Valhalla kirjoitti:Hauki kirjoitti:
Olisi mukavaa tietää parilla sanalla mistä on kysymys. En tietoturvasyistä itse käytä tuota palvelua(enkä ole ainoa) joten en pääse lukemaan tuota tai juuri mitään muutakaan ko. palveluun linkitettyä.
Sorry. Noin suurpiirteisesti: siellä on henkilö jonka vanhemmat asuu ko yhtiössä. Vaikka tuo koiranomistaja ( josta täälläkin puhetta ), on vanha niin on myös koirastaan tarkka koiraharrastaja. Ja pointti on se, että aina koira haukkuu ääniä. Vaikka tutut vie roskia talossa niin silti. Ja tuolloin - skootterin ilmestyessä - ei siis haukkunut.
Tuo asia on kyllä saanut, näin pitkälti kolmattakymmentä vuotta saksanpaimenkoiria (vahtiviettinen) omistaneen vinkkelistä turhan paljon huomiota.
Porukka ihmettelee, että koira ei haukkunut, kummallista: olisihan sen pitänyt haukkua, kun skope kolaroi. Niin tai näin, ei vaan haukkunut ja jollain laillahan se laite on siihen oven eteen päätynyt ja katkaissut kaiteen tullessaan, eikä se ole varmaan missään tapauksessa tapahtunut täysin äänettä. Koiran todistukseen ei siis voi luottaa

[/quote]
Eipä se koira ole lausuntoa kaiketi antanutkaan. Koiria on ollut ja on täälläkin - joskin eivät räksytä. Voi tuosta sen päätellä, että skootterin ilmaantumisajankohta jäi ilmaisematta. Ja sen, että skootteri saatettiin asetella kaidetta vasten ihan hiljakseenkin - ilman törmäystä. Kaide vain petti tmv pimeässä touhua. Saattoi myös olla, ettei moottori käynyt. Siis saattoi.[/quote]
Vähän väärä lainaus osittain

en mä tuosta tietoturvasta kirjoittanut, mutta koirasta toki. Itse ajattelin, että kyllä koira kuulee, jos on siis nuori hyväkuuloinen yksilö, hiljaisemmankin äänen, esim. ne askeleet. Onkohan muuten tosiaan ollut koira minkä ikäinen, olisko voinut olla jo hiukka huonokuuloinen.