rosecrux kirjoitti:Olisikohan ylläpidon syytä miettiä erillistä keskustelualuetta tälle Karoliinan tapaukselle. Nyt on tässä monisatasivuisessa ketjussa puitu sikin sokin skoottereita, kantoja, bemareita, takseja ja kännyköitä - teorioista puhumattakaan. Jos joku on oikeasti pysynyt jyvällä koko ajan, Suomen leijonan ritarikunnan ansiomerkkiä tammenlehvien kera ehdottaisin hänelle!
Mielestäni olen pysynyt jyvällä kaiken aikaa siitä, mikä on varmasti faktaa (ja sitä on vähän), mikä on polisiin tiedottamaa ja ainakin sen mukaan varmaa tai polisiin varmana pitämää (tähän kuuluu mm. kolmen pojan puheet sellaisena kuin poliisi on sanonut niihin uskovansa), mikä on lehdistössä esiintynyttä mutta poikkeaa poliisin tiedotteista ja mikä taas täällä kehitettyä spekulaatiota.
kettulainen kirjoitti:Tätä Karon casea on kyllä jauhettu mediassa niin paljon, että varsinainen luupää saa olla, jos tuo yö ei jollain tavalla palaudu mieleen.
Toisten mielestä on mahdotonta, että joku muistaa 3 viikon takaisen bemarihavainnon ja sitten ollaan luupäitä, kun ei muistetakaan.

Ja toisten mielestä (mm. tuossa yllä juuri) tämän jutun faktoista ja fiktioista ei voi pysyä jyvällä, kun taas minä ihmettelen, miten asiaa ilmeisesti intensiivisesti seuraavat täällä voivat sekoittaa Nokiantien ja moottoritien, puhua Karoliinasta Katariinana, ihmetellä kerta toisensa jälkeen skootterin sijaintia tai kääntää teksteissään ajosuunnat päinvastaiseksi ja saada havainnot aikajärjetyksessä sekaisin jne.
Eli minulle nämä kuviot ovat edelleen selviä. Monesti olen ajatellut kommentoida, kun ole muistanut toisin kuin täällä joku kirjoittaa ja olen tarkistanut lähteen ja olen itse muistanut oikein. Kun yleensä kuitenkin välissä on 10-20 sivua tekstiä, niin en ole sitten kommentoinut. Samalla tunnustan, että en juuri pyörälenkiltä palattuani kykenisi kertomaan, minkälaisia autoja tai miten pukeutuneita ihmisiä tuli matkalla vastaan. Toisilla on parempi kyky havainnoida, ymmärtää, yhdistää ja muistaa asioita kuin toisilla; joillakin nämä kyvyt liittyvät näkemiseen, joillakin kuulemiseen, joillakin lukemiseen...
Tähän tapaukseen liittyen muistan hyvin tarkasti ajaneeni Kalkun kehätietä ja nähneeni poliisiauton tien vieressä metsään johtavan polun varressa päivänä, jona tiesin etsintöjä tehtävän. Eli osasin kiinnittää asiaan huomiota ja muistan siksi vieläkin maijan sijainnin. Sen sijaan en todellakaan osaa sanoa, minä päivänä sen näin, oliko se heti ensimmäisellä viikolla vai vasta seuraavalla, alku- vai loppuviikosta.
Niin, ja tähän liittyen: vaikuttaa siltä, että täällä on jonkin tason fakta se skootterin merkki. Sehän on myös spekulaatio, joka perustui siihen, että KK oli kysellyt jotain myynnissä olevaa skootteria, joka oli harmaa (kuten tieto KKn skootterin väristä) ja Karoee oli kysellyt sitä juuri samoihin aikoihin, kun isän sivun mukaan skootteri oli ostettu. Kuitenkin on mahdollista, että KK on ostanut jonkun muun harmaan skootterin. Samoin lehdenjakajan (ei postinkantajan) auto tuntuu olevan jo lähes fakta, mutta edelleen missään ei ole vahvistettu, että lehdenjakaja liikkuu autolla eikä vaikkapa fillarilla tai kävellen lähtikärryn kanssa.