Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
SalapoliisiSisu
Alokas

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Viesti Kirjoittaja SalapoliisiSisu »

Tonne facebookin sivustolle ei tosiaan kannata mennä. Siis hermot menee, ku muutaman lukee! :twisted:

Kynttilässä luki: Toivottavasti löydät kotiin Karoliina. Jos ei ihan noin, ni noihin sanankääntein.

Joo, ei tosiaan vaikuta lavastuspaikalta. Uskon kanssa, että oikeasti törmäys tapahtunut. Se, että kuka sillä ajoi, ni siitä en ole ollenkaan varma ja outoa on, että miksi juuri sinne. Kun eihän siellä ole mitään. En sitten tiedä kuinka paljon sitä käytetään nuorison yleisenä paikkana kokoontua sitä aluetta, kun siellä soramontun päällä on sellainen puinen pöytäryhmäkin minkä ympäristö on täynnä tupakan tumppeja ja pöydässä tussikirjoituksia jne. Ja sit siinä päällä on myös joku motocross pyöräilijöiden tms hyppyreitä noin 10 kpl ja nytkin siellä nuoriso niitä puuhasteli.. Että voi toisaalta olla hengailupaikkana ollut joskus näillä tapauksenkin nuorilla.

Mua mietityttää miksi ne poliisit tänään siinä Nokian Abc:n kulmilla kierteli niitä ojia? Onko tullut jotain vihjeitä abc:n suunnasta ja etsitty jotain autosta heitettävää.. Vai. Hmm..

Äh, ei tässä mitään yöunia voi ajatellakaan. Tapaus pyörii mielessä.. Vaikuttaa niin kummalliselta, mutta toisaalta voi olla ihan "simppeli" hommakin.
salome
Jack Taylor

Viesti Kirjoittaja salome »

Täydellisen hyödytön tuo Ajankohtainen Kakkonen, "suora lähetys".

Aluksi ajattelin KK:sta, että on vain lähtenyt johonkin häpeämään kännissä toilailuaan kunnes kovin kohu on ohi - vaikka Ruotsiin, jos olisi siellä joku kaveri.

Sitten ajattelin, että bilepaikan tyypit tietää jotain, ja liekö KK sieltä lähtenytkään?

En jaksa uskoa paikalle osuneeseen murhaajaan. Vielä vähemmän kolmeen! Tietysti JOS KK olisi yhden hullun kyytiin lähtenyt, niin huonosti olisi voinut käydä. Mutta että kolmen, jotka tietäisivät KK:n kohtalon ja pystyisivät pitämään suunsa kiinni? Ei mee läpi.

Muuten, se jonkun kaveri, joka kertoi stalkkeroivasta BMW:stä, ILMAN MUUTA yhteys poliisiin! Ei se ainakaan lättyjä meinaa seuraamilleen naisille paistaa.
Tämä on ihan vain mielipiteeni, joten please äläpä haasta minua oikeuteen.
Susihukka
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Susihukka »

Seagull kirjoitti:jos joku osais kertoa havaintoja uudehkosta mustasta BMW:stä joka kiertelee hyhkyssä, hidastaa mun kohdalla ja kun ajaa ohi, sammuttaa valot???!!! EI HELPOTA OLOA ETTÄ ASUU VIIKOT YKSIN!!!!
04 August at 00:39 "

Saat varmaan kaverisi kautta selville, millainen tuo bemari on ollut, onko etsityn kaltainen ja onko tämä hänen fb-kaverinsa ilmoittanut poliisille jos näin on? Olisi hyvin kiinnostavaa kuulla tästäkin lisää.
Kuva
kajuhani69

Viesti Kirjoittaja kajuhani69 »

Sekopäitä kaikenlaisia kyllä löytyy Suomestakin, miettikää vaikka paloittelusurmia, siis sitä ekaa jonka tekivät porukassa.
salome kirjoitti:Täydellisen hyödytön tuo Ajankohtainen Kakkonen, "suora lähetys".
En jaksa uskoa paikalle osuneeseen murhaajaan. Vielä vähemmän kolmeen! Tietysti JOS KK olisi yhden hullun kyytiin lähtenyt, niin huonosti olisi voinut käydä. Mutta että kolmen, jotka tietäisivät KK:n kohtalon ja pystyisivät pitämään suunsa kiinni? Ei mee läpi.

Muuten, se jonkun kaveri, joka kertoi stalkkeroivasta BMW:stä, ILMAN MUUTA yhteys poliisiin! Ei se ainakaan lättyjä meinaa seuraamilleen naisille paistaa.
Scarlett
Sofia Karppi

Viesti Kirjoittaja Scarlett »

Edelleen ei ole poissuljettu, ettei Karoliina itse ajanut silloin puoli kolmen huiteissa skootteria itse sinne Likolammenkadulle, vaikka se bemari-tyttö olisikin ollut KK. Aikataulullisesti olisi ehtinyt hienosti kävellä takaisin Villilänkadulle "Eeron" luokse pummimaan uutta kyytiä. Kyytimatkalla 2:45-2:50 törmäsivät ehkä puolituttuihin siinä Salmenrannan kohdalla (reitti heittämiseen olisi mennyt Kalkun Kehätien kautta) ja jäivät juttelemaan. Jospa toinen ulkona seisovista jepeistä oli tämä Eero. Mitä sitten on tapahtunut? Jotenkin vaan tuntuisi hassulta, että KK olisi edelleen 20 minuuttia lähtönsä jälkeen pööppöillyt siellä Salmenrannan suunnassa. Sen sijaan jos joku paremmin seudut tunteva (ja Likolammenkatua välttelevä) lähtisi viemään kotiin, niin reitti menisi varmaan Salmenrannan ja Kalkun Kehätien kautta kaksi päällä.

Mutta miksi noi puolitutut ei ilmoittaudu? Se hyvä tuossa on, että tappotutkinta mahdollistaa teletietojen tarkastamisen ja oikeasti vielä kerran katsoisin sen eero-haaran loppuun. Ettei ole kolmen jälkeen soittoja mihinkään ja jos on, niin kenelle. Ehkä avuliaille kavereille, joihin törmäsi juuri ja jotka tulevat jeesaamaan. Uskon edelleen, että tuossakin tapauksessa se olisi silkka onnettomuus, joka peiteltiin skootteria ajaneen humalaisen takia.
kajuhani69

Viesti Kirjoittaja kajuhani69 »

Jos KK käveli niin miten toi skoba tien varressa bemarin vierellä?
Scarlett kirjoitti:Edelleen ei ole poissuljettu, ettei Karoliina itse ajanut silloin puoli kolmen huiteissa skootteria itse sinne Likolammenkadulle, vaikka se bemari-tyttö olisikin ollut KK. Aikataulullisesti olisi ehtinyt hienosti kävellä takaisin Villilänkadulle "Eeron" luokse pummimaan uutta kyytiä. Kyytimatkalla 2:45-2:50 törmäsivät ehkä puolituttuihin siinä Salmenrannan kohdalla (reitti heittämiseen olisi mennyt Kalkun Kehätien kautta) ja jäivät juttelemaan. Jospa toinen ulkona seisovista jepeistä oli tämä Eero. Mitä sitten on tapahtunut? Jotenkin vaan tuntuisi hassulta, että KK olisi edelleen 20 minuuttia lähtönsä jälkeen pööppöillyt siellä Salmenrannan suunnassa. Sen sijaan jos joku paremmin seudut tunteva (ja Likolammenkatua välttelevä) lähtisi viemään kotiin, niin reitti menisi varmaan Salmenrannan ja Kalkun Kehätien kautta kaksi päällä.

Mutta miksi noi puolitutut ei ilmoittaudu? Se hyvä tuossa on, että tappotutkinta mahdollistaa teletietojen tarkastamisen ja oikeasti vielä kerran katsoisin sen eero-haaran loppuun. Ettei ole kolmen jälkeen soittoja mihinkään ja jos on, niin kenelle. Ehkä avuliaille kavereille, joihin törmäsi juuri ja jotka tulevat jeesaamaan. Uskon edelleen, että tuossakin tapauksessa se olisi silkka onnettomuus, joka peiteltiin skootteria ajaneen humalaisen takia.
chucknorris
Aloitteleva Besserwisser

Viesti Kirjoittaja chucknorris »

Seagull kirjoitti: "Huomenta kaikille. Heräsin juuri piiiiitkiltä päikkäreiltä ja unenpöpperössä kun lähtee viemään koiraa pihalle, huomaa kuinka kiitollinen on siitä ettei omista chihuahua vaan KOIRAN. Toistamiseen tällä viikolla huomaan että mulla on stalkkeri, tai sitten loistava mielikuvitus, mutta jos joku osais kertoa havaintoja uudehkosta mustasta BMW:stä joka kiertelee hyhkyssä, hidastaa mun kohdalla ja kun ajaa ohi, sammuttaa valot???!!! EI HELPOTA OLOA ETTÄ ASUU VIIKOT YKSIN!!!!
04 August at 00:39 "
Ainoa mikä tässä kohtaa ei täsmää haettuun autoon, on tuo "uudehko". 90-luvun 3-sarjalaista Compactia (jos se nyt semmoinen on) ei kyllä edes täysin autoista tietämätön voi luulla uudehkoksi...kai?
Heluna
Jack Taylor

Viesti Kirjoittaja Heluna »

Tangora kirjoitti:Tunnaripyyntöni hyväksyttiin 3 viikon odottelun jälkeen. Kiitos Raid :)
Mulla tunnukset tuli jo 2 tunnissa, kannattaa varmaan kokeilla toimiiko vaikka ei s-postiin olisi ilmoitusta vielä tullut.
Mielenkiinnolla olen seurannut tätä palstaa ja miettinyt eri vaihtoehtoja. Oma käsitys on kyllä sama kuin suurimmalla osalla täällä eli että Karoliina on valitettavasti menehtynyt jonkun tapahtumasarjan seurauksena ja jollain lailla tähän liittyy kyseinen bemariseurue.
Tänään huomasin tuolla fb-ryhmässä pari viestiä nuorten käsityksestä asiasta, että se oli sama kuin täällä kotona meillä ja hieman erilainen. Neiti 15-v uskoo, eli että Karoliina tahallaan piiloittelee, tai ainakin alkuun on piiloitellut. Tuhonnut moponsa ja muutenkin asiat ehkä sekaisin ja vauhti päällä. Kauhea haloo noussut ja todella noloa palata kotiin. Olisipa asia noin.
Cassandra
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja Cassandra »

Jopa on taas tullut tekstiä sitten viime käynnin :shock: Kauheita salaliittoteorioita te ootte tuon bemariporukan ympärille rakentaneet! Ei Karon ole tarvinnut päästä hengestään tai vähintäänkin saada turpaansa ennen lehdenjakajan ilmestymistä, vaan kavereiden mukaanhan Karo meni rohkeasti vieraiden kyytiin.

Mulle tuli mieleen niinkin tylsä skenaario, kuin että pojat ovat olleet pysäkillä esim. k*si- tai röökitauolla, ja Karoliina on huristellut paikalle. Huomannut nuoriamiehiä tien laidassa, mahdollisesti juomat kädessä, ja on pysähtynyt juttelemaan. Pojat ovat ehdottameet, että Karo lähtee heidän kanssaan jatkamaan iltaa, ja skootteri on päätetty yhteistuumin viedä jonnekin turvaan. Likolammenkadun päässä mopo on karannut käsistä, ja porukalta on tullut kiire häipyä, ennen kuin kukaan heitä näkee. Jollain olikin hyvä teoria, että Karo on halunnut esittää huoletonta, vaikka törmäys on varmasti sattunut, ja todennut, että olkoon skoba siinä, nyt mennään. Mitä sen jälkeen on tapahtunut on kysymysmerkki.

Euroauto-cruisingeista mulla ei ole kokemusta, mut jenkkiautopuolella tapahtuma etenee niin, että kokoonnutaan jonnekin, josta tiettynä aikana lähtee letka, joka ajaa joko lenkin tai pisteestä a pisteeseen b, ja loppuilta cruisaillaan enenmmän tai vähemmän omia reittejä tai ollaan parkissa. Ajatus on kuitenkin se, ettei tapahtuma pääty siihen kuin letka-ajo on ohi. Jotkut cruisingit ei sisällä ollenkaan järjestettyä jonoajoa, vaan on tietty paikka, jossa porukka on parkissa, ja välillä käydään ajelemassa.

Ja tosiaan, ratakisto tipahti omille varmaille, mutta onneks oli turpakensät jalassa, niin ei sattunut :)
Rezah
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja Rezah »

No kun katsoo kuvia tuosta compactista, niin kyllä minäkin (mitään tietämättömänä) sanoisin uudehko. Niistä laatikkomalleista käyttäisin sanaa vanhahko, mallinumerot eivät kerro mulle mitään.
There are no crimes behind enemy lines
Antarktis
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Antarktis »

chucknorris kirjoitti: Ainoa mikä tässä kohtaa ei täsmää haettuun autoon, on tuo "uudehko". 90-luvun 3-sarjalaista Compactia (jos se nyt semmoinen on) ei kyllä edes täysin autoista tietämätön voi luulla uudehkoksi...kai?
Just tänään tulin pohtineeksi ittekseni että mulle "uudehko auto" tarkottaa lähes mitä tahansa 90-luvulla tehtyä pirssiä. Oma ´97 japsi on mulle melko uus, vaikka kun ajattelee että onhan se jo 14 vuotta vanha... Varmaankin sillon ysikyntluvulla autojen muotoilu nytkähti eteenpäin ja autoista tuli sulavamman mallisia, ei teräväkulmasia laatikkoja kun oli 80-luvulla, ja sitä sulavuutta on nyt maallikon silmään vaan hiven jalostettu ja siksi nuo vanhat kotterotkin on uudennäköisiä.

Näyttää vanhalta; Kuva vm´88
Näyttää uudelta; Kuva vm´93
Kainonsorttinen
Frank Drebin

Viesti Kirjoittaja Kainonsorttinen »

chucknorris, helposti voi luulla, koska auto on tuunattu: uutta maalia pintaan ja takaspoikka ja vanteet -> ei näytä "maallikon" silmissä vanhalta. En esim. minä osaisi arvioida tuoreessa maalissa olevan ja tuunatun auton ikää, sehän arvioidaan ruosteen ja muotoilun perusteella pääosin. Eli tuo FB:ssä havainnoistaan kertonut nainen on voinut erehtyä auton uutuudesta.

Tämä lagaa siinä määrin, etten pysty tarkistamaan milloin tuo FB-havainto postattiin. Tälläinen on kuitenkin KK kadoksissa Facebook-ryhmässä ja aiemmin siellä muistaakseni oli joku muu tähän liittyvä kommentti myös, muistaakseni oli maininta Portista, löytäiskö joku sieltä alkup. kommentin?:

Janne xxxxx ‎"Tämmöinen tumma bemari on kuulemma liikuskellut elokuun alkupäivinä Hyhkyn alueella ja seuraillut naispuolisia kulkijoita sammutetuin valoin."
--> Jälleen sitä pientä asian pureutuvaa kritisointia ja saivartelua: Eli tämän kirjoittaja on siis jostain kuullut, ei itse nähnyt, että jossain nyt tuollainen aavebemari on sitten ajellut... Ok, ties vaikka miten kullanarvoinen vinkki, mutta taas se klassinen "kuulemma" siinä mukana...
3 hours ago · Like · 6 people

Ja niin, tokihan se cruising on voinut loppua milloin tahansa. Tarkoittaako se, että porukka lähtee saman tien kotiin eikä mitenkään yksikään bemuharrastaja voisi ajella Nokiantietä (vaikka kotiopäin) tuohon aikaan??
Kurkkumaa
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja Kurkkumaa »

Alkaa tuntua hetki hetkeltä kummallisemmalta, ettei sitä autoa ja seuruettakaan tunnu olevan enää missään. Niinkuin ei koskaan olisi ollutkaan...

Ja minäkin mietin sitä, että olisi ollut helpompi tajuta jos auton vierellä olisi ollut pelkkä tyttö. Skootterinsa jo rullanneena... Mutta kun ei! Kai sekin sitten voi olla vaan niin, että totuus on lopulta tarua ihmeempää.

Eilen olin aivan varma, että poliisilla on jo tyttö löytyneenä ja muutenkin homma hanskassa. Tänään taas tuntuu, että kaikki kauhoo vaan sumussa. Tavoittamatta yhtään mitään.
EDIT: Kirjoitusvirheet, jotka huomasin vasta tekstin lähettämisen jälkeen. Esikatselusta huolimatta.
mätlokki
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja mätlokki »

Rezah kirjoitti:No kun katsoo kuvia tuosta compactista, niin kyllä minäkin (mitään tietämättömänä) sanoisin uudehko. Niistä laatikkomalleista käyttäisin sanaa vanhahko, mallinumerot eivät kerro mulle mitään.
Totta, näillä linjoilla täälläkin. Kaippa se on vähän katsojan silmissä/tiedoissa.

sama se on varmasti vähän kaikissa tapauksissa, esim. tietokoneet, Pertti-peruskäyttäjälle 5v vanha kone on hyvinkin "uudehko" eli kyllä itse tuota havaintoa pitäisin ihan varteenotettavana, jopa tuon pienen "kauneusvirheen" kanssa :roll:
fränkkä
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja fränkkä »

En nyt epäile, mutta kertokaapa mulle mihin se KK äiti oli menossa ja mitä varten? pitiköhän sen pitkäänkin olla reissussa? ihan vaan kiinnostaa.
Lukittu