Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
Sherlock John Holmes
Harjunpää

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Viesti Kirjoittaja Sherlock John Holmes »

Muistelen että Ulvilan juttuun liittyen olisi poliisi kertonut että jälkikoira seuraa nimenomaan "häiriintyneen" maanpinnan hajua, ei niinkään haettavan henkilön hajua. Eli jos tusina ihmisiä on alueella tepastellut ja esim. aamukaste pääsyt vaikuttamaan, alkaa olla jälkikoiran tehtävä aika hankala.
Juuri tähän perustuu sekin fakta, että hyvä jälkikoira jäljittää läpi isojenkin jokien yms.. /sarkasmi :D

Epäröivät (poliisit ja muut) voivat lukea Lucyferin postauksen tuolta sivulta 87, ja sit katsoa vaikka Mythbustersin jakso 'Hair Of The Dog' - ja sen jälkeen ollaan taas viisaampia :)
"I listen to their story, they listen to my comments, and then I pocket my fee."
Helmie
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Helmie »

vanja kirjoitti:Entäs KK:n poikaystävä? Missäs se on nyt ja missä oli tuona iltana? Irc-galleriaa stalkkaamalla sai kuvan, että kuluvan kesän aikana on ihastuttu ja että poikaystävä on. (Siellä oli joku kysymysmeemi, jonka vastauksissa siis tällaista).
Missä moista näit? Mulla näkyy vaan Karoliinan blogimerkintöjä joista tuoreimmat elokuulta 2010.
delila
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja delila »

vanja kirjoitti:Entäs KK:n poikaystävä? Missäs se on nyt ja missä oli tuona iltana? Irc-galleriaa stalkkaamalla sai kuvan, että kuluvan kesän aikana on ihastuttu ja että poikaystävä on. (Siellä oli joku kysymysmeemi, jonka vastauksissa siis tällaista).
Ainut mulle näkyvä viite on vuosi sitten kirjoitettu blogi, jossa puhutaan edelliskesästä, eli 2010? Tai sitten olen liian vanha, ja missasin jonkun irc-gallerian uuden sovelluksen aiheesta :D
v-a-45
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja v-a-45 »

Cassandra kirjoitti:
v-a-45 kirjoitti:Yhteen asiaan vielä mietin ratkaisua, miksi KK.n vaatteita oli mopon vieressä?
Oliko mahdollisia vaihtovaatteita pudonnut mopon kopasta vai mitä ja miksi avaimetkin oli maassa?
Eikö tämä sun luotettava ystävä kertonut, että tavarat eivät olleet maassa vaan skootterin sivulaukussa?
Tuolla jo aikasemmin ketjua kun lukaset niin poliisi itse tiedottaa avainten ja vaatteiden löytyneen mopon vierestä ja maasta, ei siis sivulaukusta ja kyllä, luotan ystävääni.
kohtalo sekoittaa kortit ja me vain pelaamme
Alice Cullen
Roger Murtaugh

Viesti Kirjoittaja Alice Cullen »

Jos blogista bongailit, niin ne on vuodelta 2010, ei hirmu ajankohtaisia.
MissHolmes
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Tämän hämmennyksen skoben sijainnista voi aiheuttaa sekin, että postelijooni näki skoben yöllä kello kolme ja talkkari oletettavasti vasta aamulla tuntien päästä.

Loogistahan olisi, ettei KK olisi skobea vilkku päällä mihinkään jättänyt. Eli olisi mennyt posteljoonia piiloon ja siirtänyt kulkuneuvonsa ovelta pois postipojan mentyä

Minun käsitys skoottereista on, ettei vilkku vilku, jos avain ei ole virtalukossa ja virta päällä?? Olenko kauhea väärässä?

Jos talkkari löysi mopedin toisaalta ja avainkin oli poissa virtalukosta, on sitä joku ilmeisen selvästi siirtänyt.
KK itse vai joku muu?

KK oli tuhannen tuiskeessa, pieni kokoinen ja eksymisestä järkyttynyt, joten tuskin on kovin paljon painavaa mopoaan lykkinyt märältä viettävältä nurmelta.

Tai sitten joku taas valehtelee suojellakseen...ketä?
Nuotio & Äreät Tiput
Helmie
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Helmie »

Jos on muuten jotkut tytön katoamiseen liittyvät lehtijutut jäänyt lukematta, niin ampparit.comin kautta löytyy aika monta: http://www.ampparit.com/haku?q=karoliina+kesti&t=news
vanja
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja vanja »

delila kirjoitti:
Ainut mulle näkyvä viite on vuosi sitten kirjoitettu blogi, jossa puhutaan edelliskesästä, eli 2010? Tai sitten olen liian vanha, ja missasin jonkun irc-gallerian uuden sovelluksen aiheesta :D
Ai kato joo. Niin olikin vuodelta 2010. En huomannut katsoa. :oops:
Amelie

Viesti Kirjoittaja Amelie »

Alice Cullen kirjoitti: Tosi vaikea veikkailla,
Likolammenkatu 6
15850 Lahti
Tonne päätyy mulla.
Liittyykö jotenkin googlen tunnistamaan (useimmin haettuun) sijaintiin?
Mullakin menee Lahteen mutta se sattuu olemaan tässä lähempänä. (mistäs mä kyl tietäisin mistäpäin sää kirjottelet jotta osuuko veikkaus oikeaan? :o)
Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

Missä kohtaa ne postilaatikot ovat siinä rivitaloyhtiössä? Millainen näköyhteys postilaatikoilta on skootterin löytöpaikkaan? En niitä mapsin kautta saa hahmotettua. Kysyin taannoin lehdenjakajan suoritusajasta tuolla alueella, ettäkö mistä aloittaa, käy sen Hongistonkujan jatkaa Likolammenkadun päähän saakka, vai aloittiko ao. kadun päädystä, eli just sieltä mistä se kovan onnen skootteri löytyi?

Siksikin, että kun on sanottu KK:n lähteneen Villilästä 02:30 ja ajaneen ehken noin 5-10 minuuttia paikkaan mihin skootteri jäi, niin kun lehdenjakaja on ollut alueella noin klo 03:00 niin jos kierros tuolla alueella - Nokiantieltä Likolammenkadulle plus se Hongistonkuja - ehken 10 minuuttia, niin periaatteessa voi olla jokin havainto. -Toki kaikille eivät jää mieleen yölliset kulkijat tai epätavallisessa parkissa mahdollisesti ollut auto. Mutta alue on otollinen sikäli, että sieltä ei normaalia ajotietä ole kuin yhteen suuntaan.

Lehdenjakajan huomiot ovat tärkeitä ja niistä on ollut runsaasti apua, mm. eräs Helsingissä 1993 tehty henkirikos ratkesi lehdenjakajan huomion ansiosta.
miffy kirjoitti:OT, Doctor Lecter, mikä on tuo vuoden 1998 tapaus Sotkamossa? En löytänyt haulla mitään...
Tai Kajaaniko se nyt oli...
Vuonna 1998 kajaanilainen mies otti 21-vuotiaan sotkamolaisen naisen kyytiin tämän palattua aamuyöstä ravintolasta. Mies kuljetti naisen kesämökilleen, missä hän raiskasi tämän ja kuristi kuoliaaksi. Ruumis löytyi myöhemmin järvestä.
-Tilastollinen osuma, eräänlainen negatiivinen lotto. Tuskin nainen osasi tuona iltana odottaa, että muutaman tunnin kuluttua elämä on ohi. Ja viimeiset hetket yhtä helvettiä.
INES 7 kirjoitti:Tuo Doctor Lecterin teoria on ihan mahdollinen kyllä myöskin. Noita juttuja sattunee kuitenkin ihan vaan ikävinä "tilastollisina" tapauksina aina silloin tällöin.
Teoria siis tavallisesta ihmisestä, joka menettää hallintansa tilaisuuden tullen. Joku päätyy toisinaan tilastoihin ja joku toinen vankilaan - paikkaan mihin ei ikinä uskonut päätyvänsä.
dollarfrossa kirjoitti:Ja vaikka Mikkeli 2009 (tilanteena taksimatka kotiin).
...Mikkelin tapausta tosiaan unohtamatta.
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!
MissHolmes
Ben Matlock

Toisaalta pelkkä postiauto on voinut säikyttää KK:n. Tuskin hän aina tuohon aikaan ajeli ja takana tuleva, pysähtelevä, välillä kauemmaksi jättäytyvä auto on voinut aiheuttaa paniikin.
Nuotio & Äreät Tiput
Cassandra
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja Cassandra »

v-a-45 kirjoitti:
Cassandra kirjoitti:
v-a-45 kirjoitti:Yhteen asiaan vielä mietin ratkaisua, miksi KK.n vaatteita oli mopon vieressä?
Oliko mahdollisia vaihtovaatteita pudonnut mopon kopasta vai mitä ja miksi avaimetkin oli maassa?
Eikö tämä sun luotettava ystävä kertonut, että tavarat eivät olleet maassa vaan skootterin sivulaukussa?
Tuolla jo aikasemmin ketjua kun lukaset niin poliisi itse tiedottaa avainten ja vaatteiden löytyneen mopon vierestä ja maasta, ei siis sivulaukusta ja kyllä, luotan ystävääni.
Tämä Aamulehden juttu löytyy kokonaisuudessaan tämän ketjun sivulta 27:
Karoliinaa etsii kolmisenkymmentä ihmistä ja kuusi koiraa

Karoliina Kestin skootteri löydettiin Likolamminkatu 6:n kohdalta taloyhtiön piha-alueelta. Poliisin mukaan skootterilla oli törmätty pihan kevyeen aitaan.

Ajoneuvon sivulaukuista on löytynyt muun muassa Kestin käsilaukku ja kotiavaimet. Sen sijaan hänen matkapuhelimensa on kateissa.
http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194691 ... oiraa.html
maakkeri
Aloitteleva Besserwisser

Viesti Kirjoittaja maakkeri »

lukematta aivan kaikkia tekstejä olen huomannut täällä puhuttavan humalatilasta...entäs jos kyse ei ole ollutkaa alkoholista,vaan bileissä on käytetty jotain huumetta...selittäisi nuorison vaikenemisen ja mahdollisen uhrin sekavuuden..

eli yliannostus bileissä..nuorisolle paniikki..skootteri veke ja vainaa piiloon..
MissHolmes
Ben Matlock

Kypärä on kuitenkin ollut jossain lähellä/ näkyvillä, koska talonmies on sen korjannut samaan kasaan.

Vaatteista ei ole missään virallista mainintaa, mutta samainen asia on putkahtanut esiin aiemminkin. Sivulaukusta (vaiko satulan alta) on löytynyt käsilaukku ja kotiavain.

En voi sille mitään, mutta tuo käsilaukun ja avaimien jättäminen ei ole hyvä enne eksymistä ajatellen.
Enkä jotenkin jaksa uskoa, että tyttö olisi pystynyt ajamaan kilometrin, jos oli niin tolkuttomassa kunnossa, ettei huomannut kotiavaimiaan ottaa mukaan.

Ja eipä kai tuon ikäisillä ole tapana pullo povarissa ajella. Veikkaisin enemmänkin, että kotiin lähtö on siirtynyt juurikin siksi, että odotti selviävänsä.
Nuotio & Äreät Tiput
Alice Cullen
Roger Murtaugh

Viesti Kirjoittaja Alice Cullen »

Amelie kirjoitti:
Liittyykö jotenkin googlen tunnistamaan (useimmin haettuun) sijaintiin?
Mullakin menee Lahteen mutta se sattuu olemaan tässä lähempänä. (mistäs mä kyl tietäisin mistäpäin sää kirjottelet jotta osuuko veikkaus oikeaan? :o)
Mä en tohonkaan osaa sanoa mitään, En asu Lahdessa enkä nyt mitenkään erityisemmin ole lahden katuja etsinyt, mitä nyt täällä olevista caseista tota mapsia vilkuilen.
Inhottavaa tosin jos toi yleistäkin on, pitää vähän tarkemmin noita karttoja jatkossa tsuumailla.

Mä myös olen noita uutisia nyt katsellut ja kyllä niistä käsityksen saa että skootteri on ajettu nimenomaan piha-alueelle, ei siihen tukkiaitaan siinä tiellä.
Kurjaa kun tulee nyt niin ristiriitasta tietoa kaikesta.
Lukittu