Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
Susihukka
Harjunpää

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Viesti Kirjoittaja Susihukka »

nippelitieto kirjoitti:
MissHolmes kirjoitti:Pia Ristikankare katosi 1988
Raisa 1999
Karoliina 2011

11 vuotta-12vuotta
Mielenkiintoista on toi -88, -99, -11 seuraavan kerran v 2022 ?
Kieltämättä MissHolmes koosti vuodet yhteen niin, että ajatus näyttäytyy uudella tavalla ja sama 2022 tuli mieleen :shock:
Aina pyritään ajattelemaan, että ei Suomessa ja ylipäätään vain elokuvissa...
Kuva
Mat-Lock
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja Mat-Lock »

MEG kirjoitti:Onkohan mahdollista että Karoliinan puhelin olisi "kolarissa" vahingoittunut siten, ettei sillä voisi enää lähettää puheluita, mutta "Ulkopuolisesta" näkökulmasta tarkasteltuna vastaisi normaalein singnaalein (tiistaihin saakka).
Karoliina olisi näin ollen lähtenyt harhailemaan, viskannut viallisen puhelimen metsään
Kai se on mahdollista (näyttö rikki esim.), mutta jopa rikkinäisen puhelimen viskaaminen maastoon tuntuu hieman oudolta käytökseltä. Tämänkin takia se luuri olisi tärkeä löytää: jos se olisi rikki, niin olisi ainakin selitys sen pois heittämiselle.

Jos ehjän puhelimen on joku heittänyt metsään piilottamisesta puhumattakaan, juttu vaikuttaa henkirikokselta.
Viimeksi muokannut Mat-Lock, La Elo 20, 2011 9:38 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
kanelia
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja kanelia »

MissHolmes kirjoitti:Kuinka todennäköistä on sitten se, että tuolta alueelta löytyy kolme niin sairasta ihmistä, että ottaa mukaansa nuoren tytön ja kadottaa hänet jäljettömiin?

Minusta se on epätodennäköisempää kuin yksi ja sama tekijä.

Kenellä olisi ollut 2:30-2:55 välillä aikaa tappaa Karo, kantaa järveen ja vielä kuskata skobe löytöpaikalle. Kenenkään huomaamatta? Ei yksinkertaisesti kenelläkään.
Tarkoitatko nyt kolmella ihmisellä kolmea KKn seurassa ollutta poikaa? Kaksi muutahan lähtivät kotiinsa jo aikaisemmin ja kolmas jäi KKn kanssa asunnolle kahden vielä tunniksi ja antoi tiedon kellonajasta, jolloin KK lähti. Piia Ristikankareesta kertoneessa Kadonneet -jaksosta jäi minulle mieleen poliisin vastaus, kun häneltä kysyttiin, joutuiko perhe tapauksessa epäilyn alaiseksi. Poliisin mukaan tapauksissa, joissa nuori tyttö katoaa, syyllinen löytyy todennäköisemmin kaveripiiristä kuin perheen keskuudesta. Muistuu mieleen Eveliina Lappalaisen ja Sini Länkisen tapaukset, joissa syyllinen tosiaan oli poikaystävä tai tuttavapiirin jäsen, vaikkei kovin läheinen olisi ollutkaan. Eipä siis tähän KKn tapaukseen useaa sairasta ihmistä olisi tarvittu, vain se yksi.
nihlist
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja nihlist »

Kukkuu....

tiedän mutta näytti aika tuoreelta ainakin kuvassa...siisä kypärä, ei muki :)

Tässä vielä tien puolelta.
Kuva
Aivan varmasti on näyttänyt. Onks mitään järkee asetella oma kypärä tiiliskiven päälle nätisti ja sitten ottaa kuvia ja väittää että löytynyt jostain. Tuo on niin tökerö lavastus et tyhmempikin näkee. Ai mistäkö? Ensiksi kypärän asento jo kertoo paljon ja se että vierestä ja kuvaus suunnalta on kasvustoo tallautunut eli jonkun on pitänyt käydä lähellä asettamassa kypärä, toiseksi pölyttömyys kertoo vieläkin enemmän, jo yön yli tai pari yötä olleessa esineessä on maantie pölyä päällä, rekka kun ajaa tiellä lähellä asfaltin reunaan, niin jo pölisee ja oikein hieno pöly laskeutuu vasta aika kaukanakin. Eli se siitä kypärä arvoituksesta.
Nordik
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja Nordik »

japittaja kirjoitti:Tilaisuus tekee varkaan ja joukossa tyhmyys tiivistyy. Porukka tapasi Karon ekan kerran esim. Raholan grillillä noin 2.35, kun Karo kyseli esim. juotavia tai tietä. Porukka oli jonkin verran maistissa, sai tyhmän idean vähän leikitellä nuoren tytön kanssa, lähti seuraamaan ja jahtaamaan Karoa ja jossain vaiheessa pojilta karkasi vaan mopo käsistä... Näinkin yksinkertaista se voisi olla.
Sen verran tiedän, että viinaa toimitetaan koska tahansa, minne tahansa Treella kun tilaa oikeilta henkilöiltä. Jos KK on jotain tilannut, niin välttämättä ei ole ymmärtänyt, että nyt ei päde kaupan hinnat ja femma hakiaisia. On saattanut tulla bonuksena vähän muutakin kuin on tilattu, hintaan tähtitieteelliseen jne... KK ei välttämättä ole hommaa oikein ymmärtänyt ja lähtenyt "tyynesti" pois ja trokarit perään...
MissHolmes
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Ihmettelen sitä asennetta, että joku kuvittelee, ettei meillä täällä lintukodossa olisi niitä hulluja, joita löytyy kuitenkin naapurimaastakin. Sinisilmäisyyttä, sanon minä.

Mitenkä tuo mummoja tappanut sairaanhoitaja? Eihän meillä sellaisiakaan ole? Eihän?
Nuotio & Äreät Tiput
trash
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja trash »

Morapuukko kirjoitti:Likolammen katu ei ole vieläkään umpikuja. Jatkuu kalkunvuoren kadulle kevyenliikenteen väylänä ja bmx-radalle porukka ajaa usein autolla sitä pitkin.
http://www.youtube.com/watch?v=suAMYwUm5jU
Mat-Lock
Jack Bauer

janari kirjoitti:Eiköhän se olisi tiedoitettava asia nro 1, jos KK:lla epilepsia olisi.
Eikä epilepsia tai vastaava mitään taida selittää. Ainakaan tietääkseni epileptikohtauksen saanut ei hevillä harhaile kilometrien päähän maastossa.
japittaja
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja japittaja »

Toi mun Raholan Grillillä tapahtunut tapaamisspeku tarkoittanee sitä (jos pitää paikkansa), että tekijät olisivat paikkakuntalaisia ja mahdollinen ruumis olisi kätketty lähistölle, esim. Sarpatinharjun alueelle tai Vihnusjärveen.
Eli toi grilli olisi heille tuttu paikka, jopa "kantapaikka" ? Jos satunnainen ohikulkija olisi siepannut Karon ja tehnyt pahaa, juttu ei ratkea koskaan, koska mahdollinen ruumis on jo liian kaukana ja sitä ei hevin (jos koskaan) löydetä.
Mat-Lock
Jack Bauer

MissHolmes kirjoitti:Ihmettelen sitä asennetta, että joku kuvittelee, ettei meillä täällä lintukodossa olisi niitä hulluja, joita löytyy kuitenkin naapurimaastakin. Sinisilmäisyyttä, sanon minä.

Mitenkä tuo mummoja tappanut sairaanhoitaja? Eihän meillä sellaisiakaan ole? Eihän?
Ihmettelen myös niitä, joitten mielestä tapaus ei missään tapauksessa voi olla rikos. Valitettavasti nuori, humalainen tyttö on altis tietynlaisille rikoksille. Ei se mitään kauhuelokuva- tai dekkarikamaa ole, vaan tosimaailmassakin sellaista tapahtuu. Syrjäinen paikka varmasti alentaa rikoksen todennäköisyyttä, mutta ei välttämättä täysin mitätöi sitä.
Kötti
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Kötti »

MissHolmes kirjoitti:Ihmettelen sitä asennetta, että joku kuvittelee, ettei meillä täällä lintukodossa olisi niitä hulluja, joita löytyy kuitenkin naapurimaastakin. Sinisilmäisyyttä, sanon minä.

Sanonta "totuus on tarua ihmeellisempää" pitää aika hyvin paikkansa.

Noista etsinnöistä sen verran, että käytettiinköhän niissä metallinpaljastinta (esim. kännykkä ja muutkin katoamiseen liittyvät metalliesineet olisi syytä löytää)?
Minä juon viinaa ainoastaan silloin, kun minulla on juhlapäivä. Silloin minulla on juhlapäivä, kun minulla on viinaa!
Algot Neck
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Algot Neck »

Sitruuna kirjoitti:
Jalmari1 kirjoitti:
nippelitieto kirjoitti:Voisiko joku linkittää kuvan jossa ranneke näkyis?

.
http://aijaa.com/v.php?i=009178528772.jpg
Mun mielestä tuo on hiuslenkki. On halunnut aukaista hiukset kuvan ottamisen ajaksi ja lenkki on ranteessa. Mä en usko että poliisit olisivat jättäneet tiedottamatta mikäli tytöllä olisi ollut epilepsia tms. Lisäksi ei varmaan olisi mopokorttiakaan saanut, mikäli kohtauksia tulee. Epilepsiaa sairastava saa ajaa ainakin autoa vain siinä tapauksessa, että lääkitys pitää kohtaukset täysin poissa.
Todennäköisesti se on hiuslenkki.
Enempää en viitsi nyt tuolla asialla spekuloida muuta kuin, että lääkityksellä niitä kohtauksia ei juuri koskaan saada täysin kuriin.
McMann
Sabrina Duncan

Viesti Kirjoittaja McMann »

Minusta tossa kypärän alla näyttäisi olevan ennemminkin Mehukatti-törppö kuin tiiliskivi.
Kannattaisi varmaan kokeilla saada kutenkin sormenjäljet niistä mahdollisen asiayhteyden selvittämiseksi.

OT: Itse kävelin joskus muinoin Jyväskylästä Leivonmäelle ankarassa laskuhumalassa.
Nigel
Aloitteleva Besserwisser

Viesti Kirjoittaja Nigel »

Scilla kirjoitti:En noista etsintähommista tiedä tuon taivaallista, mutta jotenkin olisin käsittänyt että vessapaperista pari-kolme palaa solmitaan oksaan/johonkin kasviin, niin näkyisi kauemmaksi missä on etsitty? Ei kai ne siellä sentään kirmaile paperinpaloja maahan heitellen?

Jos K halusi oikeasti sitä viinaa, ja pojat olisi sanonut että "siellä metsässä olis nuorien kokoontumispaikka, muttei viitsi sinne asti lähteä jos ei siellä enää ketään ole". K sitten vaikka tivannut että missä ja kotimatkalla päättänytkin ajaa sitä kautta, lähtiessään sanonut menevänsä kotiin. Tarkoitan siis sitä paikkaa joka täällä kerrotun tiedon mukaan olisi siellä metsässä joka alkaa sen kääntymispaikan jälkeen, jonka jälkeen se oli kolaroinut. Jos joku vielä muistaa. Ajatellut mennä sinne, mutta liian pimeää ja ehkä epävarma onko edes oikea paikka ja päättänyt kääntyä takas ja mennä kotiin, ja sitten se tunarointi mopolla. Uskon edelleen vakaasti että lähtenyt siitä kävelemään itse, humalaisen tuurilla voinut päästä pitkällekin, (niin kuin täälä on kerrottu
jopa 100km kotimatkan taittuneen humalassa teininä yöllä, itse olen kerran kävellyt kotiin jotain 8km teininä kännissä), mutta mahdollistahan on että sen jälkeen joku on tehnyt jotain.
Joku koiraa ulkoiluttanut vanhempi nainen sanoi taannoin tuolla kävellessäni että joku polttariporukka ois tuolla iltaa viettänyt. Onkohan likolammin metsässä sitten joku.nuotiopaikka? Tuo polttariporukka on tietysti saattanut kuulla rai nähdä jotain mikäli koko yön ovat tuolla aikaa viettäneet. Paikalliset varmaan tietää missä tuolla iltaa istutaan.
Iltavilli
Jack Taylor

Viesti Kirjoittaja Iltavilli »

nihlist kirjoitti:Kukkuu....

tiedän mutta näytti aika tuoreelta ainakin kuvassa...siisä kypärä, ei muki :)

Tässä vielä tien puolelta.
Kuva
Aivan varmasti on näyttänyt. Onks mitään järkee asetella oma kypärä tiiliskiven päälle nätisti ja sitten ottaa kuvia ja väittää että löytynyt jostain. Tuo on niin tökerö lavastus et tyhmempikin näkee. Ai mistäkö? Ensiksi kypärän asento jo kertoo paljon ja se että vierestä ja kuvaus suunnalta on kasvustoo tallautunut eli jonkun on pitänyt käydä lähellä asettamassa kypärä, toiseksi pölyttömyys kertoo vieläkin enemmän, jo yön yli tai pari yötä olleessa esineessä on maantie pölyä päällä, rekka kun ajaa tiellä lähellä asfaltin reunaan, niin jo pölisee ja oikein hieno pöly laskeutuu vasta aika kaukanakin. Eli se siitä kypärä arvoituksesta.
Mä kyllä katsoin tuon olevan oranssin värinen mehukatti-pullo. :roll:

muoks: McMann kerkisikin jo ennemmin..
Lukittu