Raisa Räisäsen tapaus vuodelta 1999, Tampere (ketju 1)
-
strangelove
- Adrian Monk
Re: Raisa Räisäsen tapaus vuodelta 1999, Tampere
Räisäsen katoamiseen liittyen on saatu uusi vihje. Tampereen seudulta metsästä on löydetty vaatteita, joilla voi mahdollisesti olla yhteys tähän tapaukseen. Lähteenä eilinen Iltasanomat.
Jos vaatteet olisivat raisan vaatteita, tuo voisi olla läpimurto tässä jutussa.
-
Sabotage
Melko koskematonta seutua lienee, kun kukaan ei ole vieläkään ilmoittanut tapahtuneesta.
Miten edes pysyneet kuosissa? Luulisi osan vaatteista ainakin hivenen maatuneen vuosien saatossa...
Miten edes pysyneet kuosissa? Luulisi osan vaatteista ainakin hivenen maatuneen vuosien saatossa...
Oliko vain paperiversiossa? En löytänyt netistä mitäänstrangelove kirjoitti:Räisäsen katoamiseen liittyen on saatu uusi vihje. Tampereen seudulta metsästä on löydetty vaatteita, joilla voi mahdollisesti olla yhteys tähän tapaukseen. Lähteenä eilinen Iltasanomat.
Nettiversiosta en löytänyt mitään tuosta vaatelöydöstä, joten onko mahdollista, että se on ollut ainoastaan paperiversiossa? Jos näin on, niin voisiko joku skannata jutun tänne?Bambinos kirjoitti:Oliko vain paperiversiossa? En löytänyt netistä mitäänstrangelove kirjoitti:Räisäsen katoamiseen liittyen on saatu uusi vihje. Tampereen seudulta metsästä on löydetty vaatteita, joilla voi mahdollisesti olla yhteys tähän tapaukseen. Lähteenä eilinen Iltasanomat.
Viimeksi muokannut Kötti, Su Elo 14, 2011 10:51 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Minä juon viinaa ainoastaan silloin, kun minulla on juhlapäivä. Silloin minulla on juhlapäivä, kun minulla on viinaa!
-
Antarktis
- Remington Steele
Saisko koko jutun? Kiinnostaa. Mutta en oikeen jaksa uskoa että olis Raisan, tapahtumasta on jo niin kauan aikaa että varsinkin joku puuvilla yms vaate on mennyt jo tosi pahasti hajalle maastossa... Ja Raisan vaatteet ei varmaankaan ihan maanpäällä enää oo, ne on varmasti hautautuneet maakerroksien alle vuosien saatossa.
Toivon todella paljon että Raisa löytyis vielä jonain päivänä.
Toivon todella paljon että Raisa löytyis vielä jonain päivänä.
Miten keinokuituvaatteet hajoavat luonnossa?Antarktis kirjoitti:Mutta en oikeen jaksa uskoa että olis Raisan, tapahtumasta on jo niin kauan aikaa että varsinkin joku puuvilla yms vaate on mennyt jo tosi pahasti hajalle maastossa...
Se olisi kova juttu, kun löytyisi jotakin konkreettista todistetta kadonneesta viimeisten varmojen silminnäkijähavaintojen jälkeen. Tämäkin tapaus, moneen muun katoamistapauksen ohella, on ongelmallinen siksi, koska ei ole mitään mistä lähteä tutkimaan juttua.
Viimeksi muokannut Kötti, Su Elo 14, 2011 10:57 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Minä juon viinaa ainoastaan silloin, kun minulla on juhlapäivä. Silloin minulla on juhlapäivä, kun minulla on viinaa!
Eivät hajoa. (Muovia)Kötti kirjoitti:Miten keinokuituvaatteet hajoavat luonnossa?Antarktis kirjoitti:Mutta en oikeen jaksa uskoa että olis Raisan, tapahtumasta on jo niin kauan aikaa että varsinkin joku puuvilla yms vaate on mennyt jo tosi pahasti hajalle maastossa...
-
Antarktis
- Remington Steele
Tälleen peruskoulupohjalta voisin veikata että huonommin kuin luonnonkuituKötti kirjoitti:Miten keinokuituvaatteet hajoavat luonnossa?Antarktis kirjoitti:Mutta en oikeen jaksa uskoa että olis Raisan, tapahtumasta on jo niin kauan aikaa että varsinkin joku puuvilla yms vaate on mennyt jo tosi pahasti hajalle maastossa...
Tuo kysymykseni keinokuituvaatteen hajoamisesta luonnossa oli kuin sohaisu muurahaispesään, eli halusin herättää keskustelua asiassa. Pitänee odottaa, että joku skannaisi jutun tänne tuosta vaatelöydöstä, niin voisi sen jälkeen jatkaa asian puimista.Antarktis kirjoitti:Tälleen peruskoulupohjalta voisin veikata että huonommin kuin luonnonkuituKötti kirjoitti:Miten keinokuituvaatteet hajoavat luonnossa?Antarktis kirjoitti:Mutta en oikeen jaksa uskoa että olis Raisan, tapahtumasta on jo niin kauan aikaa että varsinkin joku puuvilla yms vaate on mennyt jo tosi pahasti hajalle maastossa...Tuo siis veikkaus, eikä fakta. Joskin eikö se ihan maalaisjärjellä niin oo... Koitan tsekkaa Googlesta.
Lisäksi vaatteiden pakkaamistapa (irtaaltaan, muovikassissa jne.) vaikuttaa varmasti vaatteiden säilyvyyteen luonnossa.
-
Antarktis
- Remington Steele
"Tekokuitu ei maadu, mutta toisaalta tekokuitujen kierrätysmahdollisuus lisää ekologisuutta. Luonnonkuitujen laatu heikkenee kierrätyksessä, mutta polyesteri kestää huomattavasti enemmän."
http://www.yhteishyva.fi/yhteishyva/vas ... _ekokuitu/
Luulis että takit yms on yleensä jotain sekotetta, esim. polyester-puuvilla. Harvoin varmaan pelkkää puuvillaa.
AIka jännä muuten ettei tuo vaatelöytö yltäny lööppeihin saakka, jos epäillään sen liittyvän Raisaan?
Edit.: Kötti; Mulla ainakin vaan on vähän sarkastinen kirjotustyyli, älä ainakaan mua muurahaisena ajattele
http://www.yhteishyva.fi/yhteishyva/vas ... _ekokuitu/
Luulis että takit yms on yleensä jotain sekotetta, esim. polyester-puuvilla. Harvoin varmaan pelkkää puuvillaa.
AIka jännä muuten ettei tuo vaatelöytö yltäny lööppeihin saakka, jos epäillään sen liittyvän Raisaan?
Edit.: Kötti; Mulla ainakin vaan on vähän sarkastinen kirjotustyyli, älä ainakaan mua muurahaisena ajattele
Ihan varmasti olisi yltänyt lööppeihin jos sen epäiltäisiin liittyvän juuri Raisaan. Se, että on päässyt "vain" paperiversioon, viitannee siihen ettei löytö yhdisty vahvasti yhtään mihinkään.Antarktis kirjoitti: AIka jännä muuten ettei tuo vaatelöytö yltäny lööppeihin saakka, jos epäillään sen liittyvän Raisaan?
Itse en ole juttua nähnyt mutta epäilisin, että siinä on voitu mainita vaikka vanhojen vaatejämien löytymisestä ja toimittaja on voinut vaikkapa itse leikitellä ajatuksella, että voisiko liittyä johonkin vanhaan katoamiseen. Poliisin virallinen tiedote olisi varmasti ylittänyt lööppikynnyksen.
Eli minun osaltani toivo ei ole vielä herännyt, vastoin toiveitani, koska nimenomaan tämän tapauksen toivoisin selviävän kun tämä on vaivannut niin pitkään!
Mä veikkaan, että tämmöset yltää lööppeihin helpostikin nyt, kun Karoliina Kestin tapaus on ajankohtainen. Pitäisi tosiaan saada alkuperäisteksti tänne, niin saisi tietää onko tämä tullut poliisilta tää tieto ja kuinkakohan vakavasti otettava vihje on kyseessä. Ettei vaan olisi nyt vähän rahastusta lehdistöltä KK:n tapauksen vanavedessä..
-
Henri Blavatsky
- Hercule Poirotin viikset
Vaatelöytöä lähinnä sivutaan viikonlopun Ilta-Sanomissa, Karoliina-jutun yhteydessä, jossa kerrotaan myös Raisasta sekä Teemusta. Tässä kuitenkin juttu Raisasta..
RAISA EI PÄÄSSYT BILEISIIN ASTI
"Raisa Räisäsen katoamisesta on yli kymmenen vuotta, mutta vihjeitä poliisille tulee jatkuvasti. Tuorein vihje tuli toissa päivänä: joku ilmoitti poliisille löytäneensä mahdollisen paikan, josta Raisan ruumis voisi vihdoin löytyä. - Tampereen lähistöltä metsätien varrelta oli löytynyt vaatteita, kertoo rikoskomissaario Paavo Tuominen Tampereen keskusrikospoliisista.
Vastaavanlaisia vihjeitä on vuosien varrella tullut ainakin kymmenen, ellei toistakymmentä.
Poliisi tarkistaa vuodessa muutamia vihjeitä tummasta museoautosta, johon Raisan on epäilty nousseen ennen katoamistaan.
Raisa oli lupaava koripalloilija maajoukkuetasolla. Lokakuisena lauantaina 1999 hän oli juhlistamassa voittoon päättynyttä ottelua ravintolassa Tampereen keskustassa. Sisään hän oli päässyt lainatuilla henkilöpapereilla. Ravintolaillan jälkeen Raisan oli tarkoitus lähteä poikaystävän luo kotibileisiin. Hän poistui Hämeenkadulle kevyesti vaatetettuna. Raisan kännykkä vaikeni, eikä hän koskaan päässyt bileisiin asti.
Vuosien aikana poliisi on tarkistanut lukemattomia vihjeitä, tehnyt maastoetsintöjä ja käynyt läpi tutkintalinjoja. - Tapausta tutkintaan edelleen henkirikoksena, Tuominen sanoo IS:lle."
RAISA EI PÄÄSSYT BILEISIIN ASTI
"Raisa Räisäsen katoamisesta on yli kymmenen vuotta, mutta vihjeitä poliisille tulee jatkuvasti. Tuorein vihje tuli toissa päivänä: joku ilmoitti poliisille löytäneensä mahdollisen paikan, josta Raisan ruumis voisi vihdoin löytyä. - Tampereen lähistöltä metsätien varrelta oli löytynyt vaatteita, kertoo rikoskomissaario Paavo Tuominen Tampereen keskusrikospoliisista.
Vastaavanlaisia vihjeitä on vuosien varrella tullut ainakin kymmenen, ellei toistakymmentä.
Poliisi tarkistaa vuodessa muutamia vihjeitä tummasta museoautosta, johon Raisan on epäilty nousseen ennen katoamistaan.
Raisa oli lupaava koripalloilija maajoukkuetasolla. Lokakuisena lauantaina 1999 hän oli juhlistamassa voittoon päättynyttä ottelua ravintolassa Tampereen keskustassa. Sisään hän oli päässyt lainatuilla henkilöpapereilla. Ravintolaillan jälkeen Raisan oli tarkoitus lähteä poikaystävän luo kotibileisiin. Hän poistui Hämeenkadulle kevyesti vaatetettuna. Raisan kännykkä vaikeni, eikä hän koskaan päässyt bileisiin asti.
Vuosien aikana poliisi on tarkistanut lukemattomia vihjeitä, tehnyt maastoetsintöjä ja käynyt läpi tutkintalinjoja. - Tapausta tutkintaan edelleen henkirikoksena, Tuominen sanoo IS:lle."
-
strangelove
- Adrian Monk
Edellinen kirjoittaja ehtikin jo laittamaan jutun tänne. Vaatelöydöstä kertoo siis nimenomaan tutkinnanjohtaja. Mielenkiintoista olisi tietää, miksi löydöstä ilmoittanut yhdisti (ainakin jutun perusteella) löydön välittömästi Räisäseen? Vaatteiden on tästä päätellen täytynyt olla hyvin huonossa kunnossa, koska katoamisestakin on nyt jo 11 vuotta aikaa. Pakasta vedetyt vaatteet eivät tähän kuvioon sopisi. Ja kaikesta päätelleen vaatteet lienevät samanlaiset, jotka Räisäsellä oli päällä kadotessaan, koska muutenhan tätä ei kai kukaan "mattimeikäläinen" tajuaisi edes yhdistää juuri tuohon tapaukseen. Poliisi on nimittäin julkisuudessa kertonut, mitä kadoneella oli yllään.
Kun asiaa spekuloi tällä tavalla, niin lupaavaltahan se kuulostaa. Mutta en kyllä silti jaksa oikein uskoa tuohon. Ellei ilmoittaja ole nimetön ja tiedä jotain Räisäsen kohtalosta.
Kun asiaa spekuloi tällä tavalla, niin lupaavaltahan se kuulostaa. Mutta en kyllä silti jaksa oikein uskoa tuohon. Ellei ilmoittaja ole nimetön ja tiedä jotain Räisäsen kohtalosta.