matlockb kirjoitti:Sen verran tarkennan Kyllikki S:n viestiin että missään ei muistaakseni mainittu että Paimiossa olevat olisivat sukua, vaan käsitin että olivat Jehovan todistajia hekin, sukunimeksi isä mainitsi "Ristimäen" joka saattoi tosin olla myös paikan tai talon nimi, maallahan edelleenkin hyvin usein puhutaan "Peltomäen lapsista" jne.. tarkoittaen vaikkapa tuolla Peltomäellä talon nimeä.
Nytpä oli pakko oikein tarkempaan miettiä mistä tuo mielikuva oli päähäni putkahtanut. Koitan etsiä. Jostain tuon idean olen saanut, mutta kieltämättä näyttää, että olen ollut hakoteillä.
matlockb kirjoitti:Tarkoititko katkeruutta isällä Teijoa kohtaan, jonka kanssa käydyn riidan jälkeen Piia lähti kotoa pois?
Lähinnä sitä tarkoitin tuossa aiemmassa viestissä. Mutta kun nyt satuin eksymään näihin vanhoihin viesteihin ketjussa, niin pysähdyin lukemaan tarkemmin sivulta 20 lähtevää keskustelua.
http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... &start=285
Olen itsekin heittänyt tänne vaikka mitä lennokkaita ja kaukaa haettuja "teorioita" siitä mitä on tapahtunut ja välillä ollut ihan vakuuttunutkin joistain täällä esitetyistä ajatuksista joistain sattumalta kohdatuista hämäristä hiippareista ja muista. Sivulta 20 kuitenkin alkaa mielestäni parasta ja varteenotettavinta pohdintaa. Ikäänkuin pohdinta olisi siellä juuri missä sen pitäisikin olla, jalat maassa ja tosiseikat tiedossa.
Ei siinä perheessä asiat tosiaankaan olleet mallillaan. Vanhemmat olivat eronneet pari vuotta aiemmin äidin ryyppäilyn takia(?) kun nuorin lapsista oli vasta vuoden vanha. Oliko äiti ryyppäillyt myös raskausaikanaan? Oliko nuorimmaisella fas tai jotain muita vaurioita äidin juomisesta?
Äiti oli jo kerennyt ilmeisesti kuolemaankin tuon parin vuoden aikana sen jälkeen kun ero oli tullut. Oliko äiti ollut niin pohjalla, että oli kuollut alkoholismiin jo pian nuorimmaisen lapsen synnytettyään vai oliko päättänyt päivänsä itse?
Kuinka tämä saunomassa ollut Piian äidinisä suhtautui eroon? Olivatko Piian jehova-isä ja ei-jehova-appiukko ylimpiä kaveruksia vaikka äiti oli heitetty ulos perheestä ja myöhemmin kuollut?
Ei näihin mitään vastauksia saa, mutta alati niin moni asia tuossa illassa ja muissa kuvioissa itse perheen ympärillä kummeksuttaa, että 'ulkopuoliset' ratkaisut tuntuu sittenkin usein kaukaa haetuilta.
Mutta tosiaan tuolla em. sivulla siis paremmin niitä seikkoja jotka minustakin viittaa enemmän sinne perheeseen kuin ulkopuoliseen tekijää.