Hessu52 kirjoitti:Tuolla sitä oli teemulle vastinetta sitten kokorahan edestä yön lämpötilaan, jonka hän väitti olleen viileä Bodomilla 4-5.6-60.
Aivan hyvin Gusse on voitu kelin puolesta pistää ulkoruokintaan, sillä pakkasukko ei ainakaan olisi kankahalla pannut häntä, niin lämmin ulkona oli
...
Että ohimennen sanoja toisen keskustelijan suuhun, olennaisen asian vierestä, hieman uhoa, ja jankuttaminen alkaa?
Kerrataan lähin tunnettu sisämaan lämpötila sille yölle:
Alin lämpötila lähellä maan pintaa edeltävän 12 tunnin aikana
Helsinki-Vantaa lentoasema
1960 6 5 klo 8: 9,5
Laadittu Ilmatieteen laitoksen aineiston pohjalta Copyright:Ilmatieteenlaitos
Kerrataan omakin väite, joka siis koskee toista paikkaa:
Omat subjektiiviset muistikuvat lämpötilasta (läntinen Uusimaa, vastaa Hki-Vantaa lentoaseman paikkaa)
Ulkoilmaan avoimella lämmittämättömällä nukkumapaikalla olisi tullut kylmä ilman makuusäkkiä helluntaiviikonlopun öinä.
Nurmikko oli aamuisin kuiva, mutta sen verran viileä, että työkaveri halusi käyttää kenkiä, kun itse kuljin paljain jaloin. Eli yhdestä saattoi tuntua kylmältä mutta toisesta ei.
Samanlaista epätarkkuutta näyttää olevan muutamassa muussakin hänen viittauksessaan, joita Konsta ja Sariola ovat käsitelleet. Niitä on liian paljon, jotta itse voisin ilman muuta pitää totuuden veroisina Hessu52:n kirjoituksia. Jos jotain kiinnostavaa on, niin kaikki on tarkistettava, koska huolimattomuutta näkyy aivan liikaa, etten siitä enempää sanoisi.
Itse asia oli, että teltta pitää huonosti lämmintä. Enemmän siitä on tuulen suojaa. Esitin pointin, että lämpötilojen perusteella Björklundin selkää olisi voinut kylmätä telttakangasta vasten, jolloin hän olisi voinut vaihtaa asentoa siihen nähden, mitä Gustafsson kertoi oikeudelle nukkumaanmenotilanteesta. Näin Björklundin kasvot olisivat jossain vaiheessa olleet kohti niemen tyveä ja etelää. Se taas oli mahdotonta Hessu52:n mukaan. Tytöillä ei yksinkertaisesti voinut olla kylmä, eivätkä he koskaan kääntäneet selkäänsä (hänen kanssaan). Em. viittaukset kuuluvat onnettomuusteorian puolelle, jossa siitä voi tarvittaessa jatkaa. Niin tai näin, Björklundin paikkaa ja asentoa väkivallan alkaessa ei kerrota ETP:ssä.