Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
Morapuukko
Harjunpää

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Viesti Kirjoittaja Morapuukko »

Miyaka kirjoitti:Eikös siinä skootterin löytöpaikan vastapäätä ollut jyrkkä pudotus? Jos Karoliina on ollut humalassa ja pissahätä/oksennus yllättänyt, koukannut tien sivuun ja mennyt aidan toiselle puolelle kyykkimään ja siitä tipahtanut.
Mä veikkaan, että tyttö ja kännykkä löytyvät sieltä aluskasvillisuuden/hiekan seasta, valitettavasti.
Kävin juuri siellä montulla ja likolammenkadulla. Kännykkä saattaa olla rinteessä, mutta ei ruumis. Puita on siinä sen verran tiheässä. Jäljistä päätellen pusikoissa on ollut paljon etsijöitä, nytkin paikalla oli monta kävelijää ja koiran ulkoiluttajaa.

Skootterin löytö paikka tuntuu vieläkin oudolta, jos ajattele että sinne olisi kännissä ajettu.
Tuli sitten likolammenkatua tai metsästä päin paikkaa ei vahingossa ajeta.
Ennemminkin vaikuttaa tarkoitukselliselta piilopaikalta ja siltä että on pitänyt tietää paikka tai ajaa todella hiljaa kääntöpaikalle huomatakseen sieltä pääsevän pihaan.

Muutenkaan en enää usko sammumis teoriaan, jos odotettu selviämistä ei sitä metsään sammu.
Ennemminkin kunnon nousu humalassa sammuminen tapahtuu ja siinä tapauksessa postin kantaja olisi löytäny tytön kontillaan oksentamassa skootterin vierestä.
MEG
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja MEG »

Puppe kirjoitti:
Jotenkin näitä keskusteluja luettuani olen päätynyt pitämään todennäköisimpänä vaihtoehtona, että tyttöä on lähdetty seuraamaan / ahdistelemaan Nokiantiellä, ja hän on kääntynyt omakotialueelle
Helpolta tavalta paeta autoa vaikuttaisi jatkaminen metsä-kävelytietä skootterilla, mutta kerrotaan kaatumisen aiheutuneen u-käännöksen yrityksestä.
Kötti
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Kötti »

reaper kirjoitti:Eikö kellekkään ole tullut mieleen, että jos hän onkin jossain alueen asunnoista. Lähes koko topicin olen lukenut ja mielestäni ketään ei ole tätä ehdotellut. Selittäisi myös sen, että kännykkä olisi jossain asunnossa.
Kannattaisi harkita, sillä aiemmin ehdotin pihavajojen yms. läpikäyntiä:

http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... 95#p411084
Minä juon viinaa ainoastaan silloin, kun minulla on juhlapäivä. Silloin minulla on juhlapäivä, kun minulla on viinaa!
Jakez93
Scooby-Doo

Viesti Kirjoittaja Jakez93 »

Terve vaan kaikille. Olen uusi täällä. Vaikka en Karoliinaa tunne mitenkään henkilökohtaisesti, niin minua on alkanut suututtaa/ihmetyttää mihin ihmeeseen ihmiset noin yhtäkkiä vain "katoaa". Mulle tuli kanssa mieleen että jos se puhelin olisi tuolla kourussa, joka linkitettiin aikaisemmin. Mutta mua ihmetyttää poliisin toiminta kanssa tässä. Minkä ihmeen takia ei ryhdytty heti töihin? Puhelin olisi voitu löytää jo seuraavana päivänä katoamisesta(ainakin uskon näin...). Mutta niin, täytyy tähän kommentoida: "Varsinkin siis, kun joka puhelimessa on siihen vähän erilainen systeemi ja oikeaa asetusta joutuu hetken aikaa etsimään. " Ainakin muutamissa Nokioissa mitä mulla oli, niin kerran kun painoi sammutusnappia, niin tuli valikko josta pystyi valitsemaan puhelimen tilan (äänetön yms.). Haluan Karoliinan löytyvän elossa, pistää suututtamaan tuommoinen että yhtäkkiä katoaa, joko haluamattaan tai itse halunnut. Yritän pitää kuitenkin toivoa yllä. Tyttö on pikkuveljeni ikäinen. Pikkuveljeni karkasi mummolaan viime kesänä kun ei tullut vanhempien kanssa toimeen. Ei mitään ilmoitusta. Kuitenkin löytyi kahden päivän päästä mummolasta kun sinne soitettiin. Toivon niin että Karoliina on hengissä. :roll:
Kikka6
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja Kikka6 »

reaper kirjoitti:Eikö kellekkään ole tullut mieleen, että jos hän onkin jossain alueen asunnoista. Lähes koko topicin olen lukenut ja mielestäni ketään ei ole tätä ehdotellut. Selittäisi myös sen, että kännykkä olisi jossain asunnossa.
Kyllä siitä(kin) on ollut pariinkin otteeseen mainintaa. :)
MissHolmes
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Minun skenaariossa KK on ajanut pakoon häntä seuraavaa autoa. Nuoren naisen logiikalla KK on päättänyt ajaa asutuksen keskelle.
Seuraaja on kuitenkin tajunnut Likolammenkatua seuratessaan, ettei KK ole menossa kotiinsa vaan karkuun ja on käynyt tytön kimppuun heti neidin pysähdyttyä tuon skoben löytöpaikan kohdalle.

Tyttö on ehtinyt ottaa kypärän päästään ja kännykän käteensä, mutta siinä se sitten on ollutkin.

Ehkä puhelin on lähtenyt mukaan (sinne tottijärven suuntaan) ja on siellä vasta viskattu ulos tai sitten sieppaaja on heittänyt sen samantien pöpelikköön.
Nuotio & Äreät Tiput
Kainonsorttinen
Frank Drebin

Viesti Kirjoittaja Kainonsorttinen »

Jakez93 kirjoitti: Ainakin muutamissa Nokioissa mitä mulla oli, niin kerran kun painoi sammutusnappia, niin tuli valikko josta pystyi valitsemaan puhelimen tilan (äänetön yms.).
Juu no, mun nykyisessä nokialaisessa pitää mennä valikon kautta profiilehin ja valita sieltä äänetön asetus. Mikä sekään ei tarkoita, että puhelin olisi äänettömällä, koska profiileja voi muuttaa mieleisekseen. Plus vielä kaikki hälytykset, jotka kyllä piippaavat vaikka puhelin olisi pois päältä.

Todennäköisesti mahdollinen kaappari olisi voinut vaan viskaista puhelimen mahdollisimman kauas toivoen että se a) menee rikki tai b) lentää niin kauas ettei soiminen kuulu.
Puppe
Aloitteleva Besserwisser

Viesti Kirjoittaja Puppe »

MEG kirjoitti: Helpolta tavalta paeta autoa vaikuttaisi jatkaminen metsä-kävelytietä skootterilla, mutta kerrotaan kaatumisen aiheutuneen u-käännöksen yrityksestä.
Poliisihan arveli, että on voinut tulla metsästä päin. Liittyy myös spekulaatioon lähtöpaikasta. Jos KK on kääntynyt Vanhalle Kirkkotielle seuraajaa paetakseen, hän on voinut olettaa tuolla metsäpolulla karistaneensa seuraajaan. Jos tätä on syystä tai toisesta seurannut törmäys skootterilla ja esim. asukkaan sytyttämiä valoja hätkähtäminen, on Karoliina voinut juosta piiloon metsän laitaan ja suoraan jalan seuranneen kaappaajan näkökenttään.
Kainonsorttinen
Frank Drebin

MissHolmes kirjoitti:Minun skenaariossa KK on ajanut pakoon häntä seuraavaa autoa. Nuoren naisen logiikalla KK on päättänyt ajaa asutuksen keskelle.
Seuraaja on kuitenkin tajunnut Likolammenkatua seuratessaan, ettei KK ole menossa kotiinsa vaan karkuun ja on käynyt tytön kimppuun heti neidin pysähdyttyä tuon skoben löytöpaikan kohdalle.

Tyttö on ehtinyt ottaa kypärän päästään ja kännykän käteensä, mutta siinä se sitten on ollutkin.

Ehkä puhelin on lähtenyt mukaan (sinne tottijärven suuntaan) ja on siellä vasta viskattu ulos tai sitten sieppaaja on heittänyt sen samantien pöpelikköön.
En usko. Ensinnäkin skootteri olisi varmaankin kaatunut "lennosta" (voisi kuvitella että jahdattuna ei tekisi mieli pysähtyä) ja ainakin kypärä olisi eri paikassa, kun KK lähtee juoksemaan karkuun ja riisuu kypärän vauhdissa ja heittää jorpakkoon.

En tajua sitä, miksi tuota puhelimen mukaan ottamista jaksetaan pohtia. Se puhelinhan on tietysti taskussa, että viestit kavereilta ja mahdolliselta poikaystävältä huomataan HETI. Ylipäänsä teinit näpräävät kännykäänsä lähes koko ajan, joten miksi laittaa se välillä laukkuun. Usein puhelimessa on myös "salaisia" viestejä (koskien esim. ihastuksia yms) eikä haluta ottaa sitä riskiä, että joku (esimerkiksi siellä bileissä joku poika) edes vitsillä lukisi niitä viestejä. Siksi sitä kuljetetaan mukana koko ajan, ei laukussa.

E: "Miksi laittaa se välillä laukkuun", ei taskuun.
Viimeksi muokannut Kainonsorttinen, Ke Elo 17, 2011 9:37 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jakez93
Scooby-Doo

Viesti Kirjoittaja Jakez93 »

Kainonsorttinen kirjoitti:
Jakez93 kirjoitti: Ainakin muutamissa Nokioissa mitä mulla oli, niin kerran kun painoi sammutusnappia, niin tuli valikko josta pystyi valitsemaan puhelimen tilan (äänetön yms.).
Juu no, mun nykyisessä nokialaisessa pitää mennä valikon kautta profiilehin ja valita sieltä äänetön asetus. Mikä sekään ei tarkoita, että puhelin olisi äänettömällä, koska profiileja voi muuttaa mieleisekseen. Plus vielä kaikki hälytykset, jotka kyllä piippaavat vaikka puhelin olisi pois päältä.

Mää niin haluaisin sen puhelimen löytyvän. Toivottavasti siitä selviäis jotakin.. :roll:
Jack the Ripper
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Jack the Ripper »

Kainonsorttinen kirjoitti: En tajua sitä, miksi tuota puhelimen mukaan ottamista jaksetaan pohtia. Se puhelinhan on tietysti taskussa, että viestit kavereilta ja mahdolliselta poikaystävältä huomataan HETI. Ylipäänsä teinit näpräävät kännykäänsä lähes koko ajan, joten miksi laittaa se välillä laukkuun. Usein puhelimessa on myös "salaisia" viestejä (koskien esim. ihastuksia yms) eikä haluta ottaa sitä riskiä, että joku (esimerkiksi siellä bileissä joku poika) edes vitsillä lukisi niitä viestejä. Siksi sitä kuljetetaan mukana koko ajan, ei laukussa.

E: "Miksi laittaa se välillä laukkuun", ei taskuun.
Niin, vain lavastaja laittaisi puhelimen laukkuun. Se olisi helpoin keino, eikä mitään epäilyksiä heräisi. Voitaisiin väittää että luuria pidetään ajon aikana taskussa eikä satulan alla laukussa. Mutta koska luuri löytyisi laukusta voitaisiin väittää että ainakin tämä tyttö säilytti puhelintaan laukussa.

En usko lavastukseen. Sensijaan kaappaaja on saattanut fantasioida teolla jo vuosia ja varmasti on miettinyt kaikki yksityiskohdat, myös pikaisen puhelimen hävittämisen. On voinut esiintyä poliisina, vartijana yms. jolloin on voinut tarkastaa taskut ja saada tytön kyytiin ilman suurempaa meteliä.

Nytkin on poliisiauto myytävänä ja ah niin lähellä Tamperetta:
http://www.iltalehti.fi/autot/2011081514210354_au.shtml
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"
MissHolmes
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Mihin suuntaan vilkku oli päällä?
Oliko se siihen suuntaan, että KK olisi kääntynyt tuon ko. asunnon ovelle ja ikään kuin viestinyt seuraajalle, että asuu siinä ja on turvassa?

Jos seuraaja on kuitenkin noussut autostaan ja lähestynyt, olisi aika luonnollinen reaktio KK:lta repiä kypärä päästä ja kaivaa äkkiä känny taskusta.
Ehkä skootteri on kaatunut aitaa vasten siinä rytäkässä, kun KK on tajunnut seuraajan edellen lähestyvän.
(Eikö vauriot ollut lieviä?)

Sähkö- tms. tainnutus, tyttö autoon, kännykkä kädestä ja menoksi. Rauhallisesti, mutta määrätietoisesti.

Ehkä känny on tuossa hiekkarinteessä. Se kyllä vaatisi, että se olisi heitetty pelkääjän puolen ikkunasta. Tai sitten sieppaaja on peruttanut pois tuosta piha-alueelta ja näin ollen oma ikkuna olisi ollut rinteeseen päin.
Nuotio & Äreät Tiput
Kainonsorttinen
Frank Drebin

Ai niin, tällainen löytyi:

http://www.asuntohelppi.fi/ilmoitukset/ ... 67503.html

Ja ei, en haluaisi mässäillä henkilöillä (varsinkaan menehtyneillä), jotka eivät välttämättä kuulu tähän yhtään mitenkään. Mutta tosi "hauska" yhteensattuma silti.
ellmarj83
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja ellmarj83 »

Mä alan olla jo vähän skeptinen tähän juttuun.

Nyt kun poliisi julkisesti kaipaa Karoliinan puhelinta, niin onko siitäkään välttämättä mitään hyötyä. Puhelutiedot tuskin kiinnostavat, sillä tiedossa on, ettei Karoliina ole sillä soittanut klo 2.30 jälkeen katoamisyönä.
Ulkopuolisen sormenjälkiä ei välttämättömästi löydä sillä, joko A) puhelin on tippunut jo ennen skootterin likolammnkadulle päättymistä tai B) mahdollinen rikollinen on käyttänyt hanskoja.

Minä olen edelleen vahvasti sitä mieltä, että puhelin ei ole missään vaiheessa lähtenytkään Karoliinan tai jonkun muun toimesta skootterin luota. Ja tähänkin taas A) tippunut B) joku toinen on ajanut skootterin sinne.

En usko, että Karoliina löytyy puhelimen luota, sillä jos ei liittyisi tapaukseen rikosta olisi varmasti viimeisillä voimillaan yrittänyt edes johonkin soittaa. Esim. viimeksi vastattuun, soitettuun, vastaamattajätettyyn numeroon, miten tuo tuossa nokiassa nyt näkyykään kun "vihreää" nappia painaa.

Ja mitäs tämän jälkeen? Poliisi on löytänyt puhelimen ja tutkinut sen, eikä Karoliinan katoamiseen liity rikosta :evil:
tartsan
Susikoski

Viesti Kirjoittaja tartsan »

Jess, tunnukset aktiovituna! Koko ketju on luettu läpi.

En muista kenen teistä teoria oli seuraava:
Likolamminkadun asukkaita oli aiemmin tiettävästi vaivannut mopoilijat ja heitä oli kuuleman mukaan pysäytettykin. No entäs kun tällainen mopo karahtaa etuovelle keskellä yötä? Todellakaan ennestään vihainen asukas ei jää sisälle lepäilemään,vaan tunnekuohussa tulee ovelle huutamaan teinille.
Tai sitten puhuu rakentavasti, teekupin äärellä.

Kunnes jotain tapahtuu. Puhelin edelleen alueella, jossain asunnossa siis. Epäilen, että tyttö samassa paikassa.
Lukittu