Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
Antarktis
Remington Steele

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Viesti Kirjoittaja Antarktis »

Gladys kirjoitti:Ai, minä olen käsittänyt, että jokainen, joka itsestään nettiin jotakin paljastaa, ymmärtää ottavansa sen riskin, että tulee luetuksi/nähdyksi/kuulluksi/lainatuksi/kopsatuksi jne. Etenkin jos ja kun ei osaa tai tajua tai välitä laittaa tiettyjä asetuksia kuntoon.

Mielestäni on ihan turha itkeä jälkikäteen omaa typeryyttään.
Antarktis kirjoitti: No täällä on jo pahimmat no lifet onkineet henkilöllisyyksiä selville, joten mun mielestä aika härskiä. .
Kaikki ei elä netille ja netistä, joten vahingossakin voi joku onneton paljastaa enemmän kun haluais. Normaalilla järjellä (ja omalla elämällä) varustettu ihminen tajuaa olla härkkimättä tiettyjen ihmisten profiileja, jotka ei välttämättä koskaan pääse selittämään tai kommentoimaan omaa kirjoitustaan sinne, mihin se on kopioitu.

Mä en ainakaan haluaisi että joku levittelelee mun naamiskommentteja ympäri nettiä. Haluaisitko sä?
Martin_Beck
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Martin_Beck »

japittaja kirjoitti:Jos tätä Raisan ja Karon katoamisten yhteisiä tekijöitä pohditaan, niin ainakin nämä tulivat mieleen :

5. Molempien katoamisesta yllättävän vähän havaintoja, vaikka ihmisiä on ollut liikkeellä paljon (ehkä juuri siksi ?).
Raisa katosi keskustasta, jossa todella oli paljon ihmisiä liikkeellä - varsinkin jalkaisin liikkuvia ihmisiä autojen lisäksi jolloin jalan kulkevaa Raisaa ei varmasti siitä joukosta sen kummemin erota ja muista.

Karoliina sen sijaan katosi erittäin hiljaisella sivutiellä, jolla taatusti ei ole liikkeellä juuri ketään, vaikka kaupungissa kaiken kaikkiaan ihmisiä olikin liikkeellä. Lähellä sijaitsevalla Nokiantiellä on ihmisiä saattanut olla liikeellä enemmänkin, mutta siinä tapauksessa nimenomaan autolla. Nokiantiellä ei ole paljon jalkaisin kulkevia ihmisiä liikkeellä pikkutunneilla - ei vaikka olisi tapahtumia Nokialla, Teivossa ja Lielahdessa. Ne ovat aivan liian kaukana että niistä liikuttaisiin jalkaisn tällä alueella tuohon aikaan. Jos Karoliina olisi kävellen ollut Nokian tiellä ja jos sitä (auto)liikennettä olisi paljon ollut, niin eikö kukaan muistaisi nähneensä yöllistä kävelijää?

Itse pyöräilen usein Nokiantiellä eikä siellä juuri enää puolenyön aikaan kohtaa muita pyörilijöitä tai kävelijöitä - pari tuntia aikaisemmin kyllä paljonkin.
liibaalaabaa
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja liibaalaabaa »

japittaja kirjoitti:Jos tätä Raisan ja Karon katoamisten yhteisiä tekijöitä pohditaan, niin ainakin nämä tulivat mieleen :

1. Molemmat kadonneet nuoria noin 15-16 vuotiaita urheilijatyttöjä ja erittäin hyväkuntoisia
2. Kun molemmat katosivat, niin kaupungissa oli paljon "actionia" ja tapahtumia ja paljon ihmisiä liikkeellä
3. Raisan epäillään nousseen vanhanmalliseen jenkkilimousineen, Karon katoamisyönä oli lähistöllä Amerikkalaisten autojen kokoontuminen ja jenkkiautoja paljon liikkeellä.
4. Molemmat olivat kadotessaan alkoholin vaikutuksen alaisia
5. Molempien katoamisesta yllättävän vähän havaintoja, vaikka ihmisiä on ollut liikkeellä paljon (ehkä juuri siksi ?).
Joo näitä samoja asioita oon pyöritellyt paljon itsekin mielessä. Kahlasin raisan ketjua tänään 70 sivulle saakka. Päällimmäisenä ehkä kuitenkin noi lihavoimani kohdat. Eniten oon tota 3 kohtaa miettinyt, siks palasinki tonne ketjuun. Mut nyt unille, toivottavasti huomenna oltas taas viisaampia.
niin maan perusteellisesti
Kyllikki S
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Kyllikki S »

Martin_Beck kirjoitti:Jos Karoliina olisi kävellen ollut Nokian tiellä ja jos sitä (auto)liikennettä olisi paljon ollut, niin eikö kukaan muistaisi nähneensä yöllistä kävelijää?

Itse pyöräilen usein Nokiantiellä eikä siellä juuri enää puolenyön aikaan kohtaa muita pyörilijöitä tai kävelijöitä - pari tuntia aikaisemmin kyllä paljonkin.
Niinpä, ehkä Karoliinalla vain sattui käymään yhtä huono tuuri kuin Piia Ristikankareella. Kukaan ei ehtinyt nähdä vilkkaasti liikennöidynkään tien varressa kun ensimmäinen näkijä otti kyytiin.
Mitä nyt olen käsittänyt Karoliinan kunnosta, niin tyttö on ollut niin päissään, että oikeastaan kuka tahansa olisi pysähtynyt hänen kohdallaan, ensimmäinen hänet nähnyt, oli sitten enkeli tai paholainen.
Totuus
damfin
James Bond (Pierce Brosnan)

Viesti Kirjoittaja damfin »

En jaksa lisää teorioita KK:n katoamiselle esittää, niitä riittää jo muutenkin, mutta en ole ainakaan huomannut kenenkään pohtivan sitä mahdollisuutta että jospa KK ei eksynytkään Likolammenkadulle vahingossa, ehkä siellä jo alkuyöstä on käyty porukalla vetämässä moporallia, eli Likolammenkatua ylös, taloyhtiön pihatien kautta lenkki takaisin Likolammenkadulle ja katua alas, ilmeisesti näillä pojillakin on kai mopot koska jollain he olivat tulleet KK:ta vastaan sinne koululle... tässä aiemmin joku paikallinen henkilö kertoi Likolammenkadun olleen hyvinkin yleisesti käytetty mopoilupätkä, asukkaiden hermostumisesta huolimatta.
Ehkä KK ei ollutkaan yksin kaatuessaan, vaan se poika joka alunperin kertoi saattaneensa, oli oikeastikin ollut saattamassa, ja siinä sitten ajateltiin vielä kerran kisata tuo Likolammenkadun lenkki jonka jälkeen KK olisi sitten jatkanut Nokiantietä kotiinsa, mutta sitten kun KK törmäsi taloyhtiön aitaan niin poika säikähti koska oli itsekin humalassa, ja pakeni paikalta, ja seuraavana päivänä sitten pyysi kavereita muuttamaan kertomusta saattamisesta koska ei halunnut itselleen hankaluuksia humalassa mopoilusta.
Mitä tulee siihen kun joku pohti että vauhti ei ole voinut olla kova koska skootteri oli pysähtynyt siihen aitaan, niin eikös jo lehdissäkin kerrottu että skootteri oli rikkonut aidan ja päätynyt ihan siihen rappukäytävän eteen pihakivetykselle jossa lehdenjakaja oli sen nähnyt vilkku päällä, mutta tämä tehotalkkari oli sitten heti aamutuimaan korjannut aidan ja siirtänyt skootterin syrjään.
Kyllikki S
Adrian Monk

damfin kirjoitti: siinä sitten ajateltiin vielä kerran kisata tuo Likolammenkadun lenkki jonka jälkeen KK olisi sitten jatkanut Nokiantietä kotiinsa, mutta sitten kun KK törmäsi taloyhtiön aitaan niin poika säikähti koska oli itsekin humalassa, ja pakeni paikalta, ja seuraavana päivänä sitten pyysi kavereita muuttamaan kertomusta saattamisesta koska ei halunnut itselleen hankaluuksia humalassa mopoilusta.
Ihan ok. Mutta mihin Karoliina katosi?
Totuus
Pardon
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja Pardon »

Anastasia kirjoitti:
Pardon kirjoitti: Miksi ihmeessä KK olisi mennyt tuolle tielle, jos olisi halunnut mennä nukkumaan?

Jos KK piilottelisi, niin mistä hän tietäisi, miten juttu on paisunut? Kyllä pitäisi olla aika monimutkainen piilottelusysteemi apulaisineen ja tyhmät poliisit.

Erikoista on minusta se, miten lyhyen pätkän Nokiantietä KK ehtii ajaa mopollaan ennenkuin kääntyy - jos siis itse kääntyy - Likolammenkadulle. Jonkun häirikön pitäisi osua paikalle heti. Sinänsä tuollainen muka-kotiin-meneminen voisi hyvin tapahtua, jos auto seuraisi.
Tarkoitin sitä että KK olisi humalassa vahingossa ajanut sinne ja ajanut kolarin, ja sitten todennut että pää on niin sekaisin että on parempi mennä nukkumaan jonnekkin piiloon pariksi tunniksi ennen kuin tekee mitään/lähtee jatkamaan kotiin. Valoisamalla ois helpompaa löytää kotiinkin jne. Mutta on sitten kuollut nukkuessaan. Vaikka kyllä minäkin joskus ihan alussa sitä ajattelin että KK on paennut jotain seuraajaa tuolle kadulle ja pidän sitä vieläkin mahdollisena vaihtoehtona, tosin epätodennäköisempänä. (muistaakseni kirjoitin siitä jonnekin tähän ketjuun, ehkä sata sivua sitten, kuten tosin varmaan kymmenet muutkin, mutten jaksa enää etsiä)

Ja Karoliina voisi piilotella ihan hyvin jonkun yksin asuvan kaverin luona. Monet lukiolaiset asuu jo yksin, itsekin asuin lukioaikoina. Sitten KK seuraa sieltä mediaa, netin kautta ym. Sekä kaveri ja KK on todennut että juttu on paisunut niin paljon ettei uskalla enää tulla esiin, ja päivä päivältä se tuntuu vain huonommalta idealta. Kaverihan toki voi liikkua ihan normaalisti koulussa, kaupassa jne. Kun molemmat on 15-17-vee ja pienessä paniikissa, niin onhan tuo ihan mahdollista
Katopa Google Mapsistä, miten Lentävänniemestä pääsee Villilään. Jos reitti ei ole KK:lle ennestään tuttu, hänen on täytynyt katsoa ohjeet netistä (löytyykö koneen historiasta?) tai saada ohjeet. Hän tuntenee hyvin reitit Lentävänniemestä Pispalan valtatielle. Jos ei tuntisi, hän ei pääsisi nuorteniltoihin Pispalan kirkolle eikä muutenkaan juuri mihinkään. Tämä puoli Tampereesta lienee tytöllä hallussa.

Valitsi KK minkä reitin tahansa. hän ajaa melko varmasti pitkän pätkän Nokiantietä jo tullessa, ainakin 4 km. Takaisin mennessä olisi minusta kummallista, että hän ajaisi melkein heti sivutielle. Minusta luultavaa olisi se, että häntä ahdisteltaisiin ja hän esittäisi ajavansa sinne "kotiin". Ahdistelijan pitäisi minusta olla aika määrätietoinen ja liikkua autolla. Ajaa siis joko viereen tai selvästi kannoilla.

Tämä on minusta hyvin mahdollista, sen tiedon valossa mitä tästä tapauksesta on julkisuudessa. Jos siis KK esimerkiksi tulee Villilästä Salmenrantaa pitkin Nokiantielle ja jatkaa siitä eteenpäin kotia kohti. Moni on varmaan Google Mapsista katsonut tuon puolen kilometrin tienpätkän: metsää/vihreää molemmilla puolilla jo ihan päiväsaikaankin kuvattuna. Sitten tulee Likolammenkatu vasemmalle. Alkuun se näyttää isommalta ja asutummalta kuin lopulta onkaan. Jos minua joku seuraisi, kääntyisin sinne vaikka en tarkkaan tietäisi mitä sitten. Pitäisi myös ajaa sen verran pitkälle, ettei seuraaja näe että kääntynyt jäikin vain odottelemaan. Ei siis jäädä ensimmäisen (heti risteyksessä olevan) ison taloyhtiön autokatokseen, jonka street view hyvin näyttää. Silloinhan pitäisi jättää mopo siihen ja olla marssivinaan sisälle johonkin asuntoon. Vaatisi aika paljon ja nopeaa päättäväisyyttä ja todellisen vaarantunnun. Siksi olettaisin, että mopolla-ajaja ajaisi vähintään niin kauas, että ei enää näe Nokiantielle. Jos seuraaja kääntyy myös, on mopoilijan jatkettava. Mopon valot näkyvät. Koska vielä tulee yksi poikkikatu, mopoilija saattaa olettaa, että pääsisi sitä tietä takaisin ihmisten ilmoille tai jonnekin asuma-alueelle. Näin ei kuitenkaan ole. - Minusta seuraaminen tuntuu siis loogiselta näiden tietojen pohjalta.

Jos KK majailisi jonkun kaverinsa luona, niin sitten olisi kyllä aikamoinen kaksoiselämä tällä tytöllä. Tuntuu utopistiselta. Miksi skootteri olisi juuri tuon tien päässä? Asetelma vaikuttaisi jo oman kaappauksen lavastukselta, mikä on minusta epätodennäköisempää kuin lavastamaton kaappaus.
ellmarj83
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja ellmarj83 »

Ne jotka vielä jauhaa karoliinan irc-galleriasta, niin lukekaa nyt mun kirjoitus sivulta 132! En viisti itseäni lainata.
Mutta voin vielä selventää, että joku trolli oli kirjoitellut Karoliinan blogiin ja siitä syystä asia on tutkittu ja sen jälkeen poistettu viimeinen kirjautuminen. Voitaisiinko tämän jauhaminen siis lopettaa?!

[quote="Kyllikki S"]J
Mietin tässä vaan, että jos tahtoisin itse siepata jonkun, niin kuinka sen oikein käytännössä järjestäisi.
Omassa kotona se ei käy kun kellarissa ravaa jatkuvasti vesi-ja sähkömittarinlukijaa, putkimiestä ja kaikenmaailman remonttireiskaa. Vanha talo vaatii huoltoa ja itse ei osaa mitään.
Mökillekään ei oikein voi maakellariin ketään sulkea kun naapuritontin mies lappaa jatkuvasti siivoamassa talousmetsäänsä ja nurkilla hiippailee ihme salametsästäjiä ja mustikanpoimijoita, talvisin porukka murjoo pensaat moottorikelkoillaan ja suksillaan. Välillä käy rakennustarkastajaa vakoilemassa, ettei ole vaan mitään luvattomia rakennelmia.

Kyllikki S:
Jos teilläpäin asuu noin levotonta porukkaa, niin voin olla varma, ettei siellä Karoliina, tai muukaan kadoksissa oleva ole.
Meillä on myös vanha talo, mutta ei tarvita rakennusfirmaa, kuten ei moni muukaan vanhan talon omistaja. Meillä myös käy vesimittarinlukija, mutta mittari on saunassa, eikä kellarissa. Ja meillä käy myös vieraita joka viikko, mutta ne eivät käy meidän ulkorakennuksissa/ ulkohyyssissä tai pihasaunassa. Ja meilllä on myös 50 m jokirantaviivaa, kukaan ei ole tullut vielä meidän pihaa tutkimaan, josko K olisi heitetty veteen ja löytyisi täältä.
Mun mielestä tuo oli huono esimerkki, vaikka yleensä tuot kyllä hyviä ajatuksia esille.
damfin

Kyllikki S kirjoitti:
damfin kirjoitti: siinä sitten ajateltiin vielä kerran kisata tuo Likolammenkadun lenkki jonka jälkeen KK olisi sitten jatkanut Nokiantietä kotiinsa, mutta sitten kun KK törmäsi taloyhtiön aitaan niin poika säikähti koska oli itsekin humalassa, ja pakeni paikalta, ja seuraavana päivänä sitten pyysi kavereita muuttamaan kertomusta saattamisesta koska ei halunnut itselleen hankaluuksia humalassa mopoilusta.
Kuten sanoin, siitä on jo riittävästi teorioita eikä minulla mitään jo esitettyjä viisaampaa ole esittää, joko Karo juoksi/käveli pois paikalta ja menehtyi jonnekkin, tai sitten tosiaan liftasi väärään kyytiin. Itse en saa edelleenkään suljettua mielestäni sitäkään mahdollisuutta että joku taloyhtiön asukas tosiaan olisi päristeleviin mopoihin hikeentyneenä tämän kaatuneen kiinnisaatuaan menettänyt malttinsa (sama henkilö joka kirjoitti tästä Likolammenkadulla mopoilusta kirjoitti että siellä on aiemminkin yritetty edessä seisomalla ja huitomalla pysäyttää mopoilijoita), ja törmäyksessä vammoja saanutta kovistellessaan käynyt vahinko jota nyt sitten peitellään... onhan näitä tarinoita tien yli pingotetuista rautalangoista ja muusta vastaavasta, eli oikein kovasti mopoilijoihin ärsyyntyneelle voi tulla mieleen hyvinkin harkitsemattomia tekoja.
rusinapulla
Alokas

Viesti Kirjoittaja rusinapulla »

Minun mielestä täällä tämä turha spekulointi menee liian pitkälle, asioita joita on jo käyty läpi moneen kertaan jankataan koko ajan. Mielestäni pitäisi odottaa siihen kun poliisi antaa uutta tietoa ja kun niitä ei ole nyt tullut niinkään paljon ihmiset keksivät ihan hulluja ja järettömiä asioita - tietysti on näitä teorioita, jotka voivat pitääkkin paikkaansa, mutta nehän on jo moneen kertaan käyty läpi.

Odotan kovasti uutta tietoa KK:sta. Onko ilmoitettu että mistä häntä nytten etsittäisiin? Maastoetsinnät lopettiin? Ymmärsinkö oikein.
ellmarj83
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja ellmarj83 »

[quote="damfin"]
Ehkä KK ei ollutkaan yksin kaatuessaan, vaan se poika joka alunperin kertoi saattaneensa, oli oikeastikin ollut saattamassa, ja siinä sitten ajateltiin vielä kerran kisata tuo Likolammenkadun lenkki jonka jälkeen KK olisi sitten jatkanut Nokiantietä kotiinsa, mutta sitten kun KK törmäsi taloyhtiön aitaan niin poika säikähti koska oli itsekin humalassa,

Aikamoinen speku. :roll: Miksi olisi pelästynyt? Mopopojat tuntien tuossa vaiheessa olisin kysyny, tapahtuiko jotain skootterille? Ja poika ei voinut tietää, että seuraavien päivien aikana Karoliinaa etsii "koko" suomi.
Mä en ole uskonut poikien syyllistyneen mihinkään, enkä vieläkään siihen usko. Toivoisin että muskettisoturijutut loppuisi, jollei ole jotain oikeaa faktista spekulaatiota näistä.
Pardon
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja Pardon »

damfin kirjoitti:
Kyllikki S kirjoitti:
Kuten sanoin, siitä on jo riittävästi teorioita eikä minulla mitään jo esitettyjä viisaampaa ole esittää, joko Karo juoksi/käveli pois paikalta ja menehtyi jonnekkin, tai sitten tosiaan liftasi väärään kyytiin. Itse en saa edelleenkään suljettua mielestäni sitäkään mahdollisuutta että joku taloyhtiön asukas tosiaan olisi päristeleviin mopoihin hikeentyneenä tämän kaatuneen kiinnisaatuaan menettänyt malttinsa (sama henkilö joka kirjoitti tästä Likolammenkadulla mopoilusta kirjoitti että siellä on aiemminkin yritetty edessä seisomalla ja huitomalla pysäyttää mopoilijoita), ja törmäyksessä vammoja saanutta kovistellessaan käynyt vahinko jota nyt sitten peitellään... onhan näitä tarinoita tien yli pingotetuista rautalangoista ja muusta vastaavasta, eli oikein kovasti mopoilijoihin ärsyyntyneelle voi tulla mieleen hyvinkin harkitsemattomia tekoja.
Jokaisella kadunpätkällä on varmasti a) liikaa mopoilijoita, b) koirankusettajia. Ei tunne minusta uskottavalta, että joku on saanut kyllikseen mopoilusta juuri sinä yönä. Yhdistettynö siihen, että mitä ihmettä KK tekisi mopollaan tuolla tiellä muuten vaan.
Kyllikki S
Adrian Monk

ellmarj83 kirjoitti: Kyllikki S:
Jos teilläpäin asuu noin levotonta porukkaa, niin voin olla varma, ettei siellä Karoliina, tai muukaan kadoksissa oleva ole.
Meillä on myös vanha talo, mutta ei tarvita rakennusfirmaa, kuten ei moni muukaan vanhan talon omistaja. Meillä myös käy vesimittarinlukija, mutta mittari on saunassa, eikä kellarissa. Ja meillä käy myös vieraita joka viikko, mutta ne eivät käy meidän ulkorakennuksissa/ ulkohyyssissä tai pihasaunassa. Ja meilllä on myös 50 m jokirantaviivaa, kukaan ei ole tullut vielä meidän pihaa tutkimaan, josko K olisi heitetty veteen ja löytyisi täältä.
Mun mielestä tuo oli huono esimerkki, vaikka yleensä tuot kyllä hyviä ajatuksia esille.
No eihän esim vesimittarinlukijallekaan ole pakko avata ovea, ne tulee kun tulee ja jos ei ovea avata niin jättävät kaavakkeen johon pitää itse merkata se lukema. Ehkä minä lähinnä tässä yritinkin jotain alkeellista profilointia jollekin siepparisarjamurhaajalle Suomen oloihin; Käytännöllinen, itsekseen pärjäävä tyyppi jolla ei perhettä vaivoinaan (tämä siksi, että meillä lapset on enemmän kuin kerran päästäneet meidän vanhempien töissä ollessa kotiin sisälle nuuskimaan mitä vaan sähkömittarinlukijoita joita itse en päästä mielellään kylään jos on täysi kaaos meneillään.)
Ei kai se nyt riitä, että vieraat ei vaan käy ulkorakennuksissa. Jos siellä tosiaan säilyttää vuosikausia yhtä tyttölasta viihdetarkoituksessa, niin täytyy kai siinä jo jotain järjestelyjä tehdä. Kukaan ei säily hengissä helvetillisissä oloissa pitkään, ja useinhan näillä kaapatuilla on nuo perustarpeet kuitenkin jokseenkin hoidettu (vessa, pesut, ruoka, uni). Äänieristys on myös oleellinen.
Ihan köyhä ja kädetön tyyppi ei siis pystyisi ylläpitämään vankia.
Totuus
damfin

Pardon kirjoitti:Jokaisella kadunpätkällä on varmasti a) liikaa mopoilijoita, b) koirankusettajia. Ei tunne minusta uskottavalta, että joku on saanut kyllikseen mopoilusta juuri sinä yönä. Yhdistettynö siihen, että mitä ihmettä KK tekisi mopollaan tuolla tiellä muuten vaan.
Kuten sanoin erään paikkakuntalaisen mukaan juuri tuo Likolammenkatu on paikallisten mopoilijoiden yleisesti käyttämä pätkä ja asukkaat ovat siitä jo hermoilleet aiemminkin... jos kootaan iltaa viettämään 4 mopoilevaa nuorta, olisi melkoinen ihme jos iltaa vietettäisiin aloillaan istuen eikä käytäisi missään mopoilemassa, ja jos mopoilemaan on lähdetty niin todennäköisesti on mopoiltu juuri siellä missä on hauska mopoilla.
Itse jos asuisin talossa jonka pihatien kautta pärisevät mopot rallaisi toistuvasti, olisin ainakin senverran kiukkuinen että jos sattuisin yöllä heräämään siihen kun joku mopoilijoista päräyttäisi piha-aitaan, niin takuulla käyttäisin tilaisuuden mennä pitämään tälle mopoilijalle puhuttelun enkä vain kurkkisi verhon raosta, juuri sinä yönä.
Iltavilli
Jack Taylor

Viesti Kirjoittaja Iltavilli »

Täällä jälleen kerran uusi kirjoittelija. Olen lukenut jo vuosia juttuja täältä ja kerran aiemmin jo rekisteröidyin, mutten muistanut enää sen tunnuksen salasanaa, joten en päässyt sillä sisään.

Täällä on jo aika hyvin spekuloitu kaikkia mahdollisia vaihtoehtoja, mutta ajattelin tuoda vielä muutaman omankin havainnon esille.

*Karoliinan liittymä, jos ja kun se on Saunalahti, niin se hakee kenttiä ja putoaa pois 3G:sta välillä itekseen, vaikka olisi pöydällä ilman, että siihen koskisi kukaan. Eli tarkoittaisiko, että K on lähempänä Tottijärven mastoa, kuin tähän asti on haettu?

*Jos kerran huhutaan, että K olisi nähty Kolmenkulman ABC:lla ja/tai rautatieasemalla, niin nämä kamerathan ehdottomasti kannattaisi tutkia läpi!

*Onko skootterin löytöpaikalta löytynyt mitään jarrutusjälkiä siis esim. nurmikolta, hiekalta jne. Tuskin se kovalla vaudilla on siihen rysäyttänyt, koska silloinhan se olisi mennyt tuollaisesta aidasta läpi. Epäilen, että skootteri on viety nojaamaan ko.aitaan, josta se on kaatunut itekseen ja rikkonut aidan, sekä kaatuessaan osunut kantoon. Jos siihen olisi joku ajanut, niin varmasti olisi loukannut itsensä, eikä olisi nopeasti päässyt karkuun...

Itse epäilen vahvasti, että K piilottelee jonkun kaverin luona, ensin on ollut tarkoitus vain piilotella muutama päivä, ettei sisko lähtisi ulkomaille, mutta kun tuli lehtiin yms kauhea haloo, niin ei olekaan uskaltanut enää palata. Pelko mm. korvausten maksamisesta. Tosin kyllä routa porsaan kotiin ajaa, ennemmin tai myöhemmin.
Toinen vaihtoehto on, että illan/yön aikana on tapahtunut jotain, jonka takia pojista yksi on lähtenyt "hukkaamaan" skootteria, harmaa K:n paita päällä. Tämä on juuri se sama, jonka sanottiin saattaneen alunperin K:ta, mutta kun pojat ovat tajunneet, että jäisivät lavastuksesta kiinni, ovat peruneetkin puheensa.

Harmittava tapaus, joka kerta koneen aukaistuani toivon Karoliinan löytyneen, vaikken tyttöä tunnekkaan, niin silti on ahdistava olo. Samanlainen on myös Raisan tapauksen takia. :|
Lukittu