Arvioin, että Karoliina on pikku huppelissa ajanut harhaan, kaatunut, lähtenyt liikkeelle jalkaisin ja löytyy tapaturmaisesti kuolleena. Alueen, jolta hän löytyy, halkaisija on kolme kilometriä skootterin löytöpaikasta katsoen.japittaja kirjoitti:
Marsalkka, onko sinulla joku teoria tai speku asioiden kulusta ? Tarkoitan tällaista kokonaisteoriaa, en mitään yksittäistä tapahtumaa.
Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011
Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Kait tässä itse kukin voisi keksiä lennokkaan tarinan miten kaappaus voisi tapahtua. Pitäisi perustaa erikseen topicci näille näytelmäkirjallisuuden ponnistuksille. Siitä kaappauksesta on edelleenkin hyvin ohkaiset viitteet - että miten ja miksi.
Nokian tiellä on myös kevyenliikenteen väylä jolla voi sipaista upin jos haluaa esim seuraajaansa karistaa. Ja tälle päättyvälle kadulle ( liikennemerkin mukaan ) kääntyminen ei tapahdu ilman, että on tietoinen poikkeavasta reittivalinnasta. Tuon Likolammenkadun silmukassa kun skootterin valo sammuu ko talon pihassa - niin yht'äkkinen pimeys voi olla melkoinen. Jopa siinämäärin, että selittää jääneet tavarat. Silti näyttää, että skootteria ei ole hylätty siten, että se jätettäisiin pitkäksi aikaa.
Eikä nämä lestihakuoperaatiot noin vain käy. Karoliina on voinut olla fiiliksessä ja ajella muista syistä ristiin rastiin tai mielensä muuttaneena tai puhelintaan etsien. Mutta uskon viinan soittojen olleen ns puolitosissaan - heiii, saisikko meille viinaa - mitäsh sulle kuuluu muuten.
Itsensä loukkaaminen maastossa on yhä mahdollinen. Samaten 3. pojan rooli on edelleen - jos ei epäuskottava, niin ainakin mahdollisesti totuuden vierestä. Koko totuuden.
Nokian tiellä on myös kevyenliikenteen väylä jolla voi sipaista upin jos haluaa esim seuraajaansa karistaa. Ja tälle päättyvälle kadulle ( liikennemerkin mukaan ) kääntyminen ei tapahdu ilman, että on tietoinen poikkeavasta reittivalinnasta. Tuon Likolammenkadun silmukassa kun skootterin valo sammuu ko talon pihassa - niin yht'äkkinen pimeys voi olla melkoinen. Jopa siinämäärin, että selittää jääneet tavarat. Silti näyttää, että skootteria ei ole hylätty siten, että se jätettäisiin pitkäksi aikaa.
Eikä nämä lestihakuoperaatiot noin vain käy. Karoliina on voinut olla fiiliksessä ja ajella muista syistä ristiin rastiin tai mielensä muuttaneena tai puhelintaan etsien. Mutta uskon viinan soittojen olleen ns puolitosissaan - heiii, saisikko meille viinaa - mitäsh sulle kuuluu muuten.
Itsensä loukkaaminen maastossa on yhä mahdollinen. Samaten 3. pojan rooli on edelleen - jos ei epäuskottava, niin ainakin mahdollisesti totuuden vierestä. Koko totuuden.
-
Kurkkumaa
- Hetty Wainthropp
Juu! Oli A-lehden otsikossa jotenkin turhan vakaasti ja painokkaasti tuo, että halusi viinaa. Mutta helpompi uskoa, että halusi kertoa: "arvaa missä oon, ja kenen kaa".Valhalla kirjoitti:...
Karoliina on voinut olla fiiliksessä ja ajella muista syistä ristiin rastiin tai mielensä muuttaneena tai puhelintaan etsien. Mutta uskon viinan soittojen olleen ns puolitosissaan - heiii, saisikko meille viinaa - mitäsh sulle kuuluu muuten.
....
Tai sitten jos jotain halusi paikalle saapuvaksi, ehkä ennemmin sitä ystävää kuin juomapuolta? Ehkä?
EDIT: Kirjoitusvirheet, jotka huomasin vasta tekstin lähettämisen jälkeen. Esikatselusta huolimatta.
Menee täysin yksin oman tämänhetkisen ajatteluni kanssa. Pilkkopimeässä kaatuneen skootterin luona....poishan siitä oli päästävä ja äkkiä kun a) pelotti pimeässä b) muutenkin tuon ikäselle tytölle täydellinen maailmanloppu kun uusi skootteri tulikin ajettua kännissä kantoa päin ja pelotti että joku näki ja poliisit tulee. Pois äkkiä vaan, kohti valoa. Tietä alaspäin.Marsalkka kirjoitti:
Arvioin, että Karoliina on pikku huppelissa ajanut harhaan, kaatunut, lähtenyt liikkeelle jalkaisin ja löytyy tapaturmaisesti kuolleena. Alueen, jolta hän löytyy, halkaisija on kolme kilometriä skootterin löytöpaikasta katsoen.
Samaa mieltä.Valhalla kirjoitti: uskon viinan soittojen olleen ns puolitosissaan - heiii, saisikko meille viinaa - mitäsh sulle kuuluu muuten.
En voi mitään sille et mun mielestä noista poikien face kommenteista tulee vähän seli seli tunnelmat. toivottavasti olen kuitenkin väärässä ja pojat täysin syyttömiä.
mä oon hyvien puolella.
Jos hän on kiinniotettuna?smith kirjoitti:jotenkin toi poikien tarinan muuttelu moneen kertaan oikeen istu kuvaan ja toisaalta nyt näiden 2 pojan suosuminen iltapäivälehtien haastatteluun viittaa ainakin että meillä ei osuutta eikä arpaa. Miksei 3. osallistunut haastatteluun.
Katsoin myös tuon crashin videon ja tuolle kadulle ei tosiaankaan eksytä turhaa, joko tuntee jonkun siellä tai sitten Karoliina on ajanut sinne, jos joku on seurannut häntä... (risteys)aluehan näyttää tiheään asutulta ja turvalliselta.
-
Kiiltomato
- Susikoski
Juttua paljon seuranneena ja täältäkin kaikki viestit lukeneena itse voisin hyvinkin kallistua kaappauksen kannalle. En pidä mitenkään mahdottomana sitä, että Karoliinaa olisi lähdetty seuraamaan kadulla ja tämän takia hän olisi pakoillut Likolammenkadulle ja joutunut auton poisviemäksi. Perustan ajatukseni omiin kokemuksiini 15-vuoden takaa, jolloin itse olin samassa iässä. Kerran kävellessäni pimeän aikaan ystäväni luota kotiin, alkoi joku auto seuraamaan minua keskellä asuinaluetta. Kävelin kävelytiellä (myöhemmin juoksin) ja tämä auto seurasi minua samaa vauhtia viereisellä ajotiellä. Pelkäsin niin paljon, etten uskaltanut katsoa kuka/ketä autossa oli. Onneksi olin niin lähellä kotia enkä joutunut "umpikujaan" auton kanssa. Tämä seuraaminen tapahtui saman auton toimesta useana iltana sen syksyn aikana. Muistan vain että auto oli musta ja siinä oli tummennetut lasit takana ja edessä, eikä sinne nähnyt kunnolla. (jälkeenpäin ajatellen todella typerää, etten puhunut asiasta vahemmilleni tms.) Samana syksynä taisi kadota muuten Raisa Räisänen.. hmm.. Asun siis Tampereella.
Olen omassa nuoruudessani joutunut useasti myös sellaiseen tilanteeseen, että olen ollut uimarannalla, jossa on ollut samaan aikaan joku yksinäinen mies. Poislähtiessäni tämä mies on lähtenyt seuraamaan ja lopulta juoksemaan perään. Onneksi olen päässyt karkuun. En usko tällaisen menon muuttuneen 15-vuodessa ainakaan parempaan suuntaan, joten miksei Karoliinankin kohdalla olisi voinut tapahtua jotain tällaista. Joku tyyppi on voinut tarkkailla häntä jo rannalla (meteliä pitävä nuorisoporukka ei välttämättä huomaa) ja myöhemmin lähtenyt perään autolla. (siksi tajunnut myös estää Karoliinan paluun myöhemmin Villilän suuntaan menemällä autolla tien eteen kun on tajunnut Karoliinan hakeutuvan takaisin asunnolle)
Vielä tuosta autoon kaappaamisesta. Oman kokemukseni mukaan se sujuu todella nopeasti ja äänettömästi. Olin kerran teini-ikäisenä kavereitteni kanssa eräässä nuorten tapahtumassa. Viereen ajoi auto, josta nousi kaksi nuorta. He ottivat minusta kiinni, nostivat autoon ja kuski kaasutti pois. Episodi kesti ehkä 3 sekuntia. En ehtinyt sanoa sanaakaan ja kaverinikin jäivät kuin nallit kalliolle tuijottamaan perään. Onneksi nämä kundit olivat hyväntahtoisia puolituttuja, jotka tekivät tämän "kaappauksen" minulle leikillään eivätkä pahat mielessään. Palauttivat minut siis pienen lenkin jälkeen takaisin.
Karoliina tilanne oli toki erilainen ja hän on joutunut kaappauksen uhriksi todennäköisesti ajettuaan ensin skootterilla kolarin. Kolarista pelästyneenä Karoliina on voinut ottaa kypärän pois tutkiakseen vaurioita/etsiäkseen puhelintaan soittaakseen jollekin (puhelin on tippunut jo aiemmin.). Autolla seuraanneet tulevat juttelemaan ja vaikuttavat luotettavilta. Kaappaavaat kuitenkin Karoliinan kyytiin käsi suun edessä. Ääntä ei lähde. Karoliina on voinut luulla autoa siviilipoliisiksi tai sitten se on ollut muuten vaan pelottava jonka takia Karoliina mennyt likolammenkadulle.
Tällaista tälla erää. Halusin kertoa omat kokemukseni sen takia, että kyllä tuollaista seuraamista ym. oikeasti tapahtuu. Ja pedofiilit kyttäävät lapsia/nuoria rannoilla ja lähtevät seuraamaan (omia kokemuksia about 10 jossa joku on juossut perään). Ei tämä Suomi mikään lintukoto ole.
Jos Karoliina on tutustunut mustalaisiin, onkin juttu sitten ihan omaa luokkaansa (mustasukkaisuus nuorista pojista jotka olivat Karoliinan kanssa). Karoliinan kaverit varmasti osaavat sanoa, onko Karolla ollut sutinaa jonkun romanipojan kanssa.
Olen omassa nuoruudessani joutunut useasti myös sellaiseen tilanteeseen, että olen ollut uimarannalla, jossa on ollut samaan aikaan joku yksinäinen mies. Poislähtiessäni tämä mies on lähtenyt seuraamaan ja lopulta juoksemaan perään. Onneksi olen päässyt karkuun. En usko tällaisen menon muuttuneen 15-vuodessa ainakaan parempaan suuntaan, joten miksei Karoliinankin kohdalla olisi voinut tapahtua jotain tällaista. Joku tyyppi on voinut tarkkailla häntä jo rannalla (meteliä pitävä nuorisoporukka ei välttämättä huomaa) ja myöhemmin lähtenyt perään autolla. (siksi tajunnut myös estää Karoliinan paluun myöhemmin Villilän suuntaan menemällä autolla tien eteen kun on tajunnut Karoliinan hakeutuvan takaisin asunnolle)
Vielä tuosta autoon kaappaamisesta. Oman kokemukseni mukaan se sujuu todella nopeasti ja äänettömästi. Olin kerran teini-ikäisenä kavereitteni kanssa eräässä nuorten tapahtumassa. Viereen ajoi auto, josta nousi kaksi nuorta. He ottivat minusta kiinni, nostivat autoon ja kuski kaasutti pois. Episodi kesti ehkä 3 sekuntia. En ehtinyt sanoa sanaakaan ja kaverinikin jäivät kuin nallit kalliolle tuijottamaan perään. Onneksi nämä kundit olivat hyväntahtoisia puolituttuja, jotka tekivät tämän "kaappauksen" minulle leikillään eivätkä pahat mielessään. Palauttivat minut siis pienen lenkin jälkeen takaisin.
Karoliina tilanne oli toki erilainen ja hän on joutunut kaappauksen uhriksi todennäköisesti ajettuaan ensin skootterilla kolarin. Kolarista pelästyneenä Karoliina on voinut ottaa kypärän pois tutkiakseen vaurioita/etsiäkseen puhelintaan soittaakseen jollekin (puhelin on tippunut jo aiemmin.). Autolla seuraanneet tulevat juttelemaan ja vaikuttavat luotettavilta. Kaappaavaat kuitenkin Karoliinan kyytiin käsi suun edessä. Ääntä ei lähde. Karoliina on voinut luulla autoa siviilipoliisiksi tai sitten se on ollut muuten vaan pelottava jonka takia Karoliina mennyt likolammenkadulle.
Tällaista tälla erää. Halusin kertoa omat kokemukseni sen takia, että kyllä tuollaista seuraamista ym. oikeasti tapahtuu. Ja pedofiilit kyttäävät lapsia/nuoria rannoilla ja lähtevät seuraamaan (omia kokemuksia about 10 jossa joku on juossut perään). Ei tämä Suomi mikään lintukoto ole.
Jos Karoliina on tutustunut mustalaisiin, onkin juttu sitten ihan omaa luokkaansa (mustasukkaisuus nuorista pojista jotka olivat Karoliinan kanssa). Karoliinan kaverit varmasti osaavat sanoa, onko Karolla ollut sutinaa jonkun romanipojan kanssa.
Mistä tämä romanispekulaatio on lähtöisin?Kiiltomato kirjoitti: Jos Karoliina on tutustunut mustalaisiin, onkin juttu sitten ihan omaa luokkaansa (mustasukkaisuus nuorista pojista jotka olivat Karoliinan kanssa). Karoliinan kaverit varmasti osaavat sanoa, onko Karolla ollut sutinaa jonkun romanipojan kanssa.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Tämä on hyvä pointti. Kuinka moni saittilaisista vielä muistaa tuon 31.7 aamuyön tapahtumat omalta kohdaltaan ? Missä oli ja mitä teki ? Detskuista nyt puhumattakaan.crashtestdummy kirjoitti:Tuli tästä mieleen, muistatko minkä värisellä autolla tulimme vastaan mäessä? Jaksan epäillä vahvasti ja tähän viitaten voisin sanoa että tällaiset poliisin "mitä tapahtui 3-4 viikkoa sitten paikassa X" tyyliset vihjepyynnöt on aika tyhjän kanssa. Se on kuin lottovoitto jos vihjeissä on mitään päätä tai häntää ja erityisesti jos ne johtaa mihinkään. Tässä tapauksessa on vielä tuore asia ja videota helpottamaan tilanteen muistamista, mutta että muistella mitä tapahtui Nokiantien varressa viikkoja takaperin? En muista edes missä itse olin kolme viikkoa sitten.Jakez93 kirjoitti:Sopivasti Crashtestdummy olit kuvaamassa. Olin samoihin aikoihin käymässä siellä.
Tämä on mielenkiintoista siksi, että mahdolliset havainnot ja tapahtumat noinkin kaukaa unohtuvat nopeasti ja kuinka luotettavia muistikuvat ovat esim. kellonaikojen osalta. Muistanko jonkun yksittäisen tapahtuman täysin oikein ja oliko kello 2.40 vai 3.20 vai jotain muuta ? Tarkoitan sitä, että jälki kylmenee koko ajan huolestuttavasti...
-
Kiiltomato
- Susikoski
Niinkin hataralta pohjalta, kun miettii niitä mustatakkisia miehiä jotka on mahdollisesti nähty seisoskelevan sielä Nokiantiellä autonsa vierellä. (jos olisi kaksi valkolaista lämpimänä kesäyönä - millä todennäköisyydellä molemmilla musta takki?) Mustalaisille motiivina voisi olla juuri Karon oleskelu muiden poikien kanssa.Marsalkka kirjoitti:Mistä tämä romanispekulaatio on lähtöisin?Kiiltomato kirjoitti: Jos Karoliina on tutustunut mustalaisiin, onkin juttu sitten ihan omaa luokkaansa (mustasukkaisuus nuorista pojista jotka olivat Karoliinan kanssa). Karoliinan kaverit varmasti osaavat sanoa, onko Karolla ollut sutinaa jonkun romanipojan kanssa.
Ok. Nyt kannattaa kirjoittaa tuosta aiheesta hyvin varovasti, ettei kukaan vahingossa ala kuvitella, että tuo romanien kanssa hengailu perustuisi oikeastaan yhtään mihinkään.Kiiltomato kirjoitti:Niinkin hataralta pohjalta, kun miettii niitä mustatakkisia miehiä jotka on mahdollisesti nähty seisoskelevan sielä Nokiantiellä autonsa vierellä.Marsalkka kirjoitti:
Mistä tämä romanispekulaatio on lähtöisin?
-
Kiiltomato
- Susikoski
Painotan, että kyseessä oli todellakin vain spekulaatio siinä missä UFOt, epilepsiat ym. yhtä todennäköiset asiat.Marsalkka kirjoitti:Ok. Nyt kannattaa kirjoittaa tuosta aiheesta hyvin varovasti, ettei kukaan vahingossa ala kuvitella, että tuo romanien kanssa hengailu perustuisi oikeastaan yhtään mihinkään.Kiiltomato kirjoitti:Niinkin hataralta pohjalta, kun miettii niitä mustatakkisia miehiä jotka on mahdollisesti nähty seisoskelevan sielä Nokiantiellä autonsa vierellä.Marsalkka kirjoitti:
Mistä tämä romanispekulaatio on lähtöisin?
Nämä on munkin mielestä ne todennäköisimmät. Täällä on niin kovasti paljon ajatuksia heitetty, että mitään uutta en kyllä keksi. Tosin tulee mieleen, että jos poliisi ei epäile poika nro 3:akaan, niin ehkä asunnon haltija tuli kotiin sopivasti tuossa 2.30 jälkeen yöllä ja antaa pojalle alibin. Mutta kun ei oikeasti vissiin tiedetä, monelta KK todella lähti, niin aikajana ei ole aukoton.smith kirjoitti: musta tässä on 2 vahvaa spekua kk ei poistunut ikinä bilepaikasta tai sitten tämä seuraamis/sieppaus speku.
Mielenkiintoista kyllä, että ilmeisesti kukaan noista, joita on pyydetty ilmoittautumaan, ei kai ole ilmoittautunut, tai sitten ei vaan ole vielä tiedotettu.
Jos nuo kaksi miestä on ollut "niitä mustapusakkaisia" on aika selvää, että he eivät haluakaan ilmoittautua, varsinkin jos heillä ei mitään kerrottavaa ole. Voisi tietää heille hankalia aikoja. Mutta toisaalta luulisin skootteristin ilmoittautuvan, jos ei ole KK. Itse jos olisin ajellut ko. yönä suurin piirtein katoamisaikaan seudulla, niin tasan tarkkaan muistaisin siellä olleeni ja kiittelisin taivasta, että olen itse vielä hengissä.
Romaneja on myös esitetty tekijän rooliin siinä "muilutusyrityksessä", kun joku poika oli nelihenkisen porukan voimin yritetty kaapata autoon Epilässä. Tais olla vuorokautta aikaisemmin.Marsalkka kirjoitti:Mistä tämä romanispekulaatio on lähtöisin?Kiiltomato kirjoitti: Jos Karoliina on tutustunut mustalaisiin, onkin juttu sitten ihan omaa luokkaansa (mustasukkaisuus nuorista pojista jotka olivat Karoliinan kanssa). Karoliinan kaverit varmasti osaavat sanoa, onko Karolla ollut sutinaa jonkun romanipojan kanssa.
Alussa kävi sekin mielessä, että pojat olisivat tehneet jotain tai ainakin peittelisivät tapaturmaa. Kuitenkin nuo kaksi poikaa "jussi ja mikko" eli Jesse ja joku toinen ovat alusta asti olleet aktiivisia Fbookissa ja nyt antoivat lehdellekin jutun. Uskon heihin tällä hetkellä 100%. Jos taas he tietäisivät jotain tapahtuneen heidän lähtönsä jälkeen, niin eivät he pystyisi elämään normaalisti. Ajattelisi sitä henkistä painetta asiasta, johon ei ole edes syyllinen vaan on salailija... Ei, ei, eivät he ole mitään moottoripyöräjengiläisiä ammattirikollisia, jotka pitävät kuononsa kiinni kavereiden tempuista, vaikka kuinka painostettaisiin. He ovat kertoneet tietämänsä ja heitä ei voi syyttää mistään. Sen sijaan sen kolmannen pojan kohdalla ei osaa sanoa mitään. Poliisi ei virallisesti epäile, mutta kuka sitä tietää, mitä tutkintalinjoja siellä on. Toivottavasti tyttö kuitenkin löytyy, koska pojalle ("eero") täytyy tämän hetkisen tilanteen olla sietämätön, jos on aidosti syytön tapahtuneeseen.