Kelpaisko tämä?Sanska kirjoitti:
En pikaisella silmäilyllä löytäny kuvaa ketjusta.

Kelpaisko tämä?Sanska kirjoitti:

Nimenomaan. Ja millä tavalla? Tuollainen kokematon skootterikuski vaistomaisesti laittaisi jalat maahan ja yrittäisi jarruttaa siten. En tiedä mikä siinä on mutta lähes kaikki toimii noin vaistomaisesti kun tulee paniikkitilanne skootterilla/mopolla että jalat maahan ja yritetään jarruttaa siten. Saattanut sitten lyödä vaikka jalkansa kantoon ja teloa sen pahastikin. Kantoon oli osuttu ylämäestäpäin ihan vasempaan reunaan lähelle maanrajaa.(Täällä oli kuvakin jossain missä se osumajälki näkyy. En vain pikaisesti sitä löytänyt)Tiina kirjoitti: Niin no, jos ajatellaan, että itse olisi skootterilla ajamassa ja huomaisi, että nyt menee "vähän" pitkäksi, níin eka reaktiohan olisi tietysti jarruttaa.
Kanto on itse asiassa juuri oikean mittainen että etulokari repeytyisi irti. Lokari on jotain 15-20cm korkeudella takaa mitattuna. Eihän skopa ole mennytkään kannon yli vaan sivusta, samalla repäisten lokarin irti. Näin minä ajattelisin.Kikkeliskokkelis kirjoitti:Tuo kanto on sen verran matala ettei lokasuoja kyllä millään osuisi siihen. Rengashan hyppäisi kannon yli osuessaan siihen joten ei olisi mitään mahdollisuutta että lokari osuisi kantoon, koska on renkaan takana.sepeteus kirjoitti:Lokari on melko varmasti irronnut osuessaan tuohon kantoon, luulisin. Se ei kyllä kaatuessa irtoa. Olisiko etukate sitten halkeillut tuossa kaatumisen yhteydessä. Paljon mahdollista. Skodehan on selvästi liukunut jonkin matkaa ennen pysähtymistään.
Jos olet katsonut viestiketjussa esitetyt videomateriaalit tapahtumapaikalta, niin olet varmasti huomannut, että tuo kaiteen kohdalla oleva kouru ei ole ainoa kouru kyseisellä pihatiellä.Kikkeliskokkelis kirjoitti:Susihukka kirjoitti: Miten tuo skootteri olisi yhtäkkiä tuosta sadevesikourusta hypännyt 90 astetta vasemmalle ja kannon yli pihalle?Kouru kun alkaa vasta noin 1m ennen tuota liuskekivipolkua.
Kiitos, tosi hienoSohvapoliisi kirjoitti:Kelpaisko tämä?Sanska kirjoitti:
Haravoivat kuulemma Ristimäenkadun kohdalla olevaa radanvartta.Gladys kirjoitti:Kuului tuolta Tessun ja Raholan suunnalta juuri, että Vapepa etsisi taas.
Pitääköhän paikkaansa?
Heh heh, heh.Kikkeliskokkelis kirjoitti: Miten tuo skootteri olisi yhtäkkiä tuosta sadevesikourusta hypännyt 90 astetta vasemmalle ja kannon yli pihalle?Kouru kun alkaa vasta noin 1m ennen tuota liuskekivipolkua.

Olen katsonut, mutta en niin tarkasti muista enkä sitä videota enää löydä, joten jos joku ketä löytää voisi sen uudestaan linkittää.Sohvapoliisi kirjoitti:Jos olet katsonut viestiketjussa esitetyt videomateriaalit tapahtumapaikalta, niin olet varmasti huomannut, että tuo kaiteen kohdalla oleva kouru ei ole ainoa kouru kyseisellä pihatiellä.Kikkeliskokkelis kirjoitti:Susihukka kirjoitti: Miten tuo skootteri olisi yhtäkkiä tuosta sadevesikourusta hypännyt 90 astetta vasemmalle ja kannon yli pihalle?Kouru kun alkaa vasta noin 1m ennen tuota liuskekivipolkua.
Joo? Olen huomannut. Mitä haluat tällä siis sanoa?Sohvapoliisi kirjoitti:Jos olet katsonut viestiketjussa esitetyt videomateriaalit tapahtumapaikalta, niin olet varmasti huomannut, että tuo kaiteen kohdalla oleva kouru ei ole ainoa kouru kyseisellä pihatiellä.Kikkeliskokkelis kirjoitti:Susihukka kirjoitti: Miten tuo skootteri olisi yhtäkkiä tuosta sadevesikourusta hypännyt 90 astetta vasemmalle ja kannon yli pihalle?Kouru kun alkaa vasta noin 1m ennen tuota liuskekivipolkua.

Mielenkiintoista olis tietää, et miks on tullu ylämäestä takasinpäin ja noin paljon tonne sivuun.. Ilmeisesti KK on siis ajanut pyörän myötäpäivään "siihen kääntöpaikalle"jokke78 kirjoitti:Nimenomaan. Ja millä tavalla? Tuollainen kokematon skootterikuski vaistomaisesti laittaisi jalat maahan ja yrittäisi jarruttaa siten. En tiedä mikä siinä on mutta lähes kaikki toimii noin vaistomaisesti kun tulee paniikkitilanne skootterilla/mopolla että jalat maahan ja yritetään jarruttaa siten. Saattanut sitten lyödä vaikka jalkansa kantoon ja teloa sen pahastikin. Kantoon oli osuttu ylämäestäpäin ihan vasempaan reunaan lähelle maanrajaa.(Täällä oli kuvakin jossain missä se osumajälki näkyy. En vain pikaisesti sitä löytänyt)Tiina kirjoitti: Niin no, jos ajatellaan, että itse olisi skootterilla ajamassa ja huomaisi, että nyt menee "vähän" pitkäksi, níin eka reaktiohan olisi tietysti jarruttaa.
Muutenhan tuo on aika selvä tapaus. Ylhäältä tullut ja kannon vasemmalta puolelta päin kaidetta ja siitä läpi kivetykselle. Ja edelleen itsensä K:n ajamana luulisin.
Sitä, ettei skootterin tarvitse yhtäkkiä hypätä 90 astetta kantoon/kaiteeseen ollakseen silti sadevesikourusta suistunut.Susihukka kirjoitti: Joo? Olen huomannut. Mitä haluat tällä siis sanoa?
Aa, kommentti ei siis ollut tarkoitettu minulleSohvapoliisi kirjoitti:Sitä, ettei skootterin tarvitse yhtäkkiä hypätä 90 astetta kantoon/kaiteeseen ollakseen silti sadevesikourusta suistunut.Susihukka kirjoitti: Joo? Olen huomannut. Mitä haluat tällä siis sanoa?

Toisaalta tuota "koulutustakin" on annettu jo kyllästyttävän monta kertaa, ei sillä että olisin saarnasta eri mieltä. No, tämä ei ollut pääasiani, vaan se että jos siellä jossakin on joku, joka kuumeisesti odottaa käyttäjätunnuksensa aktivoitumista, kannattaa vain kokeilla kirjautumista eikä jäädä odottamaan aktivointiviestiä. (Tämäkin on mainittu monta kertaa.)Ms Poirot kirjoitti: Ketjun turhasta täyttämisestä hitusen. Jos ei viitsi lukea edes kymmentä sivua taaksepäin kun aloittaa ensimmäistä kertaa kommentoinnin, tai edes niitä poliisin tiedotteita ja lehtijuttuja niin minun puolestani voisi olla ihan hiljaa. Kaikki nämä "onkohan sieltä ja sieltä tutkittu" kysymykset, erityisesti kun paikkana on se hemmetin Tottijärvi, saavat verenpaineeni nousemaan. Ei me tiedetä onko ne tutkittu, kysy poliisilta. Tai jos olisit lukenut ketjua niin tietäisit että joku on kuullut paikalliselta ystävältään että Tottijärven talot on poliisi kiertänyt. Toki välillä itsekin unohtaa jonkin sellaisen asian millä ei omasta mielestä ole alunperin ollut juurikaan merkitystä, mutta näitä moneen kertaan kysyttäjä on jo vaikea unohtaa. Ja kyllä varmasti juuri se sinun teoriasi on se oikea, vaikka se nyt tulikin täällä esille sadannen kerran. Eikä ketään kiinnosta että sinunKIN mielestäsi sitä bemaria ei koskaan ollut olemassa, tai että epäilet silminnäkijän olemassaoloa. Jos se on sanottu jo kerran ja sitä on puitu kymmenessä kommentissa niin se juna meni jo, jollei asiaan ole mitään uutta sanottavaa.
Lyhyesti: lue poliisin tiedotteet, lue uutisjutut, lue muutama sivu ketjua taaksepäin ja hae etsi-toiminnolla ensin, kysy vasta sitten.