Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011
Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011
Haluaako joku tuon Iltasanomien etusivun jutun? Olis tossa nettilehtenä just auki.
Tainno.
Lehtijuttu:
http://imageshack.us/photo/my-images/80 ... juttu.png/
Naapurin juttu:
http://imageshack.us/photo/my-images/143/naapuri.png/
Tainno.
Lehtijuttu:
http://imageshack.us/photo/my-images/80 ... juttu.png/
Naapurin juttu:
http://imageshack.us/photo/my-images/143/naapuri.png/
Viimeksi muokannut muddis, Ti Elo 09, 2011 1:00 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Liittyyköhän Karoliinan ripariin jotain jännää? Silmiin osui nuo kommentit Facebookista.
(A = kuulusteluihin menevä tyttö
B, C, D = muut kommentoineet tytöt)
A: mulle soitti poliisit tänää, pitää mennä kuultavaks...
B: sanoko muuta?
A: ei oikeestaa
C: mä vähän odotinkin että ne alkaa kuulusteleen niitä jotka on ollu sen kaa riparilla.. (Oma huomio: ???)
A: niii ja juuri minä
D: sä olit kato A apuopena, et vain isosena tai leiriläisenä:)
A: noni
Voiskohan tuohon ripariin liittyä esim. kiusaamista? Tai olisiko Karoliina voinut puhua riparilla jotain omista ajatuksistaan. Oliko Karoliina masentunut?
**
muddis laita ihmeessä!!!
(A = kuulusteluihin menevä tyttö
B, C, D = muut kommentoineet tytöt)
A: mulle soitti poliisit tänää, pitää mennä kuultavaks...
B: sanoko muuta?
A: ei oikeestaa
C: mä vähän odotinkin että ne alkaa kuulusteleen niitä jotka on ollu sen kaa riparilla.. (Oma huomio: ???)
A: niii ja juuri minä
D: sä olit kato A apuopena, et vain isosena tai leiriläisenä:)
A: noni
Voiskohan tuohon ripariin liittyä esim. kiusaamista? Tai olisiko Karoliina voinut puhua riparilla jotain omista ajatuksistaan. Oliko Karoliina masentunut?
**
muddis laita ihmeessä!!!
Korjatkaa toki viisaammat, jos olen väärässä, mutta ymmärsin, että hätäkeskus voi tehdä hätäpaikannuksen vain siihen puhelimeen, josta häkeen soitetaan, ei mihinkään random-puhelimeen. Esim. tilanteessa, jossa osuu onnettomuuspaikalle, mutta ei tiedä tarkkaa osoitetta eikä välttämättä edes paikkakuntaa.
Joku kirjoitti, että jos alueella on paljon puhelinliikennettä, niin mastot voi olla ikäänkuin 'täynnä' ja yksittäinen puhelin voi sitten ottaa kontaktia kaukaisempaankin mastoon. Loogista olisi että tuon alueen mastot olisi sitten ollut 'täynnä' Tapsan Tahtien ja Kuninkuusravien takia.
Joku kirjoitti, että jos alueella on paljon puhelinliikennettä, niin mastot voi olla ikäänkuin 'täynnä' ja yksittäinen puhelin voi sitten ottaa kontaktia kaukaisempaankin mastoon. Loogista olisi että tuon alueen mastot olisi sitten ollut 'täynnä' Tapsan Tahtien ja Kuninkuusravien takia.
Mä en voi vannoa, mutta voisin väittää ettei pidä paikkaansa. Olen soittanut kerran häkeen, koska eräs ihminen häiritsi minua, uhkaili ja kävi kimppuun. Pyysivät multa häiritsijän numeron ja sanoivat yrittävänsä soittaa siihen ensin ja jäljittää sitten.Magenta kirjoitti:Korjatkaa toki viisaammat, jos olen väärässä, mutta ymmärsin, että hätäkeskus voi tehdä hätäpaikannuksen vain siihen puhelimeen, josta häkeen soitetaan, ei mihinkään random-puhelimeen. Esim. tilanteessa, jossa osuu onnettomuuspaikalle, mutta ei tiedä tarkkaa osoitetta eikä välttämättä edes paikkakuntaa.
Laita vaan =)muddis kirjoitti:Haluaako joku tuon Iltasanomien etusivun jutun? Olis tossa nettilehtenä just auki.
Äh, mä luulen että ne vaan yrittää saada varmistuksen, että Karoliinan elämässä ei ollut mitään kummallista tekeillä eikä ketään uutta tuttavuutta pelissä. Hänhän olisi saattanut kertoa vaikka riparilla että on tavannut 30-v miehen jota tapailee salaa. Tämä muuttaisi tutkimuksen suuntaa huomattavasti
Tai että apupappi stalkkas Karoliinaa tms.
Häken sivuilla on hyvää tietoa paikannuksesta. Voidaan paikantaa soittaja tai joku muu numero, mutta puhelimen pitää olla päällä. On kuitenkin tiukasti rajattu missä tilanteessa voidaan tehdä paikannus. Esimerkiksi siis, jos oikein ymmärsin, ei voida paikantaa karkuteillä olevaa murhamiestä, mutta voidaan paikantaa sydäntautinen metsään eksynyt marjanpoimija. Koska ensimmäisellä ei ole hätää, jälkimmäisellä on. Toisaalta jos tiedetään, että murhamies on menossa tappamaan jotakuta, niin sitten voidaan paikantaa, koska on hätätilanne. Eli käsittääkseni häken tekemä hätäpaikannus nimensä mukaisesti vaatii jonkin hätätilanteen.
-
kotitutkijat
- Armas Tammelin
taitaa kyllä poliisikin olla ihan yhtä hukassa kun kaikki täällä! Yhtä aikaisesti etsii hesasta ja jyväskylästä tuotujen ruumiskoirien kanssa raatoo ja samalla kutsutaan jotain ripari kavereita kuulusteluun. Ei kovin yhtenäinen tai toisiaan tukevat linjat.
Niin nimenomaan että häkellä täytyy ensin olla puhelinyhteys siihen luuriin, joka on tarkoitus jäljittää?Helmie kirjoitti:Mä en voi vannoa, mutta voisin väittää ettei pidä paikkaansa. Olen soittanut kerran häkeen, koska eräs ihminen häiritsi minua, uhkaili ja kävi kimppuun. Pyysivät multa häiritsijän numeron ja sanoivat yrittävänsä soittaa siihen ensin ja jäljittää sitten.Magenta kirjoitti:Korjatkaa toki viisaammat, jos olen väärässä, mutta ymmärsin, että hätäkeskus voi tehdä hätäpaikannuksen vain siihen puhelimeen, josta häkeen soitetaan, ei mihinkään random-puhelimeen. Esim. tilanteessa, jossa osuu onnettomuuspaikalle, mutta ei tiedä tarkkaa osoitetta eikä välttämättä edes paikkakuntaa.
muoks. Jo selkis Teleksin vastauksesta, kiitos.
Viimeksi muokannut Magenta, Ti Elo 09, 2011 1:03 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tämä tyttö on käynyt rippikoulunsa vuosi sitten.Teleksi kirjoitti:Äh, mä luulen että ne vaan yrittää saada varmistuksen, että Karoliinan elämässä ei ollut mitään kummallista tekeillä eikä ketään uutta tuttavuutta pelissä. Hänhän olisi saattanut kertoa vaikka riparilla että on tavannut 30-v miehen jota tapailee salaa.
- poikani
- Telkkaridekkareiden asiantuntija
Tyyppi puuttuikin nimenomaan laskujen oletettuun "virheellisyyteen", otti sen pitkän matikankin esille.Mat-Lock kirjoitti:Laskut olivat ehkä oikein, mutta koko perusajatus todennäköisyydestä oli virheellinen. Siinä ei otettu huomioon tunnettujen seikkojen vaikutusta todennäköisyyteen. Todennäköisyys, että Kesti ajelisi Likolammenkadulle on toki ilman esitietoja pieni. Kun kuitenkin tiedetään, että skootteri siellä on, niin sen tiedon valossa todennäköisyys onkin suuri.poikani kirjoitti: Voi tätä myötähäpeän määrää... Yksi sankari alatyyliiseen tapaan lähtee "korjaamaan" toisen täysin virheettömiä laskuja ja vetoaa vielä lukion pitkään matikkaan... jota sitäkään siis ei tarvittaisi huomaamaan, että lainaamasi kirjoittaja oli oikeassa. Liikennevalovertauksessasi kyse on aivan eri asiasta, väärin laskettuna (esitettyä "virheellistä logiikkaakin" rikkoen) ja vieläpä vääristä lähtökohdista.
Kuten sanottu, hatusta vedetyt arviot todennäköisyyksistä olivat mielestäni pielessä ja prosenttiyksiköissä mitattuna pienikin arvion "korjaaminen" niihin epätodennäköisimmiksi katsottuihin juttuihin muuttaisi tulon aivan toiseksi (0,1 % -> 5 % jne). Arvioista ei kuitenkaan ilmennyt, oliko tiedossamme olevat asiat (skootterin löytöpaikka jne) otettu huomioon. Oletan, että oli, sillä muutenhan mukana olisi ollut jotain "kuinka todennäköistä on päätyä juuri tuohon paikkaan, tuota aitaa vasten" -pohdintaa. Nähtävästi kirjoittaja oli siis perillä siitä, miten näitä asioita mietitään.
Mielestäni on aivan turhaa miettiä näitä tapahtumasarjan yksittäisten osien todennäköisyyksiä, kun olemme pitkälti arvailujen varassa.
????? ?? ??????.
Tuohon riparihommaan, ehkä leiri on ollut juuri katoamista edeltävinä parina viikkona, ja näin ollen sieltä löytyy ihmiset jotka ovat eniten olleet kanssaan tekemisissä tuona aikana. En usko että mitään erikoista tapahtunut.
KK oli tänä kesänä leirillä isosena.Sergei kirjoitti:Tämä tyttö on käynyt rippikoulunsa vuosi sitten.Teleksi kirjoitti:Äh, mä luulen että ne vaan yrittää saada varmistuksen, että Karoliinan elämässä ei ollut mitään kummallista tekeillä eikä ketään uutta tuttavuutta pelissä. Hänhän olisi saattanut kertoa vaikka riparilla että on tavannut 30-v miehen jota tapailee salaa.
Sergei, käsittääkseni oli riparilla viime vuonna, mutta isosena tänä vuonna ja silloin vähän ennen katoamistaan. Nyt puhutaan tästä isosriparista, ei tästä omasta vuoden takaisesta riparista.
Kyllä. Mutta käynyt rippikoulun viime vuonna. Rippikoulun käymisen ja isosena toimimisen välillä on merkittävä ero. Alkaen siitä, että ensiksi mainitussa leirillä on varmasti enemmän tuttuja ja silloin ehkä tulee "avauduttua" enemmän ja useammille kuin isosena toimiessa.häirikkö kirjoitti:KK oli tänä kesänä leirillä isosena.