Gustafssonin vammat

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
konsta
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja konsta »

Loka kirjoitti: [Konstalle ja vain konstalle koska tätä polkua lähti tallaamaan.

Mi-kään ei to-dis-ta, et-tä Nis-se o-li-si ol-lut ta-ju-ton tai tajuissaan sinä aikana, joka ajoittuu iskun ja "murhaajan" telttapaikalta poistumisen väliin. Ymmärretty molemminpuolisesti nyt? :toivio:

Okei, et tajunnut, joten muotoillaan kyssäri uusiksi(tässä nimittäin ollaan ytimessä): Miten on mahdollista, ettei Nilsin liikkeistä ole mitään jälkiä, vaikka teltassa on veri vuotanut melkoisesti. Ei ole siis pienintäkään viitettä, että Nils olisi liikkunut. Teltan päällä ei ole lainkaan tippuverta, eikä myöskään kengillä. Käsittääkseni jälkiä olisi pitänyt jäädä, koska vammat olivat sellaiset, ettei umpeenhyytymistä voinut toivoa.

Okei, tajuttomuutta ei mikään todista, mutta eipä sillä tässä ole edes merkitystä. Ehkä Hassisen havaitsema alentunut tajunnantila kehittyi vasta myöhemmin. Itse kuitenkin uskon, että tuo iso valumaverialue teltassa on juuri "putoamisen seurausta".

Periaatteessa Nilsistä voisi saada kovalla väännöllä syyllisen. Olisinkin halukas näkemään sellsisen yrityksen, jossa olisi edes vähän vakuuttavuutta. Eli Hessun teorian voi toistaiseksi heittää romikselle, jollei sitä paranneta.
Hessu52
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

No joo, tehdään sitten niin, että heitetään sinunkin kaikki järjettömät teoriasi kenkien lainaamisestasi ja niiden piiloittamisesta autokuskin määräyksestä romikseen.

Pannaan sinne myös moottoripyöräonnettomuus, josta olet ollut niin vakuuttunut, että vastoin luonnon lakeja moottoripyörä jarrutettaessa, lähtee palaamaan takaisin tulosuuntaansa jarrupohjassa.

Näinhän väitit uhrikuvan "urien "synnyn.

Eiköhän liike-energia vie ainakin kuskia eteenpäin, kuten pyörääkin, eikä käännä energiaa jotenkin toisenlaiseksi.

Kyllä nuo sinun teoriasi ovat olleet sellaista tuubaa, jos ovat omanikin, että heitetään ne kaikki romikseen.
konsta
Ainesta Watsoniksi

Hessu52 kirjoitti:Kyllä nuo sinun teoriasi ovat olleet sellaista tuubaa, jos ovat omanikin, että heitetään ne kaikki romikseen.
Johan te olette nämä jo useasti heittäneet roskiin. Joten älä hermostu, parantele vain omiasi, ja kerro sitten, kun se selittää jotakin, ristiriidattomasti.

Itse olen jo kehitellyt sellaista teoriaa, joka selittäisi verijäljet ja mahdollistaisi Nilsin syyllisyyden. Murtta se tökkää pahasti tuossa yllämainitussa kohdassa.
Hessu52
Watson itse

Jos sinulla on joku uusi teoria, niin aletaan siitä rakentavasti keskustelemaan ilman mitään veetuiluja, kyllä se minulle sopii.

Kerro pois teoria, niin pohditaan yhdessä.
konsta
Ainesta Watsoniksi

Hessu52 kirjoitti:Jos sinulla on joku uusi teoria, niin aletaan siitä rakentavasti keskustelemaan ilman mitään veetuiluja, kyllä se minulle sopii.

Kerro pois teoria, niin pohditaan yhdessä.
Juuri totesin yllä, että se ei toimi, joten sitä on turha ruotia. Muta yritän vielä, ehkä se sitten on minun homma kertoa köydenrasvaajille, kuinka kaikki oli mahdollista, kjäh.
Hessu52
Watson itse

Arvon konsta, kun oikein kovasti yrität pinnistää, niin huomaat, ettei teorioita voi olla kovinkan montaa, oikeastaan vain yksi.

Se, miten kaikki on tapahtunut on ollut hyvin yksinkertaista.

Siinä olet oikeassa, että niemellä on tapahtunut onnettomuus, mutta siinä ei ole ollut seurueen ulkopuolisia henkilöitä, sen pystyt päättelemään, kun oikein ajattelet.

Minkälainen alkuasetelma on voinut olla, mistä seurueen kesken on tullut skismaa, se voisi olla hyvä lähtökohta, jos haluaa juttuun saada jotain järkeä

Tämä juttu on yhvin yksinkertainen, mutta aika ja kaikenmaailman sekoilut ovat tehneet hallaa tapaukselle ja aika on vielä lisännyt muka mysteeriota.

Ei juttua tarvitse kuin hetken miettiä ihan puolueettomasti, niin kyllä se loksahtaa kohdalleen.

Minä itse uskon, ettei Nisse muista illasta juurikaan mitään, saatika sitä, surmasiko, hän toverinsa.

Senhän oikeus myöskin totesi, ettei hän niin tehnyt.
konsta
Ainesta Watsoniksi

Hessu52 kirjoitti:Arvon konsta, kun oikein kovasti yrität pinnistää, niin huomaat, ettei teorioita voi olla kovinkan montaa, oikeastaan vain yksi.

Tuo oli hyvä pointti. Teorioita on jo esitetty ehkä pari tuhatta, ei yhtään toimivaa, mutta tapahtumaketjuja on vain yksi. Eli jos yksikään teoria ei vielä natsaa, niin tapahtumaketjua ei ole pystytty selvittämään.

Hessu, palaa muutama viesti taaksepäin ja yritä itse selittää tapahtumat. Olethan se jo velkaa, kun olet julkisuudessa syytellyt nimeltä mainittua henkilöä kolmoismurhaajaksi. No, maksun aika, hopi hopi....
Samson
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja Samson »

konsta kirjoitti:Juuri totesin yllä, että se ei toimi, joten sitä on turha ruotia. Muta yritän vielä, ehkä se sitten on minun homma kertoa köydenrasvaajille, kuinka kaikki oli mahdollista, kjäh.
Eli mysteerin ratkaisu alkaa vihdoinkin lähestymään :shock:

Yksi lukuisista mietityttäneistä asioista liittyy kellon aikoihin. Monesti puhutaan, että uhrien on täytynyt olla nukkumassa(kenties unessakin), jotta ulkopuolinen murhaaja on onnistunut teoissaan ja ennen kaikkea ilmeisesti ilman suurempaa mekkalaa. Jos kerran Nisse ja Seppo on nähty onkimassa/liikkumassa niemissä vielä neljän maissa/jälkeen, niin kuinka pian koko porukka onkaan sitten rauhoittunut ja telttaan sammunut, kun jo ennen kuutta ilmeisesti kaikki tavaroiden kätkemisetkin on tehty. Oma arvioni on, että ainakaan kaikki neljästä telttailijasta eivät ole nukkuneet tekojen alettua. Eikö siltikään kukaan kuullut kiilusilmän lähestymistä, vaikka tämä kenties hiljaa hiiviskelikin ? :?
konsta
Ainesta Watsoniksi

Kun Seppokin on jälkien perusteella kuollut teltan sisään, niin silloin luulisi jo porkoiden palanneen telttaan. Ei välttämättä kaikki nukkunut. Mutta mitä teet, jos kuulet askeleita? Veikkaan, että et yhtään mitään. Ollaan sentäs kyläläisten virkistysaleella, jossa voi hyvin joku liikkua.
Loka
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Loka »

konsta kirjoitti:
Loka kirjoitti: [Konstalle ja vain konstalle koska tätä polkua lähti tallaamaan.

Mi-kään ei to-dis-ta, et-tä Nis-se o-li-si ol-lut ta-ju-ton tai tajuissaan sinä aikana, joka ajoittuu iskun ja "murhaajan" telttapaikalta poistumisen väliin. Ymmärretty molemminpuolisesti nyt? :toivio:

Okei, et tajunnut, joten muotoillaan kyssäri uusiksi(tässä nimittäin ollaan ytimessä): Miten on mahdollista, ettei Nilsin liikkeistä ole mitään jälkiä, vaikka teltassa on veri vuotanut melkoisesti. Ei ole siis pienintäkään viitettä, että Nils olisi liikkunut. Teltan päällä ei ole lainkaan tippuverta, eikä myöskään kengillä. Käsittääkseni jälkiä olisi pitänyt jäädä, koska vammat olivat sellaiset, ettei umpeenhyytymistä voinut toivoa.
Joo en tajunnut, koska eihän nuo kaksi kysymystä liittynyt Millään tavalla toisiinsa. :lol: No, antaa mennä, pistetään se ööö.. sun unettomien öiden piikkiin. Se ettei tippuverta ole teltan päällä voi johtua ihan hyytymistekijöistä, kankaasta kasvoilla etc. Kengät on aika huvittava tekijä, sama sopii niihin. Ihmettelet miksei ole Nissen verta missään jos hän on syyllinen ja samaan hengen vetoon sulle on itsestään selvää ettei ulkopuolisesta tekijästä jäänyt mitään jälkiä, välttämättä. Vaihtoehtoja on kyllä.
supernova
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja supernova »

konsta kirjoitti:Kun Seppokin on jälkien perusteella kuollut teltan sisään, niin silloin luulisi jo porkoiden palanneen telttaan. Ei välttämättä kaikki nukkunut. Mutta mitä teet, jos kuulet askeleita? Veikkaan, että et yhtään mitään. Ollaan sentäs kyläläisten virkistysaleella, jossa voi hyvin joku liikkua.
Olen ennenkin esittänyt ajatusmallin siitä että tämä joku olisi ulkopuolella voinut tulla yllätetyksi ns. kalu kourassa. Eli olisi ollut teltalla tirkistelemässä.

Tirkistelijän reaktion raivon selittäisi hyvin se että olisi edelleen mutta varsinkin vuonna 60 ollut erittäin noloa jäädä kiinni moisesta.

Mutta siinä olen samaa mieltä että jos kuuluu askeleita, niin ensin vaan kuunnellaan. Tiedän tämän kokemuksesta. Jos ei askeleet sitten ala siirtymään muualle, tai alkaa kuulua jotain kamojen snutaamiseen viittaavaa, niin siinä vaiheessa sitten jo reagoisin.

Mutta sitä ei pääsisi tapahtumaan että olisin teltassa yötä ilman kunnollista "kättä pidempää".
Sariola
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Loka kirjoitti:
No nyt Loka muutti mielensä. On ainakin hyvin mahdollista, että viimeisimmän iskun saatuaan NG on ollut liikkumaton kuin kuollut. Juuri niin, täysin mahdollista.

Kun siihen lisätään, että todennäköisesti myös TM on ehkä ollut hengissä murhaajan todennäköisen poistumisen aikoihin, niin kuva täydentyy. Vain IB ja SB olivat kuolleet, ja vain heitä oli isketty myös teräaseella.

Tietysti hieman ihmetyttää, että murhaaja ei tarkistanut NG:n tilaa sen paremmin. Siitä ei kuitenkaan voi tehdä mitään ehdottomia johtopäätöksiä. Se voi olla pelkkä sattumakin. Siitä ei pitkälle pääse.
Loka
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Loka »

Sariola kirjoitti:
Loka kirjoitti:
No nyt Loka muutti mielensä. On ainakin hyvin mahdollista, että viimeisimmän iskun saatuaan NG on ollut liikkumaton kuin kuollut. Juuri niin, täysin mahdollista.
Enhän mä mitään ole mieltäni muuttanut. :lol: Lue aiemmat postaukseni, ei se mitään, annan tämän anteeksi. Viimeisen iskun jälkeen Nisse on voinut olla liikkumaton hyvinkin, tämä nyt vain oletuslähtöisesti siten, että tappaja olisi ulkopuolinen. Tajuhan on palannut jossain vaiheessa ääntelystä sen voi päätellä. Paitsi että kohta konsta tulee kertomaan meille kaikille tahdonalattomista jalan nykäisyistä ja ääntelystä jota voi olla tajuttomallakin. Ootellaan. :räps:
Sariola
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Loka kirjoitti: ... Anja on elänyt ehkä hetken, tosin tajuttomana ja kuolemaa tehden. Ts. hän on mennyt "kuolleesta" toisin kuin Nisse joka on tajuttomana vaikeroinut.
Jos Loka ei muuttanut mieltään, niin täällä on kaksi samalla nimimerkillä kirjoittelevaa. Se ilmenee tuosta lainauksesta. Siltä se näyttää.
8)
konsta
Ainesta Watsoniksi

Sariola ja Loka ovat molemmat oikeassa. Tajuton vaikeroi ja liikku, vaikka tajuttomuus olisi syväkin. Kädet ja jalat voivat heilua kouristuksessa rajusti. Vrt esim Porin muilutussurma, Vuosaaren pahoinpitely, tai monia muita.
Lukittu