Raisa Räisäsen tapaus vuodelta 1999, Tampere (ketju 1)

Suomessa kadoksissa olevat henkilöt
Eliza
Hetty Wainthropp

Re: Raisa Räisäsen tapaus vuodelta 1999, Tampere

Viesti Kirjoittaja Eliza »

Jakkupuku ja muut aikuismaiset vaatteet olivat käytössä sitä varten että pääsisi baariin. Ei niitä kouluun laitettu vaan viihteelle tai jos tuli asiaa Alkoon jos kukaan ei ollut käynyt Virossa tai saanut hakijaa.
amle
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja amle »

Mulla oli lukioaikana v.97-00 blazer eli jakku usein koulussa. Tosin minä nyt olin vähän persoonallinen pukeutuja.. Baarissa olin topissa, tosin se blazer saattoi olla joskus lämmikkeenä. Ja kyllähän sitä jakku päällä aikuisemmalta toki baariin pyrkiessä näyttää.
Rohkenen epäillä.
Rezah
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja Rezah »

Ainakin -80 luvun lopussa jakut oli muotia ja niitä käytettiin myös muutoin kun viihteellä. Farkut ja jakku, minihame ja jakku. Ja olkatoppaukset :lol:
There are no crimes behind enemy lines
KerttuC
Alokas

Viesti Kirjoittaja KerttuC »

Minäkin tuun mukaan miettimään. Olen lukenut nyt tämän kaiken läpi.

Muutama juttu: onkohan mitään varmaa tietoa rr:n pituudesta. Muistan katoamisen aikoihin puhutun 180 cm:stä, täällä yksi maininta 175 cm. Vaikka joku sanoo, ettei ole mitenkään ihmeellisen pituinen, sanoisin, että 175 cm + 12 cm:n korot on niin pitkä, että esimerkiksi minä 170 cm:nä harvoin näen sen mittaisia miehiä, saatikka sitten naisia. Se, että vähäpukeisena ja noin pitkänä ja nuorena tallailee ympäri keskustaa nollakelissä eikä jää kenenkään mieleen, voisi merkitä mielestäni vain sitä, ettei hän ole ollutkaan siellä.

Mielestäni hän on niin lapsen näköinen, ettei ole voinut kovin pitkään harrastaa kapakoissa pyörimistä, ei edes väärennetyillä henkkareilla. Itse ravintola-alan ihmisenä en olisi hänelle myynyt. Miten lienee ulkonäkö muuttunut esim. meikattuna? Mietin vaan sitä, että hän on puheissa leimattu varsin kokeneeksi ja huumekytköksistä puhutaan jne. Kuinkahan oikeasti asiat lienevät? Jos kaveri joutuu lainaamaan 20 mk, tuskin lienee kovin rahoissaan, eikä sellaisilla rahoilla huumeitakaan osteta. Minkähänlaista viikkorahaa saanut?

Eniten mietityttää se, että siinä vaiheessa kun jakku "kadonnut", lienee selvää, että myös rahat, kännykkä ja KOTIAVAIMET ovat myös kadoksissa. Onkohan ennenkin kadottanut esim. avaimet, jolloin selittyy se, ettei ole esim. äitiin yhteydessä. Miten olisi voinut päästä kotiin tai isälleen ilman näitä edellä mainittuja.

Joku näköhavainto oli ulkomaalaisista miehistä ja pitkästä nuoresta naisesta ja kännykästä, ja havainto olisi ohitettu sen takia (jos oikein ymmärsin), että naisella sandaalit jalassa. Minä kutsuisin noita rr:n kenkiä sandaaleiksi, eiväthän ne ole avokkaatkaan.

Piippuun katoamisesta on mainittu, että hankala kuskata ruumista tai vastahakoista naista yläilmoihin. Entä jos sinne menty vapaaehtoisesti, katselemaan tähtiä yms. Pystyykö Treella olemaan katolla, tasanteella tms. niin, ettei löydetä. Tulee vaan mieleen nämä muutkin yläilmoihin kadonneet...

En tunne Tretta yhtään mutta onko varmaa, että se Sarankulmassa auton alle jäänyt nainen on kävellyt sinne? Entä jos joku kyydinnyt? Tavoitettiinko yliajajaa?

Ja viimeisenä: minäkin olen nähnyt unta tästä. Unessa rr oli piilotettu punaisen puutalon pihassa olevaan neliskulmaisen muotoiseen vesialtaaseen. Altaan keskellä on kukkarakennelma, joka piilottaa vesisäiliöt ym. Puutalo on toiminut kesäkahvilana. Lisäksi asiaan liittyy jotenkin mies, jolla on punertavan ruskeat hapsulliset hiukset ja samanvärinen parta. Tällä miehellä tai ko. talolla on jokin moottoripyöräkytkentä.
SidoMinut
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja SidoMinut »

KerttuC kirjoitti:
Eniten mietityttää se, että siinä vaiheessa kun jakku "kadonnut", lienee selvää, että myös rahat, kännykkä ja KOTIAVAIMET ovat myös kadoksissa. Onkohan ennenkin kadottanut esim. avaimet, jolloin selittyy se, ettei ole esim. äitiin yhteydessä. Miten olisi voinut päästä kotiin tai isälleen ilman näitä edellä mainittuja.

Ei välttämättä. Monasti jotkut jakut ovat sellaisia, joiden taskut ovat kokoa 5cmx5cm ja kaikenlisäksi ne pitää vielä itse ratkoa auki. Niihin ei oikein saa jemmattua mitään talteen.

Muutaman kerran olen lukenut lehtien mielipidepalstoilta juttuja inhottavista portsareista, jotka eivät tajua, että naisen jakku EI OLE ulkotakki, vaan sitä voidaan pitää myös sisällä (ja muusta vaatetuksesta riippuen täytyykin pitää päällä, ettei kulje ihan puolialasti). Portsarit siis vaatimalla vaativat jakkua vaatesäilytykseen, eikä asiakas sitä halua antaa...
Tämän taivaan alla tuuli puhaltaa.
Valdovas
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Valdovas »

SidoMinut kirjoitti: Ei välttämättä. Monasti jotkut jakut ovat sellaisia, joiden taskut ovat kokoa 5cmx5cm ja kaikenlisäksi ne pitää vielä itse ratkoa auki. Niihin ei oikein saa jemmattua mitään talteen.

Muutaman kerran olen lukenut lehtien mielipidepalstoilta juttuja inhottavista portsareista, jotka eivät tajua, että naisen jakku EI OLE ulkotakki, vaan sitä voidaan pitää myös sisällä (ja muusta vaatetuksesta riippuen täytyykin pitää päällä, ettei kulje ihan puolialasti). Portsarit siis vaatimalla vaativat jakkua vaatesäilytykseen, eikä asiakas sitä halua antaa...
Aika outoja portsareita, jos tuollaisia tosiaan on. Eihän miehiltäkään puvun- tai pikkutakkia narikkaan vaadita... :roll:

Mikäli asiasta vallitsee edelleen epämääräisiä käytäntöjä, niin kannattaa ehkä pukeutua allaolevan kaltaisiin jakkuihin. Niitä nyt törpöimmätkään portsarit tuskin ilkeävät narikkaan vaatia... 8)

Kuva
hannu hanhi
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja hannu hanhi »

Itse muistan, että 15-16-vuotiaana itseni ikäiset tytöt pääsivät sisään viilatuilla henkkareilla varsinkin, jos olivat pukeutuneet riittävän kevyesti. Meitä finninaamaisia poikia ei portsarit vahingossakaan päästäneet sisään.

Tuosta Valdovasin linkittämästä kuvasta voi kyllä sanoa, että takkia ei varmasti kukaan tuolta leidiltä pyydä narikkaan. Noita silikoneja ei kestä kenenkään polla katsoa.
SidoMinut
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja SidoMinut »

Valdovas kirjoitti: Aika outoja portsareita, jos tuollaisia tosiaan on. Eihän miehiltäkään puvun- tai pikkutakkia narikkaan vaadita... :roll:

Viimeksi viime viikolla luin Ilkka -lehden mielipidepalstalta vuodatuksen portsareista, jotka eivät päästä pikkujakulla baariin sisään, vaan pitää ilmeisesti olla verkkarit ja huppari -ihan niinkuin siellä salilla, missä nämä bodariportsarit treenaavat...
Tämän taivaan alla tuuli puhaltaa.
DollariExpress
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja DollariExpress »

KerttuC kirjoitti: Mietin vaan sitä, että hän on puheissa leimattu varsin kokeneeksi ja huumekytköksistä puhutaan jne.

oon seurannut tätä ketjua koko matkan,mutta en kyllä muista missään nimessä että raisalla olis ollu huume tms. laittomuuksia kytköksiä?!?!

tosin sinä varmaan muistat paremmin kun olet ketjun äsken lukenut läpi.

edit. et kai lukenut tuota huume hommaa jonkun palstalaisen kehittelemänä juttuna? täällä kun on jonkin verran ihmisiä jotka ikäänkuin johdattaa juttuja omiin mielikuvituksiin ja toisinaan ketju alkaa näyttämään siltä kuin ne tarinat ja mielikuvitukset olisi täyttä totta jutussa ja siten muutama lisää löylyä niin homma alkaa oleen bueno satukirjaan
kun linkität,niin kopioi asia samalla ketjuun,koska linkit kuolevat joskus jopa muutamassa viikossa ja asia katoaa bittiavaruuteen
INES 7
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja INES 7 »

Juu tai sit tulkitaan väärin epätoivoiset spekulaatiot "voiskos olla vaikka huumejuttua taustalla?", ottaen ne ikäänkuin varmoina huhuina.

Alan enemmän ja enemmän uskoa, ettei Raisa ollut tuolloin keskustassa. (Juu, tiedän monen niin nähneen ja tietäneen, muttei olisi eka kerta kun...)
Valdovas
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Valdovas »

SidoMinut kirjoitti: Viimeksi viime viikolla luin Ilkka -lehden mielipidepalstalta vuodatuksen portsareista, jotka eivät päästä pikkujakulla baariin sisään, vaan pitää ilmeisesti olla verkkarit ja huppari -ihan niinkuin siellä salilla, missä nämä bodariportsarit treenaavat...
Jaa, ehkä siellä Pohojanmaalla sitten... Näillä lakeuksilla ei jumalauta tulla pikkujakussa baariin! :lol:

Neuvoksi sanoisin, ettei sellaiseen baariin sitten ehkä kannata pahemmin mennäkään... 8)
INES 7
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja INES 7 »

Valdovas kirjoitti:
SidoMinut kirjoitti: Viimeksi viime viikolla luin Ilkka -lehden mielipidepalstalta vuodatuksen portsareista, jotka eivät päästä pikkujakulla baariin sisään, vaan pitää ilmeisesti olla verkkarit ja huppari -ihan niinkuin siellä salilla, missä nämä bodariportsarit treenaavat...
Jaa, ehkä siellä Pohojanmaalla sitten... Näillä lakeuksilla ei jumalauta tulla pikkujakussa baariin! :lol:

Neuvoksi sanoisin, ettei sellaiseen baariin sitten ehkä kannata pahemmin mennäkään... 8)
Joo, ilo ilman pikkujakkua on teeskentelyä.
Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

Huumekytköksiä pidän tuulesta temmattuina, tuskin minkäänlaista faktaa löytyy ajatusten takaa. Tosin onhan lupa juttuja kehitellä, eipä sillä.
-Takuulla, sano Tampereenlikka!
Antarktis
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Antarktis »

Tampereen Tyttö kirjoitti:Huumekytköksiä pidän tuulesta temmattuina, tuskin minkäänlaista faktaa löytyy ajatusten takaa. Tosin onhan lupa juttuja kehitellä, eipä sillä.
Musta kans tuntuu ettei sillon vuonna 99 ollu kauheasti ainakaan kovia huumeita ns. normijanttereiden ulottuvilla. Ja vielä vähemmän uskon että joku ihan normaali perhetyttö semmosiin olis sekaantunu.
KerttuC
Alokas

Viesti Kirjoittaja KerttuC »

SidoMinut kirjoitti:
KerttuC kirjoitti:
Ei välttämättä. Monasti jotkut jakut ovat sellaisia, joiden taskut ovat kokoa 5cmx5cm ja kaikenlisäksi ne pitää vielä itse ratkoa auki. Niihin ei oikein saa jemmattua mitään talteen.

Hänellähän ei ollut laukkua. Jollei tavarat olleet jakun taskussa, niin missä ne olivat, tavaroilla tarkoitan rahoja, kännykkää ja avaimia. Minihameissa vielä harvemmin on taskuja. Pitikö hän tavaroita kädessä tanssiessaan ja kaupungilla ravatessa, vessassa käydessä jne? Rahaa ei ilmeisesti ollut juurikaan mutta varmaankin rahapussi oli, 90-luvun isohko kännykkä ja avainnippu, oletettavasti hänellä oli aivaimet ainakin kahteen paikkaan, kotiin ja isälleen.
Lukittu