Väkivaltarikollinen Kirsi Salo
Väkivaltarikollinen Kirsi Salo
Kyseisestä naisesta oli juttua alibin maaliskuun numerossa.Salo puukotti ex aviomiehensä turussa jungmaninkadulla 5 marraskuta 2010.Nainen väitti tekoa vahingoksi ja vaati vapautta,mutta hänet lähetettiin mielentilaan sen päätöstä en tedä.Naisella on synkkä rikosrekisteri:törkeä pahoinpitely 1994,tappo 1995(tuosta haluaisin lisätietoa)ja törkeä pahoinpitely 1999.Naisen tuomion haluaisin tietää.
Re: Kirsi Salo
Ei varmaankaan ole tv-persoona Kirsi Salo kyseessä?
On tietysti, mistä arvasit?Ei varmaankaan ole tv-persoona Kirsi Salo kyseessä?
aLIBISSA OLI KUVA,SEMMONEN VAALEA LIHAVA 40-50 VUOTIAAN NÄKÖINEN.SKANNAAN HUOMENNA ALIBIN JUTUN.
alibia en nyt lehtikasasta löydä mutta yritän aamulla ettiä.
olen yrittänyt lähettää kirjottamaani alibin juttua,mutta,kun painan lähetä tuleekin kirjaudu sisään ja kun kirjaudun niin teksti on hävinnyt.
Siis ootko pitkään kirjottanu sitä ensin ja sitten lähettänyt? Kannattaa kopioida teksti ensin kokonaisuudessaan ja liittää sitten. Jos on kirjautuneena pidempään passiivinen, pitää kirjautua uudelleen.
Re: Väkivaltarikollinen Kirsi Salo
joo olin kirjottanut aika pitkään.mitä tarkoitat tuolla kopioinnilla ja liittämisellä ja miten teen sen,kun olen uusi minfolainen.
-
nuusku-nella
- Adrian Monk
Kirjoita teksti ensin vaikka wordilla ja sitten kirjaudut sisään, vastaat viestiketjuun ja siihen ruutuun copy/pastetat sen wordilla kirjoittamasi tekstin. Auttoiko?kurvijor kirjoitti:joo olin kirjottanut aika pitkään.mitä tarkoitat tuolla kopioinnilla ja liittämisellä ja miten teen sen,kun olen uusi minfolainen.
omVarsinais-suomen käräjäoikeudessa käsitellään henkirikosjuttua,joka koskee avioparin yhteiselämän väkivaltaista päättymistä. vuoden 2010 marraskuussa.Kirsi Salo surmasi miehensä veitsellä lyöden Turun Jungmanninkadulla sijaitsevassa kerrostalohuoneistossa.Näin ainakin syyttäjän mielestä.Kihlakunnansyyttäjä Antti Kosken mukaan veitsenisku osu miestä kaulan alueelle niin,että veitsi on ensin kokonaan katkaissut oikean kaulavaltimon ja tämän jälkeen läpäissyt pään ja käsivarren valtimorungon seinämän työntyen suonen onteloon.Tämä kokonaisuus puolestaan aiheutti miehen nopean menehtymisen.Asunnolla oli tapahtuma aikana avioparin naispuolinen tuttava.Hän ei kertomansa mukaan nähnyt veitseniskua,vaan oli juuri tuolloin asunnon pesutiloissa.Naisen tultua takaisin hän havahtui veijälkiin ja lattialla makaavaan uhriin.Kirsi Salo oli miehensä kanssa naimisissa vuoden 2008 loppupuolelta vuoden 2009 kesään,jollion he erosivat "ainakin paperilla",kuten syyttäjä oikeudessa kuvailee.Suhteeseen liittyi väkivaltaa,jota ollaan kuvailtu molemminpuoliseksi.Tämä asia nousee vahvasti Turun oikeustalolla.Kirsi Salon mukaan kysymys ei ollut lainkaan tahallisesta teosta,vaan kamppailutilanteessa syntyneestä vahingosta.Toissijaisesti puolustus katsoo,että tapahtumat olivat lähteneet liikkeelle hätävarjelutilanteesta.Kirsi on ottanut veitsen puolustautuakseen miehensä väkivallalta,mutta tarkoitus ei ollut missään vaiheessa tappaa.Puolustuksen väite on raju.Veitsi on päätynyt uhrin kaulaan kamppailutilteessa,jolloin molemmat ovat kaatuneet lattialle.Naisen mukaan hän ei puukottanut miestään missään vaiheessa-ei ainakaan tahallaan.Puolustuksen mukaan nainen oli pitkään kärsinyt miehensä väkivaltaisuudesta.Myös tapahtumahetkellä mies oli hyökännyt naisen kimppuun.Tilanne johti kaaokseen,kun molemmat alkoivat tavoitella veistä.Lopulta nainen onnistui saamaan sen itselleen.Syytetyn puolelta nimettiin kirjallisena todisteina lähestymiskieltohakemukset miestä kohtaan.Hakemukset oli joko peruttu tai kumottu.Jos mies on väkivaltainen,niin samaa voi sanoa myös naisestakin.Rikosrekisteri kertoo karua kieltä menneisyydestä:Törkeä pahoinpitely vuonna 1994,tappo vuonna 1995,törkeä pahoinpitely vuonna1999,lisäksi useita pienempiä rikoksia.Syyttäjä vaatii Salolle ensisijaisesti tuomiota taposta,toissijaisesti törkeästä kuolemantuottamuksesta.Vastaaja kiistää päättäväisesti kaikki syytteet.Salon mukaan edelletyksiä hänen vangittuna pitämiselleen ei ole ja hänet tulisi laskea saman tien vapaaksi.Mutta palataanpa vielä marraskuun 5.päivän tapahtumiin.Kirsi Salon mukaan tapahtumat etenivät näin:-Kun minun asunnolleni mentiin,promilleja oli aika paljon veressä.Mies käytti kourallisen lääkkeitä.Se teki hänet hyvin aggressiiviseksi,varsinkin minua kohtaan.En tiedä, mikä hänellä oli.Enkä sitä,miksi se kohdistui juuri minuun.-Olimme olleet viettämässä päivää.Päätimme mennä minun luokseni.Kun sain laitettua oven kiinni,hän kävi saman tien nyrkeillä käsiksi.Ja hakkasi päätäni eteisen oveen.-Mukanamme ollut nainen poistui pesuhuoneeseen heti,kun tulimme asuntoon.-Kun mies päästi minusta irti,seuraava oli kuristus ote.Hän piti minua niin kauan kiinni,että taju oli lähdössä.Sitten päästi irti,ja taisi itsekin säikähtää.-Pakenin häntä parvekkeelle.Mies tuli perässä ja löi päätäni parvekkeen tiiliseinään.Pahoinpitely ei ollut minua kohtaan mitään pientä.Olin täysin avuton.-Tiiliseinään hakkaamisen jälkeen tapahtuneita asioita on hirveän vaikea muistaa.Sen voin sanoa,että kaikki tapahtui hirveän nopeasti,Salo kertoo oikeudelle.Poliisi oli tapahtumapaikalla kello 16.20.Nainen puhalsi tuolloin 1,6promillea.Hänen mukaansa humalatila ja lääkkeet saattoivat vaikuttaa siihen,ettei kaikkia asioita voi muistaa.Myös pään hakkaaminen tiiliseinään saattoi aiheuttaa muistikatkoksia.Salo vakuuttaa,että hänellä oli syy pelätä miestään.-Hän on ennenkin ollut hirveän väkivaltainen minua kohtaan.Itse puukotustilanteesta Salo ei paljonkaan kerro.-Minulla on sellaisia välähdyksiä.Muistikuvissa on tilanne,jossa kaaduimme yhdessä lattialle.Muistattteko,kun taistelitte siitä veitsestä?syyttäjä kysyy.-On selvää,että jokainen pitää puoliaan.Miehen väkivalta on ollut sen verran törkeää.Oli kysymys minunkin hengestäni.Olin hengen vaarassa,nainen vastaa.Entä teon jälkeen?Yritettiinkö miestä pelastaa?Soitettiinko apua?Oikeudessa pohditaan puhelimen kohtaloa.-Yritin soittaa hätäkeskukseen.Ehdin ottaa kännykkäni käteeni,kun mies tempaisi sen minulta pois.En tiedä mihin hän sen laittoi.Vastaajan mukaan naistuttava oli autuaan tietämätön huoneistossa meneillään olevasta kamppailusta.-Hän oli hirveän kauan kylpyhuoneessa.Hänellä oli siellä jotain pyykkiä.Sanoi menevänsä myös suihkuun.Miksi uhrille tuli näitä vammoja?syyttäjä kysyy.-Siinä on varmaa käyty sitä kamppailua.Salo tutustui mieheensä jo neljä vuotta,sitten.Alkoholi oli alusta lähtien mukana kuvioissa.-Hänellä ei todellakaan ollut muuta seuraa kuin seura,jossa ryypättiin.Myös lääkkeet kuuluivat kuvioon.-Suhteeseemme liittyi jonkinlaista alistamista.Hän pahoinpiteli minua alusta lähtien.Rikkoi kotona huonekalujakin.-Menimme kuitenkin naimisiin ja rakastuttiin.Siitä ei loppujen lopuksi tullut yhtään mitään.Lääkkeiden käyttö ja viina olivat suurimmat ongelmat.Nainen kertoi olleensa väkivallassa ottavana osapuolena.-Silmä oli mustana melkein aina,Salo väittää.Syyttäjä ihmettelee,että miksi he olivat kaiken ikävän jälkeen kuitenkin tekemisissä ja miksi miehen seura kiinnosti myös 5 marraskuuta.-Niinpä.Viestittelimme toisillemme.Ja lopulta hän tuli luokseni kylään.Käräjäsalissa ihmeteltiin myös,miksi lähestymiskieltohakemukset peruttiin ja miksi Salo pyysi väkivaltaista miestä käymään luonaan.-Sovimme aina asiat ja sitten lähestymiskiellot peruttiin.Ehkä me tykättiin toisistamme,Salo pohtii.Asunnossa vierailulla ollut naistuttava kertoo olleensa saunomassa,kun hän havahtui huoneesta kuuluneisiin ääniin.Todistajan mukaan tappelu ei suinkaan alkanut heti,kun asunnolle pääästiin.-Ensin syötiin ja käytiin tupakalla.Tämän jälkeen Kirsi kävi miehensä päälle.Se oli sellaista kissamaista tappelua,leikkitappelua.Painivat siinä pystypäin.saunassa ollessaan todistaja kuuli jotain vakavempaa.-Menin katsomaan mitä siellä tapahtuu.Näin Kirsillä jonkun veitsen kädessä.Mies makasi eteisen lattialla melkein kuolleena.Hän pyysi kaulalle jotain pyyhettä.-Kirsi laittoi veitsen keittiön lavuaariin ja istahti sen jälkeen tuolille.Hän oli shokissa.Jossakin vaiheessa puukottaja ryhtyi neuvomaan todistajaa,mitä tämän tulisi kertoa tapahtumista poliisille.Todistaja oli tapahtuma hetkellä melkein vesiselvä.Poliisin tullessa paikalle hän puhalsi puhtaan nollan.-olin juonut jonkun kaljan,mutta en varsinaisesti ollut humalassa.Todistaja muisti esitutkinnassa,kuinka salo oli valitellut:Miten tässä näin pääsi käymään.Todistaja oli oikeudessa vähäpuheisempi kuin aiemmin poliisin suorittamassa kuulujärkyttyneenä.Varsinais-suomen käräjäoikeus joutui kovan päätöksen eteen,kun syyttäjä vaati naiselle ensijaisesti taposta ehdotonta vankeusrangaistusta,jossa tulisi ottaa huomioon hänen aikaisempi rikoshistoriansa.Toisaalla syytettynä oleva nainen esitti vaatimuksen,että hänet tulisi laskea saman-tien vapaaksi.Varsinais-suen käräjäoikeus määräsi Kirsi Salon mielentilatutkimukseensteluissa.Syyttäjä kysyikin suoraan,pelkääkö tämä vastaajaa.-En,mutta kun sitten kuulin minkälainen tausta hänellä on,niin kyllä se vähän järkytti.Sain kuulla,että häntä oli syytetty aiemminkin taposta,Todistaja sanoi järkyttyneenä.Varsinais-suomen käräjäoikeus joutui kovan päätöksen eteen,kun syyttäjä vaati naiselle ensijaisesti taposta ehdotonta vankeusrangaistusta,jossa tulisi ottaa huomioon hänen aikaisempi rikoshistoriansa.Toisaalla syytettynä oleva nainen esitti vatimuksen,että hänet tulisi laskea saman tien vapaaksi.Varsinais-suomen käräjäoikeus määräsi Kirsi Salon mielentilatutkimuksevapaaksi.Varsinais-suomen käräjäoikeus määräsi Kirsi Salon mielentilatutkimukseen. alibi 3/2011
Se onnistui.Mikähän lie tuomio.Ja onkohan minfossa juttua naisen ensimmäisestä henkirikoksesta.sitä en ole löytänyt.
Kiitos kurvijorille tästä jutusta! (Jaksoit taistella loppuun asti
)
Tästä tuomiosta en tiedä, jollain lailla juttu tuntuu tutulta, mm. tämä ystävän pesutiloissa olo. Taisi olla joku toinen tällainen juttu, kun ystävätär lymysi vessassa sen aikaa, kun toinen oli tappohommissa.
En tosiaan haluaisi olla ratkaisijana tässä tapauksessa.
Tulee kyllä mieleen, josko naiset yhdessä ovat päättäneet, että ukon aika on ohi tässä elämässä. V*ttumainenhan tuo kuuluu olleen, mutta silti.
Tästä tuomiosta en tiedä, jollain lailla juttu tuntuu tutulta, mm. tämä ystävän pesutiloissa olo. Taisi olla joku toinen tällainen juttu, kun ystävätär lymysi vessassa sen aikaa, kun toinen oli tappohommissa.
En tosiaan haluaisi olla ratkaisijana tässä tapauksessa.
Tulee kyllä mieleen, josko naiset yhdessä ovat päättäneet, että ukon aika on ohi tässä elämässä. V*ttumainenhan tuo kuuluu olleen, mutta silti.
Sekin voi olla mahollista tai,sitten ei.kuulostaa siltä,että kirsi tuikkasi miehen hengiltä muussa mielessä,kuin vahingossa.oisikolopullinen tuomio 9-10 v
-
Aizerbaidzan
- Angus MacGyver
Satakunnan Kansa kirjoitti:http://www.satakunnankansa.fi/Satakunta ... vansa.html
Päivitetty 22.7.2011 17:46, julkaistu 22.7.2011 17:37
Aiemminkin tappanut turkulaisnainen puukotti miesystävänsä
Heikki Hakolehto
Marraskuun 5. päivänä miesystävänsä Turussa hengiltä puukottanut nainen on tuomittu seitsemän ja puolen vuoden vankeusrangaistukseen. Varsinais-Suomen käräjäoikeus tuomitsi Kirsi Marjut Salon, 46, täyttä ymmärrystä vailla tehdystä taposta.
Salo tappoi miesystävänsä Jungmanninkadulla sijaitsevassa asunnossa lyömällä tätä veitsellä voimakkaasti kaulaan. Uhri menehtyi nopeasti verenvuotoon.
Salon mukaan mies käyttäytyi häntä kohtaan alistavasti ja väkivaltaisesti. Pariskunta oli ollut naimisissa ja eronnut, mutta he tapailivat silti toisiaan.
Oikeus ei löytänyt teosta itsepuolustuksen tunnusmerkkejä, pikemminkin päinvastoin.
Salo on aiemmin tuomittu muun muassa taposta ja kahdesti törkeästä pahoinpitelystä, ollen joka kerralla alentuneesti syyntakeinen.
Henkirikosten ajallinen etäisyys on kuitenkin yli kymmenen vuotta, joten tuomittu pääsee rangaistuksestaan normaalisti ehdonalaiseen vapauteen.
Salo aikoo valittaa tuomiosta hovioikeuteen.