Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
Sitruuna
Scooby-Doo

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Viesti Kirjoittaja Sitruuna »

Mitä kauemmin aikaa menee ja kun ruumista ei löydy, mä olen edelleen enemmän sen kannalla, että Karoliina piileskelee jonkun luona. Jospa ei halunnut lukioon ja mietti jos saisi lähteä siskonsa perään jenkkeihin... kun vaan on tarpeeksi kauan paossa, ettei voi enää aloittaa lukiota. Kyllähän tuo älyttömältä kuulostaa kun sen kirjoitin ja luin, mutta olisi niin paljon kivempi uskoa piilotteluun kuin kuolemaan :( Ja siskon käyttäytyminen voisi kieliä siitä, että tietää pikkusiskon olevan hengissä.
andi-
Susikoski

Viesti Kirjoittaja andi- »

Valhalla kirjoitti:Liittyy siihen sellainen aukko, että ruumiskoira keksii vainajasta nousevat kaasut jopa 3 metrin syvyydestä. Ja toisaalta varmasti poliisikin keksii tuon jyrkänteen ihan ensimmäisenä.
Täälläkin esillä olleen ruumiskoiriin liittyneen linkin kautta päätyy juttuun, jossa kerrotaan ruumiskoiran haistaneen yli 50 metrin syvyydessä olleita ruumiita.
hoto
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja hoto »

Minun mielipiteeni tapahtumien kulusta; tyttö ajanut kännissä skootterinsa nurin eikä ole jaksanut sitä nostaa takaisin pystyyn, jos skootteri on ollut rinteessä kumollaan niin eipä ole helppo rasti nostaa pystyyn, lähtenyt sen jälkeen harhailemaan metsään, hukkunut läheiseen lampeen tai on siellä maastossa kuolleena. Täällä on hirveästi yritetty liittää tapahtumien kulkuun tramboliinia, aivan älytöntä, siis oikeesti ei mitään järkeä. Ja jos tyttö olisi jossain piharakennuksessa menehtyneenä niin olisi jo löytynyt hajun perusteella.
Toinen enemmän mahdollisuuksia antava suunta on se, että tyttö ei itse ole skootteria ajanut vaan sen on kumoon ajanut joku muu.
kukkuu
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja kukkuu »

liibaalaabaa kirjoitti:

– Olemme laittaneet tiettyjä alueita tärkeysjärjestykseen. Halusimme suunnata skootterin löytymispaikalta 360 astetta ympäristöön. Otimme kaikki vaihtoehdot huomioon, koska eksyneen ajattelutapa ei ole aina loogista.

http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194692 ... lkeen.html
Tutkisivat nyt sen ydinalueen myös. Olen edelleen sitä mieltä että ainakin kännykkä löytyy 20 m säteeltä onnettomuuspaikasta. Ilmeisesti tyttökin.
kukkuu
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja kukkuu »

hoto kirjoitti: Täällä on hirveästi yritetty liittää tapahtumien kulkuun tramboliinia, aivan älytöntä, siis oikeesti ei mitään järkeä. Ja jos tyttö olisi jossain piharakennuksessa menehtyneenä niin olisi jo löytynyt hajun perusteella.
Siinä on piharoskis ihan vieressä (muutama metri). Se selittää hajun.
Philip Marlowe
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja Philip Marlowe »

Olen seurannut keskustelua 186 sivun verran. Nyt alkaa viimeistään tuntua siltä, että kaikki mahdolliset ja mahdottomat vaihtoehdot, joihin olemassaolevilla tiedoilla voidaan päätyä, on jankutettu perusteellisesti läpi. Jos uusia havaintoja Kestistä tai muita läpimurtoja ei tule julkisuuteen, keskusteluun on mahdotonta lisätä mitään aidosti uutta.

Kestin katoamiseen liittyy joku ulkopuolinen tai sitten ei liity, hän on joutunut rikoksen uhriksi tai ei ole joutunut, hän on vedessä tai ei ole, hän on ollut kadotessaan itsetuhoinen tai sitten hän ei ole ollut, hän löytyy läheltä katoamispaikkaa tai ei löydy, hän on kuollut tai hengissä, hän on hortoillut metsässä tai sitten hän on liftannut tai hän on päätynyt johonkin yksityisalueelle tai pojat jotain tai lehdenjakaja tai puskissa vaaniva raiskari tai tilaisuus tekee varkaan tai on sattunut onnettomuus trampoliinilla hyppiessä. Tai sitten jotain ihan muuta.
Valhalla
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Valhalla »

andi- kirjoitti:
Valhalla kirjoitti:Liittyy siihen sellainen aukko, että ruumiskoira keksii vainajasta nousevat kaasut jopa 3 metrin syvyydestä. Ja toisaalta varmasti poliisikin keksii tuon jyrkänteen ihan ensimmäisenä.
Täälläkin esillä olleen ruumiskoiriin liittyneen linkin kautta päätyy juttuun, jossa kerrotaan ruumiskoiran haistaneen yli 50 metrin syvyydessä olleita ruumiita.
Maata päällä = 3m, vettä = jopa 50m. Viittasin soraan hautautumiseen. Ja muuten - tuo rinne on kasvillisuuden ja pikkupuiden jo valloittama joten sora ei ihan valtoimenaan valu.
Viimeksi muokannut Valhalla, To Elo 11, 2011 4:24 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Metsäpirtti
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja Metsäpirtti »

Ja nyt kaikki kukkahatttutädit ja -sedät, kakkulat päähän. Tässä vaan yks esimerkki mitä ton ikäset pojat voivatkin saaha päähäsä. Ajankohtasista- löytyy pitempi juttu, mut en ossaa sitä tähän laittaa... :oops: Ilta-Lehestä siis:

Kehitysvammaisen murhasta syytetty vaikeni oikeudessa

Torstai 11.8.2011 klo 15.48

Lievästi kehitysvammaisen nuorukaisen murhasta syytetty 19-vuotias mies istui täysin vaitonaisena Kainuun käräjäoikeudessa torstaina.

Suomussalmelainen nuorukainen kiisti puolustusasianajajansa välityksellä murhasyytteen, mutta tunnusti olleensa rikospaikalla ja osallistuneensa tapahtumien kulkuun.

Raaka veriteko tapahtui Suomussalmella huhtikuussa 2009. Tekohetkellä vasta 16- ja 17-vuotiaat nuorukaiset tunkeutuivat lievästi kehitysvammaisen nuorukaisen asuntoon, jossa uhri surmattiin julman pahoinpitelyn päätteeksi. Saaliikseen miehet saivat kannettavan tietokoneen ja 50 euroa rahaa.

Miehet otettiin kiinni pian veriteon jälkeen, mutta alkuvaiheessa heistä nuorempi otti syyt yksin niskoilleen. Hänet tuomittiin syksyllä 2009 nuorena henkilönä tehdystä murhasta ja törkeästä ryöstöstä 9,5 vuoden vankeuteen. Torstaina oikeudessa ollutta nuorukaista syytetään nuorena henkilönä tehdystä murhasta, törkeästä ryöstöstä ja viidestä väärästä ilmiannosta. Puolustuksen mielestä syytetty tulisi tuomita törkeästä pahoinpitelystä tai korkeintaan tapon yrityksestä.

Sinnikäs tutkinta

Toinen teosta syytetyistä miehistä saatiin oikeuteen vasta kaksi vuotta rikoskumppaninsa jälkeen. Tutkinta käynnistyi uudelleen täydellä teholla paikkakunnalla liikkuneiden huhujen ja aiemmin tuomitun miehen kertomuksessa ilmenneiden ristiriitaisuuksien vuoksi.

Nyt syytteessä oleva nuorukainen otettiin kiinni helmikuussa 2011. Lopulta hän tunnusti osallisuutensa ja kertoi tapahtumien kulusta oman versionsa. Poliisikuulusteluissa nuorukainen yritti sekoittaa asioita nimeämällä useita henkilöitä rikoskumppaneikseen. Kaikkiaan viisi henkilöä oli pidätettynä 2-3 vuorokautta aiheetta. Näiden kertomusten osalta nuorukaista syytetään viidestä perättömästä ilmiannosta.

Kainuun käräjäoikeus antaa jutussa tuomionsa kahden viikon kuluttua. Nuorukaiselle on tehty mielentilatutkimus, jossa hänen on todettu olleen syyntakeinen tekohetkellä.

IL
liibaalaabaa
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja liibaalaabaa »

hoto kirjoitti: Toinen enemmän mahdollisuuksia antava suunta on se, että tyttö ei itse ole skootteria ajanut vaan sen on kumoon ajanut joku muu.
Mä olen edelleen tällä kannalla. Ja vahvasti uskon siihen että joko pojat salaa jotain, tai sitten sillä isolla tiellä on tapahtunut jo jotain.

Me liftattiin mun kaverin kans 15-16 vuotiaina 50km päähän, päästiin 2 rekan kyydissä ja hortoiltiin vielä jossain pellollakin. Ehjänä selvittiin mutta pahemminki olis voinu käydä. Ja olen kyllä liftannut yksinkin.
niin maan perusteellisesti
hoto
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja hoto »

kukkuu kirjoitti:
hoto kirjoitti: Täällä on hirveästi yritetty liittää tapahtumien kulkuun tramboliinia, aivan älytöntä, siis oikeesti ei mitään järkeä. Ja jos tyttö olisi jossain piharakennuksessa menehtyneenä niin olisi jo löytynyt hajun perusteella.

Olen joutunut kokemaan mädäntyvän ruumiin hajun ja voin kertoa että siitä on roskiksen hajut melko kaukana.
Mat-Lock
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja Mat-Lock »

kukkuu kirjoitti:
Ei joku piharoskis ruumiskoiraa hämää.
Maikki
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja Maikki »

MissHolmes kirjoitti: Ne painaa kai jotain 60-100 kg, eli ei ihan yksikätisenä heiveröinen nosta pystyyn. Mutta ei kyllä märällä/ yökostealla nurmikollakaan 15 vuotias hento tyttö.
Skootterista siis puhe ylläolevassa. Itsellä ei kokemusta ole kyseisistä vempeleistä, koska olin aikanani epämuodikas maalaisnuori ja ajelin mopolla. Kerran 15-16 vuotiaana humalapäissäni sen kanssa ojan pohjalle kurvasin ja mopo ei sen jälkeen käynnistynyt. Kyllä minä pienenä heiveröisenä tyttönä sain mopon kammettua pois ojan pohjalta ja vielä talutin 5 km matkan kotiin, kun en halunnut jäädä kiinni hölmöilyistäni.
Henri Blavatsky
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja Henri Blavatsky »

Mat-Lock kirjoitti:
Henri Blavatsky kirjoitti:Eikö tästä olisi jäänyt selviä jälkiä?
Ei välttämättä, sillä tuollainen vyöryvä irtohiekka voi aivan hyvin peittää ne. Samoin tuulella on tapana kuljettaa hiekkaa.
Valhalla kirjoitti:
Omasta mielestäni tämä skenaario pitää sisällään kaikkein vähiten aukkoja mikäli otetaan huomioon ne faktat, joita meillä tällä hetkellä on.
Liittyy siihen sellainen aukko, että ruumiskoira keksii hautautuneesta vainajasta nousevat kaasut jopa 3 metrin syvyydestä. Ja toisaalta varmasti poliisikin keksii tuon jyrkänteen ihan ensimmäisenä.
Jos luit viestini kokonaan, niin huomasit, että pidin todennäköisimpänä sitä vaihtoehtoa, että tyttö olisi ainoastaan loukkaantunut pudotuksessa, jonka jälkeen lähtenyt harhailemaan. Ja kuollut mahdollisesti saamiinsa vammoihin.
Viimeksi muokannut Henri Blavatsky, To Elo 11, 2011 4:32 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
nuusku-nella
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja nuusku-nella »

CuriousGeorge kirjoitti: Ihmetyttää myös miksi systeri lähti kesken kaiken jenkkeihin - turha väittää että siellä ei olisi tässä tapauksessa voinut myöhemmin aloittaa
No varmaksi en voi sanoa (kun en tiedä millä/kenen järjestelyin tyttö on matkaan lähtenyt) mutta tiedän että useilla kielimatkan/vaihto-oppilasvuodenjärjestäjillä on hyvinkin tiukat pykälät sopimuksessa. Käytännössä niin että lähdet matkaan sovittuna päivänä tai et ollenkaan. Lääkärintodistuksella voit saada rahoja takaisin (etkä silloinkaan kaikkea) mutta et silti pääse matkaan myöhemmin. Siihen en edelleenkään ota kantaa oliko "oikein vai väärin" että lähti matkaan.
liibaalaabaa kirjoitti: Mua ihmetyttää se kun tuossakin oli ettei oletetun kaatumisen jälkeen ole itse ollut aktiivinen puhelimensa kanssa, ett missä vaiheessa se sitten on ollut. Jos kerran äitikään ei tyttöä illalla enään kiinni saanut.
Tämä asia on ollut esillä uutisoinnissa ja keskustelussa, poliisi kertoi jo ensimmäisellä viikolla että illan/yön aikana Karoliina oli puhunut puhelimessa/viestitellyt, ne oli selvitetty ja niistä ei löytynyt ratkaisua katoamiseen. Asia oli muistaakseni perjantain (5.8 ) iltapulun paperiversiossa.
Metsäpirtti kirjoitti:Ja nyt kaikki kukkahatttutädit ja -sedät, kakkulat päähän. Tässä vaan yks esimerkki mitä ton ikäset pojat voivatkin saaha päähäsä. Ajankohtasista- löytyy pitempi juttu, mut en ossaa sitä tähän laittaa... :oops: Ilta-Lehestä siis:
Anteeksi, mutta onko tähän ketjuun nyt ihan pakko linkittää vielä täysin asiaan kuulumattoamiakin uutisia? Ei ole tarpeeksi pitkä ja sekava ennestään? Jotain rajaa nyt.
mamma71
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja mamma71 »

Sitruuna kirjoitti:Mitä kauemmin aikaa menee ja kun ruumista ei löydy, mä olen edelleen enemmän sen kannalla, että Karoliina piileskelee jonkun luona. Jospa ei halunnut lukioon ja mietti jos saisi lähteä siskonsa perään jenkkeihin... kun vaan on tarpeeksi kauan paossa, ettei voi enää aloittaa lukiota. Kyllähän tuo älyttömältä kuulostaa kun sen kirjoitin ja luin, mutta olisi niin paljon kivempi uskoa piilotteluun kuin kuolemaan :( Ja siskon käyttäytyminen voisi kieliä siitä, että tietää pikkusiskon olevan hengissä.
Ei kuulosta älyttömältä mun mielestä. Itseasiassa kaiken esiin tulleen perusteella olen itsekin tällä linjalla aika vahvasti.
Lukittu