Uskallatko sanoa ääneen mitä ajattelet?

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
Irma Lam
Sabrina Duncan

Re: Uskallatko sanoa ääneen mitä ajattelet?

Viesti Kirjoittaja Irma Lam »

No en takuulla uskalla! Olis viety häkkikoppiautolla ajat sitte Niuvikseen.
tiikeritär85
Susikoski

Viesti Kirjoittaja tiikeritär85 »

Joskus en joskus uskallan,riippuu asiasta ja kelle sanoo , joskus toivon että oisin silloin ja silloin sanonu ,joskus taas etten olisi sanonu.
London
Aloitteleva Besserwisser

Viesti Kirjoittaja London »

Uskallan yleensä sanoa mielipiteeni ääneen, mutta riippuen asiasta, tilanteesta ja seuraamuksista on sitten toinen asia kannattaako kaikkea aina ääneen sanoa.
-Bastard-
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja -Bastard- »

Suurimmaksi osaksi kyllä ja se ei aina kannattaisi, toisaalta minut tuntevat tietävät "vikani" ja sen, että olen ainakin suorasanainen, enkä selän takana juputtaja :)
Severin A
Jack Bauer

Re:

Viesti Kirjoittaja Severin A »

markja kirjoitti:Anonymiteetti on tietysti hyvä asia, mutta herättäisin vain kysymyksen...

Kuinka moni täällä uskaltaa kirjoittaa OMALLA NIMELLÄÄN? Olenko minä ainut? Miettikääpä vähän, miksi ette uskalla omalla nimellänne kirjoittaa ja miettikääpä sitten, onko Suomessa ihan oikeasti sananvapautta vaiko ei...

Minä tiedän, ettei Suomessa ole sananvapautta, mutta olen valmis taistelemaan henkeen ja vereen omani puolesta silti. Hakataan päätä sitten tiiliseinään jos tarve on. EVVK. Tämä on periaateasia minulle.

Mutta TE, jotka USKOTTE, että Suomessa on sananvapaus, miksi kirjoitatte nimimerkillä? Mitä pelkäätte? Jos kerran meillä on sananvapaus, eihän teillä ole mitään pelättävää tai hävettävää, joten kirjoitelkaa ihmeessä omalla nimellänne vaan vai mitä? Jos ette uskalla, koska pelkäätte erilaista vainoa ja ikävyyksiä, EIKÖ SE OLE OSOITUS SIITÄ ETTÄ SUOMESSA EI TODELLISUUDESSA OLE SANANVAPAUTTA, joten miksi uskotte, että on, kun oma käytöksenne viittaa selvästi siihen, että ei ole?
Jos asia olisikin niin yksinkertainen, että olisin yksin ja kaikki kritiikki omalla nimelläni kohdistuisi minuun ja vain minuun, mutta minulla on perhe ja suku, jotka saattaisivat suorasukaisista sanomisistani kärsiä vielä sittenkin, kun itse olen siirtynyt ajasta iäisyyteen. Nykyinen interwebin ihmeellinen maailma säilyttää kaiken senkin jälkeen, kun olen poissa. Ne ympyrät, joissa livenä vaikutan, esiinnyn toki omalla nimellä ja seison sanojeni takana. Minulle tämä mahdollisuus tunnistamattomana keskustelupalstalla esiintyminen edustaa sananvapautta. Kuulun ikäpolveen, jolle kotikasvatus antoi moraalisen mallin ja käytöstapojakin sen verran etten nimimerkin suojista(kaan) laskettele suustani kaikkea mitä sylki suuhun tuo.
Älä oleta
Sekoaivo
Alokas

Viesti Kirjoittaja Sekoaivo »

-Bastard- kirjoitti:Suurimmaksi osaksi kyllä ja se ei aina kannattaisi, toisaalta minut tuntevat tietävät "vikani" ja sen, että olen ainakin suorasanainen, enkä selän takana juputtaja :)
Samaa "ongelmaa" täällä :) ja samoin ihmiset tietävät että omaan suhteellisen terävän kielen ja jämäkät mielipiteet. Välillä sitä kyllä huomaa että kannattaa pitää ne mölyt mahassa ihan vaan sen takia, ettei tule turhia sanaharkkoja tai väärinkäsityksiä.
A Kyyrölä
Susikoski

Viesti Kirjoittaja A Kyyrölä »

Kyllä uskallan ja on kyllä aika usein tullut sanottuakin :roll: Mutta toisinaan tulee vasta jälkeenpäin mieleen, että olisi voinut tuossa ja tuossa tilanteessa sanoa sitä ja tätä :wink: Tosin, ompa kyllä niitäkin hetkiä, että olisi voinut olla vaikka ihan sanomattakin...
"neekereitten paikka on Afrikassa, en minäkään mene sinne syömään niiden banaaneja"
INES 7
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja INES 7 »

Kun katselee noita paria edellä olevaa postausta, niin tulee jotenkin mieleen, että ei noi kyllä uskalla. Kun pitää hymiöillä "pehmentää" sanomisiaan. Tai sitten niiden läiskäyttely on vaan jokin alitajuinen pakkoliike.

Muutenkin nettiraivoamisissa ärsyttää, kun ollaan niiiiiin kovista ja niiiiiin pahista ja niiiiiin-niiin niiiiiiin vastaan milloin mitäkin ja sitten on jotain tsemppianimaatioita heilumassa perässä. Vai onks se ikäänsä kuin sama, että vetää turpaan ja hymyilee samalla?

Tosissaan jos tai sitten ei. Mutta kun ei ota selvää. Tai ainakaan kiinnosta haaskata aikaa miettimiseen.
Ruoja
Vähänniinkuharrastaja

Viesti Kirjoittaja Ruoja »

INES 7 kirjoitti:Kun katselee noita paria edellä olevaa postausta, niin tulee jotenkin mieleen, että ei noi kyllä uskalla. Kun pitää hymiöillä "pehmentää" sanomisiaan. Tai sitten niiden läiskäyttely on vaan jokin alitajuinen pakkoliike.

Muutenkin nettiraivoamisissa ärsyttää, kun ollaan niiiiiin kovista ja niiiiiin pahista ja niiiiiin-niiin niiiiiiin vastaan milloin mitäkin ja sitten on jotain tsemppianimaatioita heilumassa perässä. Vai onks se ikäänsä kuin sama, että vetää turpaan ja hymyilee samalla?

Tosissaan jos tai sitten ei. Mutta kun ei ota selvää. Tai ainakaan kiinnosta haaskata aikaa miettimiseen.
INES ainakin uskaltaa 8)
Eniten minä rakastan torsoja. Ne on jotenkin niin vitun säälittäviä.
Sekoaivo
Alokas

INES 7 kirjoitti:Kun katselee noita paria edellä olevaa postausta, niin tulee jotenkin mieleen, että ei noi kyllä uskalla. Kun pitää hymiöillä "pehmentää" sanomisiaan. Tai sitten niiden läiskäyttely on vaan jokin alitajuinen pakkoliike.
Joskus tulee oikeessakin elämässä vähän väännettyä naamaa erilaisiin ilmeisiin kun keskustelee ihmisten kanssa. Eipä ole tarvetta mitenkään pehmennellä sanomisiani, mutta varmaan tarvii lopettaa hymiöiden käyttö foorumilla, niin ei pääse nämä "kirjotusasuprofiloijat" sun muut iskemään. Muutenkin vähän huvittavaa juttua, kun täällä pelkän valokuvien perusteella osataan jo ihmisestä kaikki kertoa...

*Avaa sateenvarjon ja odottaa paskamyrskyä*
INES 7
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja INES 7 »

Siis saahan sitä hymiöitä käyttää. Mutta oikeassa yhteydessä. Ajatelkaapa oikeassa maailmassa sanovanne: "Olet täysi mulkku!" ja perään "Ei vaan, vitsivitsi..." perään vielä silmänisku, silleen ei-sarkastisesti.

Niin uskalsitsä? Hä?!? Mitä asiaa!?!
Sekoaivo
Alokas

Njooh, viitaten tähän:
Sekoaivo kirjoitti:
-Bastard- kirjoitti:Suurimmaksi osaksi kyllä ja se ei aina kannattaisi, toisaalta minut tuntevat tietävät "vikani" ja sen, että olen ainakin suorasanainen, enkä selän takana juputtaja :)
Samaa "ongelmaa" täällä :) ja samoin ihmiset tietävät että omaan suhteellisen terävän kielen ja jämäkät mielipiteet. Välillä sitä kyllä huomaa että kannattaa pitää ne mölyt mahassa ihan vaan sen takia, ettei tule turhia sanaharkkoja tai väärinkäsityksiä.
Omasta mielestä tässä vastauksessani käyttämä ":)" on ihan aiheellinen, koska jos joku kertoisi minulle saman kuin "-Bastard-" viestissään, niin luultavasti vastaisin hymähtäen, että vähän samaa vikaa täällä.
INES 7 kirjoitti:Siis saahan sitä hymiöitä käyttää. Mutta oikeassa yhteydessä. Ajatelkaapa oikeassa maailmassa sanovanne: "Olet täysi mulkku!" ja perään "Ei vaan, vitsivitsi..." perään vielä silmänisku, silleen ei-sarkastisesti.

Niin uskalsitsä? Hä?!? Mitä asiaa!?!
Hyvä vertaus kyllä. Olen samaa mieltä siittä, että noita hymiöitä tungetaan liikaa ja väärään paikkaan.
Vastaa Viestiin