Kyllä niitä kuoli pohjoismaissakin ja paljon nuorempana. Huippu suunnistajia kuoli ja nuorelta hiihtäjälupaukselta räjähti pumppu Vierumäellä. Se oli sitä 80-luvun dopingin kulta-aikaa kun partoja sai leikata aamuin illoin ja silti näytti joulupukilta.Vihikoira kirjoitti: Muistan myös juttuja pyöräilijöiden kuolemista ja islantilainen voimamies kuoli päälle 30 v.
Mika Myllylä
-
Hopalong Cassidy
- Sofia Karppi
Re: Mika Myllylä on kuollut
^ Näin on. Yhtään en usko Mikan menestyneen kertaakaan puhtaana urheilijana.
Jumalauta kakarat me ollaan televisiossa!
-
neon337310
- Scooby-Doo
eldd kirjoitti:Ketjussa sekoitetaan nyt joko tietämättömyyttään tai tahallaan kaksi erillistä tapahtumaa. Väitetty (juorulehti 7:n) 'tietoihin' perustuva deodoranttiepisodi tapahtui keväällä. Tämän jälkeisenä Myllylä oli pari kolme viikkoa vieroitushoidossa ja vietti mm. juhannuksen lastensa kanssa. Mikään uutinen ei viittaa siihen, että jollakin deodorantilla olisi mitään tekemistä heinäkuussa sattuneen kuoleman kanssa, tai ylipäänsä minkään kuolemaan johtaneen tapauksen kanssa.
Sen sijaan varmasti tiedetään, että
- deodorantin väärinkäytöllä ei ole käytännössä mitään päihdyttävää vaikutusta (http://www.ksml.fi/uutiset/keski-suomi/ ... 3%B6/79680), sama kuin alkoholia nuuskisi
- Myllylän edellinen päivä oli ollut täysin tavallinen, eikä hänen käytöksessään ollut mitään tavallisesta poikkeavaa
- taparikollinen (IL 12.7.2011) oli uhkaillut Myllylää tappamisella, josta syystä MM oli hankkinut aseen suojakseen viikkoa ennen kuolemaansa ja nukkui kirves sänkynsä alla
- MM oli ollut pari päivää ennen kuolemaansa yhteydessä poliisiin henkeensä kohdistuneen uhkailun vuoksi
- Myllylän raha-asiat olivat kunnossa, perhesuhteet olosuhteisiin nähden kunnossa (tavannut hiljattain lapsiaan) ja mies oli urheillut tänä vuonna ahkerasti (lehdissä puhuttiin suunnitelmista hiihtää etelänavalle).
Näiden perusteella epäilen vahvasti 'tapahtumaan ei liity rikosta' -lausuntoa. Joko uhkailijalla oli suoraan sormensa pelissä tai hän vei tilanteen käytöksellään siihen pisteeseen, että MM ahdistui ja tilanne eskaloitui itsetuhoiseen lopputulemaan. Molemmissa tapauksissa huumeveikko olisi syytä saada vastaamaan teoistaan.
Otetaan nyt sitten ratakiskoa; Myllylän kuolintapa on tuo minkä aikaisemmin kirjoitin. Oli yrittänyt samallalailla aikaisemminkin. Myös Seiska tietää tämän . Edelleenkin nämä ovat varmoja tietoja!
-
Penkkimurheilija
- Hercule Poirotin viikset
Käsittääkseni Nykäsen ja Myllylän perimmäinen ero on siinä, että vaikka molemmille viina maistuu/maistui ja elämä murjoi, Matti ei ole ihan yhtä herkkä. Paskaa sataa niskaan, mutta Nykäsellä se valuu kuin vesi hanhen selästä. Ystävien kertoman mukaan Myllylä taasen otti kaiken erittäin henkilökohtaisesti ja raskaasti.Tiina kirjoitti:^Eli kaksi eroavaisuutta löytyy. Viina yhteinen. Laulu ja naiset ei.![]()
Itse en pitänyt Myllylää vielä mitenkään kovanakaan happona Nykäseen nähden ja jos vielä vuosi tai pari sitten olisi pitänyt veikata kumpi lähtee ensin, niin Nykästä olisin veikannut...
Mutta nythän Nykäsellähän ei ole enää mitään hätää, vaikka vankilaa pukkaakin. Susanna tuli ja pelasti.
Toki Mattikin itsesäälin jalon taidon osaa, mutta vaikka menisi huonosti, en pysty kuvittelemaan Nykästä tyrskimässä tuoppiinsa että "voi minnuu syntistä kurjaa!"
I try to do my own thinking. And I recommend you do yours.
-
Valdovas
- Axel Foley
Totta, ja jo Matin verbaalinen lahjakkuus verrattuna tämän toisen itsesääliseen ja lopulta itsetuhoiseen ruikutukseen on kuin toiselta planeetalta!Penkkimurheilija kirjoitti: Käsittääkseni Nykäsen ja Myllylän perimmäinen ero on siinä, että vaikka molemmille viina maistuu/maistui ja elämä murjoi, Matti ei ole ihan yhtä herkkä. Paskaa sataa niskaan, mutta Nykäsellä se valuu kuin vesi hanhen selästä. Ystävien kertoman mukaan Myllylä taasen otti kaiken erittäin henkilökohtaisesti ja raskaasti.
Toki Mattikin itsesäälin jalon taidon osaa, mutta vaikka menisi huonosti, en pysty kuvittelemaan Nykästä tyrskimässä tuoppiinsa että "voi minnuu syntistä kurjaa!"
"Mä muutan Kööpenhaminaa ja haen Ruotsin kansalaisuuden."
"Ruokarauha se on merirosvollakin."
"Ennen oli poliisit sentään poliiseja ja laivat rautaa. Nyt on poliisit peltiä ja laivat mitä lie lasikuitua". (28.10.2008 Nykänen seiskalle saamistaan jättisakoista)
"Minäkin olen jonkinnäköinen mestari, otetaan erä". (Mervin mukaan Matin haastaessa karatemestarin otteluun)
"Elämä on laiffii."
"Ehkä otin, ehkä en, so not, kunhan hyppy kulkee."
"Elämä on ihmisen parasta aikaa."
"Jokainen tsäänssi on mahdollisuus!"
"Se on ihan fifty-sixty miten käy."
"Rakkaus on kuin lankakerä - se alkaa ja loppuu."
"Kaikki on all right ainakin minulla. En tiedä, onko muilla."
"Huominen on aina tulevaisuutta."
"Asiat ovat sekaisin kuin Haminan kaupunki."
"Saksa-Itävalta on mun toinen kotimaa."
"Lahti on kyllä ihan mesta paikka."
"Kun sä lähdet hyppyyn, sä olet ihan yksin. Sä joudut siinä hyppyrinnokalla tekemään yksinäsi ihan omat ratkaisut. Sä oot siellä ylhäällä ihan up yours."
"Aina ku mä hyppään ja pääsen siihen hyppyrin nokalle, niin mulle tulee sellanen bon voyage -tunne, siis että mä oon kokenu tän joskus aikasemminkin."
"En suosittele antabusta kenellekään. Sen kanssa ryypätessä tulee ihan kammottava olo."
"Mulla on karismaa!"
"Mä en mene siihen lankaan että alkaisin haalimaan jotain omaisuutta."
"No pilluhan se on aina mielessä mutta hypätään nyt ensin!" (toimittajan kysyessä Matin mietteitä ennen kisaa)
"On kaksi osaa ihmisiä. Joku vetää huumeita, joku urheilee, joku vetää itsensä loppuun ja joku vaan nukkuu. Minä kuulun siihen porukkaan, joka nukkuu, urheilee, rakastelee ja hakkaa itseään ja voipi olla, että siinä joskus osuu toiseenkin ihmiseen."
"Minä olen venäläinen, vaikka ei ole punaista päällä, olen kommunisti, mutta näyttelen vaan. Oikeasti olen ihminen, joka kävelee ja puhuu puhelimeen."
"Niinhän se on, meillä nostetaan perunoita keväällä ja muualla syksyllä!"
"Joka toista tökkii, niin kyllä se jossain vaiheessa siellä alapäässä alkaa tuntua, ettei olisi kannattanut tökkiä väärään paikkaan."
"Sauvakävelin siellä järvellä ja opin avantouinnin."
"Kysymys kuulostaa kysymykseltä."
"On se aika epäkornia käytöstä."
"Kaikkihan meistä on syöny makkaraa. Mutta kuka meistä on syöny ylikypsää Tapolaa?"
"Meikäläinen on nykyään avioliittoneuvoja. Jos menee hyvin niin meikäläinen paikalle. Se on seittemän sekuntia ja kaikki on päin persettä."
"Eiköhän se niin päin oo että tuo toinen osapuoli pikkusen reippaammin ottaa tuota alkoholia."
"Mä olen edelleen maailman paras mäkihyppääjä, nykytyylillä voisin hypätä 300 m halkomotti selässä" (tv-haastattelu)
"Elokuva elokuvana. Elokuva kun tehdään, niin se on elokuvaa."
"Tekemätöntä ei saa tekemättömäksi"
"Kyllähän se Rosberg puhui sijoitusasioista, mutta ei mulle ole mitään iloa siitä että laitan rahoja jonnekin Monacoon. Jos saan ite valita, niin puhtaana käteen, kiitos."
"Ajattelin, että kaikki lähtee taas samaa oravanpyörää. Keikka, siideri, kaksi siideriä, sitten kori ja poliisit. Nyt kun olen ollut päihteettömien osastolla ja käsitellyt asiaa, niin kyllä minun pitää pystyä hoitamaan työni ilman siideriä." (Matti Nykänen kertoo Seiskassa)
"Mä tunnen kovan jätkän, se pelaa shakkia, mutta koskaan ei oo voittanut mattia!" (Joonas Hytösen haastattelussa 7.10.2005)
"Jos se romaanimuotoon kirjoitetaan, niin siinä kirjassa ei ole yhtään totta." (Joonas Hytösen haastattelussa 7.10.2005)
"Sovitaanko että sinä oot vahtimestari ja minä oon maailmanmestari?"
"Totuus on todellakin todellisuutta."
"Sävytän hiukseni kerran kahdessa kuukaudessa ja maailma muuttuu, ja minä sen mukana."
"Erityisesti pidän kananmunan valkuaisista, joita kuluu noin 15 yhdessä päivässä."
"Elokuva oli täyttä fiktiota, mutta oli siinä vähän faktaakin."
"Ja se mitä tota tänään iltapäivälehdessä on lukenu että me heitetään leipäkkinä (play-back) ni se ei pidä paikkaansa. Tää koko toimittaja on leipäkki koko jätkä." (Se on siinä -ohjelmassa, Matin laulettua taustanauhaa käyttäen kappaleen: Tää on mun elämää)
"Laulaminen on niin kuin vaimon päälle menee: kyllä se siitä lähtee."
"Ja jos jokin asia on varma, se on aivan varma."
"Olen varautunut jokaiseen päivään. Huomiseenkin."
"Meillä menee keikoilla tosi lujaa. Siellä on keskimäärin seitsemästäsadasta kuuteensataan ihmistä."
"Jos päästä jotain puuttuis, niin kai sitä sinne olis ruiskutettu." (Matti eräässä tv-haastattelussa, koskien ADHD-oireeseen liittyvää mahdollista aivojen välittäjäainepuutosta)
"Kivitettiinhän Jeesustakin aikanaan, mutta nyt mies on maailman maineessa."
"Olin kuolla pakkaseen, mutta vielä riitti voimia tilata taksi."
"En ole ulkona kuvioista, olen pihalla." (eräässä Tuomas & Juuso experiencessä)
"Vaikka se onkin romaani, niin ei se silti liity mitenkään mustalaisiin." (Matti hänestä kirjoitetusta kirjasta)
"Huvinsa kullakin, sanoi pässi kun päätä leikattiin."
"Onpa mentaalinen olo."
"Kun ihminen nukkuu, sille ei tapahdu mitään. Mutta kun se ei nuku, se voi saada vaikka kalan."
"Jos minulta on ennen lähtenyt mopo käsistä niin nyt lähti kyllä sanoisinko että formula."
"Sehän tuli kuin tähti kirkkaalta taivaalta." (Matti vuoden 2001 Suomen MM-hiihtojoukkueen doping-skandaalista)
"Minusta alkaa tuntua siltä, että kuulun jokaisen suomalaisen kodin perheeseen".
"Minä sanoin Kimille, että tänne ei tuu kukaan perkele kuvaamaan kun mulla on nimittäin nurkalla Fiskarsin kirves." (Seiska-TV 23.10.2007)
"Puhukoon muut mitä puhuu, niin keväällä luodaan paskaa." (Seiska-TV 23.10.2007)
"Minä sanoin sille lentoemolle, että kuulepas tyttö, minä oon lentäny paljon pidempään ja pidemmälle kun sinä ja ilman moottoreita." (Kun Matin lentokunto ei ollut ihan paras mahdollinen), IS Videot/Viihde 26.10.2007)
"Maailma ei lopu Joroisiin!" (Matin kommentti haastattelijalle laulukeikastaan Kanarialla syksyllä 2007)
"Iloinen mieli maksaa enemmän kuin sata euroa" (Helsingin Sanomien NettiVideo)
"Jos se on suorassa, voivat luulla suomalaiseksi" (Matti Taivalkoskella veteraanien MM-kisoissa pipon ollessa vinossa päässään)
"Kaikki lähtee siitä kun sä opit syömään lihapullat haarukalla. Silloin sä osaat tehdä mitä tahansa. Kiinnostus ruokaan ja kiinnostus urheiluun menevät rinta rinnan" (Mtv3.fi 5.3.2008)
"Kaiken kokeneena voin sanoa, että vielä on jotain kokematta." (HS.fi nettivideo 17.3.2008)
"Asiat ovat niin kohdallaan kuin voivat olla ja minulla on tasapainoinen olo." (Iltasanomat 11.7.2008)
"Jotkut epäilivät, että lannistuisin helvetinmoisesta lehtikirjoittelusta, mutta meikäläinen ei lannistu mistään!" (Iltalehti 5.9.2008)
"Mieluummin poljen omaa mopoani! Mun ei tartte ku tervehtiä noita varpusia, niin ne luulee olevansa puoliksi kihloissa mun kanssa!" (10.11.2008 Matti puuskahtaa BB-Hennan mukapaljastuksista)
"Ja armeijakavereitahan mulla tuntuu olevan enemmän kuin Suomen väkiluku!" (10.11.2008 Matti kommentoidessaan BB-hennan mukapaljastuksia)
"Kaikki menee mitä eteen kaadetaan!" (Jyväskylän Kauppakadulla 17.4.2009 järjestetyissä JYPin mestaruusjuhlissa tapahtuman juontaja Janne Pöllänen kysessä Matilta "Miten menee?")
"Ei, kyllä sä oot vähän väärässä, Jyppi ja Matti" (JYPin mestaruusjuhlissa 17.4.2009 Matti keskeytti juontajan, kun tämä oli kuuluttamassa seuraavaksi ohjelmanumeroksi Matin ja JYPin yhteislaulun)
"Rakkaus on sitä, että välittää toisesta ja on hänelle hyvä. Se on kaikenlaisten harmien välttämistä, ettei toinen joutuis kärsimään." (V.1987 lehtihaastattelussa)
Lähde: http://fi.wikiquote.org/wiki/Matti_Nyk%C3%A4nen
Minä taas olen pitänyt Myllylää kovana ryyppärinä, tietoni perustuvat tosin vain lehtijuttuihin. Muistan Suvin haastattelun Eevassa. Siinä Suvi sanoi lähteneensä, koska halusi säästää lapset perhehelvetiltä. Tästä voi päätellä, että juominen oli rajua jo avioliiton viimeisinä vuosina, eikä yhteenpaluu kestänyt kuin muutaman kuukauden. Perjantaipullosta ei Mikan kohdalla enää ollut kyse, vaan kunnon ryyppy putkista, useaan otteeseen kävikin katkolla.Tiina kirjoitti:^Eli kaksi eroavaisuutta löytyy. Viina yhteinen. Laulu ja naiset ei.![]()
Itse en pitänyt Myllylää vielä mitenkään kovanakaan happona Nykäseen nähden ja jos vielä vuosi tai pari sitten olisi pitänyt veikata kumpi lähtee ensin, niin Nykästä olisin veikannut...
Löytyyhän näitä Nykäsen ja Myllylän eroavaisuuksia, kun rupeaa pohtimaan. Nykänen on enemmän huumorimiehiä ja taitaa itseironian. Mika tuntui tosikommalta ja olisi tarvinnut itseironiaa. Matin mitalien loisto ei ole himmentynyt, Matin ura ei päättynyt dopingsotkuihin. Mahtipontisesta testamentista kansalle jo huomaa, että liian vakavasti otti urheilun. Eikä uskonnostakaan löytynyt apua Mikalle, vaikka usein esiintyi uskovaisena.
Mikalla oli rahaa, mutta Matilla ne loppui jo ajat sitten.
Parhaiten julkisuuden kanssa on pärjännyt ne dopinghiihtäjät, jotka joko heti myönsi reilusti ja suoraan tapahtuneen tosiasian (Kirvesniemi) tai kielsi kaiken (Kuitunen).
Isometsä valehteli monta kertaa ja Myllylä yritti selitellä puhumalla harmaasta alueesta, mutta molemmat vain pahensi asioita. Lähempänä Isometsä on Nykästä kuin Myllylä, kummaltakin kun tuntuu puuttuvan se katumuksen tunne kokonaan.
Parhaiten julkisuuden kanssa on pärjännyt ne dopinghiihtäjät, jotka joko heti myönsi reilusti ja suoraan tapahtuneen tosiasian (Kirvesniemi) tai kielsi kaiken (Kuitunen).
Isometsä valehteli monta kertaa ja Myllylä yritti selitellä puhumalla harmaasta alueesta, mutta molemmat vain pahensi asioita. Lähempänä Isometsä on Nykästä kuin Myllylä, kummaltakin kun tuntuu puuttuvan se katumuksen tunne kokonaan.
Matti Nykänen ansaitsee vuosittain melko suuria summia rahaa keikkailemalla.Red Cloud kirjoitti:Mikalla oli rahaa, mutta Matilla ne loppui jo ajat sitten.
http://www.iltalehti.fi/verot/2009110210525789_vr.shtml
No, enpäs tätäkään tiennyt. Sehän tienaa enemmän kuin oikeat muusikot. Itse vain muistelin sitä aikaa, kun Matti myi rahapulassa mitalinsa.
Jaa-a, Nykänen todellakin tienannu keikkahommillaan ym. ihan hyvin rahaa. Myllylälläkin sitä raha-hanat oli auki, mutta ne sulkeutu doping-käryn myötä. Ne ennen tienatut tais mennä trokareitten taskuihin. Kumpaakin pidän huippu-urheilijoina, toisen tunnenkin. Myllylää polettiin suohon aina vaan lisää, suomalaista kateutta jonkun joskus pärjäämisistä? Ikävä kohtalo Mikalle, jonka hiihtoa ihailin joskus -90luvulla 
Eikös se siellä muutenkin viiyhtynyt, ainakin reenausmerkeissä?Myllylää polettiin suohon
Jumalauta kakarat me ollaan televisiossa!
Viihtyi ja viihtyi. Ilmeestä päätellen, vaikka teki kipeää, niin ei haitannut. Henkisesti Mikaa varmasti poljettiin, Nykästäkin ja kuten edellä moneen kertaan todettu raikulipoika kesti ja oli kaikkien kaveri, vakava-Mika taas vetäytyi murehtimaan.Nooruska kirjoitti:Eikös se siellä muutenkin viiyhtynyt, ainakin reenausmerkeissä?Myllylää polettiin suohon
Nyt kehotankin jokaista miettimään omia tuttujaan, joille ns. maittaa liikaa. Eikö osa juokin suruunsa osa iloonsa? Kummalle, jos siis ovat ystäviäsi, menet vittuilemaan, edes leikillään?
Elämäntyyliltään Isometsä on kaukana Nykäsestä, yhtään kohujuttuja ei ole tullut. Kyllä Matti on joitain asioita katunut. Kerran tv-haastattelussa sanoi katuvansa tätä puukotusta, jonka takia oli linnassa. Sanoi elämänsä suurimmaksi mokaksi. Urheilun puolelta Nykäsellä ei ole kaduttavaa. En usko, että 20-30 vuoteen hiihdossa on kukaan päässyt top 10 ilman lisävahvistuksia. En usko norjalaistenkaan puhtauteen, jotenkin osaavat junailla asiat paremmin.Red Cloud kirjoitti:. Lähempänä Isometsä on Nykästä kuin Myllylä, kummaltakin kun tuntuu puuttuvan se katumuksen tunne kokonaan.
-
Hopalong Cassidy
- Sofia Karppi
Tosin Isometsä on kärähtänyt kaksi kertaa dopingista. Lahdessa ja vuosia, vuosia aikaisemmin. Kuka niitä muistaa kun ei ole kokoajan lehtien otsikoissa, mutta Myllylä muistettiin.
Laitatko linkin, jossa näin todetaan. Sinänsä mielenkiintoista, että Seiska ja sinä tiedätte kuolinsyyn ennen kuolinsyytutkinnan valmistumista. Lisäksi kuolinsyytä ei kerrota edes julkkiksista, elleivät omaiset erikseen lupaa anna.neon337310 kirjoitti: Otetaan nyt sitten ratakiskoa; Myllylän kuolintapa on tuo minkä aikaisemmin kirjoitin. Oli yrittänyt samallalailla aikaisemminkin. Myös Seiska tietää tämän . Edelleenkin nämä ovat varmoja tietoja!
Yrittänyt mitä? Seiskan 'uutisessa' mainitaan vain, että Myllylä löytyi tajuttomana wc:stä:neon337310 kirjoitti:Oli yrittänyt samallalailla aikaisemminkin.
http://www.seiska.fi/viihdeuutiset/_a182713/
Mistään yrityksestä ei mainita tai edes vihjailla.