Tämä irc-galleria (Jasse) tyyppi on eri kuin tuo FB:stä tuttu Jesse. Mutta juu, kuva näkyi vielä neljän aikaan tänään iltapäivällä. Sitä käydään lukemassa murha.infoaAzmi kirjoitti:ihmetyttää hieman se että eilen vielä tämän Jessen irc-galleriassa oli biletyskuva rannalta katoamisillalta, mutta nyttemmin kuva on häipynyt. olisko itse poistanu liiallisten spekulaatioiden takia.
Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011
-
saralinton
- Alibin satunnaislukija
Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011
Nimimerkki trash on sen tehnytkin. Vain kapea kaistale ottaa yhteyttä Tottijärveen. Kyseiseen karttaan kun piirtää säteeltään kilometrin olevan ympyrän, jonka keskus on skootterin löytöpaikka, saattaa alue tarkentua vielä lisää.japittaja kirjoitti:Onkohan vaikea juttu peilata ja etsiä Likolammenkadun ympäristöstä ne alueet, joista kännykkä ottaa yhteyttä Tottijärven linkkiin. Linkki on kuitenkin yli 10 km:n päässä ja maasto on paikoittain aika haasteellista, joten en uskoisi näitä alueita niin tolkuttomasti löytyvän. Sitten vaan kännyä näiltä alueilta etsimään tarkasti ja joka kivi kääntäen.
Olen alusta lähtien ollut/ja olen edelleen sitä mieltä, että näistä teleistä päästään jutun ratkaisussa eteenpäin ja ihan finaaliin...toivotaan parasta !
Alkaa oleen kohta Suomen kuuluisin matkapuhelin. Nykyistä ennätystä pitänee hallussa edesmennyt Harri Holkeri...
Itselleni tuli vahva etiäinen, jotta ruumiin löytöpaikka on yli 100 km päässä.
Uskaltaakohan kohta kukaan enää antaa lapsilleen skootteria?
Itselleni tuli vahva etiäinen, jotta ruumiin löytöpaikka on yli 100 km päässä.
Uskaltaakohan kohta kukaan enää antaa lapsilleen skootteria?
Mahdanko nyt ymmärtää tätä kännykkäjuttua? Puhelinhan ottaa yhteyttä aina moneen linkkiin, mikäli vain sellaisia löytää. Noin tiheästi asutulla seudulla luulisi yhteyksiä löytyvän useita, ja kolmekin riittää paikantamaan kännykän jopa muutaman metrin tarkkuudella. Tietysti kännykkä saattoi lojua katveessa, mutta matkalla katveeseen sen luulisi saaneen yhteyden useisiin linkkeihin, jolloin sen liikkeet pitäisi voida rekonstruoida operaattorin logeista vähintään jonkinmoisella tarkkuudella. Jos joku tietää paremmin, olisi mielenkiintoista kuulla siitä.
-
Jack the Ripper
- Jessica Fletcher
Nimimerkki Trash ansaitsisi kunniamaininnan kartastaan. Todella havainnollinen.Mat-Lock kirjoitti:Nimimerkki trash on sen tehnytkin. Vain kapea kaistale ottaa yhteyttä Tottijärveen. Kyseiseen karttaan kun piirtää säteeltään kilometrin olevan ympyrän, jonka keskus on skootterin löytöpaikka, saattaa alue tarkentua vielä lisää.japittaja kirjoitti:Onkohan vaikea juttu peilata ja etsiä Likolammenkadun ympäristöstä ne alueet, joista kännykkä ottaa yhteyttä Tottijärven linkkiin. Linkki on kuitenkin yli 10 km:n päässä ja maasto on paikoittain aika haasteellista, joten en uskoisi näitä alueita niin tolkuttomasti löytyvän. Sitten vaan kännyä näiltä alueilta etsimään tarkasti ja joka kivi kääntäen.
Olen alusta lähtien ollut/ja olen edelleen sitä mieltä, että näistä teleistä päästään jutun ratkaisussa eteenpäin ja ihan finaaliin...toivotaan parasta !
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"
Päinvastoin, se on sieppaaja/murhaajalta erittäin fiksu teko. Luuri lähettää signaaleja jossain pöpelikössä näkymättömissä ja johtaa poliisin harhaan. Vaihtoehtona on ottaa luuri mukaan, jolloin se kavaltaa omaa liikkumista, tai sammuttaa/rikkoa se, jolloin poliisi tietävät että kännykkä on sammutettu/rikottu juuri katoamishetkellä, mikä on epäilyttävää.Lukijana kirjoitti:Jos känny on kilometrin säteellä niin sitten luultavasti on Karoliinakin. Sieppaaja/murhaaja olisi äärimmäisen tyhmä heittäessään luurin niin lähelle.
Samaa mieltä. Se, ettei kännykkää ole tältä alueelta löytynyt, ei sen sijaan mielestäni ole mitenkään ihmeellistä.Toisaalta on taas erittäin outoa kun ihmisen ruumista ei ole onnistuttu löytämään neljän neliökilometrin kokoiselta alueelta..
Hieno juttu. En ole sitä tästä ketjun valtavasta viestimäärästä vielä löytänytkään. Toivottavasti poliisikin ottaa saitin etsivien tutkimuksista kaiken hyödyllisen irti. Tää juttu toivottavasti nytkähtää eteenpäin ja pian..., kun känny löydetään ja syyllisen (jos jutusta sellainen löytyy) ympärillä alkaa silmukka kiristyä.Mat-Lock kirjoitti:Nimimerkki trash on sen tehnytkin. Vain kapea kaistale ottaa yhteyttä Tottijärveen. Kyseiseen karttaan kun piirtää säteeltään kilometrin olevan ympyrän, jonka keskus on skootterin löytöpaikka, saattaa alue tarkentua vielä lisää.japittaja kirjoitti:Onkohan vaikea juttu peilata ja etsiä Likolammenkadun ympäristöstä ne alueet, joista kännykkä ottaa yhteyttä Tottijärven linkkiin. Linkki on kuitenkin yli 10 km:n päässä ja maasto on paikoittain aika haasteellista, joten en uskoisi näitä alueita niin tolkuttomasti löytyvän. Sitten vaan kännyä näiltä alueilta etsimään tarkasti ja joka kivi kääntäen.
Jos itse "tekijä" on käynyt hakemassa kännykän parempaan talteen.
Poliisihan on kertonut, että viimeinen puhelu, tuo lähtöajan tienoilla soitettu, on soitettu ystävälle. Jossakinko on ihan tietoa siitä, että se on siskolle ja ihan sisällöstäkin? Fakta? Lähde?damfin kirjoitti:En jaksa etsiä lähdetietoa asialla, mutta minulla on jonkinlainen muistikuva siitä että syy miksi Karoliinan sisko niin äkkiä otti yhteyden häkeen, johtui siitä että viimeisessä puhelussa Karoliina olisi siskolleen sanonut jotenkin "lähdetään ihan kohta tulemaan" ja siis nimenomaan monikossa lähdetään. Näin viimeisestä siskosten välisestä puhelinkeskustelusta jossain vaiheessa kerrottiin.
Lähde "ystävätiedolle":
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011081 ... 0_uu.shtml
Ja lainaus:
Tutkinnanjohtaja, rikoskomisario Hannu Kallioniemi vahvisti Aamulehdelle, että Karoliina soitti viimeksi puhelimellaan juuri ennen kuin lähti katoamisyönä kolmen pojan luota Tampereen Villilänkadulta. Kallioniemen mukaan kello 2.30 soitettu puhelu oli osoitettu Karoliinan kaverille. Tämän jälkeen puhelimella ei ole soitettu.
Puhelinta siis etsitään. Minähän päivänä poliisi on itse aloittanut sen etsimisen?
Tuntuuko jostakusta edelleenkin, että poliisi annostelee tarkasti ja harkitusti tietoja julkisuuteen?
Jos Karoliinan kimppuun on käynyt joku seuraaja/väijyjä, niin niitä on kai kahdenlaisia. Impusiivisia, joiden teot lähtevät kulloisestakin ärsykkeestä. Nämä liikkuvat yleensä itselleen tutuilla nurkilla. Eivät välttämättä ole kiinnostuneita siitä, miten media seuraa tapausta. Sen sijaan kiinnostuneita ovat rikospaikasta, jopa siinä määrin että palaisivat sinne. - En ole ihan varma tuosta viimeisestä. Olen opiskellut profiloijaksi puolessa tunnissa netistä.
Sitten on niitä suunnitelmallisia. Niidenkin uhri voi olla impusiivisesti valittu: vastaa joihinkin ärsykkeisiin. Mutta itse kaappaus on suunniteltu. Siihen kuuluisi mielestäni suunnitelma kännykästä eroonpääsemisestä. Muuta suunnittelua voisi olla ajoreitit, sopiva auto, sutatut tai vaihdetut kilvet yms. Tällainen tyyppi nimenomaan ei ole kotinurkillaan. Häneen ei sovi kuvaus yksinäisestä jurottajasta tai sosiaalisesti rajoittuneesta tyypistä. Voi olla menestynytkin, jollain mittareilla mitattuna fiksu ja sosiaalisesti kyvykäs. Osaisi ehkä houkutella jonkun autoon tai rauhoitella pelästynyttä.
Oletan, että puhelinta ei etsitä vain dna:n toivossa. Ehkä siitä näkisi, onko Karoliina yrittänyt vielä soittaa jonnekin. Ehkä siinä olisi merkkejä hanskoista (ainakaan tuo suunnitelmallinen tyyppi ei kyllä käsittelisi puhelinta paljain käsin). Ennen kaikkea: Olisiko puhelin äänettömällä? Olisiko puhelin jemmattu? Jos jemmattu hyvin, niin sitä on kyllä mahdotonta löytää.
Nyt poliisia ilmeisesti kiusaa se, että puhelimen huolellinen hävittäminen (niin että se silti on päällä) voisi viitata tuohon suunnitelmalliseen tyyppiin, mutta tästä ei voi olla varma, kun on mahdollista että joku onkin poiminut puhelimen itselleen. Asian voisi tietysti hoitaa myös löytöpalkkion kanssa. Nyt voisi olla rima noussut sellaisella, joka olisi jostain syystä pitänyt itsellään tuota puhelinta kaksi viikkoa.
Paljon on siis sellaista, joka ei minusta tunnu poliisin strategialta vaan he eivät meinaa saada mistään kiinni. Olisi toki pieni mahdollisuus, että ruumis olisi jo löytynyt osin piilotettuna jostain muualta kuin tuolta alueelta ja poliisi arvelisi, että tekijä voisi tulla vielä hoitamaan piilottamisen loppuun. Silloin ruumiin pitäisi mielestäni olla muualla kuin tuolla alueella, josta on eniten etsitty ja jossa minfolaisiakin tramppaa. Jossain ihan sivutien päässä vaikka nyt sinne Tottijärvelle päin tms. kuopassa osin peitettynä.
Tuntuuko jostakusta edelleenkin, että poliisi annostelee tarkasti ja harkitusti tietoja julkisuuteen?
Jos Karoliinan kimppuun on käynyt joku seuraaja/väijyjä, niin niitä on kai kahdenlaisia. Impusiivisia, joiden teot lähtevät kulloisestakin ärsykkeestä. Nämä liikkuvat yleensä itselleen tutuilla nurkilla. Eivät välttämättä ole kiinnostuneita siitä, miten media seuraa tapausta. Sen sijaan kiinnostuneita ovat rikospaikasta, jopa siinä määrin että palaisivat sinne. - En ole ihan varma tuosta viimeisestä. Olen opiskellut profiloijaksi puolessa tunnissa netistä.
Sitten on niitä suunnitelmallisia. Niidenkin uhri voi olla impusiivisesti valittu: vastaa joihinkin ärsykkeisiin. Mutta itse kaappaus on suunniteltu. Siihen kuuluisi mielestäni suunnitelma kännykästä eroonpääsemisestä. Muuta suunnittelua voisi olla ajoreitit, sopiva auto, sutatut tai vaihdetut kilvet yms. Tällainen tyyppi nimenomaan ei ole kotinurkillaan. Häneen ei sovi kuvaus yksinäisestä jurottajasta tai sosiaalisesti rajoittuneesta tyypistä. Voi olla menestynytkin, jollain mittareilla mitattuna fiksu ja sosiaalisesti kyvykäs. Osaisi ehkä houkutella jonkun autoon tai rauhoitella pelästynyttä.
Oletan, että puhelinta ei etsitä vain dna:n toivossa. Ehkä siitä näkisi, onko Karoliina yrittänyt vielä soittaa jonnekin. Ehkä siinä olisi merkkejä hanskoista (ainakaan tuo suunnitelmallinen tyyppi ei kyllä käsittelisi puhelinta paljain käsin). Ennen kaikkea: Olisiko puhelin äänettömällä? Olisiko puhelin jemmattu? Jos jemmattu hyvin, niin sitä on kyllä mahdotonta löytää.
Nyt poliisia ilmeisesti kiusaa se, että puhelimen huolellinen hävittäminen (niin että se silti on päällä) voisi viitata tuohon suunnitelmalliseen tyyppiin, mutta tästä ei voi olla varma, kun on mahdollista että joku onkin poiminut puhelimen itselleen. Asian voisi tietysti hoitaa myös löytöpalkkion kanssa. Nyt voisi olla rima noussut sellaisella, joka olisi jostain syystä pitänyt itsellään tuota puhelinta kaksi viikkoa.
Paljon on siis sellaista, joka ei minusta tunnu poliisin strategialta vaan he eivät meinaa saada mistään kiinni. Olisi toki pieni mahdollisuus, että ruumis olisi jo löytynyt osin piilotettuna jostain muualta kuin tuolta alueelta ja poliisi arvelisi, että tekijä voisi tulla vielä hoitamaan piilottamisen loppuun. Silloin ruumiin pitäisi mielestäni olla muualla kuin tuolla alueella, josta on eniten etsitty ja jossa minfolaisiakin tramppaa. Jossain ihan sivutien päässä vaikka nyt sinne Tottijärvelle päin tms. kuopassa osin peitettynä.
Mistä sitä edelleenkään tietää vaikka et tyttö ois elossa, voihan hyvin olla et tyttö on esim. itse lavastanut katoamisensa?Mat-Lock kirjoitti:Päinvastoin, se on sieppaaja/murhaajalta erittäin fiksu teko. Luuri lähettää signaaleja jossain pöpelikössä näkymättömissä ja johtaa poliisin harhaan. Vaihtoehtona on ottaa luuri mukaan, jolloin se kavaltaa omaa liikkumista, tai sammuttaa/rikkoa se, jolloin poliisi tietävät että kännykkä on sammutettu/rikottu juuri katoamishetkellä, mikä on epäilyttävää.Lukijana kirjoitti:Jos känny on kilometrin säteellä niin sitten luultavasti on Karoliinakin. Sieppaaja/murhaaja olisi äärimmäisen tyhmä heittäessään luurin niin lähelle.
Samaa mieltä. Se, ettei kännykkää ole tältä alueelta löytynyt, ei sen sijaan mielestäni ole mitenkään ihmeellistä.Toisaalta on taas erittäin outoa kun ihmisen ruumista ei ole onnistuttu löytämään neljän neliökilometrin kokoiselta alueelta..
"if your religion is worth of killing, please start yourself"
Kas kun olen lukenut varmaan kaiken aiheesta kirjoitetun (tosin kyllä painottanut noita uskottavampia päivälehtiä -lähteitä) ja koko tämän ketjun, mutta tämmöiseen informaatioon en ole vielä törmännyt.damfin kirjoitti: En jaksa etsiä lähdetietoa asialla, mutta minulla on jonkinlainen muistikuva siitä että syy miksi Karoliinan sisko niin äkkiä otti yhteyden häkeen, johtui siitä että viimeisessä puhelussa Karoliina olisi siskolleen sanonut jotenkin "lähdetään ihan kohta tulemaan" ja siis nimenomaan monikossa lähdetään.
Radiossa sanottiin tuossa äsken, että karoliina olisi löytynyt yksitysasunnosta jossa oli ollut omasta tahdostaan. Tieto siis Arttu Harkin suusta...
Pääsee taas laittamaan kommenttia, työt haittaa harrastusta ja tänne pukkaa viestiä niin, että ei ole kerennyt aiemmin.
Tuosta kännykästä vielä, mielestäni on hyvinkin se mahdollisuus, että jokin eläin on sitä kuljettanut. Onhan se voinut tippua tuohon lähelle, mutta ei ole siellä enää.
Luulen, että syy siihen miksi poikien sanomiset on menneet ristiin on juurikin tuo täälläkin aiemmin ollut maininta, että yksi pojista on näin voinut sanoa. Tai sitten Karoliinan sisko on sanonut poliisille, että Karoliinaa saatettiin. Ei sitä välttämättä kehtaa heti tunnustaa, jos nuoren tytön on päästänyt yksin lähtemään.
Muistan itse nuoruudesta, mulla oli myös liuta miespuolisia kavereita, että monesti kun lähdin aika myöhäänkin kotiin, niin sanoin erikseen, että ei tarvii tulla saattamaan, osaan itsekin pysäkille. Kaveri sanoi kerran, että jos sulle tolla matkalla sattuis jotain, en antas itelleni anteeks. Eli en välttämättä ihmettele tuota, että Karoliina päästettiin yksin lähtemään. Voihan olla, että tämä poika oli luvannut noille kahdelle muulle nimenomaan saattaa Karoliinaa. Ja Karoliina on voinut sanoa, että ei tarvii saattaa. Itse en nuorena osannut pelätä vaikka pimeässäkin pysäkille menin. Nykyään en varmaan ihan helposti yksin haluaisi mennä, mutta silloin se oli kai jotain näyttämisen tarvetta. Varsinkin kun kavereina oli poikia. Eihän sitä sopinut pelätä. Ja tietenkin vanhemmille väitettiin, että kyllä mut saatettiin turvallisesti bussiin. Kyllä olis mutsi vaatinut mua tulemaan paljon aikaisemmin kotiin, jos ois tiennyt että yksin kuljen.
Tuo poliisin tiedotuslinja on kyllä mielenkiintoinen. Jotenkin jää sellainen fiilis, että rivien välistä yritetään tehdä pojista syntipukkeja. Jos tällä tavoin saataisiin joku avaamaan suunsa.
Täällä oli jollain sivulla hyvä kirjoitus nuoresta karkulaisesta. Edelleen pidän sitäkin linjaa mahdollisena. Kyllä sitä aika pitkällekin pääsee, onko esim. ruotsista kyselty Karoliinaa? Viime vuonna oli lähes kolme kuukautta kateissa se 14-vuotias Helsinkiläistyttö, Hanna-Riikka Eloranta. Jonkun luona hänkin tuon ajan oli, joku ruokki ja elätti. Eli en sulkisi pois tuotakaan teoriaa ihan heti.
Se toinen Karoliinan sivu on kadonnut fb:stä. Siis se jossa häntä etsitään. En ainakaan enää löytänyt.
Tuosta kännykästä vielä, mielestäni on hyvinkin se mahdollisuus, että jokin eläin on sitä kuljettanut. Onhan se voinut tippua tuohon lähelle, mutta ei ole siellä enää.
Luulen, että syy siihen miksi poikien sanomiset on menneet ristiin on juurikin tuo täälläkin aiemmin ollut maininta, että yksi pojista on näin voinut sanoa. Tai sitten Karoliinan sisko on sanonut poliisille, että Karoliinaa saatettiin. Ei sitä välttämättä kehtaa heti tunnustaa, jos nuoren tytön on päästänyt yksin lähtemään.
Muistan itse nuoruudesta, mulla oli myös liuta miespuolisia kavereita, että monesti kun lähdin aika myöhäänkin kotiin, niin sanoin erikseen, että ei tarvii tulla saattamaan, osaan itsekin pysäkille. Kaveri sanoi kerran, että jos sulle tolla matkalla sattuis jotain, en antas itelleni anteeks. Eli en välttämättä ihmettele tuota, että Karoliina päästettiin yksin lähtemään. Voihan olla, että tämä poika oli luvannut noille kahdelle muulle nimenomaan saattaa Karoliinaa. Ja Karoliina on voinut sanoa, että ei tarvii saattaa. Itse en nuorena osannut pelätä vaikka pimeässäkin pysäkille menin. Nykyään en varmaan ihan helposti yksin haluaisi mennä, mutta silloin se oli kai jotain näyttämisen tarvetta. Varsinkin kun kavereina oli poikia. Eihän sitä sopinut pelätä. Ja tietenkin vanhemmille väitettiin, että kyllä mut saatettiin turvallisesti bussiin. Kyllä olis mutsi vaatinut mua tulemaan paljon aikaisemmin kotiin, jos ois tiennyt että yksin kuljen.
Tuo poliisin tiedotuslinja on kyllä mielenkiintoinen. Jotenkin jää sellainen fiilis, että rivien välistä yritetään tehdä pojista syntipukkeja. Jos tällä tavoin saataisiin joku avaamaan suunsa.
Täällä oli jollain sivulla hyvä kirjoitus nuoresta karkulaisesta. Edelleen pidän sitäkin linjaa mahdollisena. Kyllä sitä aika pitkällekin pääsee, onko esim. ruotsista kyselty Karoliinaa? Viime vuonna oli lähes kolme kuukautta kateissa se 14-vuotias Helsinkiläistyttö, Hanna-Riikka Eloranta. Jonkun luona hänkin tuon ajan oli, joku ruokki ja elätti. Eli en sulkisi pois tuotakaan teoriaa ihan heti.
Se toinen Karoliinan sivu on kadonnut fb:stä. Siis se jossa häntä etsitään. En ainakaan enää löytänyt.
Sanoiko varmasti että Karoliina on löydetty? Ettei Ellimaaria?MarkoS kirjoitti:Radiossa sanottiin tuossa äsken, että karoliina olisi löytynyt yksitysasunnosta jossa oli ollut omasta tahdostaan. Tieto siis Arttu Harkin suusta...