Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
MissHolmes
Ben Matlock

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Mulla kun on tämä oma vankka uskomukseni sieppaukseeen, kuvittelen laukkaavalla mielikuvituksellani, että poliisi toivoo/uskoo löytävänsä tytön elossa, jos sieppaaja ei tajua, että häntä voitaisiin edes tutkia.

Minun henkilökohtainen kotiprofilointini perustuu siihen, että sieppaaja on sama kuin Raisan. Raisa kasvoi isoksi ja sieppaaja tarvitsi uuden nuoremman. Onko Raisa elossa, siihen asti en vielä ole päässyt.

Sieppaaja asuu jossain 12-tien varressa. Asuinpaikka voi olla kaukanakin Tampereelta, mutta Tampere on jostain syystä tuttu. Sieppaaja asuu todennäköisesti yksin vanhassa omakotitalossa, ehkä vanhempien vanhassa kesämökissä.
Todennäköisesti 40-55 vuotias, sairauseläkkeellä jo ennen Raisan sieppausta. Taustalla epäterve äitisuhde. Äiti ehkä kuollut tai muistisairaana ja raihnaisena hoitokodissa. Isän todennäköisesti riistänyt itse itseltään hengen jo pojan ollessa pieni.
Henkilöllä ei ole ystäviä ja samassa korvessa asuvien keskuudessa poikamiestä pidetään erakoituneena reppanana, jonka tekemisistä ei kukaan oikeastaan tiedä mitään.

Tampereella henkilö ei käy usein. Sieppaus, tarkkailu ja kyttäyskeikkoja henkilö on tehnyt vain tarpeeen vaatiessa. Ehkä useanakin viikonloppuna peräkkäin aina onnistumiseen asti.
Liian suuria riskejä sieppaaja ei ota. KK:nkin tapauksessa olisi selittänyt auttavansa kolarin ajanutta tyttöä, jos paikalle olisi joku tullut.

12- tien toisessa päässä on Tampere, toisessa Huittinen. Sieppaaja löytyy siltä väliltä.

Hullu. Tiedän, että olen ;)
Nuotio & Äreät Tiput
detective onion
Aloitteleva Besserwisser

Viesti Kirjoittaja detective onion »

Poliisit ovat näköjään laajentaneet etsintäaluetta asumattomille seuduille (IL tänään). Totuus on kuitenkin se, että Karoliina on voinut kävellä vaikka kuinka kauas skootterilta, kohti kotia tai jonkun kaverin suuntaan. Jos otetaan vielä huomioon, että hänellä on mahdollisesti huono suuntavaisto, etsintäalue kasvaa toivottoman suureksi. Matka on voinut käydä osin tai kokonaan teitäkin pitkin, mahdollinen silminnäkijä ei ehkä voi arvata että kyseinen tyttö on voinut liikkua aivan muualla kuin mainituilla alueilla. Löytäminen em. tapauksessa on sattuman varassa. :(
trash
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja trash »

Chili kirjoitti:Meidän tytön kiinalaisessa skootterissa sammuu ajovalot silloin kun moottori sammuu. Tavotteena on ilmeisesti suojata akkua. Näin on myös kaikissa muissa kiinalaisissa skoottereissa.

Vilkku pysyy päällä, vaikka moottori sammuisi. Releen ääni on niin hiljainen, että sitä ei tuulella kuule edes vieressä, eli ei voi sekoittaa trampoliinin ääneen.
Jos Karoliinan skootteri on sen merkkinen kuin täällä on keskusteltu niin sen vilkun ääni on tällainen https://www.youtube.com/watch?v=8eMed0dGCbY tuskin sekoittaa trampoliiniin?
Chili kirjoitti:Jos mopo ajosta pysähtyy aitaan, niin kyllä sitä voi yrittää polkaista käyntiin ilman keskiseisontatuen käyttöä - etenkin jos on hankala paikka.
Jos skootteri ei ole keskiseisontatuella, niin tuki on silloin polkimen liikeradan tiellä. Skootteri pitää siis nostaa tuelle, jotta voi käyttää poljinta.
Suicider83 kirjoitti:Te nuoremmat kirjoittelijat (tai miksei vanhemmat), jotka ootte pelaillu noitten skoottereiden kanssa. Voiko skootteria tönätä, ilman että se on käynnissä? Onko siinä ns. vapaa vaihde?
Vapaa on. Ja moottoripyöriä työntäneelle hyvin kevyt, mutta ehkä 15 vuotiaalle tytölle raskas.
Pirhonen
Olivia Benson

Viesti Kirjoittaja Pirhonen »

Morapuukko kirjoitti:Jotenkin outoa mielestäni että kiltiksi seurakunta tytöksi kehuttu dokaa yksinään pohjia, ajelee heti skootterilla kännissä. Jotenkin ymmärtäisin jos olisi alkanut liikkumaan uusien "pahojen" tyyppien kanssa, mutta kun uudet kaveritkin on seurakunta nuoria joista 2 ei edes juo bileissä.
Tämä näin on hämärää ja kaipaisi lisäselvennystä. Minun aikanani ei ainakaan teinit juoneet yksin, ei koskaan. Mopolla osa sen sijaan ajeli kyllä kännissä, muistanpa etäisesti joidenkin siitä kärähtäneen poliiseillekin.
kotitutkijat
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja kotitutkijat »

MissHolmes kirjoitti:Mulla kun on tämä oma vankka uskomukseni sieppaukseeen, kuvittelen laukkaavalla mielikuvituksellani, että poliisi toivoo/uskoo löytävänsä tytön elossa, jos sieppaaja ei tajua, että häntä voitaisiin edes tutkia.

Minun henkilökohtainen kotiprofilointini perustuu siihen, että sieppaaja on sama kuin Raisan. Raisa kasvoi isoksi ja sieppaaja tarvitsi uuden nuoremman. Onko Raisa elossa, siihen asti en vielä ole päässyt.

Sieppaaja asuu jossain 12-tien varressa. Asuinpaikka voi olla kaukanakin Tampereelta, mutta Tampere on jostain syystä tuttu. Sieppaaja asuu todennäköisesti yksin vanhassa omakotitalossa, ehkä vanhempien vanhassa kesämökissä.
Todennäköisesti 40-55 vuotias, sairauseläkkeellä jo ennen Raisan sieppausta. Taustalla epäterve äitisuhde. Äiti ehkä kuollut tai muistisairaana ja raihnaisena hoitokodissa. Isän todennäköisesti riistänyt itse itseltään hengen jo pojan ollessa pieni.
Henkilöllä ei ole ystäviä ja samassa korvessa asuvien keskuudessa poikamiestä pidetään erakoituneena reppanana, jonka tekemisistä ei kukaan oikeastaan tiedä mitään.

Tampereella henkilö ei käy usein. Sieppaus, tarkkailu ja kyttäyskeikkoja henkilö on tehnyt vain tarpeeen vaatiessa. Ehkä useanakin viikonloppuna peräkkäin aina onnistumiseen asti.
Liian suuria riskejä sieppaaja ei ota. KK:nkin tapauksessa olisi selittänyt auttavansa kolarin ajanutta tyttöä, jos paikalle olisi joku tullut.

12- tien toisessa päässä on Tampere, toisessa Huittinen. Sieppaaja löytyy siltä väliltä.

Ei hullumpi profilointi
liibaalaabaa
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja liibaalaabaa »

kotitutkijat kirjoitti:
MissHolmes kirjoitti:
Ei hullumpi profilointi
Juu, ei ollenkaan :) hienoa :)
niin maan perusteellisesti
japittaja
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja japittaja »

Rezah kirjoitti:japittaja: mennyt tuo VIhnusjärvi ohi täysin. Mitäs siihen liittyi?
Sorry Rezah, vedin väärän johtopäätöksen tosta sun listasta.

Vihnusjärveä Nokian puolella, joka on itse asiassa aikas lähellä katoamispaikkaa, ei ole kukaan vielä ketjussa aiemmin maininnut. Sen järven rannat, varsinkin Tampereen puoliset, ovat hyvin hiljaisia ja siellä ei ole juurikaan mökkejä. Jos tuolla alueella haluaisi upottaa esim. ruumiin ja tuntee paikkoja, niin Vihnusjärvi tulisi ekana mieleen. Sen hiljaisilla rannoilla voisi ihan rauhassa touhuskella, eikä monikaan näkisi. Ja järvi on todella lähellä. Ainakin Kalkun alueen kahjot tän paikan hyvin tuntee paikallisina.
INES 7
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja INES 7 »

antibes kirjoitti:Mitkä ovat kriteerit että poliisi voi epäillä henkirikosta?? Verta skootterin ympärillä?? :shock:
Kuinka on mahdollista että rikosta ei epäillä?? :shock: Tai näin ainakin lehdissä (aamulehti, iltalehti jne) on aina kirjoitettu poliisilta todetun. Pidetäänkö ihmisiä tyhmänä vai mikä tossa hommassa on ideana?

Mitä konkreettisia näyttöjä pitää olla että henkirikosta voidaan epäillä? Yhteyksiä "alamaailmaan" tms? Miksi ei tavallisen "kiltin" tytön epäillä joutuneen henkirikoksen uhriksi vaikka on kadonnut kuin tuhka tuuleen? Joutuu henkirikoksen uhriksi ihan tavallisiakin tallaajia.

Ei ymmärrä. :?
- Ruumis
- Motiivi
- Tekopaikka (juurikin esim. verijäljet)
- Silminnäkijä/ilmianto

Nyt etsitään, sitten hutkitaan (jos hutkittavaa...)
Algot Neck
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Algot Neck »

Chili kirjoitti: Jos mopo ajosta pysähtyy aitaan, niin kyllä sitä voi yrittää polkaista käyntiin ilman keskiseisontatuen käyttöä - etenkin jos on hankala paikka.
Karoliinalla oli luultavasti - tuli aiemmin tässä samassa ketjussa ilmi, kun näemmä ostatteli netissä sellaista kesäkuussa - Kymco merkkinen moposkootteri.
Kahdella pojallani on ollut samanmerkkiset mopot ja niitä ei pystynyt käytännössä polkemaan käyntiin, ellei nostanut jalustimelle.
Nimittäin jalustimen ylhäällä ollessa käynnistyspoljin osuu jalustimeen tehden polkaisemisen mahdottomaksi.
Viimeksi muokannut Algot Neck, Ma Elo 15, 2011 9:43 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mustikkapiirakka
Scooby-Doo

Viesti Kirjoittaja Mustikkapiirakka »

Tässä kun on kaikki mahdolliset vaihtoehdot käyty lävitse, niin lisätään yksi lusikka soppaan epätodennäköisenä vaihtoehtona.
Ilmeisesti tuon hiekkakuopan reunat on syynätty tarkemminkin?
Eli K tipahtaa reunalta, vierii/valuu alas ja hautaa itsensä (vähän niinkuin lumivyöryssä)
Taitanee kuitenkin olla niin, että säävaihtelut ovat loiventaneet rinteitä ja mahdollisesti ruohot sitovat pintakerrosta, ettei oikein kunnon vyöryä saa aikaiseksi. Lisäksi taitaisi tuollainen tuore jälki näkyä ja herättää epäilyksiä. ( ja onhan siellä koiriakin käytetty)

nimim. Kuusiaitojen ympäröimässä punaisessa mökissä entisen Tottijärven alueella asusteleva :?
Vaan hyvin on korkea tuo pilvi, jonka pommi tekköö
Rezah
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja Rezah »

Eikös tuossa Mustanvuoreen rinteessäkin ole joku punainen tönö, vai mikä se kuvissa oleva on? Kai siellä havupuitaki on? :P
There are no crimes behind enemy lines
rekkajorma
Scooby-Doo

Viesti Kirjoittaja rekkajorma »

Mustikkapiirakka kirjoitti:Tässä kun on kaikki mahdolliset vaihtoehdot käyty lävitse, niin lisätään yksi lusikka soppaan epätodennäköisenä vaihtoehtona.
Ilmeisesti tuon hiekkakuopan reunat on syynätty tarkemminkin?
Eli K tipahtaa reunalta, vierii/valuu alas ja hautaa itsensä (vähän niinkuin lumivyöryssä)
Taitanee kuitenkin olla niin, että säävaihtelut ovat loiventaneet rinteitä ja mahdollisesti ruohot sitovat pintakerrosta, ettei oikein kunnon vyöryä saa aikaiseksi. Lisäksi taitaisi tuollainen tuore jälki näkyä ja herättää epäilyksiä. ( ja onhan siellä koiriakin käytetty)

nimim. Kuusiaitojen ympäröimässä punaisessa mökissä entisen Tottijärven alueella asusteleva :?
Itse kiipesin puoleenväliin sieltä jyrkimmästäkohdasta ja laskettelin takaisin, enkä saanut mitään vyöryä aikaiseksi. Tuossa skootterin kohdassa se on TÄYSIN mahdotonta..niin paljon puuta yms kasvillisuutta.
Wilkku
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja Wilkku »

Jennifer Jareau kirjoitti:Mulla jotenkin on semmonen kutina, että järvestä tai jostain vesistöstä se Karoliina löytyy - jos joskus löytyy... Kiinnostais tietää, että kuinka sataprosenttisen varmasti tuo Likolammi/-lampi on naarattu, että onko mitään mahkua et olis k u i t e n k i n siellä... :?: Toinen on sitte toi Pyhäjärvi, josta taas tuskin koskaan löytyy jos sinne on joutunut.
Mikäli mentäisiin poliisin julkisuudessa ylläpitämän tutkintalinjan mukaan, niin Likolampea ei ole naarattu varmasti siitä syystä, että Karoliina olisi joutunut lampeen onnettomuuden seurauksena/mennyt itse, ja täten ruumis olisi jo noussut pintaan, ja se olisi huomattu. Selvennykseksi että itse elän siinä käsityksessä, että nämä lammet on tutkittu koirien kanssa. Lammet ovat minusta suhteellisen pieniä, ja jos ruumis siellä kelluisi niin olisi taatusti jo huomattu. Itse en näe mitään vaihtoehtoa, että tyttö voisi noissa lammissa olla.
"Jos tyrii tyrimisen niin onko se sitten voittamista..."
ellmarj83
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja ellmarj83 »

MissHolmes kirjoitti:Mulla kun on tämä oma vankka uskomukseni sieppaukseeen, kuvittelen laukkaavalla mielikuvituksellani, että poliisi toivoo/uskoo löytävänsä tytön elossa, jos sieppaaja ei tajua, että häntä voitaisiin edes tutkia.

Muutama taisi jo kokonaisena sun jutun laittaakin, mutta mä toisena hulluna :) lihavoin sinun viestistä tuon Raisa jutun.

Olisiko Raisa elossa ja hänellä olisi tuhkolma-syndrooma? Olisi apuri, tai lavastaja tms. Tai se, jonka takia Karoliinan ei tarvinnut pelätä, sillä "apuun" tuli "pariskunta"..
Morapuukko
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Morapuukko »

Onko se pusikko mikä on kalkussa kalkun kehätien ja pitkäniemen kadun välissä tutkittu kunnolla. Siellähän menee jokikin, yhdestä kohtaa menin pulkua pitkin siitä läpi niin helvetin moista päheikköä se oli. Miehen korkuisia saniaisia kasvoi, todella vaikea olisi sieltä mitään löytää.

Vieläkin ihmettelen miksi kumpikaan selvänä olevista ei ole lähtenyt heittämään tyttöä kotiin, kun kuitenkin reitti on lähtiessä neuvottu. Ainakin omana mopo aikanakin oli tapana laittaa selvä kaveri puikkoihin, jos sellainen oli paikalla. Vaikka joskus kyllä juovuksissa ajettiinkin.
Lukittu