kyllä tämän tapuksen selviämiseen enää kovin toiveikkaasti. Olen jo aiemmin tuonut esiin epäilykseni siitä, että tekijä voi hyvinkin olla jo kuollut ja tämä ei ainakaan edesauta tapauksen selviämistä.
Valitettavasti tapauksesta on kulunut yli 22 vuotta ja ajan kuluminen ei ainakaan edesauta rikoksen selviämistä (mahdolliset todisteet, rikosjäljet yms. "happanevat", varsinkin luonnossa), ellei sitten jollakin ala omatunto kolkuttaa, kun on pitänyt tietoisesti sisällään ratkaisevaa vihjettä kaikki nämä vuodet.
En tiedä, että olisiko ollut mahdollista hyödyntää DNA:ta Piian katoamisessa tuoreeltaan, ja jos oli, niin hyödynnettiinkö sitä (DNA:ta siis) ja sen tarjoamia mahdollisuuksia?
Kirjeestä annettiin sen verran niukasti tietoa, että sitä on tulkittu monelta kantilta:
* kirjoittaja oli surmaaja itse
* kirjoittaja oli silminnäkijä tms.
* jos kirjoittaja oli silminnäkijä, niin itse surmaaja on kuollut
* jos kirjoittaja oli silminnäkijä, niin surmaaja on elossa
* ....
* ....
jne.
matlockb kirjoitti:Poliisilla todennäköisesti on vahva epäilys, ehkä jopa varma tieto tekijästä, mutta näyttö vain puuttuu. Pahalta tuntuu kirjoittaa näin tylyä tekstiä, varsinkin jos Piian omaiset sattuvat lukemaan näitä, mutta tämä on henkilökohtainen olettamukseni ja mielipiteeni ja suurin osa varmaan tunnustaa ajattelevansa tapauksen selviämisestä samalla tavalla.
Yhdyn matlockbin sanoihin.
Minä juon viinaa ainoastaan silloin, kun minulla on juhlapäivä. Silloin minulla on juhlapäivä, kun minulla on viinaa!