Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
Valhalla
Watson itse

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Viesti Kirjoittaja Valhalla »

sepeteus kirjoitti:Ja sinä uskot kaikkea skeidaa mitä siellä naamakirjassa kerrotaan? Ja linkität vielä tänne? Kyllä minä ainakin uskon poliisia ennemmin kuin jotain täysin tuntematonta hemmoa. Siis kuka tahansahan voi väittää mitä tahansa, ei niitä tarvitse kuitenkaan tänne linkata. Ei ihme että ketju venyy venymistään kun jostain ihme Syköstä veivataan sivukaupalla. Kait nyt normaali ihminen tajuaa ettei noilla ole mitään tekemistä Karoliinan katoamisen kanssa.

Tuo matkapuhelimen paikannustieto että se paikannettiin jo sunnuntaina on sensijaan tärkeä tieto, poliisiahan on moitittu siitä että se hidasteli asiassa. Nyt lienee selvää ettei puhelin ole ollut lähelläkään Tottijärveä koko aikana.
Luepas uudestaan. Tuossa ei ole syköstä sanaakaan - enkä ole aiemminkaan liioin maininnut. Ja puhelinta ei ole kukaan täyspäinen epäillyt Tottijärvellä olevaksi aiemminkaan - siksihän katveita on pohdittu. Hätäpaikannusta on kritisoitu mutta poliisi tulikin kuorestaan vasta nyt. Ja paikannus on määrätyssä määrin epäonnistunut ( vain yksi solu ).

Ja edelleen. "uskot naamakirjaa" - etkö todellakaan ymmärrä lukemaasi. Miten siinä voisi auttaa? Minähän mielestäni tähdensin, että joku valehtelee. FB ryhmä tsekkaa sinne pyrkineet + että siellä on mm omaisia mukana. Leike kertoo että tuo kaveri joko valehtelee/kertoo muunnettua totuutta tai sitten poliisi ja sinä voit silti ihan hyvin vannoa uskovasi mihin haluat.
Viimeksi muokannut Valhalla, Ke Elo 17, 2011 8:57 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
janita
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja janita »

Stide kirjoitti:Siis aivan, sormenjäljet skootterin istuimen alta, jossa kypärä luultavasti oli säilössä juhlien aikaan.
Karoliinan skootterin merkiksi on täällä mainittu Kymco. Koetin etsiä tästä viestimäärästä sitä myynti-ilmoitusta tarkistaakseni mallin. Joka tapauksessa mm. tällaisesta mallista http://fi.wikipedia.org/wiki/Kymco_Agility_City_50 mainitaan erikseen, ettei kypärä mahdu penkin alle (lukee tuolla kohdassa huonot puolet).

*edit* Löytyi tuo myynti-ilmoitus. Se skootteri oli juuri tämän mallinen:
http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/ky ... 0/id15105/

*

Joku mietti mistä nämä jutut poikaystävästä. Poikaystävästä puhuttiin jossain kohtaa ketjua, mutta saattaa olla ketjun alkupuolella. Siellä kirjoitti joku, jonka sisko tuntee Karoliinan, että Karoliinalla oli tällä hetkellä poikaystävä. Äidin sanomana taas on kerrottu (lehdissä), että kukaan näistä kolmesta pojasta ei ollut Karoliinan poikaystävä (ei silti tarkoita etteikö poikaystävää voisi olla, ei kuitenkaan kukaan näistä).
Viimeksi muokannut janita, Ke Elo 17, 2011 9:07 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Valhalla
Watson itse

sepeteus kirjoitti: Mutta itse asiaan, poliisi teki siis hätäpaikannuksia K:n puhelimeen jo sunnuntaina eli tietävät aika tarkkaan missä puhelin on tällä hetkellä. Oheisen linkin mukaan esikaupunkialueella tarkkuus on 100-1000m.

http://www.112.fi/index.php?pageName=ma ... npaikannus

Tosin harvaan asutulla seudulla jopa 10km, mahtaako Villilän seutu olla tällaista?
Ja mitä ketjun pidentämiseen tulee, niin tuo laittamasi linkki on ollut mukana jo ensimmäisistä sivuista ja niin kuin tuo paikannuskin joka on jo käsitelty täällä seikkaperäisesti. Käytä hakua ja lue ensi jo kirjoitetut. Sitten hanki kokemusta ja mielellään moderointioikeudet ennen kuin alat valistaan 22 postauksesi jälkeen mitä muut saa tänne linkittää. Siinä samalla tuo agressiokin laantuu.

Ja ei - Villilä ei nimestään huolimatta ole harvaan asuttua aluetta. Ei edes Kemistä katsoen.
Viimeksi muokannut Valhalla, Ke Elo 17, 2011 9:12 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mat-Lock
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja Mat-Lock »

sepeteus kirjoitti:Nuo typerät FB kommentit/sivut voisi jättää postaamatta, vievät vain turhaa tilaa tässä ketjussa. Jos esim. minä laittaisin seinälleni jotain raflaavaa tyyliin "tiedän missä Karoliina on" niin sitä varmaankin kommentoitaisiin sivukaupalla täällä? Voi pyhä sylvi sentään..
Juuri näin. Tuo kommentoinut hemmo ei todennäköisesti tunne K:ta eikä ole ollut lähelläkään bilepaikkaa, vaan ainoastaan hakee huomiota. Jotkut tuntuvat tosiaan kuvittelevan, että kaikki mitä jossain FB-seinällä lukee on fakta. Käsittämätöntä. Oma ketju fb-huhuille, kiitos!
miraline
Aloitteleva Besserwisser

Viesti Kirjoittaja miraline »

Eli jälleen uusi kirjoittaja, vanha lukija ilmoittautuu.
En ole aiemmin jaksanut tehdä tunnuksia koska en ole kokenut, että minulla olisi mitään uutta sanottavaa tai yleensäkään mitään järkevää sanottavaa.

Huomasin jo muutama päivä sitten mielenkiintoisen jutun Karoliinan galleria-kavereissa (en paljasta nimeä, jokainen hakekoot itse jos niin paljon kiinnostaa)

Kaveri kirjoittanut blogiinsa 4.8:
"karo where are you :("

ja sitten 13.8 vastannut kyselyyn:
"36.Kenen kanssa puhuit viimeksi puhelimessa?
- karon"

Toki hänellä voi olla monta ystävää joita kutsutaan karoksi eli tällä tuskin on mitään merkitystä.

Itse uskoin vahvasti, että Karo on kadonnut vapaaehtoisesti, piiloittelupaikkoja tuon ikäisillä riittää kyllä. Nyt aika alkaa tulla tätä ajatusta vastaan, en usko että teini jaksaisi piileskellä näin hyvin montaa viikkoa.
Valhalla
Watson itse

Mat-Lock kirjoitti:
sepeteus kirjoitti:Nuo typerät FB kommentit/sivut voisi jättää postaamatta, vievät vain turhaa tilaa tässä ketjussa. Jos esim. minä laittaisin seinälleni jotain raflaavaa tyyliin "tiedän missä Karoliina on" niin sitä varmaankin kommentoitaisiin sivukaupalla täällä? Voi pyhä sylvi sentään..
Juuri näin. Tuo kommentoinut hemmo ei todennäköisesti tunne K:ta eikä ole ollut lähelläkään bilepaikkaa, vaan ainoastaan hakee huomiota. Jotkut tuntuvat tosiaan kuvittelevan, että kaikki mitä jossain FB-seinällä lukee on fakta. Käsittämätöntä. Oma ketju fb-huhuille, kiitos!
Kun tämä nyt kerran tuntuu teitä kiinnostavan, niin saisiko suoran lainauksen tämän tueksi: "Jotkut tuntuvat tosiaan kuvittelevan, että kaikki mitä FB-seinällä lukee on fakta" ja sepeteus postasi tuon oksennuksensa minun leikkeitteni jälkeen.
Viimeksi muokannut Valhalla, Ke Elo 17, 2011 9:17 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
sepeteus
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja sepeteus »

Valhalla kirjoitti:
Luepas uudestaan. Tuossa ei ole syköstä sanaakaan - enkä ole aiemminkaan liioin maininnut.
En minä sinua tarkoittanutkaan vaan ylipäätään tätä ketjua että tuollaiset Sykkö tapaukset voisi jättää huomiotta eikä turhaan tappaa tätä ketjua asioilla millä ei ole mitään tekemistä K:n kanssa. Samaan syssyyn menee noi sinun linkittämäsi FB viestit. Viestittele siellä jos kiinnostaa moiset trollit.

Se minuakin ihmetyttää että poliisi vasta nyt kertoo että se on paikantanut K:n luurin jo sunnuntaina. Sen paikannuslinkin laitoin ihan vaan sen vuoksi ettei jokainen sitä ole välttämättä bongannut. Ne kuitenkin kun liittyivät toisiinsa.
sannalain
Susikoski

Viesti Kirjoittaja sannalain »

Valhalla kirjoitti:
Mat-Lock kirjoitti:
Kun tämä nyt kerran tuntuu teitä kiinnostavan, niin saisiko suoran lainauksen tämän tueksi: "Jotkut tuntuvat tosiaan kuvittelevan, että kaikki mitä FB-seinällä lukee on fakta" ja sepeteus postasi tuon oksennuksensa minun leikkeitteni jälkeen.
Miksei kaikki asioita voisi täällä spekuloida? Eikö tämä ole juurikin sitä varten tarkoitettu? Ja vaikka olisikin trolli niin mitä sitten, ja mitä jos ei olekaan? Olis hirveen paljon kivempi lukea tätä kun ei olis joka sivulla jotain jonkin syyttelyä ja lyttäystä, vaikka ei samaa mieltä oliskaan. Asiat voi ilmaista niin monella eri tapaa :) Piis mään! :)
mä oon hyvien puolella.
Jennifer Jareau
Jack Taylor

Viesti Kirjoittaja Jennifer Jareau »

sannalain kirjoitti:Miksei kaikki asioita voisi täällä spekuloida? Eikö tämä ole juurikin sitä varten tarkoitettu? Ja vaikka olisikin trolli niin mitä sitten, ja mitä jos ei olekaan? Olis hirveen paljon kivempi lukea tätä kun ei olis joka sivulla jotain jonkin syyttelyä ja lyttäystä, vaikka ei samaa mieltä oliskaan. Asiat voi ilmaista niin monella eri tapaa :) Piis mään! :)

Olen täysin samaa mieltä. Mielestäni ylläpito on sitä varten, että poistaa täältä mielestään asiattomat kirjoitukset ja siitä on aika kohtalaisen turha nähdä muiden palstailijoiden vaivaa :roll:
Lienee itsestään selvää, että jokaisen kirjoitukset eivät voi miellyttää kaikkia, mutta so what, kaikilla tänne on yhtälainen oikeus käsittääkseni kirjoittaa ja postata sellaisia asioita jotka heidän mielestään asiaan liittyvät. Tämäkin viestini oli ihan ot ja vie nyt turhaa tilaa tässä ketjussa, mutta oli i h a n pakko päästä sanomaan! :evil:
“Experience: that most brutal of teachers. But you learn, my God do you learn.”

"There are monsters and it's okay to be afraid of them, but it's not okay to let them win and it's not okay to be one."
sepeteus
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja sepeteus »

sannalain kirjoitti:
Miksei kaikki asioita voisi täällä spekuloida? Eikö tämä ole juurikin sitä varten tarkoitettu? Ja vaikka olisikin trolli niin mitä sitten, ja mitä jos ei olekaan? Olis hirveen paljon kivempi lukea tätä kun ei olis joka sivulla jotain jonkin syyttelyä ja lyttäystä, vaikka ei samaa mieltä oliskaan. Asiat voi ilmaista niin monella eri tapaa :) Piis mään! :)
No joo, olisi pitänyt varmaan jättää kommentoimatta, varsinkin kun toi Kommissaari näyttää olevan noin herkkänahkainen.. Sitä vain yritin peräänkuuluttaa ettei nyt kuitenkaan ihan mihin tahansa skeidaan uskottaisi ja jopa poliisin tiedotteita epäiltäisiin jonkun trollin varjolla.

Mutta tämä tästä.
Valhalla
Watson itse

Jos nyt ajatellaan tuota FB:kin kaverin väittämää. Joko se on trolli mutta menee mm tuolla omaisten ja ryhmään liittyneen nettipoliisinkin lukemana läpi ( tai eivät puutu siihen ). Tai sitten kaveri vaikka tietää tai on ollut paikalla niin valehtelee Karon olleen selvin päin. Tai poliisilla on väärä tieto tai tiedote tytön päihdetilasta. Ja trollin jälkeen todennäköisin eli pojan valehtelu tarkoittaa, että voivat valehdella muutakin - jopa poliisille.

Ja Sepeteuksen vastaantulo huomioitu ja hyväksytty. Sovussa siis eteenpäin.
Hauki
Olivia Benson

Viesti Kirjoittaja Hauki »

Edelleenkin vähän ihmettelen, että mikä kiire KK:lla oli lähteä liikkeelle juhlapaikasta juuri pimeimpään aikaan aamuyöstä, tunti vielä, niin olisi jo ollut hiukan valoisampi. Toki, jos Villilässä paloi katuvalot , ei vallitsevaa pimeyttä niin hahmota. Toisaalta, jos olisi ollut aikomus oikaista Likolammenkadun päästä alkavan kävelytien kautta, olisi kai hetken vielä odotellut.

Aiemmin oli puhetta, että lemmikit odottivat kotona, mutta jos äiti oli lähtenyt vasta 01 lähtevälle junalle, ei niiden ulkoiluttamisella kiire olisi ollut. Ensin ihmettelin, että oliko äiti KK:n lähtiessä kotona, mutta kun kuulin ammatin, päättelin hänen olleen mahdollisesti iltavuorossa. Itse olen hoitoalalla myöskin ja meillä loppuu iltavuorot 21.00 ja 21.30, tosin meillä jäädään aamuvuorosta vapaalle, mutta varmasti jossain on toisinkin.

En sinällään ihmettele vaikka KK olisi tuolle reitille lähtenytkin ihan tieten tahtoen, esim. välttääkseen poliiseja tai mennäkseen Kalkkuun kaverin luo ( ymmärsin, että joku kaveri siellä asuu.) Sitä en vain ymmärrä, miksi olisi jouduttuaan jalkamieheksi poikennut kävelytieltä. Täällä maalla missä asun, on todella pilkkopimeää, kun ei mistään heijasta valoja, mutta kyllä pimeimpäänkin aikaan täälläkin tiellä pysyy ja sen hahmottaa. Myöskään puskapissille ei tarvitse poiketa tieltä, senkun kyykistyy tienreunaan. Siksi olen lähes 100 varma, että ei löydy tuolta alueelta, vaikka olisi pudonnut mihin rinteeseen, vaikka niinkin pahaan paikkaan, ettei koirat pääse liki, olisi ne ruumiin kuitenkin haistaneet kauempaakin. Ja kun koiria ollut useampia, olisi joku niistä ilmaissut.

Jotain erityisen outoa tässä jutussa on. Itse en pidä huonona kuunnella kaikkia huhuja, joita asiasta liikkuu, näin uskon myös poliisin tekevän. Huhuistakin voi vetää tiettyjä johtopäätöksiä, vaikka todella tiukka ja kriittinen seula tuleekin olla.
Tällä hetkellä huhuista voisi päätellä, että pakkaa sekoitetaan ihan tahallaan jostain syystä. Sekä poliisin toimesta, että KK:n tuntevien toimesta.
Scarlett
Sofia Karppi

Viesti Kirjoittaja Scarlett »

Edelleen ne hiekkakuopan rinteet on sen verran pitkät ja jyrkät joistain paikoin, ettei koira mitään haista ylhäällä tai alhaalla, jos on jossain siellä välissä. Jotenkin mulla vaan on edelleen eilisen hiekkakuoppakävelyn jäljiltä fiilis, että sitä ei ole voitu tutkia niin tarkkaan, että voitaisiin täysin poissulkea se teoria.

Ylipäätään järki sanoo sen, että jos tyttö löytyy jostain piilosta tai kummallisesta paikasta, niin sen on pakko olla lähellä skoden löytöpaikkaa. Maksimissaan muutama sata metriä. Siellä on voinut mennä pimeäänkin metsään paniikissa karkuun "poliisia" ja sitten tippunut tai kuollut sisäisiin/pää vammoihin jossain kiven kolossa. Jos taas on päässyt kauemmaksi, niin ei varmaan enää kilometrien päässä loiki pimeissä puskissa vaan kulkee valaistuja reittejä pitkin, joiden varrelta olisi jo löytynyt. Lisäksi on aika outo ajatus, että perusterve nuori edes humalassa kuolisi kilometrien kävelymatkan jälkeen jonnekin tien viereen.

Minusta asiassa on selvästi kolme vaihtoehtoa:
- löytyy läheltä skoden löytöpaikkaa kuolleena. Syynä joko tippuminen vaikka hiekkakuoppaan tai joku onnettomuudessa saatu vamma. Voi olla kummallisessakin kolossa tai puoliksi hiekkaan hautautuneena.
- on tehnyt itsemurhan laskuhumalassa, kun kaikki on päin peppua: äidille tehty oharit, skootteri hajalla, kännykkä hukassa, ehkä pettänyt ns. poikakaveriaan jne. Kaikki kaatunut niskaan. Asetta tytöllä ei varmaan ole mukana tai narua. Tuskin lääkkeitä tai veistäkään. Tapa voisi olla joko hukuttautuminen tai hyppääminen jostain. Jos hyppäisi vaikka kerrostalon katolta, niin johan tuo olisi löydetty. Yksi vaihtoehto on harhailla kohti Kolmenkulman ABC:ta ja sieltä kohti niitä isoja moottoriteiden ramppeja tai Pitkänniemen siltaa. Sieltä voi hypätä korkealta. Välttämättä ei ole aikonut mennä sinne tekemään sitä, mutta on vaan kävellyt epätoivoisena ja lopulta huomannut "tilaisuuden" tulleen. Ongelma on vaan, että luulisi jonkun ajajan nähneen harhailevan tytön siellä moottoritien reunassa. Periaatteessahan voi tippua jonnekin tienvieruspusikkoon, ettei edes rekkakuski ylhäältä näe tai sitten sillalta Pyhäjärveen.
- asiaan liittyy rikos
matahari
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja matahari »

Scarlett kirjoitti:Edelleen ne hiekkakuopan rinteet on sen verran pitkät ja jyrkät joistain paikoin, ettei koira mitään haista ylhäällä tai alhaalla, jos on jossain siellä välissä. Jotenkin mulla vaan on edelleen eilisen hiekkakuoppakävelyn jäljiltä fiilis, että sitä ei ole voitu tutkia niin tarkkaan, että voitaisiin täysin poissulkea se teoria.
Sinulla ei ilmeisesti ole mitään käsitystä miltä mädäntynyt ruumis haisee, puhumattakaan koiran hajuaistista :lol:
Hauki
Olivia Benson

Viesti Kirjoittaja Hauki »

Scarlett kirjoitti
Edelleen ne hiekkakuopan rinteet on sen verran pitkät ja jyrkät joistain paikoin, ettei koira mitään haista ylhäällä tai alhaalla, jos on jossain siellä välissä. Jotenkin mulla vaan on edelleen eilisen hiekkakuoppakävelyn jäljiltä fiilis, että sitä ei ole voitu tutkia niin tarkkaan, että voitaisiin täysin poissulkea se teoria.

Lisäksi on aika outo ajatus, että perusterve nuori edes humalassa kuolisi kilometrien kävelymatkan jälkeen jonnekin tien viereen.

Ihan tarkkaan en tiedä noiden ruumiskoirien työskentelytapoja, joten en käy väittämään asiasta. Saksanpaimenia kolmattakymmentä vuotta omistaneena olen kuitenkin niiden monesti nähnyt ottavat ilmavainun, eli haistelevan ilmassa leijuvia hajumolekyylejä. Tähän perustan arveluni, että myös alhaalla/ylhäällä olevasta ruumiista olisi ollut mahdollista saada vainu, ilmavirrat tähän toki vaikuttaa, mutta ne luulisin kokeneiden koiranohjaajien ottaneen huomioon. Toki eläin on erehtyväinen ja monet seikat vaikuttaa tuohon vainun saantiin.

Tuon perusterveen nuoren kuoleminen ihan tuosta vaan kävelymatkan jälkeen voinenne aika huoletta sulkea pois. Ainoastaan jos nyt sellainen jokin esim. sydämessä oleva piilevä heikkous olisi ollut, että päihtyneenä? raskas kävely olisi käynyt sydämen päälle, mutta olisihan ruumis tällöin jo löydetty.
Lukittu