Niin. "Aidan" korjaus oli yhtä helppo manööveri kuin skootterin siirto ja puhelinsoitto poliisille. Koska se oli ja on rimoista tehty vanhusten kulkutuki!sepeteus kirjoitti:
Onhan se mainittu monessakin jutussa:
– Aita oli säpäleinä, mutta skootterissa ei juuri ollut vaurioita. Siinä oli vielä vilkku päällä ja kypärä oli sen oikealla puolella. Ilmoitin asiasta poliisille, siirsin skootterin ja korjasin aidan.
Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011
-
Jack the Ripper
- Jessica Fletcher
Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011
Viimeksi muokannut Jack the Ripper, To Elo 18, 2011 1:56 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"
Ei tämä ole mikään itsestäänselvyys. Rationaalisesti ajatteleva onnettomuuspaikalta pakeneva rattijuoppo voi jättää avaimet tukemaan väitettä, että ajoneuvoa on kuljettanut varas. Jos ei halua rattijuopumustuomioita, ei ainakaan kannata jäädä lähistöltä kiinni avaimet taskussa kännissä. Kuka tahansa teinikin on voinut kuulla tällaisen niksin "isoilta pojilta" ja toimia siksi juuri näin.sepeteus kirjoitti:Uskokaa huviksenne, ylpeä uusi skodenomistaja ei jätä rakasta menopeliään kenenkään varastettavaksi, vapaaehtoisesti. Jotain muutakin tossa paikalla on tapahtunut.
Jack the Ripper kirjoitti:Niin. "Aidan" korjaus oli yhtä helppo manööveri kuin skootterin siirto ja puhelinsoitto poliisille. Koska se oli ja on rimoista tehty vanhusten kulkutuki!sepeteus kirjoitti:
Onhan se mainittu monessakin jutussa:
– Aita oli säpäleinä, mutta skootterissa ei juuri ollut vaurioita. Siinä oli vielä vilkku päällä ja kypärä oli sen oikealla puolella. Ilmoitin asiasta poliisille, siirsin skootterin ja korjasin aidan.
Jep. Todennäkösesti löi naulan, pari ja se oli siinä koko homma.
-
Rouva Piilopoliisi
- Harjunpää
Täällähän on mukava ja ystävällinen ilmapiiri!kukkuu kirjoitti:Tänne tulee turhaa palstantäytettä koska keskustelijat eivät viitsi hankkia edes perustietoja tapauksesta.
No, ei tämä melskaaminen mitään auta. Viimeistään iltaan mennessä joku uusi keskustelija esittää kuningasidean: se jyrkkä rinne kannattaisi tutkia.
Kertoisiko joku, mitkä ovat nyt ne eittämättömät faktat ja perustiedot ja oppimäärä tästä aiheesta, jotka pitäisi opiskella? Onko tästä asiasta nyt siis olemassa aivan varmaa ja todistettua tietoa? Missä?
Yhtä kaikki: jos tulee suurinpiirtein talutettuna kohtalaisen pienellä alueella paikkaan a), niin jotenkin ajattelee, että sieltä osaisi pois opastettuna paikkaan b), kun on kerran jo alueella pyörinyt.
Kyseessähän on kuitenkin kai neurologisessa mielessä normaalisti kehittynyt yksilö.
-
Pirunkettu
- Alokas
Entäpä jos:
Karo ajellut kypärän visiiri auki ja uukkaria tehdessään vaikkapa ampiainen "yöunisena" surahtanut kypärän sisään. Siitä sitten seurauksena pikku törmäys ja pikainen pysähdys, skoba nurin siihen mihin sen sattuu saamaan pysähdyksiin ja kypärä pois. Oliko/onko Karo allerginen pörriäisille?
Roskisten tyhjentämisajat kiinnostavat itseäni myös(joku mainitsikin niistä jo). Kännykkähän uppoaa helposti pohjallekkin saakka. Kuun vaihde kun taisi olla juuri mennyt niin muuttajilla katoaisi ruumis isojen jätesäkkien alle, harvemmin sinne haisevaan roskikseen tulee itse ainakaan katseltua, varsinkin jos on kädet ja syli täynnä. Äkkiä säkit vaan kannen alle ja kansi kiinni. Melko usein ne roskikset tuppaa haisemaan melko "raadolle" joten jos pikku tuoksahdus ruumiistakin tulisi niin ei sitä monikaan tunnistaisi. Mätänevä jauheliha se siellä haisee. Kaikkihan eivät lajittele jätteitään niin saatetaanhan sitä vaatteitakin iso sylillinen nakata roskikseen ja ruumis peittyisi taas helposti, eikä pilkottavat vaate tai kengän pohja kiinnittäisi kenenkään huomiota.
En pidä myöskään mahdottomana "väärän" henkilön kohtaamista. Olen itsekkin joutunut juoksemaan henkeni edestä (ja vielä isohkon koiran kanssa ollessani) autolastillista miehiä, jouduin piilottelemaan myös metsässä kun he ajelivat minua etsien.
Tiedän myös tapauksen jossa henkilö A piilotteli henkilöä B omassa kerrostalon verkkovarastossaan. Kuukauden. Että onnistuu se sellainenkin.
Teorian tyngät vapaasti riepoteltavissa ja muokattavissa. Olkaa hyvä.
Karo ajellut kypärän visiiri auki ja uukkaria tehdessään vaikkapa ampiainen "yöunisena" surahtanut kypärän sisään. Siitä sitten seurauksena pikku törmäys ja pikainen pysähdys, skoba nurin siihen mihin sen sattuu saamaan pysähdyksiin ja kypärä pois. Oliko/onko Karo allerginen pörriäisille?
Roskisten tyhjentämisajat kiinnostavat itseäni myös(joku mainitsikin niistä jo). Kännykkähän uppoaa helposti pohjallekkin saakka. Kuun vaihde kun taisi olla juuri mennyt niin muuttajilla katoaisi ruumis isojen jätesäkkien alle, harvemmin sinne haisevaan roskikseen tulee itse ainakaan katseltua, varsinkin jos on kädet ja syli täynnä. Äkkiä säkit vaan kannen alle ja kansi kiinni. Melko usein ne roskikset tuppaa haisemaan melko "raadolle" joten jos pikku tuoksahdus ruumiistakin tulisi niin ei sitä monikaan tunnistaisi. Mätänevä jauheliha se siellä haisee. Kaikkihan eivät lajittele jätteitään niin saatetaanhan sitä vaatteitakin iso sylillinen nakata roskikseen ja ruumis peittyisi taas helposti, eikä pilkottavat vaate tai kengän pohja kiinnittäisi kenenkään huomiota.
En pidä myöskään mahdottomana "väärän" henkilön kohtaamista. Olen itsekkin joutunut juoksemaan henkeni edestä (ja vielä isohkon koiran kanssa ollessani) autolastillista miehiä, jouduin piilottelemaan myös metsässä kun he ajelivat minua etsien.
Tiedän myös tapauksen jossa henkilö A piilotteli henkilöä B omassa kerrostalon verkkovarastossaan. Kuukauden. Että onnistuu se sellainenkin.
Teorian tyngät vapaasti riepoteltavissa ja muokattavissa. Olkaa hyvä.
"The Sign In The Road Says We're Going Nowhere"
Juu, aidan korjaus ei olekaan mikään tärkeä pointti vaan se että siitä on todellakin mennyt skode läpi. Eli se teoria että skode olisi jätetty sitä vasten ja olisi murskannut aidan kaatuessaan ei kyllä pidä paikkansa. Olihan siinä kannossakin kaiketi selvä jälki että vauhtia oli kuitenkin jonkin verran. Eli kyllä se on ihan ajettu siitä läpi.
Olen samaa mieltä. Monesti olen etsinyt "tykkää" painiketta.kukkuu kirjoitti:
Täälläkin pitäisi olla "TYKKÄÄ" painike. Olisin klikannut.
Siitä hyvästä kuuluvuusalue kuvasta (oliko trashin) niin se on hyvä sillä olettamuksella, että puhelin on tullut skootterin mukana likolammenkadulle. Mutta jos se puhelin onkin jossain aivan muualla, koska poliiseillakin on kaiken maailman reitit nyt ehdotuksena, mistä skootteri olisi ko paikkaan mennyt.
-
MissHolmes
- Ben Matlock
Minä olen ymmärtänyt, ettei skootterissa ollut juurikaan vaurioita. Kypärä ainakin siskon omien sanojen mukaan olisi täysin naarmuton.
Tuosta voisi siis päätellä, ettei tuohon aitaan täysillä ole ajettu. Kanto sen sijaan naapurin mielestä oli kärsinyt.
Voisi siis hyvin olla sbobe tuohon nurmikolle hädissään parkkeerattu ja siitä sitten kaatunut kannon ja aidan päälle. Tuo aita näyttää niin heppoisalta, että helpostihan tuo rikki menee.
Nuotio & Äreät Tiput
Juur näi.sepeteus kirjoitti:Juu, aidan korjaus ei olekaan mikään tärkeä pointti vaan se että siitä on todellakin mennyt skode läpi. Eli se teoria että skode olisi jätetty sitä vasten ja olisi murskannut aidan kaatuessaan ei kyllä pidä paikkansa. Olihan siinä kannossakin kaiketi selvä jälki että vauhtia oli kuitenkin jonkin verran. Eli kyllä se on ihan ajettu siitä läpi.
Ja joka on tuon törmäyspaikan nähnyt luonnossa, tietää että se on todella looginen paikka vetää ns. mutka pitkäksi kaksipyöräisellä, varsinkin pimeässä.
-
Hairahtelija
- Remington Steele
Jos tähän ketjuun kirjoittaa, lukijat olettaa että olet lukenut koko ketjun, ja jos näin olisit tehnyt, tietäisit että Karoliinaa oltiin menty vastaan.Rouva Piilopoliisi kirjoitti: Kertoisiko joku, mitkä ovat nyt ne eittämättömät faktat ja perustiedot ja oppimäärä tästä aiheesta, jotka pitäisi opiskella? Onko tästä asiasta nyt siis olemassa aivan varmaa ja todistettua tietoa? Missä?
Ja sitä varmaa ja todistettua tietoahan on juurikin tässä ketjussa
Yöllä alkoholia nautittuna tilanne voi olla erilainen...Rouva Piilopoliisi kirjoitti: Yhtä kaikki: jos tulee suurinpiirtein talutettuna kohtalaisen pienellä alueella paikkaan a), niin jotenkin ajattelee, että sieltä osaisi pois opastettuna paikkaan b), kun on kerran jo alueella pyörinyt.
Kyseessähän on kuitenkin kai neurologisessa mielessä normaalisti kehittynyt yksilö.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Kännykkä on voinut roskiksiin kadota, mutta ei tyttö. Poliisin olisi ainakin pitänyt tutkia lähistön isot roskikset ja mahdolliset hyötyjätesäiliöt saman tien katoamisen jälkeen tutkiessaan muutenkin lähialueita. Esim. lehtikeräyslaatikko on hyvä nukkumapaikka, ainakin "alan miesten" mielestä.Pirunkettu kirjoitti:Roskisten tyhjentämisajat kiinnostavat itseäni myös(joku mainitsikin niistä jo). Kännykkähän uppoaa helposti pohjallekkin saakka.
-
Rouva Piilopoliisi
- Harjunpää
Olen lukenut koko ketjun, mutta valitettavasti en tehnyt muistiinpanoja.Hairahtelija kirjoitti:Jos tähän ketjuun kirjoittaa, lukijat olettaa että olet lukenut koko ketjun, ja jos näin olisit tehnyt, tietäisit että Karoliinaa oltiin menty vastaan.Rouva Piilopoliisi kirjoitti: Kertoisiko joku, mitkä ovat nyt ne eittämättömät faktat ja perustiedot ja oppimäärä tästä aiheesta, jotka pitäisi opiskella? Onko tästä asiasta nyt siis olemassa aivan varmaa ja todistettua tietoa? Missä?
Ja sitä varmaa ja todistettua tietoahan on juurikin tässä ketjussaTosin myös paaaljon muuta!
Antakaa anteeksi tämä järkyttävä mokani. Kadun sitä lopun elämäni.
+1ellmarj83 kirjoitti:Olen samaa mieltä. Monesti olen etsinyt "tykkää" painiketta.kukkuu kirjoitti:
Täälläkin pitäisi olla "TYKKÄÄ" painike. Olisin klikannut.
Siitä hyvästä kuuluvuusalue kuvasta (oliko trashin) niin se on hyvä sillä olettamuksella, että puhelin on tullut skootterin mukana likolammenkadulle. Mutta jos se puhelin onkin jossain aivan muualla, koska poliiseillakin on kaiken maailman reitit nyt ehdotuksena, mistä skootteri olisi ko paikkaan mennyt.
Mitenköhän se aita on ollut säpäleinä? Jos se tramboliinia muistuttava ääni onkin kuulunut siitä, kun joku on hermostuksissaan potkinut tuollaista rima-aitaa hajalle?sepeteus kirjoitti: – Aita oli säpäleinä, mutta skootterissa ei juuri ollut vaurioita. Siinä oli vielä vilkku päällä ja kypärä oli sen oikealla puolella. Ilmoitin asiasta poliisille, siirsin skootterin ja korjasin aidan.
Olis kiva nähdä joku lavastuskuva skootterin löytötilanteesta...