Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
Chili
Jane Marple

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Viesti Kirjoittaja Chili »

Kyseessä on ajatusviivat; se mitä Karo ajattelee ajaessaan ja mitä hän näkee.

Olen käynyt paikalla. Se näyttää siltä, kuin tie loppuisi ja metsä alkaa. Koska tie nimenomaan loppuukin.
Jalmari1
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Jalmari1 »

Chili kirjoitti: Olen käynyt paikalla. Se näyttää siltä, kuin tie loppuisi ja metsä alkaa. Koska tie nimenomaan loppuukin.

No eihän lopu. Vaan jatkuu takaisin Likolammenkadulle. Ja sen näkee ihan hyvin skootterin löytymispaikasta.
Tiina
Sherlock Holmes

Viesti Kirjoittaja Tiina »

salassa kirjoitti:eli Karoliina voisi olla talossa/ aika lähellä sitä, eikä koskaan ajanut itse minnekään ..puhelin liikkui ..antoiko itse vai otettiinko? puhuiko itse puhelimeen vai kuka vastasi??
Jos sattui jotain vaikka vahingossa Karoliinalle, skootteri metikköön ja puhelin ajelulle...Olen kyllä todellinen pessimisti ja uskon pahinta. Kaikki valehtelu ja piilottelu ja rankat hämäämistarinat sotkemis tarkoituksessa.

Aivan. Onkohan poliisi edes alussa tutkinut tuota asuntoa, jossa kadonnut viimeksi ollut ?
Vähän alkaa näyttämään siltä, että pojat (poika) ovat poliisin erityissuojeluksessa.
Vanhemmat tuttuja/saman seurakunnan jäseniä tms. ? :roll:
Sikkis
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja Sikkis »

Eilen torstaina etsinnät kohdistui ainakin Villilänsaaresta luonaaseen olevalle niemelle. Siis Haikanlahden ja Maaveräjänlahden väliselle niemelle. Se on yhtä ryteikköä ja pitkää kaislikkoa rannat täynnä.
Lähde: OMAT SILMÄT.
http://www.fonecta.fi/mapalocationwhere ... arch=false
Myös Nokian moottoritielle pysäköidystä henkilöautosta kaivataan edelleen tietoja
Moottoritielle kukaan EI pysähdy huvikseen. Outoa..
Rouva Piilopoliisi
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Rouva Piilopoliisi »

Tiina kirjoitti:Vähän alkaa näyttämään siltä, että pojat (poika) ovat poliisin erityissuojeluksessa.
Vanhemmat tuttuja/saman seurakunnan jäseniä tms. ? :roll:
Ikä edellyttää kohtelemaan hieman hellävaraisemmin.
http://poliisi.fi/poliisi%5Chome.nsf/pa ... endocument

Alaikäisen kanssa ei voi toimia niin, että tullaan ja viedään kamarille. Myös tiedottamisessa ulospäin ollaan alaikäisten kohdalla niukempia.
Tiina
Sherlock Holmes

Viesti Kirjoittaja Tiina »

^Vanhemmatkin on sitten ilmeisesti olleet mukana kuulusteluissa. Tulipa tässä mieleen eräs poika,(case Eveliina Lappalainen) joka oli sitten vasta vuoden päästä ennen viimeistä kuulustelua tunnustanut tekonsa vanhemmilleen matkalla poliisiasemalle...
Valhalla
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Valhalla »

Sikkis kirjoitti:Eilen torstaina etsinnät kohdistui ainakin Villilänsaaresta luonaaseen olevalle niemelle. Siis Haikanlahden ja Maaveräjänlahden väliselle niemelle. Se on yhtä ryteikköä ja pitkää kaislikkoa rannat täynnä.
Lähde: OMAT SILMÄT.
http://www.fonecta.fi/mapalocationwhere ... arch=false
Myös Nokian moottoritielle pysäköidystä henkilöautosta kaivataan edelleen tietoja
Moottoritielle kukaan EI pysähdy huvikseen. Outoa..
Aika erikoiseksi olettavat taivalluksen menneen. Ensin moottoritiestä yli ja sitten aika kauas rantaan. Tai sitten liittyy poikien tarinoihin ( = tarinoiden aukkoihin ) + puhelimen teletietoihin. Villilänsaarestakin tuonne voisi ajelehtia.

Kylläkin jos vetäisi lojot rinteestä sorakuoppaan niin laskettelurinteen tyvestä voisi tuohon suuntaa vaeltaa. Mutta kapeat on kaistaleet moottoritien ja liittymien sekä kärven välissä. Jos taas jää vedenvaraan Villilänsaaresta voisi myös noille rannoille kulkeutua.
Viimeksi muokannut Valhalla, Pe Elo 19, 2011 11:45 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ellmarj83
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja ellmarj83 »

Mua henk.koht. harmittaa se, ettei meidän maakuntalehdessä ole juttua Karoliinasta. Tai siitä, että nyt etsitään havaintoja skootterista, ja kolmesta autosta.

Itse olin 30.7. reissussa ja ajeltiin silloin Lahdesta Hämeenlinnaan. Matkalla tuli valtavasti näitä "ralliautoja" ja sen seurauksena paljon muutakin ylimääräistä liikennettä, sillä kyseisenä viikonloppuna oli myös nesteralli Jyväskylässä, mutta käytännössä rallitouhut ulottuu pitemmällekin kuin vain jyväskylään.
Itse siis asun etelä-pohjanmaalla, eli aika kaukana lahdesta,hämeenlinnasta tai tampereelta.
Mutta siitä huolimatta on mahdollista, että nesterallin seurauksena on kuljettu myös sieltä tampereelle ja siitä eteenpäin. Siis ohikulku matkalla.

Kuitenkin tiedote havainnoista tuntuu pääasiassa olevan vain isommissa lehdissä ja poliisien sivuilla. Täältä meiltäkin päin on ihan hyvin joku voinut olla juuri tuohon aikaan nokiantiellä tai moottoritiellä.

Eli maakuntalehtiin myös ilmoitus, että havaintoja kaivataan!

P.S. toissa viikolla yksi auto pysähtyi meidän talon eteen ja kauan aikaa pällisteli autossa olevat meille. Eivät tainneet huomata aluksi minua, kun oli hämärää ja itse olin terassilla tupakilla. Otin kyllä auton rekkarin ylös. En usko, että liittyy mitenkään Karoliinaan, mutta outo pysähtyminen herätti epäilykseni ja siksi otin rekkarin ylös.

Niin ja chilille vielä: Luuletko todella, että poliisit etsivät auton rekisteritietoja 020202:sta? :lol: Hyvä hyvä!
Rouva Piilopoliisi
Harjunpää

Tiina kirjoitti:^Vanhemmatkin on sitten ilmeisesti olleet mukana kuulusteluissa. Tulipa tässä mieleen eräs poika,(case Eveliina Lappalainen) joka oli sitten vasta vuoden päästä ennen viimeistä kuulustelua tunnustanut tekonsa vanhemmilleen matkalla poliisiasemalle...
Joko paikalla on ollut huoltajat, molemmat tai toinen, tai sossun edustaja.

Minun silmiini ei ole osunut tietoa siitä, onko poikia kuulusteltu, vai vasta puhuteltu. Virallisten kuulustelujen järjestely on varsinkin alaikäisen tapauksessa hitaampaa, koska paikalla pitää olla juurikin tietyn sorttiset henkilöt kuulusteltavan lisäksi. Lisäksi olisi pitänyt päättää siitä, missä ominaisuudessa kuulusteltavaa kuulusteltaisiin, rikoksesta epäiltynä, todistajana vai mitä.

Facebookissa joku sanoi olleensa kuulustelussa todistajan ominaisuudessa. Mutta tässä tapauksessa kyseessä näytti olevan täysi-ikäinen henkilö.
ennis
Scooby-Doo

Viesti Kirjoittaja ennis »

Laki suomessa on aikaansa jäljessä! Teinit tekevät vaikka mitä rikoksia ja kukkahattutätit vain siunailee ja mitään ei voi oikeasti tehdä. Jos pystyy varastamaan, pahoinpitelemään,ryyppäämään,vetään huumeita, raiskaamaan ym ym niin pitää pystyä myös vastaamaan teoistaan.
Rouva Piilopoliisi
Harjunpää

Itse ymmärrän sinänsä poliisin niukkaa tiedotuslinjaa tässä tapauksessa.
Jos henkilö katoaa havaintopiiristä, on tietysti aika rankkaa, jos tämän kadonneen koko jumalan elämä ja yksityiselämän yksityiskohdat luetellaan lehdessä oikopäätä.

Jos vaikkapa tuttavani Arska päättäisi antaa muijalleen näpätyksen ja "katoaisi" roskapussin vientireissullaan johonkin ja minä olisin viimeinen henkilö, joka Arskan olisi roskisten luona tavannut, niin hieman vituttaisi, jos saisin lukea iltapäivälehdistä omankin elämänkertani: juonko viinaa, miten paljon, millainen ihminen naapurin juoruakkojen mukaan olen jne. Ja sama koskee tietysti Arskaa, varsinkin jos ja kun Arska kävelisi reippaana poikana takaisin viikon ryyppyreissunsa jälkeen.

No, Karoliinan tapaus on toki erilainen: nuori tyttö ja katoamisesta on jo viikkotolkulla aikaa. Mutta joku yksityisyydensuoja se hänelläkin on.
Kuraliina
Aloitteleva Besserwisser

Viesti Kirjoittaja Kuraliina »

http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194693 ... anssa.html
Kylläpä muuten ärsyttää lukea noita kommentteja tuolta, kun nuo Oman Elämänsä Esimerkkikansalaiset Ja Salapoliisit huutaa että taas on poikien kertomus muuttunut ja siksi selvästi salailevat jotain ja plaplaaplaa, poliisi ei osaa kuulustella ja on ihan huono poliisi plaa.
Miten eivät voi ymmärtää että tuossa uutisessa poliisi vaan vahvistaa tuon tiedon että Karoliina on ollut loppuillasta vain yhden pojasta, mikä ei tarkoita sitä että tieto olisi uusi, vaan pelkästään sitä että poliisi ei vaan ole nähnyt olennaiseksi tuon tiedon kertomista aiemmin :D Nythän tuo yksityiskohta tuli julkisuuteen vaan siksi että yks näistä pojista kerto sen Facebookissa.
Toivottavasti joku noista huutelijoista lukee tätäkin palstaa ja miettii käytöstään toiseen kertaan.

Ja täälläkin ollaan ihan lynkkausmielialassa ja halutaan että poliisi kovistelee kaikkia keinoja käyttäen kaikki *salatut* tiedot pojilta. Rajottakaa vähän, ne on vasta nuoria, miettikää vähän miten sellainen teidän toivoma kovistelu vaikuttaa niin nuoren ihmisen asenteisiin (ja jopa psyykkeeseen) tulevaisuudessa, varsinki ku ne on jo suurella todennäköisyydellä oikeasti kertoneet kaiken tietämänsä.
Chili
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja Chili »

Tuo eilinen etsintäpaikka: voisi olla hyvinkin mahdollinen - etenkin, jos ruumiskoirat ovat reagoineet.

http://www.bing.com/maps/?v=2&cp=v7dg47 ... orm=LMLTCC

Sarkasmi ei kirjoitetussa näy helposti, joten lisään vielä, että 020202 käyttää samaa autojen rekisterien tietokantaa kuin Poliisikin. Eli Trafin Ajoneuvoliikennerekisterin tietokantaa.

Jos sinulla on tuntemattoman auton rekisterinumero tiedossa, niin soitttamalla 020202:een voit voittaa Porschen viikonlopuksi ja saada omistajan nimenkin ja joissakin tapauksissa osoitteenkin tietoosi. Ja samalla voit sitten kysyä puhelinnumeronkin ja soittaa asianomaiselle terveisiä.

Omista autoista tiedot saa veloituksetta: http://www.ake.fi/AKE/Tietopalvelu/Tiet ... kastus.htm
PeppiTyttö
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja PeppiTyttö »

Tänään jommankumman lööppilehden kannessa oli otsikko, "dramaattinen käänne, Karoliina olikin pojan kanssa kaksin".. Juttua en lukenut, mutta jotenkin otsikko antoi ymmärtää, että olis poliisillekkin uusi tieto(?)

Kuka puhuu paskaa ja ketä täs nyt suojellaan? Alkaa kyl keljuttaa, et pojat saa suunsa auki FB:ssä josta poliisi tonkii jyvät esiin, eikö tämäkin asia pitäisi olla tiedossa jo monen viikon takaa? 3vk päästä selviää, että Karoliina on ollut pojan kanssa kahdestaan.. mitä vittua?!

Joku jutun lukenut voipi valaista oliko tämä siis poliisillekkin uusi tieto vai ainoastaan toimittajalle ja meille muille.

Kuraliina: Mielestäni lehdissä on lukenut nimenomaan niin, että paikalla on ollut kolme poikaa ja Karoliina.. myös lähtötilanteessa. Tosin LEHDET nyt kirjoittelee, mitä mieleen tulee.. Faktoista viis:)
Viimeksi muokannut PeppiTyttö, Pe Elo 19, 2011 11:56 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Rouva Piilopoliisi
Harjunpää

PeppiTyttö kirjoitti:Joku jutun lukenut voipi valaista oliko tämä siis poliisillekkin uusi tieto vai ainoastaan toimittajalle ja meille muille.
Luulenpa että on ollut poliisille vanha asia, mutta muille uusi.
Lukittu