Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
hannu hanhi kirjoitti:Kolme tekijää tarkoittaa käytännössä myös sitä, että mahdollisuus saada rikos selvitettyä paranee verrattuna yksinäiseen suteen.
Tämä on totta.
Ja kun kyseessä on vielä kolmihenkinen porukka, voi kaksi heistä voi lyöttäytyä yhteen, ja sopia yhteneväisen tarinan jolla (pää)syy tapahtuneesta vieritetään tämän kolmannen kontolle.
Verkko siis on jo siis aika kireällä. Joku/jotkut saattavat astella pian poliisilaitokselle tunnustamaan, joko tunnontuskissa tai itseään suojellakseen. Ensin tunnustaneilla on usein etulyöntiasema, mikä esimerkiksi puheiden ja joidenkin tekojen todistamiseen tulee. Tämä juttu tulee näillä näkymin selviämään varmasti, ennemmin tai myöhemmin.
Helikopteri pörräilee mm. etsintäalueiden yläpuolella. Vapepa etsii käsittääkseni lähinnä sitä puhelinta. Se linkki mastoista oli oikein mielenkiintoinen.
Pysäkistä en sano mitään, pidettäköön salaisuutena.
Ruumiin paikkaa ei sinänsä tarvitse enää pohtia eikä kai kännynkään. Jos tekijät saadaan kiinni, niin taluttavat varmaan löytöpaikalle. Eli kaikki voimat nyt tekijöiden saamiseksi kiinni. Ja nyt jo tuntuu, että ne on jo saatukin kiinni.
Alexis Machine kirjoitti:Minua ihmetyttävät villit teoriat siitä että joku muu on ajanut skootterin sinne mistä löytyi. Jos katoamista ei olisi tapahtunut, olisi varsin helppo uskoa että kännissä oleva teinityttö on eksynyt tuntemattomalla alueella ja kaatunut. On sitä itse kukin kännissä etsinyt kotitaloa ihan tutullakin alueella. Mutta kun tyttö on kateissa ja tavarat olivat skooterissa tallella, niin eikö voi varsin hyvin olla että tilanne on käynyt uhkaavaksi tms ja KK on yrittänyt lähteä paikalta, paeta jopa, eksynyt, kaatunut ja korjattu nopeasti esim bmw:n kyytiin? Menevät vähän mutkikkaan oloisiksi nämä "joku poika on vienyt skooterin sinne" -teoriat
Mä oon tullu itse siihen tulokseen, että kun koirat ei saanu skootterilta mitään KK:n hajua mihinkään suuntaan, KK ei itse sitä skootteria sinne ole vienyt. Ja ainoa mikä sen mahdollistaa, on auto mikä siinä on ollut, jäljet siis katoaa auton mukana.
Rezah kirjoitti:No eiköhän sen nyt voi jo kertoa kun etsitty on
Jos tämä oli tarkoitettu minulle, niin en aio kertoa etsinnöistä julkisuuteen mitään ennen poliisin/lehdistön raportteja. Tuskin kukaan, ei poliisi eikä vapepa, halua sinne ylimääräisiä pällistelemään.
Rezah kirjoitti:No eiköhän sen nyt voi jo kertoa kun etsitty on
Jos tämä oli tarkoitettu minulle, niin en aio kertoa etsinnöistä julkisuuteen mitään ennen poliisin/lehdistön raportteja. Tuskin kukaan, ei poliisi eikä vapepa, halua sinne ylimääräisiä pällistelemään.
En, vaan lähinnä toivomaan, ettei kukaan muukaan etsinnöissä mukana ollut tule sitä tänne kertomaan. Siellä oli aikas paljon tänään(kin) uusia etsijöitä mukana.
Ja jos salapoliisia haluaa leikkiä, niin ei tuossa lähellä montaa pysäkkiä ole
Mielenkiintoinen tuo tieto Bemarien kuvaamisesta jo perjantaina.
Voisiko tasta nyt tehda ne johtopaatokset etta poliisi tosiaan tietaa jo jotain ja jopa joku olisi kiinniotettuna? Sanokaas kokeneemmat, tarkoittaako tuo nimike Tappo jotain? vai onkohan tarkoitus pelotella tekijaa?
Saisinko ma kuitee viela toivoa etta KK olisi lahtenyt bemarilla omaehtoisesti porukan kanssa Viroon!!?? ei kai tama keissi nyt ruumiiseen lopu...?
Jaaha, täällä sitä edelleen kritisoidaan poliisia siitä, ettei kännisen teinin katoamista ryhdytty saman tien tutkimaan vuosisadan himomurhana, vaikka 99,9% kännisten teinien katoamisista eivät ole minkään sortin rikoksia (vihje: niitä on enemmän kuin mitä päätyy iltalehtien lööppeihin).
Toinen asia on, että kritisoidaan sitä, että poliisi on päätynyt paljon hitaammin samaan johtopäätökseen kuin tuhat uus-minfolaista amatööri-salapoliisia. Nyt on niin, uutiskatko, etteivät poliisin tutkimukset etene ihan samaa vauhtia kuin mitä niistä tiedotetaan suurelle yleisölle. Vaan ne etenevät nopeammin, ja tiedotus kulkee yleensä hyvin niukkaa ja jälkikäteistä linjaa. Melkoisen todennäköisesti hyvinkin varhaisessa vaiheessa on tehty johtopäätös, että tapaus on epäilyttävä, mutta ihan välttämättä ei olisi täysin järkevää saman tien vuotaa tätä ajatusta, etenkin jos todisteita ei ihan kauheasti olisi ollut löydetty.
Etsintöjen jatkaminen katoamispaikan ympäristössä ja eksymisestä puhuminen julkisuuteen, voi hyvin olla aika järkevä taktiikka, jos todellisuudessa epäillään, että kysymyksessä on itse asiassa tappo. Ei ole mitään suuren yleisön "right to know" -periaatetta mitä tulee rikostutkimuksiin.
Toki poliisi tekee virheitä, toki hyvin niukat resurssit vaikuttavat välillä kansalaisia ärsyttävästi (joskin kansalaiset itse ovat äänestäneet niitä poliitikkoja, jotka poliisia vuodesta toiseen roikuttavat ihan organisaation äärirajoilla), mutta poliisit eivät kuitenkaan ole niin aivokuolleita kuin voisi tästä - ilmeisesti teini-valtaisesta - ketjusta päätellä. Perkele.
Jos BMW liittyy tapaukseen on homma pian selvä. Ei ole väliä kuka skootterin ajoi löytöpaikalle kunhan ko. auto ja ihmiset löytyy. Saas nähdä löytyykö kohta jostain poltettu BMW...
Marjo kirjoitti:Ruumiin paikkaa ei sinänsä tarvitse enää pohtia eikä kai kännynkään. Jos tekijät saadaan kiinni, niin taluttavat varmaan löytöpaikalle. Eli kaikki voimat nyt tekijöiden saamiseksi kiinni. Ja nyt jo tuntuu, että ne on jo saatukin kiinni.
Kyllähän täällä spekuilla saa, siksihän täällä osittain ollaankin. Jos tuo oma olettamus pitää paikkansa, että bemarijengi olisi paikallisia hörhöjä, niin kauaa ei tarvitse odotella pidätyksiä. Tuntomerkit autosta ovat niin hyviä ja varmasti myös poliisi paikalliset pikkurikolliset tuntee, jos jollain pojista sattuu sellainen tausta olemaan. Jos kykenevät avuttoman pikkutytön tappamaan, niin uskoisin, että jonkinlainen rikostausta löytynee ainakin joltakin kolmikosta.