Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011
-
Murhettunut murmeli
- Alibin satunnaislukija
Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011
Katsoin juuri äsken Yle.Areenasta Ajankohtaisen kakkosen jutun Karoliinan etsinnöistä. No, juttu oli täysin turhanpäiväinen - todellakin vain Vapepan "mainosta"". Kyllä sieltä saniaisten ynnä muun aluskasvillisuuden alta todella vaikeaa olisi löytää esim. kännykkää, vaikka miten ketjussa kuljettaisiin 
Itse en usko tuohon bemarijuttuun tippaakaan. Miten se voi edes olla Suomen lomallaan niin uutispimennossa, että ei muka kuullut asiasta mitään. Ulkomailla sen tajuaa.
En nyt sano välttämättä etteikö se silminnäkijähavainto voisi olla totta, mutta mielestäni sillä ei voi olla mitään tekemistä Karoliinan tapauksen kanssa jo ihan siitäkin syystä, että skoottern löytöpaikka ei sovi asiaan niin mitenkään ellei ota jotain folioteorioita kehiin.
En nyt sano välttämättä etteikö se silminnäkijähavainto voisi olla totta, mutta mielestäni sillä ei voi olla mitään tekemistä Karoliinan tapauksen kanssa jo ihan siitäkin syystä, että skoottern löytöpaikka ei sovi asiaan niin mitenkään ellei ota jotain folioteorioita kehiin.
Ammun ensin ja kysyn vasta sitten 
Ammattiväittelijän toteuttama kylmänviileä ja nopea perusneuvostoliittolainen pikakyykytys: http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php?p=276372#p276372
"Onnistuu usein, kun vastassa amatööriräksyttäjä"
Ammattiväittelijän toteuttama kylmänviileä ja nopea perusneuvostoliittolainen pikakyykytys: http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php?p=276372#p276372
-
Rampo Edogawa
- Poliisikoira Rex
Itse en edes vihjailisi ketään nimellä jonkin rikoksen tekijäksi, varsinkin kun mikään ei edes viittaas siihen. Tämäkin virolainen herra on saanut jo ainakin kerran kyytiä tässä ketjussa ja koko huhu hänen osuudestaan lienee, jälleen kerran, peräisin jostain FB:n ryhmistä. Lisäksi, jos oikeasti on jotain konkreettista, niin eiköhän se paras ja oikea osoite ole poliisi.Tukulti-Ninurta I kirjoitti:Tervehdys taas arvon salapoliisit!
Pyydän anteeksi jo nyt, jos tästä on ollut jo juttua/puhetta (kun en jaksanu päivän aikana tulleita sivuja tarkkaan lukasta läpi), mutta...
...tämä virolaisen ****, joka on etsintäkuulutettu Virossa, niin tässä Suomi24 profiilikuvassahan auto näyttää tummalta (varsinkin pimeässä) bmw:ltä, vaiko tekeekö mielikuvitukseni tepposia?
Nimeni on Veijonen, mutta herralla on tapana sanoa minua Batleriksi
Kettulaisen kanssa samaa mieltä...Mutta sen verran läheltä olen kattellu n:15v touhuja, että en epäile vieraan kyytiin hyppäämistä (mitä ei muuten pidä tehdä aikuistenkaan). mut silloin ei kyllä skopaa parkkeerata tohon tyyliin...himmeetä on mulle nyt en kyllä tajua...voisko poliisi valaista niin ei tarttis miettiä sitä skopaa tai likolammenkatua. Juu, kiitos jo etukäteen.
-
kettulainen
- Hetty Wainthropp
poikani kirjoitti:devil_doll kirjoitti:...Ei myöskään vaadita valokuvamuistia noin mitättömiin havaintoihin.
Huomaatko? Olet mahdollisesti itse huonomuistinen, joten sinun on vaikea ymmärtää meitä, jotka muistamme hyvin myös merkityksettömiä asioita.
Täällä taitaa kirjoitella paljon varhaidementikkoja! Ei vaineskaan, mutta kuten Poikani kirjoittaa, niin toiset vaan muistaa ja toiset sitten ei. Oman esimerkin voin antaa kun tässä muutamia päiviä sitten ylitin tietä ja yhtäkkiä siitä ajoi auto todella nopeaa ohi, niin että olisi jopa melkein alle voinut jäädä. Kiukuissani katsoin sen sekunnin murto-osan kuskia ja voisin vieläkin hänen kasvoistaan, tukastaan ja hatustaan ja nenästään antaa tarkat tuntomerkit. Sen sijaan en kyllä enää muista autoa. Ehkä kun kiukustuminen kohdistui kuskiin. No tästä nyt on muutamia päiviä vain aikaa, mutta jäipä kuitenkin mieleeni. Tai kun samaisella reissulla näin pienen pojan menevän isänsä kanssa videovuokraamoon. Pystyisin hänestä, hänen vaatteistaan, ilmeistään ja kädessä kantamasta esineestä antamaan hyvin tarkat tuntomerkit. MIKSI? No en minä tiedä, jostain syystä nyt jäi mieleen.
Nämä nyt siksi, että ihminen voi muistaa todella outoja juttuja. Voisin näitä muistamisiani kertoa vuosienkin takaa, mutta nämä muistin ekana ;D
JA poikaystäväni, joka roikkuu netissä päivät pitkät, asuu kaupungissa ja näkee varmasti lööppejä, ei tiennyt tästä asiasta mitään ennen kuin hänelle mainitsin. Hän ihmetteli, että mikä tyttö ja mikä skootteri ja missä, vaikka tapahtuneesta oli lehdissäkin silloin ainakin viikko jo jauhettu.
-
Rampo Edogawa
- Poliisikoira Rex
Jaa, minun mielestä se oli ihan mielenkiintoinen. Hyvä vaan, että vapaaehtoistoiminta saa mainosta. Ehkä se innoittaa ihmisiä enemmän aktiivisuuteen ja osallistumaan.Murhettunut murmeli kirjoitti:Katsoin juuri äsken Yle.Areenasta Ajankohtaisen kakkosen jutun Karoliinan etsinnöistä. No, juttu oli täysin turhanpäiväinen - todellakin vain Vapepan "mainosta"". Kyllä sieltä saniaisten ynnä muun aluskasvillisuuden alta todella vaikeaa olisi löytää esim. kännykkää, vaikka miten ketjussa kuljettaisiin
Nimeni on Veijonen, mutta herralla on tapana sanoa minua Batleriksi
-
kajuhani69
Itse tunnen paljonkin väkeä, jotka eivät käytä nettiä ollenkaan, joukossa jopa ihan keski-ikäisiä.
Jos nettiä käyttävät niin korkeintaan laskujen maksamiseen.
Samoin lukevat lehdistä vain urheilu uutiset ja sarjakuvat.
Tekevät pitkää päivää duunissa, eivätkä selaan IP lehtiä tai ehdi edes katsomaan telkkaria.
Tällaisia ihmisiä on muuten yllättävän paljon!
Tekevät pitkää päivää duunissa, eivätkä selaan IP lehtiä tai ehdi edes katsomaan telkkaria.
CCC kirjoitti:Itse en usko tuohon bemarijuttuun tippaakaan. Miten se voi edes olla Suomen lomallaan niin uutispimennossa, että ei muka kuullut asiasta mitään. Ulkomailla sen tajuaa.
Katselin kanssa tuon ajankohtaisen kakkosen. Hieman jäi huvittamaan se Vapepan touhu. Tekevät varmasti tärkeää työtä, ei siinä mitään, mutta nämä "johtohenkilöt" olivat kuin suoraan armeijasta. Jämäkkää komentamista, missä tyhmille kerrottiin, että eivät missään nimessä saa koskea paljain käsin mihinkään, mitä löytyy. Hieman myöhemmin näytettiin, kun yksi "johtajista" pysäytti entsintäketjun ja kävi paljain käsin poimimassa maasta sikarirasian. "Älkää tehkö niin kuin minä teen, vaan niin kuin minä sanon"?
ompahan vaan aika erikoisen näkönen bmw,,compacti jossa spoileri..kyllä semmonen pistää silmään on meinaan aika naurettavan näkönen periaatteessa takakonttia juuri mtn ja siihen isketään spoileri...luulis moinen auto löytyvän helposti..onkohan se silmin näkijä ihan varma jos jo olllut pimeetä ettei olis ns kontillinen malli jossa spoileri voi näyttää hämärässä viistosta lyhemmältä versiolta.,,vai tarkotetaanko tässä nyt semmosta pientä lippaa
Mutta nekään ei voi kulkea kolmea viikkoa näkemättä lööppejä elleivät asu tynnyrissä.kajuhani69 kirjoitti:Itse tunnen paljonkin väkeä, jotka eivät käytä nettiä ollenkaan, joukossa jopa ihan keski-ikäisiä.
CCC kirjoitti:Itse en usko tuohon bemarijuttuun tippaakaan. Miten se voi edes olla Suomen lomallaan niin uutispimennossa, että ei muka kuullut asiasta mitään. Ulkomailla sen tajuaa.
-
kettulainen
- Hetty Wainthropp
Huoh, kaikkia ei nuo iltalehtien lööpit ainakaan kovin kiinnosta ja ne voi unohtaa siinä samassa kun katseensa kääntää pois. Ja ajatus on herkästi että kadonnut tyttö, no joko taas. Kuten itselleni kävi kun ekan kerran tästä otsikoita luin.CCC kirjoitti:Mutta nekään ei voi kulkea kolmea viikkoa näkemättä lööppejä elleivät asu tynnyrissä.
Muistakaas nyt, että ihmisiä on erilaisia. Kaikkia ei kiinnosta niin, että pistäisi silmään ja muistaisi tai jäisi pohtimaan asiaa.
-
kajuhani69
Kaikkia ei kiinnosta lööpit, luki niissä mitä tahansa. Osa jopa boikotoi tietentahtoen IP lehtiä.
Mutta tässä saattoi käydä niin että tuo "silminnäkijä" selasi lehteä lehteä, etsii vaikka lottonumeroita ja joku kiinnitti huomion, lukee jutun ja toteaa että "tuohan saattoi olla sen jonka näin siinä tiellä yöllä"!
Täysin mahdollinen scenario, ei mitenkään outo.
Mutta tässä saattoi käydä niin että tuo "silminnäkijä" selasi lehteä lehteä, etsii vaikka lottonumeroita ja joku kiinnitti huomion, lukee jutun ja toteaa että "tuohan saattoi olla sen jonka näin siinä tiellä yöllä"!
CCC kirjoitti:Mutta nekään ei voi kulkea kolmea viikkoa näkemättä lööppejä elleivät asu tynnyrissä.kajuhani69 kirjoitti:Itse tunnen paljonkin väkeä, jotka eivät käytä nettiä ollenkaan, joukossa jopa ihan keski-ikäisiä.
Pakko tähän sen verran sanoa, että sitten saa olla huono etsijä, jos ei kännykkää löydä metsässä. Yhdet etsinnät tähän hyväksi esimerkiksi: vastaavanlainen maasto haravoitiin pirun tarkkaan. Ei siellä ravia mennä, vaan jokainen kivi ja kanto käännetään, kolotkin tutkitaan niin hyvin, kuin pystytään. Apuna mm. hanskat ja keppejä. Lehtien ja tiheiden nuorten kuusten alta löytyi vaikka ja mitä, mm. melko "tuoreita" tupakantumppeja. Jos tupakantumpit hoksaa tuollaisesta maastosta, niin ihan varmasti löytyy reilu 11cm kännykkä tai vaikka osia siitä.Murhettunut murmeli kirjoitti:Katsoin juuri äsken Yle.Areenasta Ajankohtaisen kakkosen jutun Karoliinan etsinnöistä. No, juttu oli täysin turhanpäiväinen - todellakin vain Vapepan "mainosta"". Kyllä sieltä saniaisten ynnä muun aluskasvillisuuden alta todella vaikeaa olisi löytää esim. kännykkää, vaikka miten ketjussa kuljettaisiin
Viimeksi muokannut Clyde, Ke Elo 24, 2011 12:51 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nanika ga tooku matteiru to
Kadonneet harvoin pääsee pitkäksi aikaa lööppeihin, Karoliina pääpaikalle. Toki ihminen voi olla täysin sokea, mutta sitten se itse havaintokin voi olla täyttä tuubaa, jos ei edes lööppejä havaitse, niin turhan tarkkaan sen bemaritapauksen.kettulainen kirjoitti:Huoh, kaikkia ei nuo iltalehtien lööpit ainakaan kovin kiinnosta ja ne voi unohtaa siinä samassa kun katseensa kääntää pois. Ja ajatus on herkästi että kadonnut tyttö, no joko taas. Kuten itselleni kävi kun ekan kerran tästä otsikoita luin.CCC kirjoitti:Mutta nekään ei voi kulkea kolmea viikkoa näkemättä lööppejä elleivät asu tynnyrissä.
Muistakaas nyt, että ihmisiä on erilaisia. Kaikkia ei kiinnosta niin, että pistäisi silmään ja muistaisi tai jäisi pohtimaan asiaa.
Joka tapauksessa on täysin selvää, että bemaritapauksella ei ole mitään tekemistä skootterin joutumiseen löytöpaikalle. Eli joku muu sen sinne on vienyt tai Karoliina itse liittymättä mitenkään bemariin.
Täysin mahdollinen skenaario, kuten sekin, että naapurin lehmät lentää.kajuhani69 kirjoitti:Kaikkia ei kiinnosta lööpit, luki niissä mitä tahansa. Osa jopa boikotoi tietentahtoen IP lehtiä.
Jos otetaan oikeasti mahdollisia skenaarioita, niin tuollainen yhtäkkinen havahtuminen ei ole mitenkään luonnollista. Toki voi olla niinkin, että silminnäkijä on tiennyt kauan asian, mutta jostain syystä selittää poliisille, että ei heti tajunnut yhdistää, kun ei heti mennyt poliisin pakeille. Jos noin on käynyt, niin osasyy on poliisinkin. Mutta aika epäuskottavaa tuollainenkin.