Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011
-
Kateellinen
- Lauri Hanhivaara
Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011
Voisihan sitä saada poissaolokohtauksen uinnin aikana ja hukkua. Mutta ei kyllä vedestä ole löytynyt ja tuskin on epilepsiaa...
-
MissHolmes
- Ben Matlock
Aika todennäköisesti tuo skootterilla ''väärään suuntaan'' ajanut on ollut Katoliina. Löytyihän hänen skootterinsa tuolta ''väärästä suunnasta'' noin vartti myöhemmin.
Eikä ainakaan poliisi ole vielä tiedottanut, että tuo mopoilija olisi ilmoittautunut.
Ei Marski, kukaan ei ole ilmoittanut, että kyseessä on rikos. Minä kehitän teoriaani. Kuten tiedät minulla on paha tapa tehdä sitä tällä rikosaiheisella palstalla.
Ei Marski, kukaan ei ole ilmoittanut, että kyseessä on rikos. Minä kehitän teoriaani. Kuten tiedät minulla on paha tapa tehdä sitä tällä rikosaiheisella palstalla.
-
Algot Neck
- Susikoski
Ok.Gladys kirjoitti: Jos K:lla olisi ollut vakava pitkäaikaissairaus, joka vaatii lääkitystä, tietäisimme siitä.
Tuo teoria on siis heitettävä roskiin.
Keskittykäämme siis henkirikosteoriaan, josta meillä on enemmän tietoa.
Minä taas arvioisin, että viikonloppuyönä siellä on hyvinkin liikkeellä skoottereita.japittaja kirjoitti:
Jos pelataan todennäköisyyksillä, niin juuri tuohon aikaan klo 2.40 ja juuri Likolammenkadun suuntaan, niin sanoisin että aika epätodennäköistä. Nokiantie ei tuohon vuorokaudenaikaan kuhise skoottereita.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Ahaa. Ok. Tuo spekulaatio ei vain käynyt sanavalinnoistasi ilmi. Mutta hyvä, että selvisi!MissHolmes kirjoitti:
Ei Marski, kukaan ei ole ilmoittanut, että kyseessä on rikos. Minä kehitän teoriaani.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
-
Martin_Beck
- Susikoski
Siis ensin mentiin yhdessä kahdella skootterilla Likolammenkadulle ja siellä tapahtui onnettomuus. MIKSI kypärä ja tavarat olisi jätetty sinne, jos olisi jatkettu yhdessä yhdellä skootterilla eteenpäin? Ja jos vielä tavarat olisivat unohtuneet sinne boxiin tai missä olivatkin, niin kypärää tuskin olisi jätetty jos yhdessä olisi jatkettu? Ja sitten olisi vielä tapahtunut toinen kohtalokkaampi onnettomuus?Scarlett kirjoitti:... että Likolammenkadulle mentiin hakemaan oikotietä yhdessä ja onnettomuuden jälkeen matka jatkui kaksi päällä pojan skootterilla. Joku onnettomuus tapahtui matkalla ja poika peitteli sen peloissaan tapahtuneesta. (humalassa kaksipäällä ja tyttö ilman kypärää) Sitten tekstaria kavereille: "karoliina lähti äsken" ja sitten Pukkisaarenkadun ohi takaisin Villilään skodella ja sieltä myöhemmin Karoliinalle tekstari: "oletko kunnossa ja kotona?".
Se kypäräpostaus oli hiukan pilke silmäkulmassa laitettu, jos et ymmärtänyt.
Minä ainakaan en usko mihinkään lavastusteoriaan, jossa tämä hirveä himomurhaaja teini ensin listisi tytön, kävisi jemmaamassa skootteri ovelasti rivarin eteen sen sijaan, että ajaisi metsään ja sitten keksisi vielä keinon hävittää ruumis ilman autoa kaupunkialueella. Hoh. Mutta siihen uskon, että onnettomuus on voinut tapahtua ja lavastus on ollut ainoastaan kiskoa tyttö lähimpään puskaan ja kiitää takaisin kotiin paniikissa. Siihen ei montaa minuuttia tarvita, kun tajuaa olevansa kusessa ajettuaan kännissä yöllä ja ajelukaveri makaa kadussa.
Miksi poika ei ole epäilty? Ehkä poliisilla on enemmän tietoa. Ehkä pojalla ei ollut edes skodea? Who knows? Tai sitten poika on epäilty, mutta ei kai sellaista ääneen ruodita, jos ei ole konkreettista käsissä. Ei kai poliisi niin tyhmä ole, että sulkisi automaattisesti viiimeisenä seurassa olleen pois sillä, että sanoo vaan jotain. Poikaa pitää puoltaa todella aukottomat todisteet tai on yksi tutkintahaara.
Hiukan asian sivusta, mutta esim. Bodomin kohdalla Suomi oikein kohahti 2004, kun Nils vangittiin. Todellisuudessa jo 70-80 -luvulla poliisipiireissä asiaa pidettiin varmana ja kiroiltiin, kunnei ole todisteita tarpeeksi.
Minä ainakaan en usko mihinkään lavastusteoriaan, jossa tämä hirveä himomurhaaja teini ensin listisi tytön, kävisi jemmaamassa skootteri ovelasti rivarin eteen sen sijaan, että ajaisi metsään ja sitten keksisi vielä keinon hävittää ruumis ilman autoa kaupunkialueella. Hoh. Mutta siihen uskon, että onnettomuus on voinut tapahtua ja lavastus on ollut ainoastaan kiskoa tyttö lähimpään puskaan ja kiitää takaisin kotiin paniikissa. Siihen ei montaa minuuttia tarvita, kun tajuaa olevansa kusessa ajettuaan kännissä yöllä ja ajelukaveri makaa kadussa.
Miksi poika ei ole epäilty? Ehkä poliisilla on enemmän tietoa. Ehkä pojalla ei ollut edes skodea? Who knows? Tai sitten poika on epäilty, mutta ei kai sellaista ääneen ruodita, jos ei ole konkreettista käsissä. Ei kai poliisi niin tyhmä ole, että sulkisi automaattisesti viiimeisenä seurassa olleen pois sillä, että sanoo vaan jotain. Poikaa pitää puoltaa todella aukottomat todisteet tai on yksi tutkintahaara.
Hiukan asian sivusta, mutta esim. Bodomin kohdalla Suomi oikein kohahti 2004, kun Nils vangittiin. Todellisuudessa jo 70-80 -luvulla poliisipiireissä asiaa pidettiin varmana ja kiroiltiin, kunnei ole todisteita tarpeeksi.
maakkeri kirjoitti: Tässä nyt ketjua lukenut ~100 sivua ja ihmetyttää välillä nää tällaset viestit.
Mitä teinit tekee kun kaksin pääsee olemaan? Ja muutenkin tulee niin järkkyjä teorioita ja ne saa aina lisää vettä myllyyn kun fb/il foorumit/ täällä esitetään joku teoria ja/tai kuva jostain asiasta.
Eiköhän se ole aika varmaa ettei tytöllä ollut mitään sairauksia, siitä olis ilmotettu varmana. Tuosta kypärästä sen verran että tuskin liittyy asiaan mitenkään, sen verta ruma kypärä että uskoisin kenen tahansa teinin haluavan siitä eroon ja heittävän pusikkoon ja väittämään että se on varastettu.
Niin ja tosiaan kun tuolla luonnossa kävelee sieltä löytyy vaikka mitä.
Saa aina ajatella ennenkun postaa, 30 minuutissa tuskin teini tappaa, lavastaa kolarin, piilottaa ruumiin, ja tässäkin voi kanssa ajatella että jos olis edes mahdollisuus tähän niin eiköhän poliisi olis sitä jo ajatellut.
-
Juhani Paike
- Scooby-Doo
Nyt tuolla FB Karo ryhmässä vedetään esiin jo sitä Ville Niemisen 2006 tai 07 pössäyttelyhommaa jossa oli sama tutkinnanjohtaja kun tässä Karon keisissä.....
Taitaa olla kohta paree ettei seuraa enää mitään.......tulee vaan pää kipeeks.....
Taitaa olla kohta paree ettei seuraa enää mitään.......tulee vaan pää kipeeks.....
Viimeksi muokannut Juhani Paike, La Elo 20, 2011 10:48 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
kauas on pitkä matka ja painava on raskas kantaa
Vaikea kuvitella, että kyseessä olisi voinut olla pitkälle suunniteltu kaappaus missään nimessä. Skootterin seuraaminen, pysäyttäminen ja sitä seuraava autoon tunkeminen tuntuu kovin riskialtiilta hommalta, enkä usko että kukaan moiseen ryhtyisi tarkkaan asiaa harkittuaan.
Asiaa koskaan ennen miettimättä itse varmaan jonkun satunnaisen bussilinjan loppupäähän, odottaisin viimeisellä bussilla tulevaa porukkaa, iskisin silmäni johonkin yksin kulkevaan tyttöön ja nappaisin tämän. Tämä skenaario on niin paljon helpompi kun skootterilla ajavan tytön jahtaaminen.
Edelleen kaappausteoria olettaa, että Karoliina on riisunut kypäränsä ja asetellut sen skootterin päälle vaikka häntä uhkaa paniikkitilanne. Jos hänet on tosi nopeasti saatu autoon, niin luulisi, että kypärä olisi edelleen hänen päässään kun hänet on tungettu autoon.
Kypärä minun mielessäni tukee vain sitä teoriaa, että hän on sen itse siihen jättänyt ja lähtenyt kävelemään tai vaihtoehtoisesti joku on tuonut Karoliinan kaiken mukana olleen omaisuuden siihen paikkaan löydettäväksi, jottei niitä löydettäisi jostain raskauttavammasta paikasta.
Asiaa koskaan ennen miettimättä itse varmaan jonkun satunnaisen bussilinjan loppupäähän, odottaisin viimeisellä bussilla tulevaa porukkaa, iskisin silmäni johonkin yksin kulkevaan tyttöön ja nappaisin tämän. Tämä skenaario on niin paljon helpompi kun skootterilla ajavan tytön jahtaaminen.
Edelleen kaappausteoria olettaa, että Karoliina on riisunut kypäränsä ja asetellut sen skootterin päälle vaikka häntä uhkaa paniikkitilanne. Jos hänet on tosi nopeasti saatu autoon, niin luulisi, että kypärä olisi edelleen hänen päässään kun hänet on tungettu autoon.
Kypärä minun mielessäni tukee vain sitä teoriaa, että hän on sen itse siihen jättänyt ja lähtenyt kävelemään tai vaihtoehtoisesti joku on tuonut Karoliinan kaiken mukana olleen omaisuuden siihen paikkaan löydettäväksi, jottei niitä löydettäisi jostain raskauttavammasta paikasta.
Komppi tälle.
Lisäksi, tietäen teinityttösten tavat (itsekin sellaisena olleena) voisin kuvitella, että nuo öiset kännipuhelut ovat enemmänkin olleet pissistyylisiä "hih me ollaan siis täällä ja siis ihan kännissä hih ja ihan tööt ja ei sulla olis lisää viinaa hih ja täällä on siis mä ja noi kundit ja ollaan ihan siis niinku tosi kännissä, siis voisitko tulla tänne ja tuoda pullon vodkaa hihiii".
Todella vaikea on kuvitella, että 15-v tyttö soittaa keskellä yötä "hei soitan tässä jotta voisinko ostaa sinulta pullon kossua ja nähdäänkö vartin päästä tuolla kadun päässä"- tyylisiä puheluita.
Molemmat em. puhelut voidaan kuitenkin tiivistää siihen, että soittaja kysyy löytyykö alkoholia. Silti puheluiden sävy ja tarkoitus ovat kokonaan erilaiset.
Lisäksi, tietäen teinityttösten tavat (itsekin sellaisena olleena) voisin kuvitella, että nuo öiset kännipuhelut ovat enemmänkin olleet pissistyylisiä "hih me ollaan siis täällä ja siis ihan kännissä hih ja ihan tööt ja ei sulla olis lisää viinaa hih ja täällä on siis mä ja noi kundit ja ollaan ihan siis niinku tosi kännissä, siis voisitko tulla tänne ja tuoda pullon vodkaa hihiii".
Todella vaikea on kuvitella, että 15-v tyttö soittaa keskellä yötä "hei soitan tässä jotta voisinko ostaa sinulta pullon kossua ja nähdäänkö vartin päästä tuolla kadun päässä"- tyylisiä puheluita.
Molemmat em. puhelut voidaan kuitenkin tiivistää siihen, että soittaja kysyy löytyykö alkoholia. Silti puheluiden sävy ja tarkoitus ovat kokonaan erilaiset.
Marjo kirjoitti:Ehkä hiukan naisellisia kikkojan käyttäen Karoliinahan olisi voinut olla vähän ihastunut siihen viimeiseen ihmiseen, jolle soitti. Miksi soittaa keskellä yötä ja pikkutuiterissa, niin hyvä "tekosyyhän" voi olla, että kyselee viinaa. Tyttö ei välttämättä ollut ollenkaan tosissaan. Ynnä enpä usko kokemattoman tytön nyt siirtyneen suoraan trokareihin.
All is pretty.
- Andy Warhol
- Andy Warhol
Marsalkka kirjoitti:Minä taas arvioisin, että viikonloppuyönä siellä on hyvinkin liikkeellä skoottereita.japittaja kirjoitti:
Jos pelataan todennäköisyyksillä, niin juuri tuohon aikaan klo 2.40 ja juuri Likolammenkadun suuntaan, niin sanoisin että aika epätodennäköistä. Nokiantie ei tuohon vuorokaudenaikaan kuhise skoottereita.
Klo 2.40 yöllä ? Mihinkä olisivat matkalla ? Minusta tämä olisi yllättävä yhteensattuma, että satunnainen skode osuisi juuri tuohon kellonaikaan kohdalle ja miksei sitten ole ilmoittautunut poliisille ? Asiasta on varmaankin tiedotettu riittävästi ja kaikki tuntee casen. Varsinkin nuoriso.
Tavarat jäi tasan siitä syystä, miksi ne olisi jäänyt muutenkin. Tuli kiire. Hirveä kiire karkuun. Ei siinä mietiskelty rauhassa istuskellen, että mitäs nyt tehdään. Muutenhan olisikin otettu tavarat ja kypärä. Ei, tuli paniikki, että poliisit tulee ja mahdollisesti joku heräsi jne. Poika ajoi tai työnsi skodensa metsäpolulle ja tyttö juoksi perään. Vähän matkan päästä pysähdyttiin miettimään, mitä tehdään ja ei uskallettu palata hakemaan kypärää ja tavaroita. Tyttö kyytiin ja jatkettiin matkaa. Lähteissä sieltä KK:n skootterilta ei jatkoa ajateltu ja oli vaan kiire juosta karkuun.
Martin_Beck kirjoitti:Siis ensin mentiin yhdessä kahdella skootterilla Likolammenkadulle ja siellä tapahtui onnettomuus. MIKSI kypärä ja tavarat olisi jätetty sinne, jos olisi jatkettu yhdessä yhdellä skootterilla eteenpäin? Ja jos vielä tavarat olisivat unohtuneet sinne boxiin tai missä olivatkin, niin kypärää tuskin olisi jätetty jos yhdessä olisi jatkettu? Ja sitten olisi vielä tapahtunut toinen kohtalokkaampi onnettomuus?Scarlett kirjoitti:... että Likolammenkadulle mentiin hakemaan oikotietä yhdessä ja onnettomuuden jälkeen matka jatkui kaksi päällä pojan skootterilla. Joku onnettomuus tapahtui matkalla ja poika peitteli sen peloissaan tapahtuneesta. (humalassa kaksipäällä ja tyttö ilman kypärää) Sitten tekstaria kavereille: "karoliina lähti äsken" ja sitten Pukkisaarenkadun ohi takaisin Villilään skodella ja sieltä myöhemmin Karoliinalle tekstari: "oletko kunnossa ja kotona?".
Seuraava järkevä toimi voisi olla, että poliisi nyt istten kuitenkin avaa rikostutkinna, jotta pääsee katsomaan Karoliinan kanssa viimeisenä olleen pojan puhelutietoja. Nämä saattaisivat selvittää sitä,jos Karoliina ei ollutkaan eksyksissä vaan matkalla jonnekin.
Kotiinsa, kaverille, mummolaan...japittaja kirjoitti:Marsalkka kirjoitti:Minä taas arvioisin, että viikonloppuyönä siellä on hyvinkin liikkeellä skoottereita.japittaja kirjoitti:
Klo 2.40 yöllä ? Mihinkä olisivat matkalla ?
-
Martin_Beck
- Susikoski
Siina tapauksessa tuskin olisi sitä kypärää edes riisuttu päästä ja aseteltu sinne skootterin viereen/päälle, vaan syöksytty kypärä päässä perään...Scarlett kirjoitti:Tavarat jäi tasan siitä syystä, miksi ne olisi jäänyt muutenkin. Tuli kiire. Hirveä kiire karkuun. Ei siinä mietiskelty rauhassa istuskellen, että mitäs nyt tehdään. Muutenhan olisikin otettu tavarat ja kypärä. "