No lukeekohan jossain että tässä kysymyksessä ajoin takaa sitä, onko hyväksyttävämpi vai paheksuttavampi? Oletko ystävällinen ja kursivoit mulle sen kohdan tuosta yhden lauseen kysymyksestäni, mikä sinun mielestä siinä antaa ymmärtää asian olevan niin?hsk kirjoitti:Mun mielestä noilla asioilla (kansalaisuus ja kulttuuritausta) ei ole mitään väliä. Kansalaisuus ja kulttuuritausta ei vaikuta millään tavalla siihen, onko teko kenties hyväksyttävämpi tai paheksuttavampi. Puukotus on aina puukotus - tässä tapauksessa tapon yritys, toivottavasti rikosnimike jää voimaan, sillä tekijä on rangaistuksensa ansainnut, olipa sitten valkoinen, musta tai sateenkaaren värinen.
En oo rasisti (jos mulle ei anneta siihen syytä), enemmän mua vituttaa tommoset kukkahattuylivitunsuvaitsevaiset joiden mielestä kaikki kriittinen maahanmuutto- jne keskustelu pitäis olla jotenkin paheksuttu asia. Jotenki tuntuu että näiden ihmisten mielestä pitäis melkeen olla niin päin, että jos joku mamu tekee täällä rikoksen, meidän pitäis olla avosylin paijaamassa tätä yksilöä, jonka integroituminen (oksettava sana) onki menny vähä reisille. Ulkomaalaiset on ok, jos ne tulee tänne oikeista syistä (todellinen hätä kotimaassan, töihin, opiskelemaan...) mutta kaikenmaailman raiskarit ja muut epäsikiöt vois lähettää ilmareiättömässä laatikossa sinne, mistä tulivatkin.
Mä oon suomalainen, Suomi kuuluu ensisijaisesti suomalaisille, ja meidän pitäis hoitaa ensin omamme ja sitte vasta muunmaalaiset. JA tunnen mukavia ja kelpoja ulkomaalaisia, mutta oon saanut myös kokea asioita, joiden perusteella suhtaudun aina vaan nihkeämmin "monikulttuurisuuteen".