Poliisikoira hyökkäsi lenkkeilijän kimppuun Tampereella
Re: Poliisikoira hyökkäsi lenkkeilijän kimppuun Tampereella
^^ No, jos vaikka lukaiset viestisi uudestaan, niin varmaan tajuat, miksi jollekin saattoi jäädä käsitys, ettet ole mikään koiraystävä. Ok, mutta edelleen kyllä epäilen, etteivät nämä kokemuksesi ole asiallisesti koulutetuista koirista, saati poliisikoirista. Jos todetaan, että koiralla todella on hallitsematon tappovietti ja se toimi ominpäin yrittämättäkään lukea isäntäänsä millään tavoin, niin sitten asia on eri. Toistaiseksi mikään ei ole saanut minua yhtään vähää epäilemään, että asia näin olisi.
Se, joka ei koskaan muuta mieltään, ei ole koskaan oppinut mitään.
Ihan mielenkiinnosta kysyn, että viittaako Niinanna merkintäsi ^^ edelliseen (Nepenthen) vai sitä edelliseen (minun) viestiin
?
Muistuttaisin vielä, ettei poliisikoirilla, eikä muillakaan normaalisti koulutetuilla palveluskoirilla ole tarkoitus tappaa (=mainitsemasi "tappovietti").Niinanna kirjoitti:^^ No, jos vaikka lukaiset viestisi uudestaan, niin varmaan tajuat, miksi jollekin saattoi jäädä käsitys, ettet ole mikään koiraystävä. Ok, mutta edelleen kyllä epäilen, etteivät nämä kokemuksesi ole asiallisesti koulutetuista koirista, saati poliisikoirista. Jos todetaan, että koiralla todella on hallitsematon tappovietti ja se toimi ominpäin yrittämättäkään lukea isäntäänsä millään tavoin, niin sitten asia on eri. Toistaiseksi mikään ei ole saanut minua yhtään vähää epäilemään, että asia näin olisi.
Ei ole olemassa tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmiä ihmisiä
gou övei, gou övei juu agli hipi, juu smel of narkotiks
gou övei, gou övei juu agli hipi, juu smel of narkotiks
-
Antarktis
- Remington Steele
En halua saivarrella, mutta jos olet sairaalloisen koirapelkoinen ihminen, mikä on täällä tullut ilmi montakin kertaa, niin veikkaan että laaja tietosi koirista on aika pitkälti kirjallisuuteen pohjautuvaa ns. kirjaviisautta eikä koirien kanssa paljon tekemisessä olemisen kautta saavutettua? Koska oletettavasti et kauheasti pysty olla tekemisissä koirien kanssa, koska pelkäät niitä?Nepenthe kirjoitti:Minulla on kokemusta koirista ja tiedän niistä ja niiden käytöksestä paljon. Tiedän myös paljon koirahyökkäyksistä, niiden mahdollisista syistä ja ylipäätään koiran luonteen vaikutuksesta hyökkäystilanteisiin.
En edes lukenut mistä te tuossa tuon toisen keskustelijan kanssa kinaatte, siihen en ota kantaa. Mutta minun mielestä mikä tahansa tässä maailmassa kokemuksen kautta saavutettu tietotaito päihittää kirjaviisauden mennen tullen. Itse olen ollut koirien kanssa tekemisissä koko pienen ikäni (olen mm. dogsitter
Täällä taas osalta unohtuu, että kyseessä on kuitenkin vain eläin. Ja eläin joka puree ihmistä lenkkipolulla kannattaa tappaa kuin koira ihan vain varmuuden vuoksi. Eläin on aina korvattavissa uudella eli turha ottaa riskiä eläimen kanssa joka on epäluotettava.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Koulutetaanko poliisikoirat muuten hyökkäämään omin päin ilman poliisin antamaa komentoa?
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
En ole "sairaalloisen koirapelkoinen", vaan pelkään vain uhkaavasti käyttäytyviä (isoja) koiria. Frendillä on edelleen iso koira, joka on hyvin koulutettu ja tämä frendi treenaa koiraansa parhaillaan kadoinneiden etsijäksi ja muutenkin liikkuu koirapiireissä paljon ja hänen kanssaan on kokemusta tuollaisestakin puolesta. Paljon tietoa on peräisin myös kirjoista (suosittelen kirjaa "Pelkopurija ja huomionhakija: koirien käyttäytymisongelmista ja niiden hoidosta") ja telkkarista (Victoria Stilwell ja Cesar Milan). Pelkästään se, jos itellä on ollut aina koira, ei ole mikään tae siitä, että tietää koirista enemmän kuin esim. minä. Niinanna vaikuttaa ainakin sellaiselta, että kuvittelee tietävänsä kaiken, mutta todellisuudessa en usko hänen tietävän kovinkaan paljon. EIKÄ EDELLEENKÄÄN MUN KOIRAPELOLLA JA SUHTEELLA KOIRIIN OLE MITÄÄN TEKEMISTÄ AIHEEN KANSSA!Antarktis kirjoitti:En halua saivarrella, mutta jos olet sairaalloisen koirapelkoinen ihminen, mikä on täällä tullut ilmi montakin kertaa, niin veikkaan että laaja tietosi koirista on aika pitkälti kirjallisuuteen pohjautuvaa ns. kirjaviisautta eikä koirien kanssa paljon tekemisessä olemisen kautta saavutettua? Koska oletettavasti et kauheasti pysty olla tekemisissä koirien kanssa, koska pelkäät niitä?
Täsmälleen! Toi on mun pointti, eikä se että tykkäänkö koirista vai en ja millasta kokemusta mulla on niistä. Tollasen tajuamiseen ei tarvita poliisikoiraexperttiä tai vuosikymmenien kokemusta koiraharrastuksesta.Marsalkka kirjoitti:Koulutetaanko poliisikoirat muuten hyökkäämään omin päin ilman poliisin antamaa komentoa?
"You have robbed my revenge of sweetness, and now I must go hence in bitterness, in debt to your mercy."
Viittasi Nepenthen viestiin, sori typo.Tay77 kirjoitti:Ihan mielenkiinnosta kysyn, että viittaako Niinanna merkintäsi ^^ edelliseen (Nepenthen) vai sitä edelliseen (minun) viestiin?
Muistuttaisin vielä, ettei poliisikoirilla, eikä muillakaan normaalisti koulutetuilla palveluskoirilla ole tarkoitus tappaa (=mainitsemasi "tappovietti").Niinanna kirjoitti:^^ No, jos vaikka lukaiset viestisi uudestaan, niin varmaan tajuat, miksi jollekin saattoi jäädä käsitys, ettet ole mikään koiraystävä. Ok, mutta edelleen kyllä epäilen, etteivät nämä kokemuksesi ole asiallisesti koulutetuista koirista, saati poliisikoirista. Jos todetaan, että koiralla todella on hallitsematon tappovietti ja se toimi ominpäin yrittämättäkään lukea isäntäänsä millään tavoin, niin sitten asia on eri. Toistaiseksi mikään ei ole saanut minua yhtään vähää epäilemään, että asia näin olisi.
Ei, ei kouluteta.Marsalkka kirjoitti:Koulutetaanko poliisikoirat muuten hyökkäämään omin päin ilman poliisin antamaa komentoa?
- devil_doll
- Axel Foley
On monta mahdollista syytä, miksi koira on hyökännyt vieraan ihmisen kimppuun. Koira on saattanut luulla tilannetta toiminnaksi tai harjoittelutilanteeksi, se on voinut pelästyä, tai se on saattanut haistaa vastaantulijan hajun jossain aiemmalla rikospaikalla tai esimerkiksi haistanut miehessä huumeet.
Toisin kuin koirapelkonsa sokaisema Marsalkka väittää, koiraa ei suinkaan kannata lopettaa yhden purukerran takia. Näin juuri siksi, että eläin on eläin, ja sellaista sattuu, jos omistaja ei pidä varaansa. Koulutettu poliisikoira varsinkin on kallis elukka, jota ei todellakaan lähdetä lopettamaan vain yhden mokan vuoksi.
Mitä tulee eläimen korvattavuuteen. Mielestäni ihmislajin edustajat varsinkin ovat nykyisin lähes aina korvattavissa, ottaen huomioon, että varalla on koko ajan 7 miljardia lajin muuta edustajaa.
Toisin kuin koirapelkonsa sokaisema Marsalkka väittää, koiraa ei suinkaan kannata lopettaa yhden purukerran takia. Näin juuri siksi, että eläin on eläin, ja sellaista sattuu, jos omistaja ei pidä varaansa. Koulutettu poliisikoira varsinkin on kallis elukka, jota ei todellakaan lähdetä lopettamaan vain yhden mokan vuoksi.
Mitä tulee eläimen korvattavuuteen. Mielestäni ihmislajin edustajat varsinkin ovat nykyisin lähes aina korvattavissa, ottaen huomioon, että varalla on koko ajan 7 miljardia lajin muuta edustajaa.
Sika naiseksi
There's nothing in my dreams, just some ugly memories. Kiss me like the ocean breeze.
There's nothing in my dreams, just some ugly memories. Kiss me like the ocean breeze.
-
nuusku-nella
- Adrian Monk
Eilisen Aamulehden paperiversiossa jo lukikin että koiraa tuskin lopetetaan. Luin vaan lehden vasta tänään.. Muuten siinä ei juurikaan ollut uutta, ei kerrottu tarkemmin tilanteen olosuhteista tmv. Mites sitten jos koira vaan jää eläkkeelle niin kuinkahan se tottuu siihen tavallisen mupen elämään vai onko se aina valmiina käymään kiinni kun omistaja vähän kättä heilauttaa? Eli että ei sitä ihan kenelle vaan voida ainakaan antaa.
No en tiedä, tämä on aihe jonka keskustelu menee lähes aina siihen että on koiraihmiset vs. koirattomat ihmiset ja kaikki on olevinaan niin erinomasia koiran kasvattajia että. Edelleen totean että kyllä ihmisen pitää olla se joka tulee ensin ja sitten vasta koira. Eli kaikkien ihmisten ei tarvitse pitää koirista, tulla niiden kanssa toimeen tai luottaa niihin ja silti koiran pitää tietää että kiinni ei käydä. Ei vaikka se lenkkeilijä tulisi pensaasta tai olisi rosvon näköinen.
No en tiedä, tämä on aihe jonka keskustelu menee lähes aina siihen että on koiraihmiset vs. koirattomat ihmiset ja kaikki on olevinaan niin erinomasia koiran kasvattajia että. Edelleen totean että kyllä ihmisen pitää olla se joka tulee ensin ja sitten vasta koira. Eli kaikkien ihmisten ei tarvitse pitää koirista, tulla niiden kanssa toimeen tai luottaa niihin ja silti koiran pitää tietää että kiinni ei käydä. Ei vaikka se lenkkeilijä tulisi pensaasta tai olisi rosvon näköinen.
Hyvin kirjoitettu! Lisäksi toivoisin, että kanssakirjoittajien koirapelkoarviot käsiteltäisiin Lautamiehissä, jonne ne paremmin kuuluvat. Varsinkin jos asiasta ei ole selkeää faktaa.
-
Antarktis
- Remington Steele
Jos viittaat mun kirjoitukseen Nepenthen koirapelosta niin hän on sen kyllä moneen kertaan tuonut täällä ilmi kuinka pelkää koiriaMarsalkka kirjoitti:Varsinkin jos asiasta ei ole selkeää faktaa.
Munkin kavereilla on lapsia mutta ei se silti tee musta mitenkään erityisen lapsiasiantuntevaa. Enkä minä lähtis neuvomaan ketään jossain lapsiin liittyvässä asiassa, vaikka katsoisin kuinka paljon telkkarista "Meille tulee vauva" tai "Vauvan maailma" ja olenkin sylikummitäti, koska en ole joutunut kokemaan esim. yöheräämisiä ja korvatulehduksia, koliikkia yms. Mutta koska asia ei tosiaan liity tähän aiheeseen mitenkään, päätän täältä tähänNepenthe kirjoitti:En ole "sairaalloisen koirapelkoinen", vaan pelkään vain uhkaavasti käyttäytyviä (isoja) koiria. Frendillä on edelleen iso koira, joka on hyvin koulutettu ja tämä frendi treenaa koiraansa parhaillaan kadoinneiden etsijäksi ja muutenkin liikkuu koirapiireissä paljon ja hänen kanssaan on kokemusta tuollaisestakin puolesta. Paljon tietoa on peräisin myös kirjoista (suosittelen kirjaa "Pelkopurija ja huomionhakija: koirien käyttäytymisongelmista ja niiden hoidosta") ja telkkarista (Victoria Stilwell ja Cesar Milan). Pelkästään se, jos itellä on ollut aina koira, ei ole mikään tae siitä, että tietää koirista enemmän kuin esim. minä. Niinanna vaikuttaa ainakin sellaiselta, että kuvittelee tietävänsä kaiken, mutta todellisuudessa en usko hänen tietävän kovinkaan paljon. EIKÄ EDELLEENKÄÄN MUN KOIRAPELOLLA JA SUHTEELLA KOIRIIN OLE MITÄÄN TEKEMISTÄ AIHEEN KANSSA!
Tuo koira joutais piikille joka sitä lenkkeilijää nappas kiinni. Vaikka asia onkin aika kinkkinen niin silti en laskis mitään sen varaan että "niin ei enää käy". Olihan tuo tietenkin koiran omistajan vika että piti koiraansa irti, mutta koska omistajia ei saa lopettaa niin parempi eliminoida väline jolla tuhoa tuottaa...
En viitannut sinuun.
Aiheen pitäisin minäkin siinä mikä se on, mutta Antarktikselle sanoisin vielä, että paitsi että seuraan koiraohjelmia ja olen lukenut koirakirjoja ja frendillä on koira - meilläkin oli koira 8 vuotta, joten mistähän sitä kokemusta sitten tulee jos ei tuosta?
Nuusku-nella kuitenkin kirjoitti todella hyvin eikä siihen ole paljon lisättävää. Jostain syystä koiranomistajien keskustellessa koirista, tilanteet äityvät pahemmiksi kuin raiskauksista puhuttaessa.
Toivottavasti tämä poliisi oppii tapauksesta, sillä jossain hänen tekemässään (hihnattomuuden lisäksi) on mennyt jotain vikaan ja itsetutkiskelu olisi paikallaan ennen kuin poliisikoirahommiin palaa.
Nuusku-nella kuitenkin kirjoitti todella hyvin eikä siihen ole paljon lisättävää. Jostain syystä koiranomistajien keskustellessa koirista, tilanteet äityvät pahemmiksi kuin raiskauksista puhuttaessa.
"You have robbed my revenge of sweetness, and now I must go hence in bitterness, in debt to your mercy."
-
Antarktis
- Remington Steele
Mua itseasiassa hiukan ärsyttää koko ketju joka spekuloi missä meni vikaan, koska kukaan tähän kommentoineista ei nähtävästi harrasta mitään suojelu tms lajia. Ois ihan kiva kuulla sellasen ihmisen näkemys tästä, joka ihan oikeasti harrastaa jotain lajia mikä liittyy poliisikoiran työhön, eikä pelkästään meidän perusjannujen eipäs-juupas-vääntöä, kun ei me kerta mitään tiedetä asiasta
Vaikka minäkin oon koiraihminen, niin se on kuitenkin hiukka eri asia omistaa superlunkki ja kaikkia rakastava bernhardinkoira kun äärimmäisen viettiseksi jalostettu käyttökoira joka myös työskentelee asian, johon on jalostettu, parissa.
Ja anteeksi Nepenthe, tarkoitus ei ollut olla ilkeä
Mutta pidän silti mielipiteeni.
Ja anteeksi Nepenthe, tarkoitus ei ollut olla ilkeä