Lisäisin vielä, että 1961-mallinen Lincoln Continental hörppii sen verran kiivaasti ns. menovettä, että kun vaan tsekkaa tapahtuma-ajan bensa-asemien valvontanauhat 10 km säteellä, niin on torttutukat käpälälaudassa eri varmasti.japittaja kirjoitti:Valitettavasti olet oikeassa. Itse lisäisin tuohon, että käyttäisin tekijöistä monikkoa. Kaappareita on mielestäni 2-4 ja mitä isompi joukko, sitä pahempi jälki eli joukossa tyhmyys ja älyttömyys tiivistyy !MissHolmes kirjoitti:Tässä jutussa on sellainen ero mihinkään muuhun verrattuna, että tyttö on hukassa.
Raiskaaja raiskaa ja jättää uhrinsa johonkin. Useinmiten elossa.
Jos ja kun Karo on kokonaan kadoksissa, se käytännössä tarkoittaa sitä, että hänet on tapettu. Ja se muuttaa tämän ihan erilaiseksi.
Karoliinan ''hukannut'' ihminen ei ole normaali raiskaaja. Ei normaali ''yliajaja'', ei normaali vahingossa tappaja. Ja normaalilla minä tarkoitan sitä mihin me ollaan totuttu ja lehdistä luettu.
Ihminen joka on Karoliinan 'kadottanut', on tehnyt tuon ennenkin. Aivan samalla kaavalla ja sairautensa riivaamana.
Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011
Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011
Toisaalta mitä useampi henkilö on jutun takana, niin sitä suuremmalla todennäköisyydellä juttu joskus myös ratkeaa. Tulevat joskus kännipäissään näistä joillekin jutelleeksi ja mitä enemmän on tekijöitä, niin sitä enemmän on myös puhetta ja mahdollisuuksia siihen.japittaja kirjoitti:Valitettavasti olet oikeassa. Itse lisäisin tuohon, että käyttäisin tekijöistä monikkoa. Kaappareita on mielestäni 2-4 ja mitä isompi joukko, sitä pahempi jälki eli joukossa tyhmyys ja älyttömyys tiivistyy !MissHolmes kirjoitti:Tässä jutussa on sellainen ero mihinkään muuhun verrattuna, että tyttö on hukassa.
Raiskaaja raiskaa ja jättää uhrinsa johonkin. Useinmiten elossa.
Jos ja kun Karo on kokonaan kadoksissa, se käytännössä tarkoittaa sitä, että hänet on tapettu. Ja se muuttaa tämän ihan erilaiseksi.
Karoliinan ''hukannut'' ihminen ei ole normaali raiskaaja. Ei normaali ''yliajaja'', ei normaali vahingossa tappaja. Ja normaalilla minä tarkoitan sitä mihin me ollaan totuttu ja lehdistä luettu.
Ihminen joka on Karoliinan 'kadottanut', on tehnyt tuon ennenkin. Aivan samalla kaavalla ja sairautensa riivaamana.
Minulla taas on pehmeälle alustalle mopoa jättäessä useita kertoja samankokoinen skootteri samantyyppisellä seisontatuella lähtenyt kaatumaan. Harvoin kun ajaa niin ehtii jo pelästyä kaatavansa pyörän kun ei ymmärrä ennakoida moista. Mopon saattaa helposti vähän turhan rohkeasti laittaa tuelle paikkaankin mihin tuplasti painavampaa prätkää ei ikinä alkaisi asettelemaan. Hiukan pienet on "tassut" tuossa tukimallissa usein, varsinkin oikealla puolella(vasemmalla on enemmän rautaa kun siitä se tuki yleensä poljetaan alas pyörää tuelle asetettaessa).Jalmari1 kirjoitti:paljonkin kokemusta noista 2-pyöräisten seisontatuista? 240 kiloa painava prätkä pysyy nurmikolla pystyssä paljon pienemmällä seisontatuella kuin kyseisessä Kymcossa on.MissHolmes kirjoitti:Uskon edelleen myös siihen, että skobe on kaatuessaan jalaltaan rikkonut tuon aidan. Ei tuollainen n. 70kg painava vehje nurmikolla pystyssä pysy sillä pikkujalallaan.
Ei tuossa siis mitään perustavanlaatuista ongelmaa ole, mutta maaperästä riippuen on ihan uskottavaa että mopo voi kaatua itsekseen varsinkin jos se on kännissä pysäköity.
Niin tällaistahan seisontatukea kai tarkoitettiin? En nyt muista oliko KK:n skootteri juuri tätä tarkkaa mallia mutta toiminnallisin osin samanlainen joka tapauksessa. Pyörän paino ei siis ole 70 kiloa vaan 112 eli ratkaisevasti enemmän.
http://www.mopovertailu.fi/Skootterit/K ... ty-50.html
Se olis jopa onnistunut helposti, mikäli selvinpäin olleilla pojilla oli molemmilla mopokortti, ja käytössä mopo ja kypärät. Toinen olis ajanut Karoliinan skootteria, ja Karoliina olis ollut jommankumman kyydissä. Sen jälkeen pojat ois palanneet toisella mopolla kahta päällä.Tiina kirjoitti:^Jos oikeasti olisi oltu niin kovin ja kauhian huolissaan ajokunnosta, niin luontevinta olisi ollut saattaa tytsä kotiin. Tuskinpa nuilla ipanoilla nyt tähdellisempään tekemistä olisi keskellä yötä ollut ja kun kerran olivat melkein selvispäinkin kaikkityynni.
Voi jessus, seuraavaks ollaan kaappariovisten Linconien perässä
-
R.aven
Hmm, itse olen tätä kyllä ihan taksikuskilta kysynyt ollessani matkustajana. Mutta tokkopa näistä sitten tietää.Maikki kirjoitti:Eiköhän ne kamerat ole päällä koko ajan. Olihan eräskin taksikuski tallentanut sinne tekemänsä surmatyönkin ja jättänyt vielä poliiseille todistusaineistoksi. Eri asia sitten pystyykö niistä todella näkemään taksin ulkopuolisia tapahtumia (etenkään pimeällä), rohkenisin epäillä.R.aven kirjoitti:Kyllä, mutta ymmärtääkseni niitä kameroita käytetään ainoastaan silloin jos taksikuski tuntee olonsa uhkaavaksi.kukkuu kirjoitti:Eikö monessa taksissakin ole jo nykyään kamerat? Käsittääkseni kuvaa takapenkkiä ja siten siitä voisi olla näkymä takalasin läpi. Takseja siellä kuitenkin on liikkunut.
-
liibaalaabaa
- Remington Steele
Mä alan kallistua siihen vaihtoehtoon, että tyttö piileksii ihan omatoimisesti jossain. Tähän olen päätynyt uusien "vihjeiden" perusteella. "Kiltti tyttö", kaverit yllättyy juomisesta, kuitenki uusien kavereiden aikana useinki humalassa, edelliskerran tolkuttomassa kunnossa to-pe yönä Rosendahlin rannassa, ja muistaakseni sillonki koittanu ostaa jostain viinaa yöllä.. Nyt on kulunut jo niin kauan aikaa että kynnys esiin tulla on todella korkea. -jos näin on, toivon että tyttö saa kunnon sanktiot eikä kukaan ota tästä mallia "kokeillaas kuinka suuri julkisuusarvo mulla on", näitä teinejä kun on Karon jälkeen kadonnut jo 3 (facessa etsitään/kuulutetaan)
Toivottavasti olen väärässä.
Toivottavasti olen väärässä.
niin maan perusteellisesti
Outoa, jos poliisi ei ole haastatellut Raholan grillin myyjiä/omistajaa, koska kaikki havainnot (lähtöaika bilepaikalta ja siminnäkijähavainto Pukkisaarenkadun kohdalta) tähän asti tukevat sitä, että tuo grilli saattaa olla koko tapahtumaketjun (takaa-ajo) alkupaikka. Siellä grillin edessä on varmastikin ollut porukkaa liikkeellä tuohon aikaan. Itse olisin ainakin tutkijana näin tehnyt, vai annetaanko näiden haastattelujen tulokset vasta ensi viikolla, kuten tutkinnassa on tähän asti muutenkin tehty ?
-
Rouva Piilopoliisi
- Harjunpää
Yöllisistä puheluista: lienen asennevammainen, mutta pidän hieman liioiteltuna sitä, että pojat olisivat olleet erityisen huolehtivaisia Karoliinan ajokunnosta. Omien kokemusteni ja näkemysteni mukaan harva murrosikäinen sälli kykenee noin liikuttavaan empatiaan, että puolin ja toisin soitellaan etu- ja jälkikäteen yhden seurueen jäsenen mahdollisesta ajokunnosta. Gentlemannin elkeet naisia kohtaan kehittyvät yleensä hiukan myöhemmin, jos silloinkaan.

-
liibaalaabaa
- Remington Steele
Täällä on juttua noista taksien kameroista http://www.aikakaus.fi/al_koulussa/arti ... niikka.htm (eka linkki minkä pongasin)
kuten muistelinki, kamera kuvaa vaan 10sek ku asiakas on istunu taksiin. Ellei kuskilla ole hätä.
kuten muistelinki, kamera kuvaa vaan 10sek ku asiakas on istunu taksiin. Ellei kuskilla ole hätä.
Näin on periaatteessa asia. Kuljettajan toiminnasta riippumatta kamera tallentaa. Tallenteet on teoriassa sinetöity jotenkin jotta niiden tietoturva on taattu ja niitä voitaisiin katsoa vain poliisin aloitteesta ryöstön tai vastaavan jälkeen. Tosielämässä ei liene mikään temppu kaivaa materiaalia omin lupineen esiin, kunhan pääsee fyysisesti käsiksi taksitietokoneeseen.Maikki kirjoitti:Eiköhän ne kamerat ole päällä koko ajan. Olihan eräskin taksikuski tallentanut sinne tekemänsä surmatyönkin ja jättänyt vielä poliiseille todistusaineistoksi. Eri asia sitten pystyykö niistä todella näkemään taksin ulkopuolisia tapahtumia (etenkään pimeällä), rohkenisin epäillä.R.aven kirjoitti:Kyllä, mutta ymmärtääkseni niitä kameroita käytetään ainoastaan silloin jos taksikuski tuntee olonsa uhkaavaksi.kukkuu kirjoitti:Eikö monessa taksissakin ole jo nykyään kamerat? Käsittääkseni kuvaa takapenkkiä ja siten siitä voisi olla näkymä takalasin läpi. Takseja siellä kuitenkin on liikkunut.
Ensinnäkin taksikuskit eivät keskimäärin ole mitään elektroniikan ja tietotekniikan asiantuntijoita, mutta kuski saattoi tarkoittaa sitä, että kääntää kameran kohti matkustamoa vain jos pelottaa ja muutoin pitää sen käännettynä kattoverhoilua kohti tms. Moinen toiminta kuulostaa kyllä typerältä mutta kuljettajiakin on varmaan monenlaisia.R.aven kirjoitti: Hmm, itse olen tätä kyllä ihan taksikuskilta kysynyt ollessani matkustajana. Mutta tokkopa näistä sitten tietää.
Toiseksi taksimiehet eivät mielellään puhu tietyistä työasioista jo turvallisuutensakin takia. Jotkut pellet kun edelleen toisinaan ryöstävät takseja, kun täytyyhän siellä olla kamalasti rahaa, kun Pera kertoi. Tämä siitä huolimatta että pohjakassa saattaa taksissa olla ääritapauksessa niinkin naurettava kuin 50 euroa ja 3/4 maksuista tehty kortilla eli ei ole mikään ihme vaikka vuoron lopussa autossa olisi käteistä alle tuhat mummoa. Tätähän ei "hyvän bisneksen" äkännyt hörhö tiedä. Kokeilepa joskus kysyä taksikuskilta onko ollut hyvä vuoro. Todennäköisesti pari tuntia on ajanut ja senkin ajan istunut kahvitauolla. Voisin kuvitella että sama koskee mm. turvakameraa, eli siitä saatetaan kysyttäessä satuilla tuntemattomalle epämääräisyyksiä. Itse en tosin sanoisi koskaan ettei se ole nyt päällä kun ei pelota, mitä lie kuski ajatellut.
-
delila
- Martin Riggs
Hmm, itse olen tätä kyllä ihan taksikuskilta kysynyt ollessani matkustajana. Mutta tokkopa näistä sitten tietää.R.aven kirjoitti:Eiköhän ne kamerat ole päällä koko ajan. Olihan eräskin taksikuski tallentanut sinne tekemänsä surmatyönkin ja jättänyt vielä poliiseille todistusaineistoksi. Eri asia sitten pystyykö niistä todella näkemään taksin ulkopuolisia tapahtumia (etenkään pimeällä), rohkenisin epäillä.Maikki kirjoitti:Kyllä, mutta ymmärtääkseni niitä kameroita käytetään ainoastaan silloin jos taksikuski tuntee olonsa uhkaavaksi.kukkuu kirjoitti:Eikö monessa taksissakin ole jo nykyään kamerat? Käsittääkseni kuvaa takapenkkiä ja siten siitä voisi olla näkymä takalasin läpi. Takseja siellä kuitenkin on liikkunut.
Faktatietoa: Kamera kuvaa JOKA asiakkaan, eli aina matkan alkaessa. Sen jälkeen kamera kuvaa vain, jos kuski painaa ns. hätänappia, jolla pystyy hälyttämään myös poliisin. Hätänappi on eri autoissa eri paikassa, jotta mahdollinen suunnitelmallinen ryöstäjä tms. ei tietäisi, missä ko. nappi on, ja estäisi kuskia sitä painamasta. Kameroissa on rajallinen tallennustila, joten mitään jatkuvaa videokuvaa koko vuoron ajalta sinne ei tallennu.
-
Patsy is Back
- Armas Tammelin
Hmm.. Onkohan kukaan miettinyt sellaista yksikertaisempaa vaihtoehtoa. Entäpäs jos tyttö todella loukkasi itsensä tuossa skootterin kanssa ja meni vaikkapa tajuttomaksi (löi päänsä kantoon). Paikalle sattui, joku joka päätti viedä hänet vaikkapa sairaalaan, mutta tyttö kuolikin matkalla ja kuskille tuli hätä, että häntä alettaisiin syyttää kuolemantuottamuksesta tms. Ja jos tämä joku olisi vaikka ulkomaalaistaustainen, hän saattoi ajatella, ettei kukaan uskoisi häntä tai hän voisi vaarantaa siten työpaikkansa yms.
Hävitti sitten tytön pikaisesti jonnekin, ei välttämättä kauas.
Hävitti sitten tytön pikaisesti jonnekin, ei välttämättä kauas.
Totuus on tarua ihmeellisempää
-
Mustikkapiirakka
- Scooby-Doo
En minäkään siellä motarin varressa ole koskaan nähnyt lestinheittäjää, mutta en voi satavarma olla, etteikö joku niistä penkalla olleista autoista olisi ollut tuon takia pysähdyksissä.liibaalaabaa kirjoitti:Samoin. Moottoritiellä ei ole mitään pullon kauppaajia. 2v kuljin työmatkoja viikonloppuÖISIN pelkästään motaria ja koskaan siellä ei mitään outoa tapahtunut. Puskapissareita/oksentajia kullä on ollut, mutta nekin tunnistaa vilahtavasta takapuolestajapittaja kirjoitti:
Oon tota motaria ajanut satoja kertoja myös öiseen aikaan, eikä IKINÄ ole näkynyt pimeän pullon kauppaajia. Tämän mahdollisuus on todella häviävän pieni.
nim. ei kerta eikä ensimmäinen kun itsekin siellä olen kyykkinyt
Siis markkinapaikkanahan tuo on nolla. Mutta esim eihän sitä voi sanoa, etteikö sellainenkin olisi mahdollista, jos joku pyytää tuomaan sellaiseen paikkaan (syynä esim. se että asiakas asuu lähellä)
-mihin mä sen pullon tuon?
-pysäytät motarille siinä mustanvuoren kohdalla olevan alikulun kohdalle, niin noudan pikaisesti
- ei saakeli, siinähän on poliisit alta aikayksikön!
- ihan pikaisezti PLIIDE!!! ei kestä kuin puoli minuuttia.
- no ookei shit
Mutta mutta mutta mutta. K:llehan tämä paikkahan oli muutenkin outo, niin todella kaukaa haettu mahdollisuus.
Vuosia olen tuosta ohi kulkenut niin päivä- kuin yöaikaankin ja vähän väliä niitä hyytyneitä autoja on tuolla välillä ollut, eikä sen paremmin ole ihmisä kadonnut.
Vaan hyvin on korkea tuo pilvi, jonka pommi tekköö
Heti aluksi esittämäsi epäily on ihan perusteltu. Kysymys on luultavasti ihan vaan omasta miesvihastasi. Omat kokemukseni ovat vähän toisenlaisia ja kyllä ehdoton enemmistö on huolissaan vastuuttomaan tilaan juopuneesta kaveristaan. Varsinkaan ei ole mikään standardi että rattijuopumus hyväksytään tai ei mitenkään puututa kavereiden känniajeluihin. Kyllä, rattijuopumuksia sattuu ja aika paljon liikaa, mutta enimmäkseen päihtyneenä ajamista pidetään tuomittavana. Ainakin useammin kuin hyväksyttävänä. Jatkaakseni seksistisellä linjalla teini-ikäisistä nimenomaan tytöt suhtautuvat poikia välinpitämättömämmin juopuneena ajamiseen.Rouva Piilopoliisi kirjoitti:Yöllisistä puheluista: lienen asennevammainen, mutta pidän hieman liioiteltuna sitä, että pojat olisivat olleet erityisen huolehtivaisia Karoliinan ajokunnosta. Omien kokemusteni ja näkemysteni mukaan harva murrosikäinen sälli kykenee noin liikuttavaan empatiaan, että puolin ja toisin soitellaan etu- ja jälkikäteen yhden seurueen jäsenen mahdollisesta ajokunnosta. Gentlemannin elkeet naisia kohtaan kehittyvät yleensä hiukan myöhemmin, jos silloinkaan.![]()
![]()
Hyvä Rouva Piilopoliisi, et ole asennevammainen. Tätä juttua itsekin pyörittelen, toisaalta kuulostaa oudon, luonnottoman huolehtivaiselta, toisaalta on ainoa keksimäni järkevä selitys ko. ilmoitukselle, toisaalta en saata uskoa, olenko siis sinisilmäinen, että ns. Eero olisi pystynyt pitämään synkän salaisuuden hallussaan, jos on hukannut KK:n.Rouva Piilopoliisi kirjoitti:Yöllisistä puheluista: lienen asennevammainen, mutta pidän hieman liioiteltuna sitä, että pojat olisivat olleet erityisen huolehtivaisia Karoliinan ajokunnosta. Omien kokemusteni ja näkemysteni mukaan harva murrosikäinen sälli kykenee noin liikuttavaan empatiaan, että puolin ja toisin soitellaan etu- ja jälkikäteen yhden seurueen jäsenen mahdollisesta ajokunnosta. Gentlemannin elkeet naisia kohtaan kehittyvät yleensä hiukan myöhemmin, jos silloinkaan.![]()
![]()
Mut joo, toisaalta, kun mietin omien poikieni teinikohelluksia, niin kyllä silloin pidettiin kaverista huolta.
Hohhoijaa... ajatukset kulkee ympyrää, kunpa olisi kivempi sää, niin lähtisi vähän ulos tuulettamaan nuppiaan.