Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011
Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011
Miksiköhän lehtijutuissa puhutaan alamäki mutkasta? Sillä jos Likolammenkatua ajaa kohti kääntöpaikkaa ei alamäkeä ole koko matkalla, pelkkää ylämäkeä vain.
Tuo "pururata" muuten on ihan autollakin ajettavaa kovapohjaista hiekkatietä. Tuosta kääntöpaikalta n.150m on nuorison kokoontumispaikka missä iltaisin viettävät aikaansa ja siitä n. 100m on polkupyörien hyppyrata. Ja helposti pääsee tuota "pururataa" pitkin tesomalle päin. Joten itse voisin jopa pitää ihan loogisena tienä ajaa lentsuun villilästä tuon kautta, jos hiukan rauhallisempaa tietä tahtoo ajella.
Ja kyseisessä metsässähän on selvittämätön raiskausyritys sekä selvittämätön raiskaus tapahtunut n. 1,5v aikana.
Itse tosiaan on tullut asuttua siinä skootterin löytymis paikan mutkan alapuolella olevassa taloyhtiössä jokunen vuosi sitten, niin paikan lenkkeily maastot ovat kohtuu tuttuja.
Tuo "pururata" muuten on ihan autollakin ajettavaa kovapohjaista hiekkatietä. Tuosta kääntöpaikalta n.150m on nuorison kokoontumispaikka missä iltaisin viettävät aikaansa ja siitä n. 100m on polkupyörien hyppyrata. Ja helposti pääsee tuota "pururataa" pitkin tesomalle päin. Joten itse voisin jopa pitää ihan loogisena tienä ajaa lentsuun villilästä tuon kautta, jos hiukan rauhallisempaa tietä tahtoo ajella.
Ja kyseisessä metsässähän on selvittämätön raiskausyritys sekä selvittämätön raiskaus tapahtunut n. 1,5v aikana.
Itse tosiaan on tullut asuttua siinä skootterin löytymis paikan mutkan alapuolella olevassa taloyhtiössä jokunen vuosi sitten, niin paikan lenkkeily maastot ovat kohtuu tuttuja.
Laitetaas aamulehden sivuilta:
ja tässä linkki uutiseen: http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194691 ... oiraa.htmlKaroliinaa etsii kolmisenkymmentä ihmistä ja kuusi koiraa
Aamulehti
Pirkanmaan poliisi on aloittanut Karoliina Kestin maastoetsinnät. Lauantain ja sunnuntain välisenä yönä kadonnutta 15-vuoitasta tyttöä etsitään Likolammenkadun maastosta. Poliisi ja vapaaehtoinen pelastuspalvelu ovat aloittanee maaston haravoimisen iltapäivällä. Maastossa on aluksi kolmisenkymmentä ihmistä, illan aikana vapaaehtoisia tulee lisää.
Koiria on mukana kuusi. Koiriakin on tulossa illan aikana lisää.
Etsintöjä jatketaan toistaiseksi. Yö pidetään taukoa.
Etsintöjä tehtäneen useiden satojen metrien säteelle skootterin löytöpaikasta.
Karoliina Kestin skootteri löydettiin Likolamminkatu 6:n kohdalta taloyhtiön piha-alueelta. Poliisin mukaan skootterilla oli törmätty pihan kevyeen aitaan.
Likolamminkatu on päättyvä tie, josta pääsee jatkamaan eteenpäin vain kevyelle liikenteelle tarkoitettua metsätietä pitkin.
Löytöpaikan lähellä on muun muassa pieni Likolammi-lampi, hiekkakuoppa ja laaja metsäalue.
Vinkkejä tapauksesta voi edelleen soittaa numeroon 071 874 5800 tai 050 395 4177
tai sähköpostiin: [email protected].
nuusku-nella kirjoitti:Jos oletetaan että skootteri on tuonne paikalle päätynyt melko pian Karoliinan lähtemisen jälkeen niin ei tietenkään ollut jaettu. Aamullahan se lehti nimensä mukaan tulee, meille 5:n aikaan, kaupungissa ehkä jonkun verran aikasemmin.katjuska.84 kirjoitti:Ja se postinjakaja, oliko aamulehti tuohon aikaan jo jaettu alueelle, vai jaettiinko se myöhemmin? Onko sitä postinjakajaa vieläkään puhutettu?
Mahdollisista postinjakajan havainnoista kun on keskustellut niin täytyy sanoa noista Aamulehden jakoajoista, että se sijoittuu varmaan klo 01-07 väliselle ajalle.nuusku-nella kirjoitti:Ohut ja uutisköyhä lehti on ollut jos on kolmeen mennessä jaettu.
Tänne kaupunginosaan jossa itse asun, ihan Tampereen laitamilla (ei siis keskustaa), tulee lehti normaalisti 01-02 välillä viikonpäivästä ja lehden paksuudesta riippumatta.
En tiedä mihin aikaan tuolla skootterin löytymispaikalla sitten lehteä jaetaan.
Olin kyseisenä vkloppuna Tampereen keskustassa liikkeellä ja siellä oli nähtävästi joku automiittinki menossa. Liikenteessä oli paljon amerikanrautoja. Tuli vain Raisa mieleen, ja kappas samanikäinen tyttö kadonnut kyseisenä iltana. Hmm, SARJAMURHAAJA
No ei vaan, vähän kaukaa haettua...
Toivotaan, että löytyis tänää edes jotain. Tuli mieleen, että yksi syy miksi puhelin paikannettu niin kauas, saattaa olla se, että joku on löytänyt sen maasta muiden tavaroiden joukosta ja nappaissut mukaansa. Periaatteella "löytäjä saa pitää".
Toivotaan, että löytyis tänää edes jotain. Tuli mieleen, että yksi syy miksi puhelin paikannettu niin kauas, saattaa olla se, että joku on löytänyt sen maasta muiden tavaroiden joukosta ja nappaissut mukaansa. Periaatteella "löytäjä saa pitää".
Ihmiset valehtelevat, todisteet eivät.
Hyvä pointti, tosin jos itse löytäisin maasta puhelimen ja nappaisin sen mukaani, niin kyllä mä aivan ensimmäisenä sammuttaisin luurin, jotta sitä ei pystyttäis paikantamaan =)lost kirjoitti:Olin kyseisenä vkloppuna Tampereen keskustassa liikkeellä ja siellä oli nähtävästi joku automiittinki menossa. Liikenteessä oli paljon amerikanrautoja. Tuli vain Raisa mieleen, ja kappas samanikäinen tyttö kadonnut kyseisenä iltana. Hmm, SARJAMURHAAJANo ei vaan, vähän kaukaa haettua...
Tuntuuko vain minusta siltä, vai onko Tampereella suhteellisen paljon etenkin nuoriin kohdistuneita, tai heidän tekemiään henkeen ja terveyteen kohdistuneita rikoksia, sekä ainakin julki tulleita raiskauksia tai niiden yrityksiä? Myös kadonneiksi jääneitä ja julkisesti etsittyjä nuoria. Onhan tre+lähiseutu toki Suomen toiseksi suurin ihmiskeskittymä mutta silti..
muoks. olin vähän sokee, tossahan toi uutinen oli jo.
Viimeksi muokannut eyes, To Elo 04, 2011 3:46 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tiedän tuon seudun hyvin tarkkaan ja jos tarkoituksena olisi ajaa mopolla villilästä lentävänniemeen kännissä vältellen poliiseja yöaikaan olisin mennyt juurikin tuon likolamminkadun kautta kalkunvuorenkadulle (helppo ajaa skootterilla toisin kuin joku väitti täällä (tai no ehkä 10 metriä joutuu taluttaa yhdessä kohtaa)) ja siitä syrjäistä reittiä tesomajärven läheltä myllypuronkadulle. Siitä lamminpään pikkuteitä ja pyörätiealitunnelin kautta kolmostien ohi ja pikkuteitä kotiin ilman mitään vaaraa poliiseista eikä loppujen lopuksi olisi hirveesti edes kiertänyt verrattuna nopeinpaan reittiin.
Nyt kuitenkin matka tyssäsi jo ekan kilometrin kohdalla ja poliisi vahvisti jo että tyttö olisi kaatunut. Tämä tukee vielä enemmän sitä teoriaa että tyttö on ajanut mahdollisesti hyvinkin humalassa matkalla kotiin.
humala + loukkaantuminen + vitutus + pissis = Pelkkää arvailua mitä tekee seuraavaksi.
Nyt kuitenkin matka tyssäsi jo ekan kilometrin kohdalla ja poliisi vahvisti jo että tyttö olisi kaatunut. Tämä tukee vielä enemmän sitä teoriaa että tyttö on ajanut mahdollisesti hyvinkin humalassa matkalla kotiin.
humala + loukkaantuminen + vitutus + pissis = Pelkkää arvailua mitä tekee seuraavaksi.
Noita katoamisia,raiskauksia tai niiden yrityksiä ja muuta vastaavaa on kyllä yllättävän paljon ollut nyt viime aikoina täällä Tampereella tai aivan lähistöllä. Olen itsekkin siihen kiinnittänyt huomiotahäirikkö kirjoitti:Tuntuuko vain minusta siltä, vai onko Tampereella suhteellisen paljon etenkin nuoriin kohdistuneita, tai heidän tekemiään henkeen ja terveyteen kohdistuneita rikoksia, sekä ainakin julki tulleita raiskauksia tai niiden yrityksiä? Myös kadonneiksi jääneitä ja julkisesti etsittyjä nuoria. Onhan tre+lähiseutu toki Suomen toiseksi suurin ihmiskeskittymä mutta silti..
-
nuusku-nella
- Adrian Monk
Niin ja toivottavasti poliisikin tuossa tapauksessa (että puhelin olisi oikeasti ja poliisin toimesta paikannettu Tottijärvelle) tekisi asian eteen jotain muuta kun päättelisi että sen on varmaan joku napannut mukaansa, joku ihan ulkopuolinen vaan.Kari77 kirjoitti:Hyvä pointti, tosin jos itse löytäisin maasta puhelimen ja nappaisin sen mukaani, niin kyllä mä aivan ensimmäisenä sammuttaisin luurin, jotta sitä ei pystyttäis paikantamaan =)lost kirjoitti: Toivotaan, että löytyis tänää edes jotain. Tuli mieleen, että yksi syy miksi puhelin paikannettu niin kauas, saattaa olla se, että joku on löytänyt sen maasta muiden tavaroiden joukosta ja nappaissut mukaansa. Periaatteella "löytäjä saa pitää".
Onko tää koko Tottijärvi homma vaan lähtenyt siitä kun siel on ollut poliiseja liikkeellä? Joku sit yhdistäny tähän ja keksinyt että "varmaan sen puhelin on paikannettu sinne, hei!", kertonut keksintönsä seuraavalle joka sitten viekin sitä eteenpäin jo "tietona"? Ihan oikeasti, ne poliisit voi hakee ihan mitä vaan.
Jotenkin noin se varmaankin on lähtenyt liikenteeseen. En itse edelleenkään usko tuohon puhelimen paikantamiseen (vaikkakin tiedän että se on mahdollista tehdä) ennen kuin siitä tulee jotain virallista tahoa myöten vahvistus. Ihan hyvin voisin itekkin heittää tähän tekstin et luotettavalta tahdolta kuulin että luuri on paikannettu Keski-Suomeen.nuusku-nella kirjoitti:Niin ja toivottavasti poliisikin tuossa tapauksessa (että puhelin olisi oikeasti ja poliisin toimesta paikannettu Tottijärvelle) tekisi asian eteen jotain muuta kun päättelisi että sen on varmaan joku napannut mukaansa, joku ihan ulkopuolinen vaan.Kari77 kirjoitti:Hyvä pointti, tosin jos itse löytäisin maasta puhelimen ja nappaisin sen mukaani, niin kyllä mä aivan ensimmäisenä sammuttaisin luurin, jotta sitä ei pystyttäis paikantamaan =)lost kirjoitti: Toivotaan, että löytyis tänää edes jotain. Tuli mieleen, että yksi syy miksi puhelin paikannettu niin kauas, saattaa olla se, että joku on löytänyt sen maasta muiden tavaroiden joukosta ja nappaissut mukaansa. Periaatteella "löytäjä saa pitää".
Onko tää koko Tottijärvi homma vaan lähtenyt siitä kun siel on ollut poliiseja liikkeellä? Joku sit yhdistäny tähän ja keksinyt että "varmaan sen puhelin on paikannettu sinne, hei!", kertonut keksintönsä seuraavalle joka sitten viekin sitä eteenpäin jo "tietona"? Ihan oikeasti, ne poliisit voi hakee ihan mitä vaan.
-
katjuska.84
- Sabrina Duncan
Jonkin täälläkin julkaistun lehtitiedonhan mukaan muistaakseni oli niin, ettei puhelimeen edes ole saatu yhteyttä, joten jos asia näin on, niin ei sitä sitten ole kyllä voitu edes mihinkään paikallistaa.
Entäpä jos elämä onkin vain unta matkalla kuolemaan?
Luurin sammuttaminen ei vaikuta paikantamiseen. Et ole elokuvissa sattunut huomaamaan miksi gangsterit katkaisevat puhelimen kahtia puhelun jälkeen?Kari77 kirjoitti:Hyvä pointti, tosin jos itse löytäisin maasta puhelimen ja nappaisin sen mukaani, niin kyllä mä aivan ensimmäisenä sammuttaisin luurin, jotta sitä ei pystyttäis paikantamaan =)
Paikannus toimii vaikka puhelin ei ole päällä kunhan puhelin kuuluvuusalueella, akkua jäljellä ja sim-kortti paikallaan.
Kuitenkaan en usko että poliisi olisi vielä teletietoja tutkinut kun ei kerta ensin rikostakaan epäillyt, joten ainoa vaihtoehto miten tämä puhelin olisi saatu paikannettua tottijärvelle olisi älypuhelimille olevat paikannusohjelmat "find my iphone" tyyliset ja samsungeillekkin on omansa josta voi katsoa netistä missä se oma luuri liikkuu ja jos joku olisi pöllinyt puhelimen ja vaihtanut oman sim kortin niin puhelimen omistaja saisi selville tämän uuden kortin numeron jolloin varas saadaan kiinni.
Tottijärvi huhu on pelkkää huhua tai sitten poliisi vedättää noilla likolammi etsinnöillään julkisuuskuvaa tutkinnallisista syistä.
Mitä järkeä olisi poliisin vedättää ja tuhlata omaa ja vapaaehtoisten aikaa vale-etsinnöillä, kun tärkeintä luulisi sillekin olevan, että tyttö löytyy?Donkameni kirjoitti:Tottijärvi huhu on pelkkää huhua tai sitten poliisi vedättää noilla likolammi etsinnöillään julkisuuskuvaa tutkinnallisista syistä
muoks. jatkettu ajatusta.
Viimeksi muokannut Magenta, To Elo 04, 2011 4:15 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ei kannata uskoa kaikkea mitä elokuvissa tehdään/näytetään. Onhan teräsmieskin kuolematon. Eipä sitä kännykkää saa paikannettua jos se suljettuna on. Johonkin sen paikantamis laitteen täytyy saada yhteys. Tosin tulipa tässä tämmöinen mieleeni liittyen tohon paikantamiseen. Kuvitellaan, että joku olisi napannu maasta sen luurin itselleen, vaihtanut siihen oman kortin paikoilleen ja laittanut päälle...Silloinhan luurin voi paikantaa vaikkapa puhelimen IME-koodin perusteella, vaikka siinä ei Karoliinan SIM korttia olekkaan.Donkameni kirjoitti:Luurin sammuttaminen ei vaikuta paikantamiseen. Et ole elokuvissa sattunut huomaamaan miksi gangsterit katkaisevat puhelimen kahtia puhelun jälkeen?Kari77 kirjoitti:Hyvä pointti, tosin jos itse löytäisin maasta puhelimen ja nappaisin sen mukaani, niin kyllä mä aivan ensimmäisenä sammuttaisin luurin, jotta sitä ei pystyttäis paikantamaan =)
Paikannus toimii vaikka puhelin ei ole päällä kunhan puhelin kuuluvuusalueella, akkua jäljellä ja sim-kortti paikallaan.
Kuitenkaan en usko että poliisi olisi vielä teletietoja tutkinut kun ei kerta ensin rikostakaan epäillyt, joten ainoa vaihtoehto miten tämä puhelin olisi saatu paikannettua tottijärvelle olisi älypuhelimille olevat paikannusohjelmat "find my iphone" tyyliset ja samsungeillekkin on omansa josta voi katsoa netistä missä se oma luuri liikkuu ja jos joku olisi pöllinyt puhelimen ja vaihtanut oman sim kortin niin puhelimen omistaja saisi selville tämän uuden kortin numeron jolloin varas saadaan kiinni.
Tottijärvi huhu on pelkkää huhua tai sitten poliisi vedättää noilla likolammi etsinnöillään julkisuuskuvaa tutkinnallisista syistä.