Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
vanja
Alibin satunnaislukija

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Viesti Kirjoittaja vanja »

^ Tuota mäkin ajattelen, että ihan tietynlainen mielikuva mulla on yksinään juopottelusta.

Jossain oli puhetta, että siskon läksiäisbileet oli ollet jo aiemmin kuin tuona viikonloppuna. Olisko ollut AL paperiversio.
Maikki
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja Maikki »

Mat-Lock kirjoitti:
Nigel kirjoitti:Mikähän puhelin on ollut mukana? Joku taisi tuolla X sivua takaperin arvuutella että nokian classic ois ollu mukana. Kai poliisi voisi julkistaa ainakin kadoksissa olevan puhelimen mallin. Jokuhan saattaa vaikka jättää maastosta pongaamansa luurin noteeraamattakin. Voisi tiedottaa että tällaista nyt etsitään. Tässä ceississä kn aika paljon saattaa kulminoitua tuon puhelimen sijaintiin. Kyllähän tottijärven ympäristöäkin olisi mielestäni jo pitänyt "haravoida"
Jos tapaukseen ei liity ulkopuolista, puhelimella tuskin on sen isompaa merkitystä. Ilmeisesti se on mennyt rikki ja on siellä missä tyttökin.
En nyt ihan noinkaan ajattelisi. Kovasti on ihmetelty, miksi Karoliina ei kenellekään soittanut törmäilyn jälkeen. Jos puhelin löytyy jostain oletetun skootterireitin varrelta voidaan olettaa, että hänellä ei ole ollut enää puhelinta törmäyshetkellä tai samoin jos puhelin löytyy rikkinäisenä, löytyy ihmetellylle puhelinhiljaisuudelle selitys. Jos puhelin taas löytyisikin jostain, missä Karoliinan ei missään nimessä voi olettaa ennen törmäystä liikkuneen, olisi ainakin uusi alue josta etsintöjä lähteä jatkamaan eteenpäin.
fokk_mulder
Alokas

Viesti Kirjoittaja fokk_mulder »

MissHolmes kirjoitti:Mä ymmärrän sen, että minä, vanha akka, vedän vinkkua kotona keskenäni, mutta että tuon ikäinen kiltti tyttö ottaisi itsekseen kotona kuullostaa jo aika omituiselta.
Ja omituiselta kuullostaa sekin, että sisko olisi kotona ollessaan päästänyt kännissä mopoilemaan.

(Yksi voi olla pöljä, mutta yleensä edes toinen muistaa millainen äiti on vihaisena)

Vai oliko siskolla ''läksiäisbileet'' kotona ja KK lähti myöhemmin pois, koska kaikki kaverit oli siskon kavereita?
Iltapulussa tai aamulehdessa oli haastateltu viikolla KK:n naapuria/tuttavaa joka kertoi että isosiskon läksiäisiä olisi vietetty jo aikasempana viikonloppuna. Tämä ei tietenkään poista sitä mahdollisuutta etteikö läksiäisiä olisi voinut olla useampia.
japittaja
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja japittaja »

Jotenkin jauhaa tää keskustelu nyt paikallaan ja pienissä ympyröissä.
JOS Karo olisi murhattu tai tapettu, niin mihin murhaaja kätkisi ruumiin ?
1. Likolammenkadun läheisyyteen : tuskinpa
2. Kalkkuun tai muualle lähistölle : tuskinpa
3. Pyhäjärveen, Villilän läheisyyteen upottamalla : mahdollista, mutta riski tulla nähdyksi on liian suuri eli tuskinpa
4. Nokian-Tottijärven väliselle alueelle : mahdollista, koska alueella on paljon hyviä kätköpaikkoja ja vaikeakulkuista aluetta metsäautoteineen
5. Nokian pohjoispuolelle, Porintien pohjoispuoliselle alueelle tai kaatopaikan alueelle : mahdollista, koska alueella on paljon hyviä kätköpaikkoja ja paljon metsäautoteitä
6. Tottijärven alueelle : mahdollista, koska alueella on paljon hyviä kätköpaikkoja ja laaja alue vaikeine maastoineen
7. Pyhäjärveen upottamalla Tottijärven alueella : mahdollista, koska alueella jonkin verran mökkejä, mutta myös rauhallisia vesialueita, joissa voi touhuskella rauhassa
8. Johonkin muualle : hyvinkin mahdollista, koska muu alue on loputtoman laaja.
Eli ollaan todella vaikeassa tilanteessa, koska hyviä kätköpaikkoja on todella paljon. Teletiedot voivat antaa karkeata osviittaa suunnasta, mutta voiko niihinkään oikein luottaa, jos tekijä on heittänyt puhelimen matkalla pois ja hämännyt sillä. TÄÄ ON TOSI KINKKINEN JUTTU !
janita
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja janita »

Kun muutama on ketjussa ihmetellyt, mikseivät pojat tarjonneet Karolle kyytiä, niin minä olen ymmärtänyt, ettei mopolla saa lain mukaan kuljettaa ketään, jollei sitä ole erikseen rekisteröity kahdelle. En sitten tiedä yhtään miten yleistä on rekata mopo kahdelle, mutta tuskinpa kovin tavallista...
Wattson
Alokas

Viesti Kirjoittaja Wattson »

Lähetin jo aiemmin tämän viestin, mutta jostain syystä en sitä löytänyt, pahoittelut jos tulee toiseen kertaan: Ensinnäkin joku arvosteli aiemmin, että täällä esitetyt spekulaatiot ovat liian leffamaisia ja kaukaa haettuja. Kuitenkin valitettavasti keskuudessamme elää kaikenlaisia mieleltään sairaita ihmisiä, kuten nyt esimerkiksi norjan ampuja, jammusetä yms. Eli mitä tahansa voi sattua liki kelle tahansa.

KK:n tapauksesta ei ole omiin silmiini osunut tällä palstalla spekulaatiota siitä, että KK olisi lähtenyt bileistä, ajanut humalassa aitaa päin, ajatellut lähtevänsä lähtöpaikkaan ja metsässä olisikin ollut joku nälkäinen petoeläin esim. susi tai karhu tms. Jos KK:lla on ollut verta vuotava haava niin olisiko se yllyttänyt eläimen/eläimet hyökkäämään ihmisen kimppuun? Onko kellään tietoa kuinka paljon "saaliista" jää jäljelle eläimen jäljiltä?

Mielestäni tuo skootterin löytäjä on vain haitannut tutkimuksia korjaamalla aidan ja siirtämällä skootteria. Vai onko hänellä kenties jotakin jota olisi halunnutkin peitellä? No, tuli vaan mieleen, luulisi että poliisi on kuitenkin jo häntäkin jututtanut.

Vielä palailee mieleen tapaus jonka olen kuullut tuttavaltani kauan sitten: Henkilö oli kateissa pitkän aikaa, kunnes lopulta löydettiin jonkun talon (autio?) savupiipusta. Tuossa aiemmin joku jo kyselikin, että onko puihin katsottu.

Ikävä juttu kaiken kaikkiaan, toivottavasti selviää, ettei jää ikuiseksi mysteeriksi.

Itse uskon seuraaviin spekuihin: - sama porukka joka aiemmin oli yrittänyt viedä miestä kyytiinsä (väkisin?) olisi kohdannut humaltuneen tytön ja tehneet hänelle jotain.

- Tuo petoeläimen kohtaaminen

- Itse olin teininä porukassa joka tarjosi alkoholia, juotuani sitä liikaa ja saatuani jonkin asteisen alkoholimyrkytyksen makasin lattialla kykenemättä liikkumaan ja vain tärisin, kuulin ja ymmärsin kuitenkin puheen ympärilläni ja kuulin kun nämä täysi-ikäiset pojat juttelivat keskenään, että pitäisikö tuolle soittaa ambulanssi ja toinen vastasi, että ei tietenkään, sittenhän saavat selville, että olemme juottaneet alaikäisen känniin. Onneksi kaverini tuli paikalle, juotti teetä jossa oli PALJON sokeria ja aloin tulemaan takaisin elävien kirjoihin. Jokainen päätelköön itse, mitä yritän tällä kertomuksella vihjata, vaikka JOS pojat ovatkin syyttömiä niin tuntuisi tietenkin kauhealta kun heitä osoitellaan täälläkin sormilla ja nyt itsekin siihen syyllistyin.

Ps. jostain kumman syystä minulla on tunne, että skootteri olisi ollut sellainen pastillin turkoosi / mintunvihreän värinen, onko kellään tietoa oikeasta väristä?
Samantyyppinen tunne on, että KK olisi ainakin vielä elossa..
suffelipuffeli
Susikoski

Viesti Kirjoittaja suffelipuffeli »

janita kirjoitti:Kun muutama on ketjussa ihmetellyt, mikseivät pojat tarjonneet Karolle kyytiä, niin minä olen ymmärtänyt, ettei mopolla saa lain mukaan kuljettaa ketään, jollei sitä ole erikseen rekisteröity kahdelle. En sitten tiedä yhtään miten yleistä on rekata mopo kahdelle, mutta tuskinpa kovin tavallista...
En tiedä sitten miten yleistä on, mutta ainakin kaikilla minun ystävilläni oli kaksipaikkaiseksi rekatut mopot tai skootterit. Sekä myös pikkuveljelläni kaksipaikkaiseksi rekisteröity. Kyllä ne normaalit mopot siis varmaan aika usein on kaksipaikkaisia, sitten on tietty niitä älyttömiä kääpiö-pv -mopoja jotka eivät tietenkään ole kaksipaikkaisia...
kukkuu
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja kukkuu »

Wattson kirjoitti:
Ps. jostain kumman syystä minulla on tunne, että skootteri olisi ollut sellainen pastillin turkoosi / mintunvihreän värinen, onko kellään tietoa oikeasta väristä?
Samantyyppinen tunne on, että KK olisi ainakin vielä elossa..
Harmaa.
Mat-Lock
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja Mat-Lock »

Maikki kirjoitti: En nyt ihan noinkaan ajattelisi. Kovasti on ihmetelty, miksi Karoliina ei kenellekään soittanut törmäilyn jälkeen. Jos puhelin löytyy jostain oletetun skootterireitin varrelta voidaan olettaa, että hänellä ei ole ollut enää puhelinta törmäyshetkellä tai samoin jos puhelin löytyy rikkinäisenä, löytyy ihmetellylle puhelinhiljaisuudelle selitys. Jos puhelin taas löytyisikin jostain, missä Karoliinan ei missään nimessä voi olettaa ennen törmäystä liikkuneen, olisi ainakin uusi alue josta etsintöjä lähteä jatkamaan eteenpäin.
Joo, mutta jos puhelin ei ole Karoliinan mukana, se luulisi olevan suhteellisen helppo löytää. Kun tiedetään, että luuri oli tytöllä about juuri ennen lähtöä, niin ei se ihan missä tahansa voi olla. Skootterireitin poliisi on toivottavasti jo haravoinut tarkalla kammalla.
Valhalla
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Valhalla »

Ei ole susia alueella, tokko karhujakaan. Eikä kumpikaan saalista ihmisiä. Lähinnä verenhimoinen mahdollinen ja metsässä väijyvä on hyttynen.
Mat-Lock
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja Mat-Lock »

Wattson kirjoitti: KK:n tapauksesta ei ole omiin silmiini osunut tällä palstalla spekulaatiota siitä, että KK olisi lähtenyt bileistä, ajanut humalassa aitaa päin, ajatellut lähtevänsä lähtöpaikkaan ja metsässä olisikin ollut joku nälkäinen petoeläin esim. susi tai karhu tms. Jos KK:lla on ollut verta vuotava haava niin olisiko se yllyttänyt eläimen/eläimet hyökkäämään ihmisen kimppuun? Onko kellään tietoa kuinka paljon "saaliista" jää jäljelle eläimen jäljiltä?
Karhu on tappanut viimeisen sadan vuoden aikana Suomessa yhden ihmisen eikä siinäkään todellakaan ollut kyse ihmissyönnistä, susi ei ketään. Totaalisen mahdoton selitys. Metsässä väijyvä Michael Myers -wannabe on uskottavampi.
fokk_mulder
Alokas

Viesti Kirjoittaja fokk_mulder »

vanja kirjoitti:FB-ryhmässä joku tyttö kirjoittaa "en usko et ne pojat on tehny jotain koska on tätä tapahtunu ennenkin".

:?: :?: :?: Siis mitä on tapahtunut ennenkin? Karkaamista? Katoamista? Jotain muuta, mitä?
Vai poikien seurassa olleet mimmit kadonnut jäljettömiin? KK ajellut humalassa ennenkin? Liftannut humalassa satunnaisiin kyyteihin?

Tuohon kommenttiin olisi hyvä saada hiukan tarkennusta koska muuten sitä voi tulkita monella tavalla. Joskohan joku viitsii pyytää tarkennusta FB-ryhmässä?
Väpi
Alokas

Viesti Kirjoittaja Väpi »

Olipa vaikee päästä saitille sisään !
Minusta tuo japittajan pohdiskelu oli mielenkiintoista ja kaveri taitaa tuntea seutua hyvin, kun osaa noin tarkasti ja analyyttisesti kirjoittaa.
Kauheeta vaan aatella, että Karoliina olisi murhattu tai tapettu. En jaksa siihen vielä uskoa tai en ainakaan haluu !
GestaPoop
Scooby-Doo

Viesti Kirjoittaja GestaPoop »

vanja kirjoitti:FB-ryhmässä joku tyttö kirjoittaa "en usko et ne pojat on tehny jotain koska on tätä tapahtunu ennenkin".

:?: :?: :?: Siis mitä on tapahtunut ennenkin? Karkaamista? Katoamista? Jotain muuta, mitä?
Varmaan sitä, että KK on ennenkin ryypännyt noiden jäbien kanssa.
specialhousingunit
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja specialhousingunit »

Vähän OT, mut menköön. Onkohan mikään muu ketju tuonut näin paljon uusia ja samalla aika moni lähtenyt viikoksi huilaamaan tai muuta vastaavaa :D
specialhousingunit = SHU = aika paska paikka
Lukittu