Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
seppoilmari
Martin Beck

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Viesti Kirjoittaja seppoilmari »

Faktana ilmeisesti on tällähetkellä tavisten tiedossa että:

1. KK on hukassa.
2. KK:n scootteri on löytynyt.
3. pojat kärähtivät valehtelemisesta.

Kaikki muu on spekulaatiota.

Kiinnostaisi edelleen kuka on viimeinen varma ja luotettava henkilö joka näki KK:n ja mihin aikaan, milloin bileet alkoivat ja paljonko siellä sitä porukkaa sitten oikeasti oli, näillä tiedoilla voisi lähtä ajattelemaan muutakin kuin poikiin viittaavaan tapahtumaketjua.
specialhousingunit
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja specialhousingunit »

Hyvä että röökillä ehtii käydä, ni on jo trollia ja kellarihumppaa :D Vaikka aika peikon näkönen oonkin, ni silti tuo koira juttu on kyllä yks huvittava seikka. Jospa se haukkui kaikki kävelijät ja autot, mutta ei skoottereita :) Laitappa semmoinen koira, joka haukkuu kaikki ohi kulkijat, mannerheimintien varteen, ni haukkuu ittensä hengiltä. Jospa koira on joskus haukkunut sisällä, ja samalla mummo katsonut ulos, ni joku kävellyt siitä ohi ja silloin koirasta tullut semmoinen joka kaikki ohikulkijat haukkuu, vaikka todellisuudessa yhden kulkijan sadasta haukkuu.
specialhousingunit = SHU = aika paska paikka
Gladys
David Starsky

Viesti Kirjoittaja Gladys »

Onpa valtavasti luettavaa! Niin surullista että tyttöä ei ole vielä löydetty.

Ja pahoittelut, jos tätä kustannusasiaa on puitu jo moneen otteeseen.
Tuli vain mieleeni tuosta "kenelle lasku"- kysymyksestä, että jos minun lapseni tai läheiseni katoaisi, niin minä olisin valmis maksamaan laskun siitä, että puhelin yritetettäisiin paikantaa. Tuntuisi aivan kamalalta tietää, että mahdollisuus on olemassa mutta sitä ei käytetä.

Joku aikuinen tietysti haluaa kadota omasta vapaasta tahdostaan, mutta ainakin alaikäisten kadonneiden ja karanneiden osalta seurannan tulisi olla rutiinitoimenpide.

Sergei kirjoitti:
Teleksi kirjoitti:Sitä en ihan ymmärrä, että jos jostain ihmisestä tehdään katoamisilmoitus, niin eikö kadonneen puhelin voitaisi heti rutiinitoimenpiteenä laittaa erityisseurantaan. Eihän viranomaisten tarvitsisi näitä tietoja käyttää tai julkaista, jos ei tarvetta ole. Ihan vaan varmuuden vuoksi. Nytkin olisi Karoliinasta paljon tarkemmat tiedot, jos olisi laitettu rutiiniseuranta heti pystyyn.
Se tarkoittaisi n. 20-30 seurantatapausta vuorokaudessa. Jos ajatellaan että operaattoreiden asiantuntijatyön hinta on vaikka 80 e/h, niin rohkenen kysyä, että kenelle esittäisit laskun näistä kuluista?
All is pretty.
- Andy Warhol
kotitutkijat
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja kotitutkijat »

seppoilmari kirjoitti:Faktana ilmeisesti on tällähetkellä tavisten tiedossa että:

1. KK on hukassa.
2. KK:n scootteri on löytynyt.
3. pojat kärähtivät valehtelemisesta.

Kaikki muu on spekulaatiota.

Kiinnostaisi edelleen kuka on viimeinen varma ja luotettava henkilö joka näki KK:n ja mihin aikaan, milloin bileet alkoivat ja paljonko siellä sitä porukkaa sitten oikeasti oli, näillä tiedoilla voisi lähtä ajattelemaan muutakin kuin poikiin viittaavaan tapahtumaketjua.
Oon ite ihan samoil linjoil, tossa on kolme AINUTTA faktaa minkä me siviilit tiedämme! Poikien juttuihin en luota sitten yhtään.
Donkameni
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja Donkameni »

Oon tässä nyt miettinyt jonkin aikaa sellaista ajatusleikkiä että jos pitäisi itse lavastaa skootteri jonnekkin tuonne villilästä niin että K olisi lähtenyt ajaan kohti lentävänniemee niin tuleeko kenellekkään parempaa paikkaa mieleen kuin tuo likolammin pääty? Jos skootteri oltaisiin viety metsään/soramontulle yms. niin se olisi herättänyt liikaa kysymyksiä sen suhteen ettei karoliina olisi itse sitä sinne ajanut ilman ulkopuolisen tekijää. Vanha kirkkotie sen sijaan olisi jo liian näkyvällä paikalla lavastuksen suhteen vaikkakin olisi ollut todennäköisempi reitti ajaa kohti lentävänniemee. Lisäksi jos olisi kauemmaksi viety niin sitten olisi joku todennäköisesti nähnyt karoliinan ajavan ja asutusta olisi ollut kaikkialla.

Tuo paikka katoamisen suhteen on jo vähän liiankin täydellinen mun mielestä sijainniltaan ja pihatien muodot nähtyäni varmaan ainoa paikka todennäköiselle kaatumiselle ettei rikosta epäiltäisi heti ensimmäisenä. Tämä alkaa vaikuttaa jo siltä ikäänkuin koko homma olisi suunniteltu jo etukäteen ennenkuin karoliinalle on sattunut ees mitään ikävää, sillä harva pystyisi noin loogisesti toimimaan paniikin sattuessa.

Mikä on todennäköisyys että karoliina katoaa juurikin siinä kohtaa mikä olisi täydellisin paikka lavastamiseen?
Sooni
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja Sooni »

Asiasta kolmanteen... tänään alkoi tietääkseni myös hänen koulunsa. Tämä vei sitten lopullisesti ainakin omasta mielestäni TAHALLISEN katoamisen mahdollisuuden 0% tasolle.
kotitutkijat
Armas Tammelin

Täällä on kovasti puhuttu että eikös tuo olisi aika rohkea paikka lavastamiseen/skootterin pois vientiin, MUTTA jos käännetään ajattelu niin että eikös tuo olisi juurikin täydellinen paikka??? Koska kaikki puhuvat että ei tuonne voisi lavastaa olisi liian riskialtista.....
+
kaksi pojista on ilmeisesti ollut siis täydin selvinpäin???
Nulli
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja Nulli »

Gladys kirjoitti: Ja pahoittelut, jos tätä kustannusasiaa on puitu jo moneen otteeseen.
Tuli vain mieleeni tuosta "kenelle lasku"- kysymyksestä, että jos minun lapseni tai läheiseni katoaisi, niin minä olisin valmis maksamaan laskun siitä, että puhelin yritetettäisiin paikantaa. Tuntuisi aivan kamalalta tietää, että mahdollisuus on olemassa mutta sitä ei käytetä.

Joku aikuinen tietysti haluaa kadota omasta vapaasta tahdostaan, mutta ainakin alaikäisten kadonneiden ja karanneiden osalta seurannan tulisi olla rutiinitoimenpide.
Lakia pitäisi muuttaa aika paljon Orwelilaisempaan suuntaan. Yleisesti ei ollenkaan hyvä asia, yksittäistapauksissa olisi. Ongelma tässäkin on se, että teinejä katoilee jatkuvasti, joten tulee poliisillekin se "sutta huutanut poika" -ilmiö. Aiemminkin taisin tosin sanoa, että ehkä itse olisin pitänyt olosuhteita sen verran erikoisena, että olisin pitänyt hätäpaikannuksen tekoa asiallisena, mahdollisen hengenvaaran takia. Känninen teini kolaroinut ja kadonnut paikassa, jossa maasto vaikeakulkuinen/vaarallinen. Toki poikien valehtelu haittasi tätä päätelmää, ehkä jopa olennaisesti, ehkä ei.
Snibu
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja Snibu »

Joo faktaa kellon ajoista ja missä millonki oltu..Poikien sanojen mukaan lähteny 2.30 skoba rymähtäny ilmeisesti 3.00? Ja sitte ajat muuttuukin jos poika on ollut FB:ssä klo: 1? Mikä on sitten on totuus ja selvinneekö se koskaan..Viitaten SeppoIlmariin "Kiinnostaisi edelleen kuka on viimeinen varma ja luotettava henkilö joka näki KK:n ja mihin aikaan, milloin bileet alkoivat ja paljonko siellä sitä porukkaa sitten oikeasti oli, näillä tiedoilla voisi lähtä ajattelemaan muutakin kuin poikiin viittaavaan tapahtumaketjua."

"tänään alkoi tietääkseni myös hänen koulunsa. Tämä vei sitten lopullisesti ainakin omasta mielestäni TAHALLISEN katoamisen mahdollisuuden 0% tasolle." Samaa mieltä, vaikka sitä alusta alkaen hieman epätodennäköisenä pitänyt, että omasta tahdosta olisi hukassa.
Philip Marlowe
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja Philip Marlowe »

Donkameni kirjoitti:Oon tässä nyt miettinyt jonkin aikaa sellaista ajatusleikkiä että jos pitäisi itse lavastaa skootteri jonnekkin tuonne villilästä niin että K olisi lähtenyt ajaan kohti lentävänniemee niin tuleeko kenellekkään parempaa paikkaa mieleen kuin tuo likolammin pääty? Jos skootteri oltaisiin viety metsään/soramontulle yms. niin se olisi herättänyt liikaa kysymyksiä sen suhteen ettei karoliina olisi itse sitä sinne ajanut ilman ulkopuolisen tekijää. Vanha kirkkotie sen sijaan olisi jo liian näkyvällä paikalla lavastuksen suhteen vaikkakin olisi ollut todennäköisempi reitti ajaa kohti lentävänniemee. Lisäksi jos olisi kauemmaksi viety niin sitten olisi joku todennäköisesti nähnyt karoliinan ajavan ja asutusta olisi ollut kaikkialla.

Tuo paikka katoamisen suhteen on jo vähän liiankin täydellinen mun mielestä sijainniltaan ja pihatien muodot nähtyäni varmaan ainoa paikka todennäköiselle kaatumiselle ettei rikosta epäiltäisi heti ensimmäisenä. Tämä alkaa vaikuttaa jo siltä ikäänkuin koko homma olisi suunniteltu jo etukäteen ennenkuin karoliinalle on sattunut ees mitään ikävää, sillä harva pystyisi noin loogisesti toimimaan paniikin sattuessa.

Mikä on todennäköisyys että karoliina katoaa juurikin siinä kohtaa mikä olisi täydellisin paikka lavastamiseen?
Nyt pitää kuitenkin muistaa, että kyseessä ovat humalaiset teinipojat, eivät paatuneet rikollisnerot.

Ja toisaalta Likolamminkatu on todella paska paikka lavastaa yhtään mitään, koska vieressä on rivitalo täynnä asukkaita. Kyseessä oli lähinnä onneton sattuma, ettei kukaan herkkäuninen vilkaissut ikkunasta, että mikäs helvetti siellä pihalla kolisee.
eem
Aloitteleva Besserwisser

Viesti Kirjoittaja eem »

Sooni kirjoitti:Asiasta kolmanteen... tänään alkoi tietääkseni myös hänen koulunsa. Tämä vei sitten lopullisesti ainakin omasta mielestäni TAHALLISEN katoamisen mahdollisuuden 0% tasolle.
Mutta eihän sitä tiedä, että oliko lukioon (?) meno Karoliinan vai vanhempien tahto. Voihan olla että Karoliina olis halunnu mennä vaikka amikseen. Että jos ei sinne kouluun meno olekaan mikään jee-juttu (?) :lol:
specialhousingunit
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja specialhousingunit »

Donkameni kirjoitti:Oon tässä nyt miettinyt jonkin aikaa sellaista ajatusleikkiä että jos pitäisi itse lavastaa skootteri jonnekkin tuonne villilästä niin että K olisi lähtenyt ajaan kohti lentävänniemee niin tuleeko kenellekkään parempaa paikkaa mieleen kuin tuo likolammin pääty? Jos skootteri oltaisiin viety metsään/soramontulle yms. niin se olisi herättänyt liikaa kysymyksiä sen suhteen ettei karoliina olisi itse sitä sinne ajanut ilman ulkopuolisen tekijää. Vanha kirkkotie sen sijaan olisi jo liian näkyvällä paikalla lavastuksen suhteen vaikkakin olisi ollut todennäköisempi reitti ajaa kohti lentävänniemee. Lisäksi jos olisi kauemmaksi viety niin sitten olisi joku todennäköisesti nähnyt karoliinan ajavan ja asutusta olisi ollut kaikkialla.

Tuohon tuo olis aika ihanteellinen paikka. Jos näin olisi, että Karoliina ei skopaa ajanut, vaan joku joka halusi sen piiloon, niin olishan se siltäkin voinut karata käsistä, vaikka tarkoitus olikin jotain polkua pitkin viedä se pois silmistä, jonnekkin missä olis voinut rauhassa purkaa osiksi ja hävittää.Tuostahan lähtee niitä polkuja joka suuntaan.
specialhousingunit = SHU = aika paska paikka
Snibu
Hercule Poirotin viikset

kotitutkijat kirjoitti:Täällä on kovasti puhuttu että eikös tuo olisi aika rohkea paikka lavastamiseen/skootterin pois vientiin, MUTTA jos käännetään ajattelu niin että eikös tuo olisi juurikin täydellinen paikka??? Koska kaikki puhuvat että ei tuonne voisi lavastaa olisi liian riskialtista.....
+
kaksi pojista on ilmeisesti ollut siis täydin selvinpäin???
Aivan täydellinen paikka ja varsinkin jos ja ilmeisesti KUN pojat tuntevat seudun kuin omat taskunsa niin ei paljoa tarvinne edes miettiä, että tietää minne lavastaa ja plussana vielä tää ihmetys että eka pojat sano olleensa humalassa? ja nyt sitte oliki vaan 1 poju humalassa..Eli syöttääkö pojat pajunköyttä, vielä sen lisäksi että valehteli saattamisesta joka edelleen epäselvää..
kotitutkijat
Armas Tammelin

"Nyt pitää kuitenkin muistaa, että kyseessä ovat humalaiset teinipojat, eivät paatuneet rikollisnerot."

Yksi pojista oli juonut kaksi täysin selvinpäin!!!

BTW Suomessa ei ole muita rikollis"neroja" kun yksi H.K ns. valuuttakauppias you know ;D
Snibu
Hercule Poirotin viikset

"Nyt pitää kuitenkin muistaa, että kyseessä ovat humalaiset teinipojat, eivät paatuneet rikollisnerot." Nämä teinipojat juuri näitä murhamysteeri ohjelmia seurailee eniten, sieltähän sitä ideoita korvan taakse.
Lukittu