Täysin mahdollista. Tämä sopisi omaan teoriaani siitä että joku bemaripojista kävi tuomassa skootterin talojen lähelle tarkoituksenaan pistää se parkkiin niin että se näyttäisi jonkun talossa olevan kulkuvälineeltä. Näin sitä ei välttämättä huomattaisi pitkään aikaan eikä osattaisi yhdistää Karoliinaan. Jos skootteri sammuikin mäen päällä, tai ehkä oli tarkoitus vaihtaa vielä paikkaa paremmaksi pysäköinnin jälkeen eikä se sitten enää lähtenytkään käyntiin.Hauki kirjoitti:Nyt kun näin nuo skootteri maassa kuvat, jotka ei aiemmin ole ainakaan minun silmiin osuneet, tulee entistäkin selvemmin mieleen omat mopotörttöilyt. Tarina ei kerro kuka ja miksi, mutta saattaisi kertoa miten.
Olin hiekkatiellä oman talon edustalla. Automaattimopo ei vaan lähde käyntiin, poljen ja poljen ( huom. Trampan ääntä muistuttava ääni.) Tarkoitus olisi lähteä mopolla suoraan tietä eteenpäin, mutta siinä polkiessa, sadatellessa ja sarvista pidellessä ohjaustanko kääntyykin sivusuuntaan. Yhtäkkiä mopo pärähtääkin käyntiin ja minä puristan ohjaussarvista = väännän kaasua. Mopo karkaa ihan väärään suuntaan, kohti tiensivussa olevaa ojaa, minä puristan kouristuksenomaisesti sarvista ja juoksen mopon rinnalla, kunnes ojan reunalla heitän koko vehkeestä irti. Mopo ojassa, minä ehjin nahoin tiellä. Aikaa meni kait sekunnin murto-osa.
Olisko tämä mahdollista ko skootterilla. Silloin ajaja olisi vahingoittumaton, mutta skope ehkä ei. Miksi KK olisi pysähtynyt siihen silmukkaan ja joutunut uudestaan yrittämään skopen käynnistystä, mihin siitä on sitten joutunut. Otettakoon huomioon, että tämän oman tapauksen sattuessa, en ollut moponi kanssa enää aivan vieras, olin ajellut hupiajoa kilometrin jos toisenkin.
Koira-asia on omasta mielestäni hyvinkin simppeli. Asukas ei tiedä mitä asioita koira haukkuu yöllä ja mitä ei, koska hän ei ole sitä valvomassa. Päiväsaikaan homma on selvä, ja joskus ennen herättiin aina siihen kun koira haukkui lehdenjakajaa/postinkantajaa mutta nykyään enää ei herätä. Jospa koira pitää kaikkea yöllistä meteliä saman tekijän aiheuttamana. Meillä koira ei hauku satunnaista elotonta kolinaa, esimerkiksi jos tuuli kaataa jotain ulkona, vaan pelkästään ihmisiä ja eläimiä. Jospa koira ei haukkunut siksi koska pihaan tuli skootteri ilman ihmistä. Ja sitten se "miksi skootteri olisi viety sinne", jos kyseessä on onnettomuuden lavastus. No siksi että poliisi luulisi Karoliinan kaatuneen ja eksyneen alueelle.
Ketjun turhasta täyttämisestä hitusen. Jos ei viitsi lukea edes kymmentä sivua taaksepäin kun aloittaa ensimmäistä kertaa kommentoinnin, tai edes niitä poliisin tiedotteita ja lehtijuttuja niin minun puolestani voisi olla ihan hiljaa. Kaikki nämä "onkohan sieltä ja sieltä tutkittu" kysymykset, erityisesti kun paikkana on se hemmetin Tottijärvi, saavat verenpaineeni nousemaan. Ei me tiedetä onko ne tutkittu, kysy poliisilta. Tai jos olisit lukenut ketjua niin tietäisit että joku on kuullut paikalliselta ystävältään että Tottijärven talot on poliisi kiertänyt. Toki välillä itsekin unohtaa jonkin sellaisen asian millä ei omasta mielestä ole alunperin ollut juurikaan merkitystä, mutta näitä moneen kertaan kysyttäjä on jo vaikea unohtaa. Ja kyllä varmasti juuri se sinun teoriasi on se oikea, vaikka se nyt tulikin täällä esille sadannen kerran. Eikä ketään kiinnosta että sinunKIN mielestäsi sitä bemaria ei koskaan ollut olemassa, tai että epäilet silminnäkijän olemassaoloa. Jos se on sanottu jo kerran ja sitä on puitu kymmenessä kommentissa niin se juna meni jo, jollei asiaan ole mitään uutta sanottavaa.
Lyhyesti: lue poliisin tiedotteet, lue uutisjutut, lue muutama sivu ketjua taaksepäin ja hae etsi-toiminnolla ensin, kysy vasta sitten.
Tähän liittyen:
Kyllä, se on vahvistettu. Löytyy poliisin tiedotteesta.damfin kirjoitti:Onkos se bemarihavainnon oikea bussipysäkki edelleenkään vahvistettu että mikä pysäkki se oli?
vahvistukseksi ei todellakaan kelpaa se että tiedotusvälineissä on ollut kuva siitä salmenrannan pysäkistä ja kerrottu että tällä pysäkillä nähtiin bmw ja skootteri.