Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
mamma71
Neuvoja-Jack

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Viesti Kirjoittaja mamma71 »

Vielä piti kysymäni niiltä, jotka mesessä tai galleriassa, kumpi se nyt on, ovat, että saako siellä sellaisen "natsan" itsestään vai vaatiiko kirjautumisen? Kun toissapäivänä Karoliina on sellaisen kuulemma saanut....
Nigel
Aloitteleva Besserwisser

Viesti Kirjoittaja Nigel »

Aika erikoista että vasta nyt julkistetaan millaista luuria etsitään. "poliisi epäilee että puhelin on saattanut joutua vahingossa jonkun muun haltuun". No niin varmaan on saattanut tässä ajassa joutua. Voihan tuo olla parhaillaan vaikka jossain lasten leikkimökissä leikkikaluna. Jotenkin on sellainen että kaikki kulminoituu siihen mistä tätä luuri löytyy.
Pardon
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja Pardon »

vanja kirjoitti:
Pardon kirjoitti: Tuntuuko jostakusta edelleenkin, että poliisi annostelee tarkasti ja harkitusti tietoja julkisuuteen?
Tuntuu. Ja tuntuu myös, että tarkasti ja harkitusti annetut tiedot on vähän semmosta pseudo-tietoa... että pakko jotakin tiedottaa, että saa taas pariksi päiväksi työrauhan. :mrgreen:
Mä en usko, että hyvä tiedottaminen menee noin. Aina ja kaikissa tapauksissa. Moni joka on ollut täällä pitempään, on löytänyt varmaan jonkun esimerkin, jossa poliisi on toiminut typerästi. Jos niissä tilanteissa olisi kunnolla tiedotettu, niin ainakin olisi tullut kritiikkiä heti eikä vuosien päästä. Kenties poliisi olisi ottanut myös jotain onkeensa.

Ymmärrän, että mitä enemmän poliisi tiedottaa reaaliajassa, sitä helpompi sitä on arvostella jälkikäteen. Tämä voi olla merkittävä syy usein valittuun jöröön tiedotuslinjaan.

Mä en ymmärrä, miksi poliisi ei ole jo julkaissut arviotaan Karoliinan reitistä/reiteistä ja kertonut edes pääpiirteittäin, että mihin arviot perustuvat. Kuten olen sata kertaa sanonut, niin eksymisteoriaa ei ole perusteltu vielä mitenkään. Se on kuitenkin erittäin tehokkaasti levinnyt kaikkialle: keskustelupalstoille ja iltapäivälehtiin. Sen mukaisesti kovasti toivoa asetettiin etsinnöille niiden alussa. Että tyttö saattaisi löytyä hengissä. Minusta aina voi toivoa, mutta voihan sitä sellaistakin toivoa että vaikka tyttö olisi kaapattu hän olisi hengissä. Tuskin nyt enää kukaan toivoo, että Karoliina elää metsässä mustikoilla ja juo lähteestä vettä.
hedelmälaatikko
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja hedelmälaatikko »

mamma71 kirjoitti:Vielä piti kysymäni niiltä, jotka mesessä tai galleriassa, kumpi se nyt on, ovat, että saako siellä sellaisen "natsan" itsestään vai vaatiiko kirjautumisen? Kun toissapäivänä Karoliina on sellaisen kuulemma saanut....
hyvä huomiointi. tää vois selittää sen että miks menee vaivihkaa poistamaan viimeisen kirjautumisajankohdan näkyvyyden. vitsit mikä vyyhti.
-GreenCharlotte-
Jack Taylor

Viesti Kirjoittaja -GreenCharlotte- »

mamma71 kirjoitti:Vielä piti kysymäni niiltä, jotka mesessä tai galleriassa, kumpi se nyt on, ovat, että saako siellä sellaisen "natsan" itsestään vai vaatiiko kirjautumisen? Kun toissapäivänä Karoliina on sellaisen kuulemma saanut....
Ilmeisesti ton "100 sydäntä kuviin" natsan saanut viimeksi, ei tarvitse itse käydä kirjautumassa että noita tulee.
"I've sent my right hand to dispose of you."
"Your right hand comes off?"
Wilkku
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja Wilkku »

Itselläni on galleriassa tunnukset, ja mitä tuota natsahommaa tutkailin niin tulin siihen tulokseen, että noiden saaminen ei riipu omasta kirjautumisesta. Korjatkaa jos olen väärässä.

Green Charlotte kerkisin jo väliin. :)
Viimeksi muokannut Wilkku, Ke Elo 17, 2011 7:28 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Jos tyrii tyrimisen niin onko se sitten voittamista..."
Dunnit
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja Dunnit »

Rupesi kiinnostamaan tuo puhelimen paikannustekniikka. Käsittääkseni GPS:n avulla kännykkää ei pysty ulkopuolinen paikantamaan. GSM:llä (vaiko sittenkin vain UMTS/3G:llä) homma sujuu, kunhan tukiasemat tallentavat tiedot.

Äkkiä googlettamalla matkapuhelimen paikannus onnistuu yhdellä tukiasemalla niin, että etäisyys tiedetään aikaviiveen ansiosta 500 metrin tarkkuudella (siis etäisyytenä tukiasemasta) 120 asteen sektorilla, joka tietysti levenee etisyyden kasvaessa. 120 astetta tulee käsittääkseni tukiaseman pyrkimyksestä suunnata signaalia niin, että se ei tarpeettomasti häiritsisi toisia signaaleja.

Kahdella tukiasemalla kännykän sijainti tarkentuu paikkaan, joissa sektorit osuvat päällekkäin, mutta en löytänyt tietoa miten suuria alueet ovat milläkin etäisyydellä enkä jaksa ruveta laskemaan.

Kolmella onnistuu sitten ihan perinteinen kolmiomittaus vaikka ei tietenkään kovin tarkasti etäisyyksien kasvaessa tukiasemista tuon 120 asteen sektorin takia. Tukiasemien määrän kasvaessa tarkkuus sitten tietenkin paranee. Kaupungissa, joissa on paljon tukiasemia, tarkkuus on pikemmin metreissä kuin kymmenissä.

Jos meni väärin, olen kiitollinen korjauksesta.
Amantes
Jack Taylor

Viesti Kirjoittaja Amantes »

Totta, galleriassa natsojen saaminen ei riipu omasta kirjautumisesta.

Lisäksi kun on tarpeeksi monta päivää kirjautumatta irc-galleriaan poistuu automaattisesti tieto siitä miten kauan on ollut kirjautumatta palveluun.
Mielipiteet ovat kuin nauloja, helppo lyödä, mutta vaikea vetää pois.
MissHolmes
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Puhelin.
Sitä etsiville.
Kuva
Nuotio & Äreät Tiput
INES 7
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja INES 7 »

Kyllä poliisin on viisaampi julkaista vain varmistettua (ja tuplatsekattua) tietoa. Muuten hukuttaisiin vääriin huhuihin entistä pahemmin. Esim. tapaus Keltainen Cadillac/Raisa.

Lisäksi ainahan ne jättää jotain tapauksissa, joissa voidaan epäillä rikosta omaan tietoon. Lisäksi kaikkien sekalaisten tiedonmurusten tietty epämääräisyys lisää spekulaatioita eksponentiaalisesti.
Rezah
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja Rezah »

Sydän pomppas ylimääräisen voltin kun luin 18 maissa FB -ryhmästä että "KAROLIINA ON LÖYTYNYT YKSITYSASUNNOSTA KOTKASTA" :o ja muutaman sekunnin päästä, että se olikin toinen tythtö :?

Toinen mikä ihmetyttää on tuo ryhmässä kirjoitellut Kn kaveri (ainakin FBssä) Jesse, joka kertoo, että K EI OLLUT HUMALASSA, koska puhui K:n kanssa paikalle jääneen pojan kanssa juuri ennen kuin K lähti ajamaan, ja oli kuulema ajokunnossa. TÄmä versio siis kuulostaa siltä alkuperäiseltä, jossa haluttiin suojella itseä/K.ta, mutta miksi hän nyt eilen/tänään kertoo taas samaa tarinaa?
Kun poliisikin on vahvistanut että K oli humalassa, vai onko poliisi niin sanonut, oliko lehdistön tarinaa?

Olen alusta asti päätynyt tuohon ko. poikaan yhtenä paikalla olleena sinä iltana, ehkä olin sitten väärässä.
eli

K oli vain YHDEN pojan kanssa lähtiessään
K EI OLLUT humalassa
ja tämän kirjoitti Kn FB-kaveri
There are no crimes behind enemy lines
mamma71
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja mamma71 »

Eikös muuten yhdessä noista sekavista lehtijutuista mainittu, että poliisilla ei ole varmuutta oliko Karoliina humalassa ja jos oli, niin kuinka kovassa. Ainakin itse muistan, että toi jäi häiritsemään.

Ota nyt sitten selvää miten asia on. Jos tota poikaa uskoo, niin ei ollut, mutta onko tämäkin poliisin "hämäystä"?
Rezah
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja Rezah »

No just sitä mamma71, en tykkää kun mua hämätään :lol:

Hitto, sais tyttö jo löytyä (elossa), oon roikkunut 2 viikkoa yötä päivää koneella, alkaa sosiaalinen elämä kärsiä :oops:

lisäys: alan kallistumaan

a) sieppaukseen
b) puhelin on tippunut jo alkuvaiheessa ja Likolammin lähistöllä, tyttö Pyhäjärvessä, Tesomajärvessä, jommassa kummassa lammessa tai Tohlopin järvessä.

Ja tätä puoltaa se, että MITÄÄN konkreettistä havaintoa ei tytöstä ole.
There are no crimes behind enemy lines
Wilkku
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja Wilkku »

Amantes kirjoitti: Lisäksi kun on tarpeeksi monta päivää kirjautumatta irc-galleriaan poistuu automaattisesti tieto siitä miten kauan on ollut kirjautumatta palveluun.
Tämä on riippunut vähän henkilöstä. En ole tutkaillut saako tätä itse muutettua, mutta toisilla näkyy kirjautuminen jopa satojen poissaolopäivien jälkeen kirjautunut viimeksi kohdassa päivän tarkkuudella. Luulen kuitenkin, että tuo on nyt Karon profiilista poistettu ihan tarkoituksella, jos profiilia on käyty virkavallan toimesta tutkimassa, ettei tule mitään huhuja, että tyttö olisi itse kirjautunut sisään. Ihmiset kun nyt aika aktiivisesti seuraavat Karoliinan tilejä eri palveluissa, niin kirjautumistiedosta olisi varmasti lähtenyt valtava huhumylly liikkeelle.

Hitto kun se puhelin nyt löytyisi jossain vaiheessa.
"Jos tyrii tyrimisen niin onko se sitten voittamista..."
Neil Caffrey
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja Neil Caffrey »

Oli humalassa, sit ei ollukaan humalassa, ei tiedä mitä pitäis tästä enää ajatella. Tipahdin kärryiltä noin 100 sivua sitten.
Name is Caffrey. Neil Caffrey.
Lukittu