Mika Leskinen

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
DollariExpress
Christopher Lorenzo

Re: MIKA LESKINEN ?

Viesti Kirjoittaja DollariExpress »

Kerttukulta kirjoitti:Sen verran voin Mika Leskisestä kertoa, että on ollut vapaana jo 2 vuotta tekemättä yhtäkään rikosta tai rikettä. Elää rauhallista elämää avovaimon, kahden kissan ja koiran kanssa. Naapurit ovat leppoista porukkaa kaikessa kirjavuudessaan eivätkä pelkää, päinvastoin. Joten hyvillä mielin voin sanoa, että elämä on rauhallista ja perhekeskeistä.
Entinen elämä on hyvässä muistissa mutta kuitenkin taaksejäänyttä aikaa.
Ja, juu, tiedän ettei mun vakuuttelut auta, olenhan sentään Leskisen harakka :lol: ...
Kehoitan kuitenkin ottamaan huomioon tosiasian, ettei edes Alibissa ole kirjoitettu miehestä lainkaan vapautumisensa jälkeen.
hieno homma,toivottavasti mikan ei tarvitse enää istua enempää.
kun linkität,niin kopioi asia samalla ketjuun,koska linkit kuolevat joskus jopa muutamassa viikossa ja asia katoaa bittiavaruuteen
matlockb
Watson itse

Viesti Kirjoittaja matlockb »

Samaa toivon kuin DE, ja siis ennen kaikkea sitä ettei syyllistyisi enää mihinkään sellaiseen minkä vuoksi joutuu istumaan, varsinkaan väkivaltarikoksiin, vaan pysyy esimerkiksi päihteistä erossa (en tiedä onko niiden kanssa ollut ongelmia mutta näin jotenkin luulisi ettei ihan vesiselvänä olisi rikoksia tehnyt).
2 vuotta vapaana ja syyllistymättä rikoksiin on kyllä ehdottomasti jo hyvä saavutus ja hyvä merkki, uteliaisuutta pakko nyt kysyä, minkä ikäinen tämä Leskinen on ja mitkä ovat nämä henkirikokset, onko jollain tietoa? Ja onko niistä omaa ketjua?

Olin luvannutkin noita Alibeja etsiä mutta asia on kyllä täysin unohtunut.
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)
alatuuhonen
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja alatuuhonen »

Ootkos Matlock löytäny tästä hepusta mitään tietoo?
matlockb
Watson itse

Viesti Kirjoittaja matlockb »

alatuuhonen kirjoitti:Ootkos Matlock löytäny tästä hepusta mitään tietoo?
Leskistä koskien en ole löytänyt sitten yhtään mitään, valitettavasti.
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)
Atari
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja Atari »

Ellen väärin muista Mika "lede" Leskinen on NBK:n jäsen :roll:
alatuuhonen
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja alatuuhonen »

Onko tämän Leskisen jutut jotenkin salaiseksi julistettu kun tuntuu niin niukasti olevan tietoa,olishan se hyvä jos sais tarinat tänne m-infoon kun tuntuu niin julma mies olevan tämä Leskinen.
MagiaMilla
Scooby-Doo

Viesti Kirjoittaja MagiaMilla »

Mika ^Lede^Leskinen menehtyi tuossa kolarissa.

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Kuol ... 5269482552

Ensimmäisen henkirikoksen Lede teki Kotkassa hyvinkin nuorena -80 luvun lopussa. Muistaakseni rikoksessa mainittiin että isohkoa kiveä myös käytetty.
Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

Mika Leskinen on jäänyt ikään kuin unholaan puhuttaessa ns. vaaralliseksi luokitelluista väkivaltarikollisista. Hänen tekonsa eivät ole päässeet lööppeihin, eikä niihin ole liittynyt sen erityisempää - uutiskynnykset viikosta toiseen ylittävää julkisuutta.

Nimimerkki alatuuhonen kysyikin oikein sopivasti, että...
alatuuhonen kirjoitti:Onko tämän Leskisen jutut jotenkin salaiseksi julistettu kun tuntuu niin niukasti olevan tietoa,olishan se hyvä jos sais tarinat tänne m-infoon kun tuntuu niin julma mies olevan tämä Leskinen.
Tietoa miehestä sekä hänen teoistaan on niukanpuoleisesti ja kuten kävi ilmi, niin Leskinen on MagiaMillan postauksen mukaan edesmennyt. Mutta ei hän mikään mystinen nobody ollut, vaan Helsingissä 1970-luvun alussa syntynyt ja Kotkassa kasvanut jo nuorena rikollisen uran valinnut henkilö.
- Leskinen ei vain valinnut Lauri Johanssonin, Eikka Lehtosaaren tai Juha Valjakkalan tietä olla julkisuudessa tämän tästä.

Leskinen ajautui siis jo varhaisnuoruudessa rikosten tielle, ensimmäisten juttujen olessa eräänlaista "säätämistä". Vankilaan hän joutui ensimmäisen kerran 18-vuotiaana vuonna 1990. Kotkassa surmattiin noin 40-vuotias mies ja Leskinen sai syytteen taposta ja törkeästä ryöstöstä. Tämä julma verityö on jäänyt varjoon valtakunnan julkisuudelta, enkä tähän hätään löytänyt tapaukseen sopivaa uutista. Vuonna 1990 Kotkassa surmattiin 4 ihmistä ja onkin ehkä niin, että juuri tuo surma ei ylittänyt esim. HS:n uutiskynnystä. On toki kaksi mahdollisuutta; tuo surma on Suulisniemessä kerrostaloasunnossa tehty tappo, joka jostain syystä erheellisesti kulki Kotkan kivisurman nimellä.
- Se aito ja alkuperäinen Kotkan kivisurma tehtiin myös vuonna 1990, mutta tekijä oli 31-vuotias Kari Kosonen.

Ja miten se 50 kiloinen kivi olisi sinne kerrostaloasuntoon noin vaan siirretty? No anyway, mutta tuosta taposta vangittiin kolme nuorta ihmistä. Tai sitten Leskisen tekemä tappo on elokuulta -90, jolloin Kotkassa surmattiin 22-vuotiaan toimesta 43-vuotias mies. Tuskin sekään tapaus.

Tuomionlukuun päästin Helsingin Lapinlahden sairaalassa vuonna -91 tehdyn mt-tutkimuksen jälkeen, jossa Leskinen todettiin varttihulluksi. Hän sai alioikeudessa reilun neljän vuoden tuomion törkeästä kuolemantuottamuksesta ja ryöstöstä, joka Kouvolan hovioikeudessa nousi kuitenkin kuuteen vuoteen. Ryöstöksi teon teki se, että uhrilta vietiin 20 markkaa rahaa ja viinapullo.
Leskinen passitettiin Keravan nuorisovankilaan - taimitarhaan - sovittamaan hairahdustaan.

Keravan vuosien jälkeen Leskinen oli siviilissä vain muutaman kuukauden kerrallaan ja suomalainen vankeinhoitojärjestelmä alkoi tulla tutuksi. Väkivaltarikokset seurasivat toinen toistaan.

Elettiin vuoden -97 huhtikuuta. Helsingin kaupunki oli järjestänyt Leskiselle kerrostalosta soluasunnon. Asuinkumppani oli Leskisen mukaan kannellut tämän toimista sangen aktiivisesti ja tästä Leskinen ei tykännyt. Lopulta hän hermostui mieheen ja leikkasi häneltä pään irti. Teon jälkeen Leskinen lähti kaupungille muina miehinä, mutta varsin pian hän päätti antautua palaten takaisin asunnolle, jonne saapuivat samoihin aikoihin sekä poliisi että ambulanssi.
- Poliisit kävivät sisällä ja totesivat, että täällä ei enää ambulanssia tarvita.

Leskinen pidätettiin ja vangittiin murhasta epäiltynä. Murha tuli rikosnimikkeeksi siinä vaiheessa kun kävi ilmi, että Leskinen oli joitain päiviä aikaisemmin uhannut tappaa miehen.

Tämäkin henkirikos on jäänyt meedialta ikään kuin unhoon. Kyllä siitä valpas iltapäivälehdistö uutisoi, mutta juttu tavallaan kuivui kokoon, sillä...

...käräjäoikeudessa Leskinen halusi itselleen elinkautistuomion. Hänet lähettiin kuitenkin mielentilatutkimukseen Niuvanniemeen, jossa hänet todettiin syyntakeettomaksi, eli hän sai ns. hullun paperit. Leskinen määrättiin tahdonvastaiseen hoitoon, jota kesti yhdeksän kuukautta. Sen jälkeen hänet siirrettiin Helsingin vankilaan, eli Sörkkaan suorittamaan aikaisempien väkivaltarikosten tuomioita.
- Lopulta kävi niin, että Leskinen oli murhan jälkeen kiinni vain noin vuoden verran! Puheet siitä, että pakkohoito on aina pidempi kuin ek, voidaan jo tässä vaiheessa unohtaa...

Leskinen vapautui toukokuussa 1998 ja ehti nauttia siviilielämästä vain kolmisen kuukautta kun taas jysähti! Tuomioita tuli kolmesta pahoinpitelystä ja yhdestä törkeästä pahoinpitelystä. Ja taas mentiin mielentilatutkimuksen kautta. Tällä kertaa oli tapahtunut ihmeparantuminen, sillä Leskinen todettiin terveeksi ja tekonsa ymmärtäväksi. Tuomioksi tuli 3 vuotta 6 kuukautta ja passitus Sörkkaan.

Vangit ovat usein mustasukkaisia jopa omasta paikastaan vankilan ruokalassa. Niin oli Leskinenkin. Vuonna 2001 eräs virolaisvanki istui hänen paikallaan. Oli aamupalan aika kellon käydessä 06:50 aikaa. Virolaisvanki tuli ruokalinjalle ja Leskinen tökkäsi häntä veitsellä yhden kerran selkänikamien väliin vartijoiden ollessa vain puolenmetrin päässä.

Leskistä vietiin taas - tällä kertaa vauhdilla eristyselliin ja sieltä Pasilaan kuulusteluihin. Tuomio tuli aikanaan tapon yrityksestä ja sen kesto oli 5 vuotta 6 kuukautta. Lisäksi tuomio määrättiin lisäksi ns. pakkolaitostuomiona päivästä päivään lusimisena, jonka päättyminen olisi mahdollista kaikki tuomiot mukaanlukien vasta vuonna 2011.
- Leskinen todettiin erittäin vaaralliseksi toisen ihmisen hengelle ja terveydelle.

Vaan eipä tainnut sekään selkkaus ylittää uutiskynnystä...

Vuoden 2002 joulukuussa Leskinen siirrettiin Turun keskusvankilasta Kakolasta Riihimäen vankilaan. Vuoden 2003 keväällä hän antoi haastattelun, jossa ei puolustellut tekemisiään eikä pitänyt porua saamistaan tuomioista - ehkä sekin teki hänestä erilaisen vangin, kun tiedämme, miten jotkut tappajat ruikuttavat oikeusmurhaa kohdallaan ja kuinka aamupuurossa on akanoita.

Kävikö siinä sitten silviisii, että hän vapautui 2011 ja kuoli autokolarissa samana vuonna:
Henkilöauto ja kuorma-auto kolaroivat - yksi kuoli Karkkilassa

Henkilöauton kuljettaja kuoli liikenneturmassa Karkkilassa tiistai-iltana.
Lisäksi kaksi ihmistä vietiin sairaalaan.

Henkilöauton ja kuorma-auton nokkakolari sattui valtatie 2:lla kolmisen kilometriä Karkkilasta etelään. Turma tapahtui poliisin mukaan suoralla tienpätkällä.

Loukkaantuneet olivat kuorma-auton kuljettaja ja matkustaja.
Julkaistu: 20.9.2011 22:58
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1 ... 25178.html

Nyt kun Leskisen taustaa on hieman valotettu, niin onkin suotavaa, että yp siirtää tämän osion henkirikokset kotimaa- osastolle :arrow: olen jo tehnyt pyynnön.
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!
RealPitti
Sofia Karppi

Viesti Kirjoittaja RealPitti »

Leskinen vapautui jo keväällä 2009, olin riksussa silloin Leden kanssa kun pääsi valvottuun koe-vapauteen.
Kaikki tämän nimimerkin kirjoittamat viestit ovat kyseisen
henkilön omia, yksityishenkilön mielipiteitä, eivätkä
minkään puolueen, yhteisön tai yrityksen mielipiteitä
tai kantoja. Oikeus perustuu PL 12§:ään.

Emailini: [email protected]
Blues
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja Blues »

RealPitti kirjoitti:Leskinen vapautui jo keväällä 2009, olin riksussa silloin Leden kanssa kun pääsi valvottuun koe-vapauteen.
No osaatko valottaa "Leden" persoonaa yhtään?

Itse tiedän, että "olen tuntenut/nähnyt/tavannut", mutta mitään tarkempaa en osaa sanoa.
Naama on tuttuakin tutumpi, mutta esimerkiksi tuo 1990 tapahtunut surma on täysin mielestäni pois pyyhkiytynyt :roll:

Vaikka nyt, kun "Lede" on jo poistunut keskuudestamme sinne mihin kuuluu, niin olisi kivaa ja mukavaa tietää missa, miksi ja miloin?
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
RealPitti
Sofia Karppi

Viesti Kirjoittaja RealPitti »

Blues kirjoitti:
RealPitti kirjoitti:Leskinen vapautui jo keväällä 2009, olin riksussa silloin Leden kanssa kun pääsi valvottuun koe-vapauteen.
No osaatko valottaa "Leden" persoonaa yhtään?

Itse tiedän, että "olen tuntenut/nähnyt/tavannut", mutta mitään tarkempaa en osaa sanoa.
Naama on tuttuakin tutumpi, mutta esimerkiksi tuo 1990 tapahtunut surma on täysin mielestäni pois pyyhkiytynyt :roll:

Vaikka nyt, kun "Lede" on jo poistunut keskuudestamme sinne mihin kuuluu, niin olisi kivaa ja mukavaa tietää missa, miksi ja miloin?
En mä Ledeä hyvin tuntenut, olin toisella osastolla kerrosta ylempänä mutta ulkoiluissa törmättiin säännöllisesti. About kympinhän se oli istunut kun pääsi koe-vapauteen, muistaakseni muutti Hyvinkäälle asumaan.
Kaikki tämän nimimerkin kirjoittamat viestit ovat kyseisen
henkilön omia, yksityishenkilön mielipiteitä, eivätkä
minkään puolueen, yhteisön tai yrityksen mielipiteitä
tai kantoja. Oikeus perustuu PL 12§:ään.

Emailini: [email protected]
Vastaa Viestiin