Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
Teleksi
Vic Mackey

Re: Karoliina Kesti 15v, Tampere

Viesti Kirjoittaja Teleksi »

En usko, että Karoliinan kaverit olisivat salanneet tällaisen riidan jos sellainen olisi ollut. Ja kuitenkin korostettiin, että ilta oli kaikin puolin normaali, eikä tytön elämäntilanteeseen liittynyt mitään mikä saisi hänet lähtemään litomaan (esim. vanhempien parisuhdekriisi).
Nulli
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja Nulli »

Kari77 kirjoitti:Tässä toisessa johon on soitot estetty niin ei näy mitään omistajaa, ainoastaan että on Karoliinan nimissä.
Tuollainen "soitot estetty" -viesti tulee myös prepaidista, johon ei ole ladattu puheaikaa esim. vuoteen. Riippuu vähän operaattorista mikä tuo aika on, jonka jälkeen liittymään ei voi enää soittaa. Sieltä ei siis tule heti viestiä "numero ei ole käytössä", vaan nimenomaan tuo soitot estetty. No tämäkin varmaan riippuu operaattorista, mutta ainakin jollain operaattoreilla menee näin. Lisäksihän prepaidinkin kanssa voi antaa tietonsa, jolloin se löytyy esim. enirosta ja alaikäinenkin voi tietonsa antaa. Joskus siitä sai jollain operaattorilla jopa puheaikaa, että näin teki. Itseasiassa sinne voi antaa ihan mitkä vaan tiedot, mutta se ei nyt liity tähän. Ja se itse annettu tietohan ei päivity mitenkään, jos esimerkiksi muuttaa.
Viimeksi muokannut Nulli, To Elo 04, 2011 12:19 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lana
Alokas

Viesti Kirjoittaja Lana »

Omituisen reittivalinnan voisi mielestäni selittää myös yksinkertaisesti halu ajella. Tytöllä oli suhteellisen uusi menopeli, josta hän saattoi olla hyvinkin innoissaan. Ainakin itse olisin saattanut tuon ikäisenä ajella muutaman ylimääräisen kierroksen, jos isäni olisi minulle skootterin ostanut. Vastaavaa harrastin sitten vähän isompana auton kanssa.
smith
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja smith »

poliisi.fi :

Kestistä ei ole havaintoja hänen Villilänkadulta lähtemisen jälkeen.
Toi lause sai mua mietityttämään, onko kestistä havaiintoja edes villilänkadulta eli onko tytöstä yhtään havaintoa. Eli onko lähtenyt bileistä ollenkaan.

Tommoisella vaatetuksella jos ajaa kolarin esim kaiteeseen loukkaa ittensä kyllä jollain tapaa. Kyllä 15v tyttö yksin pimeessä ittensä kolhineena yrittäisi soittaa jollekin siskolle tai kaverilleen tms, koska väistämättä hätääntyisi jotenkin.

Kyseessä kun on melko kokematon kuski, ottaen huomioon iän ja pimeyden niin uskon että olisi pyrkinyt ajamaa kotiin jotain isoo tietä. Noi seikat huomioon ottaen tokkopa olisi lähtenyt ettiin yöllä mitään oikopolkuja ja pururatoja.
skoone
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja skoone »

Lana kirjoitti:Omituisen reittivalinnan voisi mielestäni selittää myös yksinkertaisesti halu ajella. Tytöllä oli suhteellisen uusi menopeli, josta hän saattoi olla hyvinkin innoissaan. Ainakin itse olisin saattanut tuon ikäisenä ajella muutaman ylimääräisen kierroksen, jos isäni olisi minulle skootterin ostanut. Vastaavaa harrastin sitten vähän isompana auton kanssa.
Ehkä tyttö oli jostain syystä järkyttynyt, isosisko lähdössä vuodeksi pois ja ehkä vanhemmilla oli eroprosessi tms. Kannattaa muuten lukaista isänsä naamakirjan infot ja ystävät, ehkä kyseessä voisi olla vaikka kidnappaus...
Muista lähdekritiikki!
Crishelle
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Crishelle »

Kidnappaus?! En jaksa uskoa tuohon. Suomessa ei tietääkseni sellaista juurikaan ole.
"You say stick to the highway. I say we should take my shortcut.
Why don't we just flip a coin?"
Chikatilo
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja Chikatilo »

Kylli kirjoitti:Kylli on aika realistisella päällä eikä pidä kovin kummallisena sitä vaihtoehtoa, että skootterilla kaatuminen on aikaansaanut Karoliinan katoamisen. Olivatko vanhemmat suostuneet skootterin hankintaan suosiolla? Miten iso tappelu sen hankkimiseksi oli käyty? Mikäli vanhemmat olivat suostuneet pitkin hampain, en pitäisi lainkaan kummallisena että Karoliina häipyy kovistelujen pelossa ajettuaan tiestä sivuun ja vieläpä jollakin pikkupolulla (etenkin mikäli hän ajoi päihtyneenä).

Kyllin nuoruudessa ajat olivat toki toisin ja pukeutui hän illanistujaisiin miten vain, mokailu ja siitä koitunut yhteydenotto kotiin virkavallan taholta aiheutti kyllä lievän paniikkireaktion (vaikkei Kyllin vanhemmat niitä kaikista julmimpia kai olleetkaan). Yhteydenottoa odotellessa mielessä kävi montakin erilaista karkaamisvaihtoehtoa.

Avainasemassa Karoliinan ystävät, sanoisin. Kuka piilottelee ystäväänsä? Puhelimella saisi yhteyden kavereihin mutta mitäs sitä kotiavaimilla kun sinne ei uskalla ainakaan vähään aikaan mennä.
Jokainen karkaileva teini ottaa ne ensiritolat joskus - ja yleensä uhma loppuukin siihen. Kuinka monta prosenttia teinitytöistä ei ole karannut? Normisetissä kesäaikaan viikko riittää ajamaan porsaan kotiin, sitkeimmät ovat kateissa pidempäänkin, mutta antavat yleensä elonmerkkejä kotiin. Nyt on tainnut ihan kirjaimellisesti lähteä mopo käsistä ja siksi lymytään. Kaverin luona tai kesämökillä.

Ajoreitti on aivan looginen - varsinkin jos ajoneuvon tai kuskin kunto ei ole ok. Kartassa näkyy Likolammenkadun päästä lähtevä väylä (pururata?) joka noin 300 metrin päässä yhtyy hevosenkengän muotoiseen tiehen.
http://kansalaisen.karttapaikka.fi/lin ... 91&lang=fi

Siitä sitten Tohlopin kautta Lentävänniemeen. Matka lähes yhtä lyhyt kuin Nokiantien kautta, mutta todennäköisyys kohdata "kestapo" 99% pienempi. Polku on varmaan autollakin ajettavissa, mutta lienee suljettu päistään betonisilla epäpuhtaan eläimen patsailla.

Lipeämisinsidentin jälkeen matka on jatkunut jalkaisin. Kännissä ja hämärässä liikutaan tiellä 2-4 km/h ja jotensakin kulkukelpoisessa maastossa 0,5 - 1.5 km/h. Pään selvitessä ja päivän noustessa vauhti kasvaa noin 5-6 km/h nopeuteen. Terve lapsi kävelee helposti vähintään 2-3 tuntia yhtä soittoa, joten matka vie jalkaisinkin aamuseitsemään mennessä 10-20 km:n päähän!

Tyttö löytyy viikonloppuun mennessä, tai ainakin fb- ja muut profiilit päivittyvät... Toivottavasti. Tytön kavereita ei kukaan ala kovistelemaan, sillä eihän heitä rikoksesta epäillä. Tapahtumien äkillinen paisuminen saattaa aiheuttaa heillekin paniikin, ja 15-wee ihq teiniGi1tZi ei panikoituneena ole maailman terävin toimija. :lol: Hyvin tämä päättyy, sanokaa minun sanoneen...
Kaikki sanomassa esitetty on mielikuvituksen tuotetta eikä sillä ole yhteyttä todellisiin tapahtumiin tai henkilöihin. Mahdolliset samankaltaisuudet ovat pelkkää sattumaa. Kirjoittaja on poliittisesti täysin korrekti.
Nulli
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja Nulli »

En minäkään oikein usko mihinkään skootterikolarin lavastamiseen jonkun taholta. Mitä järkeä se olisi tuossa paikassa lavastaa, kun 100 metriä eteenpäin ei enää olisi mitään kiinnijäämisen vaaraa.

Itsekin tullut joskus oltua nuorena päissään, samoin kaverit. Ei ole mitenkään yllättävä reaktio, että esim. pyörällä kaatumisen jälkeen lähtee vaan kävelemään eteenpäin ja pyörä ja levinneet tavarat jää siihen. Ei ole mitenkään erikoista, että pystyy ajamaan mopolla jollainlailla ja kävelemään, mutta ei oikeastaan ole mitään tietoa missä on tai päättää "oikaista" jonkun järjettömältäkin tuntuvan reitin kautta. Tai sitten ihan tarkoituksella, ettei poliiseja näy ja kaatumisen jälkeen ensimmäinen reaktio on ollut paeta paikalta, ettei vaan kukaan ole kyttiä soittanut. Been there, done that.

Mitä sitten on tapahtunut tuon kolarin jälkeen, sitä on vaikea arvioida. Järjettömän huono tuuri törmätä väärään ihmiseen tai vesistö...tai tahallinen katoaminen.

Kaikki edellinen olettaen, että oli päissään reilusti.

Erikoinen tapaus kaikenkaikkiaan.
aniko
Agentti Scully

Viesti Kirjoittaja aniko »

matlockb kirjoitti:Mutta mitä nopeasti ehdin poliisia haastatella siinä tilanteessa mielenkiinnosta niin selkeästi sain hänen puheistaan sen käsityksen että hätäpaikannus voidaan tehdä ilman lupia jos henkilö on mahdollisesti sellaisessa tilassa ettei voi itse itsestään huolehtia tai on syytä epäillä esimerkiksi rikosta, silloin ei oikeuden päätöksiä ehdi odottelemaan.
Hätävarjelun nojalla hätäpaikannuksen teko ainakin tulee kyseeseen silloin, jos henkilö on itsetuhoinen tai ilmeisesti vaarassa jostain muusta syystä. Koska sama tieto on ilmeisesti tullut useammasta eri suunnasta, siis tämä Karoliinen puhelimen paikannus Tottijärven Karukkaan, niin pidän sitä suht luotettavana. Poliisi ei tästä kerro, jos se on niitä kuuluisia tutkinnallisia syitä (kun vähän siltä vaikuttaa tapaus, että rikostutkintaan saatetaan joutua). Jos Karoliina olisi varhain sunnuntaiaamuna kävellyt tuon 20 km, niin hänet olisi ehkä joku matkalla nähnyt, ei kai seutu nyt aivan autiota ole kuitenkaan? Mutta outo tapaus, ja mulla on tästä sellainen tunne, että hyvin ei pääty.
Madame*Fate
Armas Tammelin

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Viesti Kirjoittaja Madame*Fate »

Mulla tuli ensimmäisenä mieleen ton raiskaajaan viitatun linkin jälkeen, että se raiskaaja on odottanut siellä tienpäässä tai pururadan alussa sopivaa uhria ja sitten KK on sattunut paikalle. Jos raiskaaja olisi ollut liikkeellä autolla, niin olisi hyvin voinut vaikka säikäyttää KK:n niin, että tämä on osunut mopollaan kaiteeseen ja kaatunut. Sitten tytön (hieman loukkaantuneen) olisi voinut kyyditä kauemmas paikalta, vaikkapa sinne 20km päähän mihin teletunnisteet johtaa... outo tapaus kylläkin, mutta aika hyvin täällä on saatu monia eri spekulaatioita kehiteltyä! Ja jos jotkut pitää raiskaajaa epätodennäköisenä vaihtoehtona, niin mielestäni Piia Ristikankareen ketjussa asia oli hyvin pohdittu: Ei ole todennäköistä, että raiskaaja osuu juuri ko. tytön kohdalle, mutta kuinka todennäköistä on, että ko. tyttö osuu juuri raiskaajan kohdalle. (Lainaus ei ole suora, se on todella kömpelö, mutta nerokkaimmat poimivat siita pointin :lol: )
Leguaani
Aloitteleva Besserwisser

Viesti Kirjoittaja Leguaani »

Kari77 kirjoitti:Koitimpa nyt sitten soittaa tohon toiseenkin numeroon...Automaatti vastasi "Valitsemaanne numeroon ei oteta puheluita" hmmm...Eli tarkoittanee vissiin että vastaanotettu puhelut on estetty ?? Herää kysymys miksi ja jälkeenpäin tuon katoamisenko ?

Siis sä todella soitit niihin numeroihin ?????????

Onko uteliaisuudella mitään rajaa ? Mitäpä olisit sanonut jos joku olisi vastannut ? Että olen vaan niin vtn utelias että soittelen tässä tuntemattoman kadonneen tytön kännyyn . Tää oli jotenkin aika mautonta :evil:
Leguaani
Aloitteleva Besserwisser

Viesti Kirjoittaja Leguaani »

skoone kirjoitti:
Lana kirjoitti:Omituisen reittivalinnan voisi mielestäni selittää myös yksinkertaisesti halu ajella. Tytöllä oli suhteellisen uusi menopeli, josta hän saattoi olla hyvinkin innoissaan. Ainakin itse olisin saattanut tuon ikäisenä ajella muutaman ylimääräisen kierroksen, jos isäni olisi minulle skootterin ostanut. Vastaavaa harrastin sitten vähän isompana auton kanssa.
Ehkä tyttö oli jostain syystä järkyttynyt, isosisko lähdössä vuodeksi pois ja ehkä vanhemmilla oli eroprosessi tms. Kannattaa muuten lukaista isänsä naamakirjan infot ja ystävät, ehkä kyseessä voisi olla vaikka kidnappaus...

:lol: :lol: :lol: eikö mitään lennokkaampaa irronnut ? :lol: :lol: :lol:
matlockb
Watson itse

Viesti Kirjoittaja matlockb »

Itse vain olen sitä miettinyt että kun skootterilla tai mopolla kaatuu niin siitä yleensä tulee edes jonkinlainen vamma joka vuotaa verta, nyt ei ole ainakaan kerrottu että paikalta olisi verta löytynyt. Kypärä suojaa hyvin päätä mutta kypärä on ollut ilmeisesti "kunnossa" kun muuta ei ole mainittu eli Karoliina tuskin on loukannut päätään mihinkään. Tietysti aivotärähdys on voinut tulla pienemmästäkin ja siitä aiheutua sekavuus, varsinkin kun edelleenkään ei ole tietoa siitä, mitä aineita tyttö mahdollisesti on nauttinut ja ennen kaikkea hänen humalatilastaan ei ole mitään tietoa. Luulen että todistajana kuulusteltu tyttö on kertonut kyllä tuon alkoholin nauttimisen ja Karoliinan mahdollisen humalatilan (arvionsa perusteella).
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)
Kari77
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja Kari77 »

Leguaani kirjoitti:
Kari77 kirjoitti:Koitimpa nyt sitten soittaa tohon toiseenkin numeroon...Automaatti vastasi "Valitsemaanne numeroon ei oteta puheluita" hmmm...Eli tarkoittanee vissiin että vastaanotettu puhelut on estetty ?? Herää kysymys miksi ja jälkeenpäin tuon katoamisenko ?

Siis sä todella soitit niihin numeroihin ?????????

Onko uteliaisuudella mitään rajaa ? Mitäpä olisit sanonut jos joku olisi vastannut ? Että olen vaan niin vtn utelias että soittelen tässä tuntemattoman kadonneen tytön kännyyn . Tää oli jotenkin aika mautonta :evil:
Mitäs mautonta tuossa oli sen enempää kuin sinunkaan huonolla troullaus yrityksellä ? Ja jos et tienny niin numeroon voipi soittaa tuntemattosta numerosta ja sinne ei tarvi puhua yhtään mitään tai ehkäpä olisin kysynyt että ootko Karoliina ?? ei tuo sen vaikeempaa ole
Amantes
Jack Taylor

Viesti Kirjoittaja Amantes »

matlockb kirjoitti:Itse vain olen sitä miettinyt että kun skootterilla tai mopolla kaatuu niin siitä yleensä tulee edes jonkinlainen vamma joka vuotaa verta, nyt ei ole ainakaan kerrottu että paikalta olisi verta löytynyt. Kypärä suojaa hyvin päätä mutta kypärä on ollut ilmeisesti "kunnossa" kun muuta ei ole mainittu eli Karoliina tuskin on loukannut päätään mihinkään.
Tämä on aikalailla totta.

Itse olin juurikin 15 tai 16 kun skootterilla kaaduin asfaltille n. 40 km/h vauhdista.
Sekä kädessä että jalassa oli suhteellisen isot ruhjeet joista tuli verta, samoin pääni osui asfaltiin.
Kypärä oli päässä ja kaatumisesta seurasi suuri nenäverenvuoto.
Näytin siltä kun olisi käynyt pahemminkin, kasvot aivan veressä, jalka auki(jalka oli viikon-pari aivan violetinmusta isolta alueelta), kädessä asfaltti-ihottumaa ja linkkasin pitkään.

Skootterin vaurioihin:

Kypärä oli täysin entinen tuon episodin jälkeen, täynnä naarmuja, kolhuja ja pleksi haljennut.
Itse skootterissa halkesi peili, kaatumisen puoleinen osa skootterista naarmuilla, maalia irronnut ja osasta kohden kori haljennut.

Heti kaatumisen jälkeen tuli pienen asteinen shokki. Tärisin, vapisin enkä tajunnut edes itse sammuttaa skootteria. (jäi moottori kehräämään)
Olin täysin selvinpäin.

En ollut tilanteessa yksin enkä edes tiedä mitä olisin yksin osannut tehdä, en edes itse alkuun ymmärtänyt että kasvoni ovat veressä kun kypärän pois otin.
En ajanut skootteria tuon episodin jälkeen aikoihin, joten jätin sen läheiseen pihaan(tuttavia asui siinä ja sinne olin menossakin). Isäni sai myöhemmin sen sieltä pois hakea.

Toivon todella että tyttö löytyy kunnossa, vaikka hieman huonoltahan tämä tilanne kieltämättä näyttää. :(
Mielipiteet ovat kuin nauloja, helppo lyödä, mutta vaikea vetää pois.
Lukittu