Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
Valhalla
Watson itse

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Viesti Kirjoittaja Valhalla »

Joo ihmisiä ne on - ei kun koiria. Mutta, että ei aina kulje. Varsinkaan ohjaajilla. Koiran vireystaso on a ja o sekä hyvin koiraa tulkitseva ohjaaja. Kelit kyllä on ollut varsin otolliset. Lämpimät yötkin. Eikä metsä tai vesistö hankala ole mutta omakotialue, grillikatokset ja leikkimökit sun muut roskiksineen kompostoineen. Teollisuusalue tai puistot. Likäviemärit ja kaivot.
Viimeksi muokannut Valhalla, To Elo 11, 2011 10:49 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
specialhousingunit
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja specialhousingunit »

En sitten tiedä, jos Maanantaina tai Tiistaina olis suljettu etsintä alue ja lämpökameralla kopteri olis pörränny metsiköt, niin olisko mitään löytynyt. Aika iso alue olis äkkiä tullut läpi käytyä ja vaikka ihmisiäkin olis alueella ollut, niin liikkumaton olis ollut suhteellisen helppo erottaa.
Kustannus kysymyshän tuokin kai on, mutta on kai sitä ennenkin lämpökameraa käytetty ja en ainakaan heti keksi miks ei olis voinut käyttää. Viisaampi ampukoon tuon alas.
specialhousingunit = SHU = aika paska paikka
ellmarj83
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja ellmarj83 »

villivadelma kirjoitti:TOIVOTTAVASTI SKOOTTERIN OHJAIMISTA ON OTETTU SORMENJÄLKINÄYTTEET!!
Tuosta ennemmin kirjoitin, että sormenjälkiä ei välttämättä enää löydy, sillä skopalla on voinut ajaa muutkin illan aikana (mikä siis viittaa omiin kokemuksiin tuosta iästä mopoissa) ja sitten talon asukkaat talkkari mukaan lukien ovat ihmetelleet skootteria. Eli siinä voi olla muidenkin asukkaiden sormenjäljet, kun vain talkkarin.

Talkkari ja postinjakaja eivät suuremmalla todennäköisyydellä ole syyllisiä, joten jätetään ne spekut sikseen, kun ne ollaan jo onneksi unohdettu. Samoin Karoliinan kanssa iltaa viettäneet pojat tuskin ovat syyllisiä.

Edelleenkin uskon rikokseen, mutta ulkopuoliseen.
liibaalaabaa
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja liibaalaabaa »

CuriousGeorge kirjoitti:
liibaalaabaa kirjoitti:
liibaalaabaa kirjoitti:Mä katselin tota fonectan reittihakua väliä likolammenkatu-lentävänniemi kävellen ja se ohittaa mm. ison tohlopinrannan. Riippuen missäpäin Lentsua Karo asuu, matka on n.8-9km.
*muoks* mutta koska mieleeni paukahti sellanen asia että tuo seutuhan oli ihan tuntematonta hänelle, niin hän varmasti olis lähtenyt samaa reittiä käveleen mitä tuli mopollansa. Eli 3 poikasta osais sen kertoa paremmin, mitä kautta ovat neitosen sinne ohjanneet?!
Tähän mennessä on kai todettu että bileet oli Villilänniemessä, ja välissä käytiin uimassa Villilänsaaressa? KK lähti kotimatkalle siis tod. näk. niemestä. Itse en ole alueella skootterilla ajellut mutta autolla ajaisin Lentävänniemeen Hyhkyn kautta. Toinen vaihtoehto on Tesoman valtatien kautta. Luulisin että Karokin olisi valinnut pääväylän jos alue muuten on outoa. Kummassakin tapauksessa KK on ajanut harhaan jo ensimmäisestä (jatkanut ratakiskonkatua) tai toisesta risteyksestä (lähtenyt nokiantietä väärään suuntaan) päätyäkseen likolammenkadulle.
Kyllä kyllä. Mutta JOS tyttö nyt olisi lähtenyt kävelemään kotiinpäin ensin kolaroituaan humalassa moponsa, niin silloin lähtöpaikka on se likolammenkatu. Ja mihin siitä. Kävellen. Nyt kun alan ajattelemaan itse mistä menisin, (jos en seutua paremmin tuntis) niin koittaisin varmaan wintterinmutkasta päästä jollain konstilla Paasikiventielle. Sitä en tiedä pääseekö :D Ja siitä edelleen Lietsun kautta kotio.
niin maan perusteellisesti
hsk
Vähänniinkuharrastaja

Viesti Kirjoittaja hsk »

Taivas varjele mikä määrä viestejä! :shock:

Olen joskus miettinyt, että mitenkä hyvin nuo poliisit suorittaa etsintöjään, kun melko usein saa lukea uutisia, joissa joku ohikulkija on löytänyt jonkun kissojen ja koirien kanssa etsityn kadonneen ruumiin jostakin joen uomasta tai metiköstä. Käyköhän tässäkin lopulta niin...? :cry:
"Yksi vastaus minulla oli, mutta se ei sopinut kysymykseen"
Valhalla
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Valhalla »

specialhousingunit kirjoitti:En sitten tiedä, jos Maanantaina tai Tiistaina olis suljettu etsintä alue ja lämpökameralla kopteri olis pörränny metsiköt, niin olisko mitään löytynyt. Aika iso alue olis äkkiä tullut läpi käytyä ja vaikka ihmisiäkin olis alueella ollut, niin liikkumaton olis ollut suhteellisen helppo erottaa.
Kustannus kysymyshän tuokin kai on, mutta on kai sitä ennenkin lämpökameraa käytetty ja en ainakaan heti keksi miks ei olis voinut käyttää. Viisaampi ampukoon tuon alas.
Nopeastihan vainaja jäähtyy joten kamera ei löydä.
Mitattu vainajan ruumiinlämpö vähennetään 37 ∞C -asteesta (oletettu kuolinhetken ruumiinlämpö), saatu erotus kerrotaan ympäristön lämpötilan mukaan määräytyvällä kertoimella 1, 1,25, 1,5, 1,75 tai 2,0 (vastaavat ympäristön lämpötiloja 0, +5, +10, +15 tai +20 ∞C). esimerkiksi mitatun ruumiinlämmön ollessa 30 ∞C ja ympäristön lämmön +20 ∞C saadaan tulokseksi (37-30) x 2,0 = 14.
http://therapiafennica.fi/wiki/index.ph ... vittäminen
kid

Viesti Kirjoittaja kid »

Mitä jos Karoliina on palannut Nokiantielle, kävellyt johonkin suuntaan, saanut kyydin, PÄÄSSYT MELKEIN KOTIOVELLE ASTI kyydillä mutta tuupertunut sitten johonkin? Itse olen lähtenyt tuhdissa humalassa kävelemään kotiini Atalaan, päässyt Ruotulaan asti kävellen josta olen sitten saanut kyydin kolmelta itseäni vanhemmalta jätkältä. Heittivät 100m päähän kotiovesta. Tuolle 100m matkalle olisin kuitenkin voinut tuupertua huonolla tuurilla.

Tässä tapauksessa: Miksei kyydin antaja olisi ilmoittanut poliisille? Ei asu paikkakunnalla/lue lehtiä? Hyvin mahdollista. Itselleni ei tule lehtiä. Luen vain netistä silloin tällöin. Jos kyydin tarjoaja on lähtenyt lomamatkalle/työkomennukselle/opiskelemaan ulkomaille heti seuraavana päivänä eikä ole vielä palannut? En pidä mahdottomana.

Oma teoriani on, että Karoliina on palannut Nokiantielle ja jatkanut isoa tietä johonkin päin. Siitä onko Karoliina saanut kyytiä vai ei, en oikeastaan ole mitään mieltä. Oma mielipiteeni kuitenkin on, että etsintöjä tulee jatkaa ja laajentaa. Kaikki on mahdollista.
Milana
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja Milana »

Nyt taas ihan tyhmä kysymys, mutta mistäköhän ihan oikeasti voidaan 100% varmasti tietää, että Karoliina on ollut kännissä/aineissa lähtiessään bileistä? Ok, tiedän, että niin nuorten kuin aikuistenkin bailuissa ryypätään. Mutta eihän meillä ole kuin kolmen nuorukaisen sana siitä Karoliinan kunnosta? Jos..siis JOS nuoret miehet ovat jollain tavalla tietoisia/osallisia Karoliinan kohtalosta, niin voisihan sitä valehdella niinkin päin, että juu, törkeässä kaasussa lähti skootterilla.

Ehkä miun pitäis lähteä nukkumaan. :roll:
Philip Marlowe
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja Philip Marlowe »

kid kirjoitti:Mitä jos Karoliina on palannut Nokiantielle, kävellyt johonkin suuntaan, saanut kyydin, PÄÄSSYT MELKEIN KOTIOVELLE ASTI kyydillä mutta tuupertunut sitten johonkin? Itse olen lähtenyt tuhdissa humalassa kävelemään kotiini Atalaan, päässyt Ruotulaan asti kävellen josta olen sitten saanut kyydin kolmelta itseäni vanhemmalta jätkältä. Heittivät 100m päähän kotiovesta. Tuolle 100m matkalle olisin kuitenkin voinut tuupertua huonolla tuurilla.
Niin, vaikka Karoliina olisikin jollain konstilla päässyt kotipihaan saakka, hän olisi saattanut jäädä ulos - kerrostalon (jossa lehtitietojen mukaan asuu) alaovi on aamuyöllä lukossa. Ja avain oli skootterin lokerossa.
Thor Steinar
Scooby-Doo

Viesti Kirjoittaja Thor Steinar »

Lämpökamera on aika turha vekotin lämpimänä kesäyönä, koska se näyttää punaisena kaikki vähänkin isommat kivet, joihin on varastoitunut päivän aikana lämpöä.
Nooruska
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja Nooruska »

Onkohan pojista joku poliisinpoika? Minusta välillä tuntuu, että näitä poikia suojellaan ja varjellaan enemmän kuin monia muita tälläisissä tilanteissa on.
Jumalauta kakarat me ollaan televisiossa!
sannalain
Susikoski

Viesti Kirjoittaja sannalain »

kid kirjoitti:
Oma teoriani on, että Karoliina on palannut Nokiantielle ja jatkanut isoa tietä johonkin päin. Siitä onko Karoliina saanut kyytiä vai ei, en oikeastaan ole mitään mieltä. Oma mielipiteeni kuitenkin on, että etsintöjä tulee jatkaa ja laajentaa. Kaikki on mahdollista.
Katselin itsekin tarkemmin tuota aluetta kartasta. Jos joku olisi seurannut KK:ta Likolammenkadulle, hän olisi todennäköisimmin yrittänyt huutaa apua ja/tai pyrkinyt asuntojen suuntaan. Jos hän vain eksyi, kompuroi eikä saanut enää skootteriaan päälle, en vaan voi myöskään uskoa että olisi lähtenyt pimeään metsään vaan nimenomaan läheiselle Nokiantielle. Tulee vain mieleen, että onkohan Nokiantien ojanpenkat kunnolla tutkittu?
mä oon hyvien puolella.
lonkeroinen
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja lonkeroinen »

eem kirjoitti:http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/kaksi ... 49747.html

"- Asunnossa, jossa nuoret viettivät iltaa, on ollut asunnon omistajan tai haltijan alkoholia. Emme usko, että alkoholin välittäminen liittyisi katoamiseen, sanoo rikoskomisario Hannu Kallioniemi."
[sarcarsm]
Tämän jälkeen Suomessa ajetaan läpi uusi laki, joka vaatii alkoholipitoisten tuotteiden säilyttämisen kotona lukollisissa huoneessa lukollisessa kaapissa ja pulloissa toki lukolliset korkit.[/sarcasm]
Viimeksi muokannut lonkeroinen, To Elo 11, 2011 11:29 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ellmarj83
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja ellmarj83 »

Poliisit eivät ole lopettaneet etsintöjä vaan kyse on ko maaston etsinnän lopettaminen. Tällöin poliisit voivat olla jo melko varmoja siitä, että Karoliina ei ole siellä ja voivat paneutua toisiin toiminta malleihin.

Mä en ala aliarvostelemaan poliisin työtä etsiä kadonnutta henkilöä, sillä treenkin poliisissa on niihin perehtuneitä. Ja edelleenkin on tullut ilmi että 10 poliisia tutkii tapausta.

Se että 10 poliisia tutkii tapausta, ei tarkoita sitä, että ne etsivät maastosta, vaan sitä, että ne keräävät kaikkea informaatiota, käyvät erilaisia tapahtuma malleja (tämä siis se spekulaatio, jos joku ei ymmärrä) lävitse ja kuulustelevat ym. Tuo 10 poliisin tutkiminen on aika mittava, joten kyllä poliisit ovat ottaneet tämän todesta.

Mutta edelleenkin, mitään näyttävää rikosta ei poliisin silmiin/korviin ole tullut, niin silloin sanovat, että ei aihetta rikokseen. Edellenkään se ei tarkoita poliiseillakaan sitä, että rikos olisi tapahtunut.

Minä luotan täysin tässä poliiseihin, mutta uskon kyllä vahvasti siihen (alusta asti) että rikos on tapahtunut. Ilmeisesti mun epäilykset löytyy mun nimim. takaa.

Vaikka olen uusi palstalla, niin se ei tarkoita mielestäni sitä, ettenkö jotain ymmärtäisi :?
Monet täällä on takertunut liiaksi aivan epäoleennallisiin juttuihin. Ja niistä ei ole ensimmäisen uutisotsakkeen jälkeen puhuttu, joten ovat vain uutisiinn/lehtiin haluavien kommentteja.
Mat-Lock
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja Mat-Lock »

Marsalkka kirjoitti:
Mat-Lock kirjoitti: Entä mikä on selitys sille, että monena päivinä alueella olleet ruumiskoirat eivät ole ruumista haistaneet?
Joko se, että ruumis ei ole alueella tai se, että koirat eivät aina jaksa ilmoitella. Tuossa on ylempänä muutama esimerkki näistä laiskanpulskeista koirista...
No joo, ansiokkaasti näitä jaksat kaivella. Pointti ei kuitenkaan ollut ruumiskoirien erehtymättömyys, vaan sen käsityksen kumoaminen, että tässä oltaisiin pelkästään ihmisten näköhavaintojen varassa. Monessa postissa kun on nostettu esiin maaston vaikeakulkuisuus, pusikkoisuus sun muu, joka ei kuitenkaan koirien hajuaistia haittaa. Ja niitä koiria on tässä tapauksessa ollut useampia, eli vaikka yksi laiskottelisi, jonkin toisen luulisi ottavan vainun.
Lukittu