Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011
-
specialhousingunit
- Neuvoja-Jack
Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011
"Miten voi olla 3600 viestiä ja ilmeisestikin joitain paikallisia tai Karoliinan ystäviä mukana ja silti bilepaikka ei ole selvillä"
Onko tullut mieleen, että joku saataa pitää poikia syyllisinä ja voisi vaikka mennä paikan päälle, tai olla muuten vaan utelias ja mennä paikalle kurkkimaan. Montako uteliasta arvaat löytyvän, jotka paikalle menisi. Jospa poliisi ei ihan tarkoituksella anna tietoja julkisuuteen.
Onko tullut mieleen, että joku saataa pitää poikia syyllisinä ja voisi vaikka mennä paikan päälle, tai olla muuten vaan utelias ja mennä paikalle kurkkimaan. Montako uteliasta arvaat löytyvän, jotka paikalle menisi. Jospa poliisi ei ihan tarkoituksella anna tietoja julkisuuteen.
specialhousingunit = SHU = aika paska paikka
-
specialhousingunit
- Neuvoja-Jack
"Minusta on oikeutettua pyytää poliisia kertomaan nykytiedon valossa, onko kyseessä itsetuhoisen nuoren katoaminen vai liikkuuko alueella todennäköisesti joku tappaja; kuten ArcticEli spekuloikin jo aiemmin"
Just joo ...nyt kaikki äkkiä kotiin sängyn alle piiloon ja ovet lukkoon
Just joo ...nyt kaikki äkkiä kotiin sängyn alle piiloon ja ovet lukkoon
-
CuriousGeorge
- Scooby-Doo
Pardonille ja specialhousingunitille: http://www.poliisi.fi/poliisi/pirkanmaa ... E1004F8968
Ja sitten toistan itseäni
Kehää tässä kierretään..CuriousGeorge kirjoitti: Tähän mennessä on kai todettu että bileet oli Villilänniemessä, ja välissä käytiin uimassa Villilänsaaressa? KK lähti kotimatkalle siis tod. näk. niemestä. Itse en ole alueella skootterilla ajellut mutta autolla ajaisin Lentävänniemeen Hyhkyn kautta. Toinen vaihtoehto on Tesoman valtatien kautta. Luulisin että Karokin olisi valinnut pääväylän jos alue muuten on outoa. Kummassakin tapauksessa KK on ajanut harhaan jo ensimmäisestä (jatkanut ratakiskonkatua) tai toisesta risteyksestä (lähtenyt nokiantietä väärään suuntaan) päätyäkseen likolammenkadulle.
-
specialhousingunit
- Neuvoja-Jack
Kehää tässä kierretään..[/quote]CuriousGeorge kirjoitti: Tähän mennessä on kai todettu että bileet oli Villilänniemessä, ja välissä käytiin uimassa Villilänsaaressa? KK lähti kotimatkalle siis tod. näk. niemestä. Itse en ole alueella skootterilla ajellut mutta autolla ajaisin Lentävänniemeen Hyhkyn kautta. Toinen vaihtoehto on Tesoman valtatien kautta. Luulisin että Karokin olisi valinnut pääväylän jos alue muuten on outoa. Kummassakin tapauksessa KK on ajanut harhaan jo ensimmäisestä (jatkanut ratakiskonkatua) tai toisesta risteyksestä (lähtenyt nokiantietä väärään suuntaan) päätyäkseen likolammenkadulle.
Mun mielestä paikka on ollut villilänkatu tai villilänniemi ja uimaranta olis ollut Raholan uimaranta. Itse just tarkoitin, että ei kai ole tarpeellista poliisinkaan julkistaa taloa tai tarkempaa osoitetta ihan turvallisuus syistä.
Tuota yhtä lausetta on väännelty ja ylitulkittu. Luultavasti se viittasi siihen, että omaiset ja kaverit (tosiaan puhuttiin omaisista ja kavereista) tietävät mitä ennen katoamista on tapahtunut.Jane T kirjoitti:Sanon nyt muutaman kiukkuisen sanan näin yleisön edustajana: jos tuohon Karoliinan siskon FB-kirjoitukseen on luottamista (mitä epäilen), että poliisi ja omaiset tietävät, mitä on tapahtunut, niin
En esittänytkään mitään tietoja lähiomaisista. Totesin, että kadonneen/surmatun läheisiä ja sen hetken seuralaisia on syytä epäillä kunnes heidän roolinsa selviää.Marsalkka kirjoitti:Tämän epäilyn hoitaa tarvittaessa poliisi. Julkisella keskustelufoorumilla voi nyt ainakin jättää julkaisematta aivopierunsa, jotka perustuvat puutteellisiin tietoihin lähiomaisista ja heidän tekemisistään.Pardon kirjoitti:
Lähipiiriä on aina syytä epäillä.
Omaisista sanoin erikseen, että jos skootteri on nähty tuolla paikalla klo 03, niin Karoliinan ehtiminen kotiin ja skootterin joutuminen sinne tuntuisi liki mahdottomalta tapaukselta. Minusta tämä rajaa - puutteellisillakin tiedoilla - perheenjäseniä pois kuvasta.
Eihän meillä muuta olekaan kuin puutteellisia tietoja. Paitsi ristiriitaisia tietoja, nimittäin siitä missä bileet olivat. Kun aiheesta kuitenkin lausutaan jotain niin luulisi poliisin odottavan esim. silminnäkijöitä. Siksi on kummallista, jos poliisi lausuu julkisuuteen, että Karoliina lähti väärään suuntaan. Se tarkoittaa rivien välistä sitä, että hän olisi tullut Nokiantielle Ratakiskonkatua.
Jos poliisi sanoo näin ja mediassa on sitkeästi kahta eri bilepaikkaa, niin miten se auttaa silminnäkijöiden löytymistä? Minusta tämä luo tarpeetonta epäselvyyttä, joka synnyttää sekavaa kirjoittelua.
Poliisi on yksiselitteisesti todennut (tai väittänyt jos oletetaan sen puhuvan palturia), ettei nykytiedon valossa kyseessä ole itsetuhoisen nuoren katoaminen. Pari viestiä ylempää:Chili kirjoitti:Minusta on oikeutettua pyytää poliisia kertomaan nykytiedon valossa, onko kyseessä itsetuhoisen nuoren katoaminen vai liikkuuko alueella todennäköisesti joku tappaja; kuten ArcticEli spekuloikin jo aiemmin:
"- On hyvin pieni mahdollisuus, että hän piileskelisi jossain. Hän ei ole sen oloinen. Hänellä ei ole mitään syytä piileskellä. Hän ei myöskään ole itsetuhoinen, Kallioniemi sanoo."
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011080 ... 9_uu.shtml
Mun mielestä paikka on ollut villilänkatu tai villilänniemi ja uimaranta olis ollut Raholan uimaranta. Itse just tarkoitin, että ei kai ole tarpeellista poliisinkaan julkistaa taloa tai tarkempaa osoitetta ihan turvallisuus syistä.[/quote]specialhousingunit kirjoitti:Kehää tässä kierretään..CuriousGeorge kirjoitti: Tähän mennessä on kai todettu että bileet oli Villilänniemessä, ja välissä käytiin uimassa Villilänsaaressa? KK lähti kotimatkalle siis tod. näk. niemestä. Itse en ole alueella skootterilla ajellut mutta autolla ajaisin Lentävänniemeen Hyhkyn kautta. Toinen vaihtoehto on Tesoman valtatien kautta. Luulisin että Karokin olisi valinnut pääväylän jos alue muuten on outoa. Kummassakin tapauksessa KK on ajanut harhaan jo ensimmäisestä (jatkanut ratakiskonkatua) tai toisesta risteyksestä (lähtenyt nokiantietä väärään suuntaan) päätyäkseen likolammenkadulle.
Mistä ihmeen turvallisuussyistä? Kaikki paikalliset tietää varmasti, missä talossa bileet ovat olleet ja onko käytä vielä uimarannallakin.
Jos kerran päivälehdet ja iltapäivälehdet kirjoittelevat asiasta, niin miten heitä ei kiinnosta sen vertaa bilepaikka, että laittaisivat sen kohdalleen? Nyt on mainittu molemmat, Aamulehti puhui eilen (13.8.) nimenomaan Villilänsaaresta. Sieltä jos lähtee kotia kohti, niin KK voi olla ajanut aivan oikeaa reittiä, kunnes on jostain syystä kääntynyt Likolammenkadulle.
Mitä hyötyä on pitää keskustelussa rinnakkaisesti väitettä - poliisin tavallaan vahvistamaa - että KK olisi kääntynyt väärään suuntaan - mikä viittaa minusta eri reittiin Nokiantielle ja siellä kääntymisestä väärään suuntaan erehdyksessä? Minusta se ei ole uskottavaa.
Mä palaan vielä tuohon Karoliinan reittiin.
Karoliinalle outo seutu.
Olivat alkuillasta Villilänsaaressa. Eli ilmeisesti Ovat ensin menneet sinne, siis sen jälkeen kun ovat lähteneet kohtaamispaikasta, johon tulivat Karoliinaa vastaan.
Tämän jälkeen ovat tehneet mitä ovat tehneet, mutta on ilmoitettu, että Karoliina lähti kotiinsa Lentävänniemeen Villilänkadulta
Eli jos Karoliina ei ympäristöä tuntenut Hän lähti kotiinsa Ratakiskonkadulta ja siitä Salmenrannankautta motarin alitse Nokiantielle. Meni siis omia jälkiään, mikä on hyvin loogista.
Humalan ja pimeän takia tuntui matka pitemmältä, kääntyi vahingossa Likolammenkadulle.
Eniron kautta laitoin reitin: Villilänkatu, Salmenranta, Lentävänniemi
Ja välttäen moottoriteitä. Reitti on aika monimutkainen.
Ja nyt sitten oikeaan reittiin, eli Villilänkatu, Salmenranta, Likolammenkatu.
Matkanpituudeksi tulee 3 km. Jos tuo on ollut ajoreitti, on outoa, ettei kukaan ole häntä nähnyt.
Tuossa mun reitissä menee perille Salmenrantaan, mutta se ei ole oleellista
Karoliinalle outo seutu.
Olivat alkuillasta Villilänsaaressa. Eli ilmeisesti Ovat ensin menneet sinne, siis sen jälkeen kun ovat lähteneet kohtaamispaikasta, johon tulivat Karoliinaa vastaan.
Tämän jälkeen ovat tehneet mitä ovat tehneet, mutta on ilmoitettu, että Karoliina lähti kotiinsa Lentävänniemeen Villilänkadulta
Eli jos Karoliina ei ympäristöä tuntenut Hän lähti kotiinsa Ratakiskonkadulta ja siitä Salmenrannankautta motarin alitse Nokiantielle. Meni siis omia jälkiään, mikä on hyvin loogista.
Humalan ja pimeän takia tuntui matka pitemmältä, kääntyi vahingossa Likolammenkadulle.
Matkanpituudeksi tulee 3 km. Jos tuo on ollut ajoreitti, on outoa, ettei kukaan ole häntä nähnyt.
Tuo Poliisin tiedote on päivätty 3.8. Miksi 10 päivää myöhemmin Aamulehti silti kirjoittaa, että Villilänsaaresta? Onko uimaranta jotenkin mukana kuvassa? Biletalo nyt kai ei voi vaihtaa paikkaa.CuriousGeorge kirjoitti:Pardonille ja specialhousingunitille: http://www.poliisi.fi/poliisi/pirkanmaa ... E1004F8968
Kehää tässä kierretään..CuriousGeorge kirjoitti: Tähän mennessä on kai todettu että bileet oli Villilänniemessä, ja välissä käytiin uimassa Villilänsaaressa? KK lähti kotimatkalle siis tod. näk. niemestä. Itse en ole alueella skootterilla ajellut mutta autolla ajaisin Lentävänniemeen Hyhkyn kautta. Toinen vaihtoehto on Tesoman valtatien kautta. Luulisin että Karokin olisi valinnut pääväylän jos alue muuten on outoa. Kummassakin tapauksessa KK on ajanut harhaan jo ensimmäisestä (jatkanut ratakiskonkatua) tai toisesta risteyksestä (lähtenyt nokiantietä väärään suuntaan) päätyäkseen likolammenkadulle.
Karoliinasta annetaan 3.8. tuntomerkit ja kuva. Miksi lähtöpaikka ei vakiinnu?
Mielestäni Likolamminkadulle ajaminen ei kuulosta harhaanajamiselta vaan seuraajan harhauttamiselta. Tuo Nokiantien monen kilometrin pätkä on niin yksiselitteinen, että jos KK ei seutua tunne ja haluaa päästä kotiin, hänellä ei mielestäni ole mitään syytä lähteä hämärille sivureiteille.
Öykei. Sitten ymmärrän. Luin vaan tuon "omaiset ja poliisi tietävät.." tuosta yhdestä viestistä tässä ketjussa, naamakirjaa en ole tutkaillut.Mat-Lock kirjoitti:Tuota yhtä lausetta on väännelty ja ylitulkittu. Luultavasti se viittasi siihen, että omaiset ja kaverit (tosiaan puhuttiin omaisista ja kavereista) tietävät mitä ennen katoamista on tapahtunut.Jane T kirjoitti:Sanon nyt muutaman kiukkuisen sanan näin yleisön edustajana: jos tuohon Karoliinan siskon FB-kirjoitukseen on luottamista (mitä epäilen), että poliisi ja omaiset tietävät, mitä on tapahtunut, niin
Ja, se unohtui sanomisestani, eli itseasiassa koko asiani pointti (hyvänen aika tätä ihmisen muistia): ainakaan minä en näkisi siinä mitään mieltä, että poliisi tiedottaisi kaikesta tutkintaan liittyvästä, koska virkavallan on parempi olla hissuksiin siitä, mitä, huom, saattaa olla tapahtunut.
Itse uskon edelleen Karoliinan joutuneen onnettomuuteen kaaduttuaan skootterilla ja lähteneen harhailemaan loukkaantuneena johonkin suuntaan, vaikka pidemmänkin matkan ja sitten ovat voimat
loppuneet. Mieluummin noin kuin, että joku olisi tytön väkisin vienyt ja tehnyt vaikka mitä.
Kuitenkin pieni toivo minulla vielä elää, että tyttö on häippäissyt omasta tahdostaan ja olisi kunnossa.
OT: Olin tänään metsäretkellä sieniä etsimässä ja jotenkin alitajuisesti vilkuilin ympäristöä sillä silmällä josko Karoliinaa näkyisi, ja minä olin sentään Helsingin metsissä! Näin tämä tapaus näyttävät seuraavan mukana koko ajan.
Viimeksi muokannut Jane T, Su Elo 14, 2011 3:35 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
specialhousingunit
- Neuvoja-Jack
Tarkan talon, siis osoitteen julkistaminen vois olla turvallisuus kysymys. Aina kun löytyy niitä, jotka saattaa saada päähänsä ihan mitä tahansa. Paikalliset varmaan tietää ja moni muukin, mutta ihan yleiseen tietoon eivät anna tuommoista tietoa. Etenkin, kun jo pelkästään se, että pojat laski karoliinan humalassa ajamaan, on aika tuomittava temppu.
Itse kaipaisin tietoa siitä puhelimesta. Siitäkin sen, että milloin siihen on, tai milloin siitä on viimeksi oltu yhteydessä jonnekkin. Onko se yhteys ollut ennen vai sen jäkeen, kun olivat olleet uimarannalla. Jos etsittäisiinkin puhelinta, niin sen löytyminen antaisi monta vastausta. Ainakin selittäisi miksi ei Karoliina ole mihinkään soittanut skopa onnettomuuden jälkeen. Voi olla, että poliisi tietää tuonkin, mutta eivät vaan kerro.
Itse kaipaisin tietoa siitä puhelimesta. Siitäkin sen, että milloin siihen on, tai milloin siitä on viimeksi oltu yhteydessä jonnekkin. Onko se yhteys ollut ennen vai sen jäkeen, kun olivat olleet uimarannalla. Jos etsittäisiinkin puhelinta, niin sen löytyminen antaisi monta vastausta. Ainakin selittäisi miksi ei Karoliina ole mihinkään soittanut skopa onnettomuuden jälkeen. Voi olla, että poliisi tietää tuonkin, mutta eivät vaan kerro.
Juuri siksi minä olen vahvasti sitä mieltä että ei ollut mitään varsinaista bilepaikkaa, vaan mopoilla liikuttiin paikasta toiseen... ensin käytiin Karoliinaa vastassa siellä Epilän koululla, tultiin Villilään, käytiin jonkun siellä asuvan kämpällä kuuntelemassa musiikkia ja istuskelemassa, päräytettiin mopoilla uimarannalle, polteltiin tupakkia ja siemailtiin olutta, käytiin välillä mopoilemassa soramontuilla ja koukattiin Likolammenkadun kautta näyttämässä kuinka uskalletaan ärsyttää siellä asuvaa mopovihaajaa, palattiin ehkä taas sinne uimarannalle hekottelemaan "varmaan on äijä hiilenä kun sen ikkunan ali kurvattiin"Vieläkin kiusaa Karoliinan poistumisreitti. Miten voi olla 3600 viestiä ja ilmeisestikin joitain paikallisia tai Karoliinan ystäviä mukana ja silti bilepaikka ei ole selvillä ja siitä on mediassakin (Aamulehti, iltapäivälehdet) kahdenlaisia tietoja?
Sitten kun tuli Karoliinan kotiinlähdön aika, lähti yksi pojista vielä saattamaan ja yllytti vielä kerran koukkaamaan sen Likolammenkadun lenkin jolloin Karoliina kaatui ja poika humalatilastaan johtuen ei uskaltanut jäädä paikalle vaan jätti Karoliinan yksin selvittelemään tilannetta.
Juuri näin mopoikäiset nuoret yleensä toimii, ensin porukalla uskalletaan vaikka mitä, mutta jos kiinnijääminen uhkaa pakenee jokainen erisuuntiin ja myöhemmin kokoonnutaan jonnekkin kehittelemään uusia kujeita. Tämä myös selittäisi sen miksi kaksi pojista ensimmäisiin Karoliinaa koskeviin kyselyihin kertoivat yhden pojista lähteneen saattamaan, kun ei oltu vielä ehditty sopia mitä kerrotaan, ja vasta kun tämä saattamassa ollut poika pelkäsi joutuvansa itse vaikeuksiin, muutettiin kertomusta kun meinattiin että sillä ei Karoliinan löytymisen kannalta kuitenkaan ole mitään merkitystä.
Minäkään en siis usko pojilla olevan tekemistä Karoliinan katoamisen kanssa, mutta en myöskään usko heidän kertoneen tarkkaa totuutta illasta ja tapahtumien kulusta, enkä sitä että Karoliina eksyi vahingossa Likolammenkadulle, uskoisin ennemminkin sitä versiota joka ensimmäiseksi kerrottiin Karoliinan perään kyselevälle siskolle? eli versiota saattajasta.
Poliisi voi sisällyttää lausumaansa "lähti Villilänkadulta kotiin" sen, että Karoliina lähtöön sisältyi poikkeaminen Villilänsaaren uimarannalle. Näistä muotoiluista on aina vaikea ottaa kirjaimellisesti selvää.
Yleisin käsitys kait on, että asunto on Villilänkadulla ( siellä oli poliiseja ) ja että uimarannalla käytiin. Suoraan tulkiten poliisi uskoo Karoliinan lähteneen kotiinsa Villilänkadulta.
Yleisin käsitys kait on, että asunto on Villilänkadulla ( siellä oli poliiseja ) ja että uimarannalla käytiin. Suoraan tulkiten poliisi uskoo Karoliinan lähteneen kotiinsa Villilänkadulta.
Onko tuo tieto alkuillasta Villilänsaaressa tosiaankin tieto vai keskustelusivustoilla syntynyt käsitys?ellmarj83 kirjoitti:Mä palaan vielä tuohon Karoliinan reittiin.
Karoliinalle outo seutu.
Minusta se nyt on kerta kaikkiaan oleellista, onko Karoliina menossa kotia kohti tuloreittiä vai väitetäänkö hänen menneen toista reittiä ja kääntyneen väärään suuntaan. Tässä ovat rinnakkain kaksi teoriaa: eksyminen ja kaappaus tai vastaava rikos. Eksyminen on mahdollisempi silloin, jos KK ei tiedä suunnista yhtikäs mitään. Jos hän taas ajaa kotia kohti samaa reittiä kuin Villilään tuli, niin hän ei vaikuta lainkaan eksyksissä olevalta - vaikka reitti ei olisi lyhin mahdollinen. Silloin kääntyminen Likolammenkadulle ei myöskään ole minusta itsestäänselvästi eksymistä.
Jos Karoliina tuntisi seudun, olisi melko selvin päin, olisi hyvä suunnistaja ja hän olisi tullut nimenomaan tuota reittiä metsän läpi, niin sitten asia taas muuttuisi. Mutta silloin Poliisin ei pitäisi puhua mitään eksymisestä, sillä Karoliinahan olisi ollut ihan oikealla reitillä.