Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
skoone
Ainesta Watsoniksi

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Viesti Kirjoittaja skoone »

Kikkeliskokkelis kirjoitti:
Minna kirjoitti: Siinä mielessä lavastus kyllä sopis kuvioon. Mutta miksi?
Sitä tässä varmaan selvitetäänkin parhaillaan. :)...
Jos KK oli itse "järjestänyt" katoamisensa, ensiksi illanvietto Villilässä, sieltä lähtö klo 02.30. Onko tätä lähtöaikaa varmistettu muilta kuin siltä "eerolta"? Jos KK lähtikin aikaisemmin?

Sitten bemari tulee paikalle "tilattuun" aikaan, ulkonaolevat miehet hoitavat skootterin hämäykseksi Likolammenkadulle. - Ja sen koiran haukkumisiin tai ei-haukkumisiin ei kannata kiinnittää huomiota. Ehkä omistaja itse nukkui niin syvästi ja ilman kuulolaitetta jotta ei kuullut mitään...

Tyttö itse istahti bemariin ja matka pois Tampereelta alkoi...
Muista lähdekritiikki!
Minna
Jack Taylor

Viesti Kirjoittaja Minna »

Minna kirjoitti:Nytpä tuli mieleeni täysin uusi spekulaatio! Mitä jos kyse on rituaalimurhasta? 1.8. on kuitenkin pakanoiden juhlapäivä Mabon. Likka on napattu veriuhriksi saatanallisiin rituaaleihin. Tätä ei sitten kovin tosissaan kande ottaa :D
Perkele, en päässy enää muokkaamaan viestiä. Tarkotin Lughnasadhia.
vaipperi
Alokas

Viesti Kirjoittaja vaipperi »

Lukasin juuri kirjan "Täydellinen duo".Siinä 13v tytsy katoaa ja on koko ajan naapureidensa "lemmikkinä",tyttö tunsi nuo naapurit ja naapurit ovat kovinkin avuliaita,järjestävät etsintöjä jne.Jotenkin väkisinkin tulee mieleen että tässäkin tyttö tunsi nämä bemari miehet.
En jaksanut lukea kaikkia sivuja mutta mietin että olisiko tyttö ollut ostamassa näiltä lisää ilolientä? ja pojat sitten tahtoneetkin tytön jatkoille jossa onkin käynyt huonosti....
En usko enustajiin tmv. mutta ihan mielenkiinnosta omaisena ottaisin yhteyttä johonkin..
Sohvapoliisi
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Sohvapoliisi »

jessicaa kirjoitti:Silminnäkijän havantoihin luotetaan paljon, onkohan hän esim eläkkeelle tai lomalle jäänyt poliisi, koska minulla ei herätyskellot soi jos pysäkillä on skootteri ja auto, ja siinä pari ihmistä juttelemassa. Eli silminnäkijä on nähnyt jotain outoa siinä pysäkillä ja sen takia noteerannut ja painanut mieleensä auton merkin ym?
Eikö tästä nyt olla jo sataviiskutätuhatta sivua jauhettu - jotain erikoista pysäkillä, olisko vaikka yöaikaan erikoista huomata, että normaalisti tuossa ei ketään ole, mutta nyt on bemari (autontuntijana helppo muistaa malli ja tuollaiset yksityiskohdat), pari sälliä, skootteri ja tyttö.

Olisikohan muut mahdolliset silminnäkijät kenties eläkkeelle tai lomalle jääneitä parturikampaajia tai hampurilaisenpaistajia, kun eivät pysty muistamaan yhtään mitään näkemäänsä tai kuulemaansa? Se, että sinulla ei herätyskellot soi, ei varmaankaan tarkoita, että havainnon tehneellä silminnäkijällä ne eivät soisi, jos keskellä yötä nähty porukka bussipysäkillä on hänen havaintokykynsä herättänyt epänormaali näky, joskaan ei sillä hetkellä mitenkään uhkaava tilanne kenenkään näkökulmasta.
Kikkeliskokkelis
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja Kikkeliskokkelis »

Kulmapöytä kirjoitti: Luuletko (ja muistatko) että uutisointi olisikaan ollut "Pihalta löytyi skootteri joka on liukunut xxx asteen kulmassa tulosuuntaan nähden ja sen nopeus on ollut xx m/s. Skootterin kuljettaja on noussut sen päältä, jättänyt kypärän oikealle puolelle ja verijäljet vasemmalle. Todettiin vain tapahtuneet vauriot ja se siitä. Kuvakin tuli näemmä muita teitä pitkin kuin toimittajat / viranomaiset. So: se ettei uutisessa mainita mitään verestä ei tarkoita sitä etteikö sitä maassa voisi olla.

Toivottavasti johtolanka ei hyydy tuohon moponpöllijä-dumppaaja- teoriaani vaan tuolta paikalta löytyy joku yhteys johonkin muuhun KK:hon liittyvään asiaan.
Aika vahva epäilys on että heti alkuun, kun tapahtumaan vielä tutkittiin eksymisenä, olisi tiedotettu että KK saattaa olla loukkaantunut, koska kaatumispaikalta löytyi verta.

Aivan 100% varma tästä ei tietenkään voi olla, mutta aika varma olen asiasta. Lisäksi koirat olisivat haistaneet verijäljen kyllä 99,9% varmasti, jos tuollainen olisi ollut.
ellmarj83
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja ellmarj83 »

flamie kirjoitti:
Mitä jos skootteri onkin tullut kaidettapäin ns. alhaalta, ollut jo valmiiksi "kaatumassa" kallellaan osuessaan aidan pystytolppaan, joka on taittunut skootterin alle ja sitten ponnahtanut kannosta tuohon löytöpaikalleen? Tämä sopisi kannon vaurioiden puolesta paremmin kuin tulokulma tuolta kääntösilmukan kautta.

Kuva
Muuten ok, mutta olet kuvassa piirtänyt väärin. Skootteri oli kaatanut seuraavan pystykaiteen, ei ensimmäistä.
seppo69
Jack Taylor

Viesti Kirjoittaja seppo69 »

jos/kun bussipysäkillä on ollut suht hyvä valaistus, on skootteri ollut helpohko tunnistaa tuosta jäätävästä kypärä"laukusta" tarakalla.

Onko muuten ollut tietoa onko KK jättänyt käsilaukkunsa/tavarat skootterin tavaratilaan penkin alle vai tuohon kypärälaukkuun. Näihin kun on eri avaimet. Toki samassa avainnipussa mutta kuitenkin....
Tiina
Sherlock Holmes

Viesti Kirjoittaja Tiina »

Kikkeliskokkelis kirjoitti: Aika vahva epäilys on että heti alkuun, kun tapahtumaan vielä tutkittiin eksymisenä, olisi tiedotettu että KK saattaa olla loukkaantunut, koska kaatumispaikalta löytyi verta.

Aivan 100% varma tästä ei tietenkään voi olla, mutta aika varma olen asiasta. Lisäksi koirat olisivat haistaneet verijäljen kyllä 99,9% varmasti, jos tuollainen olisi ollut.

Niin just. Ja nythän tuntuu siltä, että poliisikaan ei ole varma, että Karoliina olisi paikalla edes ollut. Jos siinä sen sijaan olisi ollut Karoliinan verta, niin sitten sen olisi voinut melko varmuudella sanoa, että on itse tuohon rysäyttänyt tai ainakin ollut paikalla/kyydissä.
Hauki
Olivia Benson

Viesti Kirjoittaja Hauki »

Nyt kun näin nuo skootteri maassa kuvat, jotka ei aiemmin ole ainakaan minun silmiin osuneet, tulee entistäkin selvemmin mieleen omat mopotörttöilyt. Tarina ei kerro kuka ja miksi, mutta saattaisi kertoa miten.

Olin hiekkatiellä oman talon edustalla. Automaattimopo ei vaan lähde käyntiin, poljen ja poljen ( huom. Trampan ääntä muistuttava ääni.) Tarkoitus olisi lähteä mopolla suoraan tietä eteenpäin, mutta siinä polkiessa, sadatellessa ja sarvista pidellessä ohjaustanko kääntyykin sivusuuntaan. Yhtäkkiä mopo pärähtääkin käyntiin ja minä puristan ohjaussarvista = väännän kaasua. Mopo karkaa ihan väärään suuntaan, kohti tiensivussa olevaa ojaa, minä puristan kouristuksenomaisesti sarvista ja juoksen mopon rinnalla, kunnes ojan reunalla heitän koko vehkeestä irti. Mopo ojassa, minä ehjin nahoin tiellä. Aikaa meni kait sekunnin murto-osa.

Olisko tämä mahdollista ko skootterilla. Silloin ajaja olisi vahingoittumaton, mutta skope ehkä ei. Miksi KK olisi pysähtynyt siihen silmukkaan ja joutunut uudestaan yrittämään skopen käynnistystä, mihin siitä on sitten joutunut. Otettakoon huomioon, että tämän oman tapauksen sattuessa, en ollut moponi kanssa enää aivan vieras, olin ajellut hupiajoa kilometrin jos toisenkin.
Kikkeliskokkelis
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja Kikkeliskokkelis »

Hauki kirjoitti:Nyt kun näin nuo skootteri maassa kuvat, jotka ei aiemmin ole ainakaan minun silmiin osuneet, tulee entistäkin selvemmin mieleen omat mopotörttöilyt. Tarina ei kerro kuka ja miksi, mutta saattaisi kertoa miten.

Olin hiekkatiellä oman talon edustalla. Automaattimopo ei vaan lähde käyntiin, poljen ja poljen ( huom. Trampan ääntä muistuttava ääni.) Tarkoitus olisi lähteä mopolla suoraan tietä eteenpäin, mutta siinä polkiessa, sadatellessa ja sarvista pidellessä ohjaustanko kääntyykin sivusuuntaan. Yhtäkkiä mopo pärähtääkin käyntiin ja minä puristan ohjaussarvista = väännän kaasua. Mopo karkaa ihan väärään suuntaan, kohti tiensivussa olevaa ojaa, minä puristan kouristuksenomaisesti sarvista ja juoksen mopon rinnalla, kunnes ojan reunalla heitän koko vehkeestä irti. Mopo ojassa, minä ehjin nahoin tiellä. Aikaa meni kait sekunnin murto-osa.

Olisko tämä mahdollista ko skootterilla. Silloin ajaja olisi vahingoittumaton, mutta skope ehkä ei. Miksi KK olisi pysähtynyt siihen silmukkaan ja joutunut uudestaan yrittämään skopen käynnistystä, mihin siitä on sitten joutunut. Otettakoon huomioon, että tämän oman tapauksen sattuessa, en ollut moponi kanssa enää aivan vieras, olin ajellut hupiajoa kilometrin jos toisenkin.
Hyvinkin mahdollista että näin olisi voinut käydä KK:llekin, nykyisten valokuvien ja tietojen perusteella.

Miksi skootteri tosin olisi ollut sammuksissa tuon talon edustalla? Käynnissä skootteri ei pitkää matkaa rullaa, koska variaattori jarruttaa sitä.
flamie
Susikoski

Viesti Kirjoittaja flamie »

ellmarj83 kirjoitti:
flamie kirjoitti:
Mitä jos skootteri onkin tullut kaidettapäin ns. alhaalta, ollut jo valmiiksi "kaatumassa" kallellaan osuessaan aidan pystytolppaan, joka on taittunut skootterin alle ja sitten ponnahtanut kannosta tuohon löytöpaikalleen? Tämä sopisi kannon vaurioiden puolesta paremmin kuin tulokulma tuolta kääntösilmukan kautta.

Kuva
Muuten ok, mutta olet kuvassa piirtänyt väärin. Skootteri oli kaatanut seuraavan pystykaiteen, ei ensimmäistä.
Totta tosiaan. Se tekee kyllä kummankin tulosuunnan vieläkin oudommaksi. Entäpä jos suunta on ollut hahmotelmani mukainen "alhaalta", skootteri edelleen kallellaan/kaatumassa, osunut ensin kantoon vaurioittaen etukatetta ja siitä pompannut kaataen toisen pystytolpan ja vääntäen vaakakaiteen skootterin perään?

Jos taas on tultu "ylhäältä" niin kannon jäljet, jos ovat tästä törmäyksestä, ovat erikoisessa paikassa. Toisaalta ylhäältä tullessa on hyvin todennäköisesti sitten kopauttanut tuo vaakakaide skootterikuskia ylävartaloon... ehkä pahastikin.. kaiteen alta ei sekä skootteri että kuski ole mahtuneet livahtamaan löytöpaikalle... Ja kun siitä on kuski poistunut niin silloin on kaide päätynyt löytöasentoonsa skootterin perän taakse?
mani
Alokas

Viesti Kirjoittaja mani »

Tervehdys täältäkin!

Täällä moni on sitä mieltä, että "skootterionnettomuus" ei voi olla lavastettu, koska ei olisi mitään järkeä toteuttaa sitä tuolla tavalla, tuossa kohdassa. Mielestäni siinä nimenomaan ON järkeä tekijän kannalta, koska esim. hiekkakuoppaan työnnettynä lavastus paljastuisi nopeasti, koska jalanjälkiä skootterilta poispäin ei olisi. Lisäksi talojen pihaan jättämisen puolesta puhuu se, että saadaan aikaan huomattavasti suurempi määrä erilaisia skenaarioita tapahtumien kulusta (onko asukkailla tekemistä tapahtumien kanssa).
Secret
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja Secret »

ellmarj83 kirjoitti:
flamie kirjoitti:

Siis onko todella näin? Nyt kun kuvia pilkutan, taitaa tuo olla totuus!!!

Sittenhän tämä on melko selvää.. Ei noin paljon kukaan aja "kaarretta pitkäksi"! Ei edes huppelissa, kyllä kännissäkin jarrua osaa käyttää. Sorry, työnnetty on minun mielestäni!

t.Secret
sepeteus
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja sepeteus »

Täällä on paljon spekuloitu sitä josko skopa olisi työnnetty mäen päältä tuohon kaatumispaikalle. Sen teorian saa samantien haudata koska tällainen skopa ei todellakaan rullaa paria metriä pidemmäs kaatumatta, ei edes jyrkkään alamäkeen. Se on satavarma. Tässä keississä ei montaa faktaa ole mutta tämä on yksi niistä. Joku on ajanut skopan tuohon paikkaan. Piste.
SaraSidle
Aloitteleva Besserwisser

Viesti Kirjoittaja SaraSidle »

flamie kirjoitti:Tämä on puhdas arvailu, mutta...

Kuva

Vaakakaide on skootterin löytökuvassa törmäykseen nähden hassusti, mutta jollei se ole talonmiehen siihen asettama niin todennäköisesti skootterikuski on törmäyksen jälkeen ollut skootterin ja vaakakaiteen välissä ja hänen poistuessaan on kaide jäänyt tuohon asentoon. Vaakakaide on tässä tapauksessa todennäköisesti myös jollain tavalla kolhaissut kuskia.

Vauhtia ei tässä tilanteessa ole voinut olla kovinkaan paljoa, sillä muutoin vauriot olisivat suuremmat ja skootterissa on kuitenkin sen verran massaa että sen ollessa liikkeella kovalla vauhdilla se ei noin lyhyeen pysähdy vaikka olisi kantoonkin törmännyt, kummasta suunnasta tahansa. Skootterikuvan perusteella ei siis mikään vauhdikas takaa-ajokohtaus tunnu uskottavalta, toki takaa-ajo mutta ei sellainen Hollywood-tyylin lennokas meno jota jotkut ovat maalailleet.
Tää ois kyllä mun mielestä oikeen varteenotettava vaihtoehto. Tässä tapauksessahan varsinkin tuntuis, että KKta joku ois jahdannut tms. ja ois äkkiä koittanut kurvata talon pihaan turvaan. Pimeässä juuri vasta kohdalla huomannut, että tuosta kääntyykin suoraan talon eteen tuommoinen käytävä ja koittanut siihen kääntää? Jos joku on seurannut ja KK tuossa sitten kaatunut, on seuraaja äkkiä käynyt kimppuun ja napannut KKn matkaansa. Ehkä ne bemaripojat on seuranneet KKta sieltä pysäkiltä? Tai joku muu? Tai joku tullut tuolta vastaan, jota KK säikähtänyt ja äkkiä kääntänyt tuonne pihaan päin. Ehkä tässäkin tapauksessa ne bemaripojat.

Kyllähän tuosta on joka tapauksessa ääntä lähtenyt, on sitten tullut mistä suunnasta ja miten tahansa. Mutta ei kaikki herää välttämättä kovin koviinkaan ääniin. Mm. allekirjoittanut kun nukkuu niin todellakin nukkuu, eikä heräile yöllä, vaikka mitä tapahtuisi. Ja eikös tuosta talosta yhdestä vanhukselta ollut kuulolaite poissa päältä tuolloin? Ehkä juuri tuon asunnon omistaja?

Ei tässä kyllä itsellä ainakaan pysy mikään yksi ja sama mahdollinen tapahtumien kulku mielessä. Kyllä tässä näitä mahdollisuuksia piisaa sen verran, että on siinä pohtimista, miten kaikki onkaan käynyt.
Lukittu