Ärsyttää Murha.infossa->

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Kyöpeli, Kilomies

Wagner
Adrian Monk
Viesti:

Ärsyttää Murha.infossa

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Nettidemokratian nimissä myös turhasta bannaamisesta tulisi saada bannia.

8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"
Unhola
Martin Beck

Re: Ärsyttää Murha.infossa->

Viesti Kirjoittaja Unhola »

Ärsyynnyn omista teksteistäni. En tiedä, miksi pitää aina kirjoittaa itsestäänselviä asioita, joilla ei ole mitään informaatioarvoa. Ja vielä työajalla.
Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

Jostain syystä monet Jyväskylässä tehdyt tapaukset, mm. kassisurma ja tuore ampumistapaus, saavat useat kirjoittajat sekoamaan pahimpaan ADHD -tapaan. Liekö syy juomavedessä, mutta ei noita yliaktiivisia sekokirjoituksia voi muutenkaan aukottomasti selittää.

Luoja yksin tietää mitä sivustollemme olisikaan tapahtunut jos Karoliina Kesti olisi kadonnut Jyväskylässä... :o
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!
taavetti
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja taavetti »

Sas muuta. Tällä kertaa olen samaa mieltä.
Herrasmies kulkee aina portaissa edellä. Myös yksin ollessaan.
INES 7
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja INES 7 »

Jyväskylä on niin hajuton ja mauton, mitäänsanomaton erämaakeskus, että jos jotain tapahtuu niin saahan se korostetun merkityksen.
Moderaattorit
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja Moderaattorit »

Palataas aiheeseen.

Jermo
Ne tietää, jotka tietää...
INES 7
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja INES 7 »

Moderaattorit kirjoitti:Palataas aiheeseen.

Jermo
On mikä?
Jane T
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja Jane T »

Mietteitä aamuyön tunneilta (tästä tuleekin näköjään novelli, anteeksi):

Menin vähän OT:n puolelle äsken tuolla KK-ketjussa, joten uskon tämän paremminkin kuuluvan tänne.
Ensin hieman aiheesta mielipide (sama pätee sanontaan "sanon aina kaiken suoraan päin naamaa"):
noiden kahden varjolla voi nykyään sanoa/kirjoittaa mitä kackelsbergia ja jopa h***tin loukkavaa, ja tämä purkaukseni lähti liikkeelle erään kirjoittajan kommentista, johon ei ole minkäänlaista perustaa (lainaan kommentin tähän ilman kirjoittajan nikkiä):
Lisäksi edelleen olen sitä mieltä, että Karoliina oli tämän kesän aikana se "kiertopalkinto".
Kommentti on mielestäni äärimmäisen loukkaava kadonnutta tyttöä kohtaan, mutta tässä se ero piilekin; minun mielipiteeni on, että ko. kommentti on loukkaava, mutta kirjoittajan mielestä ei, koska hän on sen kirjoittanut. Olen kuitenkin vahvasti sitä mieltä, että suurimman osan mielestä tuo on loukkaavaa, ja olisi voinut jäädä kirjoittajan aatoksiin pelkästään.

Ja vähän myös käsitteestä spekulointi: sehän tarkoittaa miettimistä ja pohtimista. Mun ymmärtääkseni minfo on juuri ns. spekuloiva saitti; kirjoittajat voivat yhdessä spekuloida jotain aihetta. Nykymenolla (johtunee KK-ketjusta) tämä on ennemmikin monen kymmenen ihmisen yksinpuhelua, kukaan ei kuuntele toista (muutamaa harvaa lukuunottamatta), oma näkemys on tuotava väen vängällä esiin, vaikka joku olisi jo saman ajatuksen esittänyt, koska ei jakseta lukea muiden aiempia kirjoituksia ("hei vaan, olen uusi täällä, en jaksa lukea kaikkea, kaksi viimeistä sivua juuri ja juuri...") . Tuo "ei jaksa lukea ketjua on sama juttu kun kouluun pitää lukea kirja niin aika iso oppilaista menee kirjastoon listan kanssa ja pyytää sitä ohuinta, viis sisällöstä, tiedän kokemuksesta, olen ollu kirjastossa töissä). Ja täällä ei tietääkseni ole mitään kilpailua siitä, kuka "arvaa jonkin asian ekana", vaikka tuolla KK-ketjussa niin jotkut hehkuttavatkin omaa, uutta juonenkäännettään sanoin: "kukaan ei taatusti ole tullut ajatelleeksi....), vaikka sama asia olisi käsitelty jo kymmenen kertaa, mutta kun eu jakseta lukea!!!

Tullessani tälle palstalle olin suuresti ilahtunut yhteisöstä, joka tosiaan spekuloi asioita yhdessä yhdistämällä eri ihmisten mielipiteitä, etsii tietoa ja linkkaa lähteet. Kun liityin mukaan luin muutaman aluksi kiinnostavimman ketjun alusta loppuun , vaikka ketjut olivat pitkiä, ja sain tosi hyvän kuvan aiheesta. Kiitos teille ns. vanha kaarti!

Mua harmittaa suunnattomasti, että KK-ketju on mennyt tuohon Muumi huumediilerinä Tottijärvellä ja Virossa bemarilla - hölötykseksi, koska aihe on mitä kiinnostavin, mutta turha sinne mitään järkevää on kirjoittaa tai vastata jollekin, kun joku taas parin sivun päästä kysyy samaa. Minkälaiset tiedonhaun taidot näillä ihmisillä on, jotka kysyvät esim. sivulla 632: "miksei sitä puhelinta ole etsitty Tottijärveltä? (keksitty esimerkki).
No, luulen kyllä, että kyseessä on laiskuus; itse ei viitsitä etsiä mitään, tosin ihmettelen miksei, jos kerran on kiinnostunut aiheesta.

Toivon suuresti, että KK - case ratkeaa nopeasti, tytön itsensä kannalta tietenkin, mutta myös minfon:
palstalta kaikkoaa varmasti aika suuri määrä porukkaa, ja täällä saa jotain tolkkua kirjoittelusta.

Olen avautunut, kiitos. :)
Juliet Jones
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Juliet Jones »

Sama ärsytti KK:n katoaminen- ketjussa, mihin hyökkäsinkin välittömästi odottamaan perusteluja. Mielipiteenkin kun täytyisi perustua johonkin, ja tosiaan pitäisi miettiä mitä laukoo ja millä tavalla. Ketjun päähenkilö kun on vain 15- vuotias, aikuisuutta kohti käyvä nuori neito, -ei mikään "juopporingin luuska", jonka elämässä ei ole enää juurikaan vaihtoehtoja. Eriskummallista sekin, että jonkun mielestä parissa kuukaudessa tytöstä, jolla oli kuitenkin ns. tervehenkisiä asioita elämässään ja asiat suunnilleen kunnossa, tulee äkkiä munahaukka, joka hyppii sylistä syliin..
Se siitä, ja tuleepa niitä ylilyöntejä välillä itse kullekin.

Sitten samassa ketjussa ärsyttää tuo sama juttu, ettei viitsitä lukea riittävästi ennen kyselyitä/ kommentteja. Lehdissä on korjattu Karoliina Kestin puhelimen sammumisaika, mikä on esitetty sekin moneen kertaan täällä. Tuo yhtenä esimerkkinä.
kiusausko
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja kiusausko »

Pakko avautua, menee järki, eli asiaa KK-ketjusta. Itse sitä alusta saakka seuranneena ärsyttää, että tämän keissin tiimoilta paljon uusia ihmettelijöitä, jotka eivät seuraa kirjoitettuja viestejä, jankkaavat samaa ja jauhavat täyttä paskaa. Eivät ymmärrä lukemaansa tai eivät halua ymmärtää ja tuovat suoli24- tyyppisen keskustelukulttuurin tullessaan. Aaargh.
Itse kun kirjoitan viestin ja olen sitä lähettämässä, tulee ilmoitus, että on tullut uusi viesti, haluanko mahdollisesti tarkastaa oman kirjoitukseni sen valossa, tarkottaa mulle että jees, käynpäs tsekkaamassa sen viestin vielä ennen oman lähettämistä jos vaikka joku on just kirjoittanutkin jo saman aatoksen eikä tärkeintä ole tuoda sitä OMAA asiaa esille vaan uusi näkökulma aiheeseen, ja jos ei ole mitään sanottavaa niin mikäs pakko on kirjottaa?
Ja kyllä, tulee paljon viestejä ketjuun, miksi seurata sitä, jos kerran ei jaksa lukea?
Mä en oo mikään sun henkilökohtainen poliisi. No, lopeta sitten se vitun partiointi.
GWR
Susikoski

Viesti Kirjoittaja GWR »

Jane T kirjoitti:Ensin hieman aiheesta mielipide (sama pätee sanontaan "sanon aina kaiken suoraan päin naamaa"):
noiden kahden varjolla voi nykyään sanoa/kirjoittaa mitä kackelsbergia ja jopa h***tin loukkavaa, ja tämä purkaukseni lähti liikkeelle erään kirjoittajan kommentista, johon ei ole minkäänlaista perustaa (lainaan kommentin tähän ilman kirjoittajan nikkiä):
Lisäksi edelleen olen sitä mieltä, että Karoliina oli tämän kesän aikana se "kiertopalkinto".
Kommentti on mielestäni äärimmäisen loukkaava kadonnutta tyttöä kohtaan, mutta tässä se ero piilekin; minun mielipiteeni on, että ko. kommentti on loukkaava, mutta kirjoittajan mielestä ei, koska hän on sen kirjoittanut. Olen kuitenkin vahvasti sitä mieltä, että suurimman osan mielestä tuo on loukkaavaa, ja olisi voinut jäädä kirjoittajan aatoksiin pelkästään.
Tasan samaa mieltä. Samoin voisivat lopettaa lehdenjakajan syyllisyyden pohtimisen ym. epäasialliset kommentit hänen ulkomaalaisuuteensa liittyen (joku luuli jopa somalialaiseksi, vaikka tyhmemmänkin luulisi tajuavan nimestä kaksi vaihtoehtoa, Portugalin ja Brasilian) sekä bilepoikien syyllisyyden pohtimisen siltä osin, kun ei ole tullut mitään uusia perusteita epäillä sitä, vaan mennään "musta tuntuu" -linjalla. Poliisi on jo todennut, ettei poikia epäillä, joten jos mitään uutta ei ilmene, eiköhän heidät voisi jo jättää rauhaan.

Myös KK:n isän Facebook-kirjoittelun ja hänen sairauksiensa maininnan noin kymmenen sivun välein voisi unohtaa. Ennen kuin postaa moista, voisi hetken miettiä, olisiko kivaa, jos omaa sairaushistoriaa pähkäiltäisiin nimen kanssa netissä ilman mitään hyväksyttävää perustetta.
Jane T kirjoitti:Nykymenolla (johtunee KK-ketjusta) tämä on ennemmikin monen kymmenen ihmisen yksinpuhelua, kukaan ei kuuntele toista (muutamaa harvaa lukuunottamatta), oma näkemys on tuotava väen vängällä esiin, vaikka joku olisi jo saman ajatuksen esittänyt, koska ei jakseta lukea muiden aiempia kirjoituksia ("hei vaan, olen uusi täällä, en jaksa lukea kaikkea, kaksi viimeistä sivua juuri ja juuri...") . -- Ja täällä ei tietääkseni ole mitään kilpailua siitä, kuka "arvaa jonkin asian ekana", vaikka tuolla KK-ketjussa niin jotkut hehkuttavatkin omaa, uutta juonenkäännettään sanoin: "kukaan ei taatusti ole tullut ajatelleeksi....), vaikka sama asia olisi käsitelty jo kymmenen kertaa, mutta kun eu jakseta lukea!!!
Erityisen ärsyttävää on, kun esitetään sivu toisensa jälkeen spekulaatiota asioista, jotka ovat kaikkien poliisin tiedotteissa ja/tai lehdissä esitettyjen tietojen kanssa ristiriidassa tai vastaisia. Esimerkiksi mainitsemasi vaki-idiotismi, että puhelinta pitäisi etsiä Tottijärven maastosta, "miten silminnäkijä voi muistaa sen auton noin tarkasti, emmäävaa muistais!", jonkin täysin vääränlaisen bemarin kuvien/myynti-ilmoitusten postaaminen, täysin vääränlaisten autojen kolarien/polttamisen vatvonta, idioottimaiset teoriat, joissa skootteri olisi löydetty kääntöpaikalta pihakadun sijasta jne. --> jos ei ole vaivautunut perehtymään tuon vertaa asian uutisointiin eikä tiedä faktoja, kannattaisi miettiä hetki ensin ja jättää postaamatta. Jos muut osaavat käyttää hakutoimintoa tai käyttävät tuntikausia siihen, että lukevat koko threadin, "olen uusi täällä ja laiska p***a" ei ole perustelu olla tekemättä niin.

Tuon keskustelun seuraaminen alkaa jo kyrsiä, kun siitä ei pysty filtteröimään pahimpia idiootteja pois. Viesteihin pitäisi saada -1 -painike ja foorumille toiminto, jolla voisi valita postausten pistemäärän mukaan, mitkä viestit näytetään ja mitä ei.
Jos mietitään ketkä katsoi 31.7.2011 Muumeja, niin 99% katsojista katsoi niitä TV2:lta. Mutta ei tässä Kestin tapauksessa. Tässä joku katsoi muumeja eri kautta. Se on tämän Kestin tapauksen kirous, kaikki on niin outoa. -Lukijana
Siru83
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Siru83 »

Taidan itse jäädä tauolle, koska itseäni kiinnostavista rikoksista ei täällä juurikaan keskustelua ole (ainakin kunnes niistä jotain uutta tulee tai itse löydän sellaista). En henk. koht tajua, mikä tuossa Kestin tapauksessa kiinnostaa. Valitettava ja ikävä tapaus mutta erittäin suurella todennäköisyydellä kyseessä on tapaturma, enkä rikoksista kiinnostuneena jaksa siitä kiinnostua.
vanja
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja vanja »

GWR kirjoitti:Tuon keskustelun seuraaminen alkaa jo kyrsiä, kun siitä ei pysty filtteröimään pahimpia idiootteja pois. Viesteihin pitäisi saada -1 -painike ja foorumille toiminto, jolla voisi valita postausten pistemäärän mukaan, mitkä viestit näytetään ja mitä ei.
Itseasiassa sellainen suodatin on olemassa. Klikkaa ärsyttävän tyypin nimimerkkiä, ja profiilitiedot eteen saatuasi kohtaa "lisää vihamieheksi". Tämän jälkeen ko. tyypin viestit näkyvät kohdallasi vain rivin mittaisena ilmoituksena, että tämän tyypin viesti on tässä kohtaa, mutta sitä ei näytetä koska vihamies. Klikkauksella saat viestin silti halutessasi näkyviin.
Arlene
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja Arlene »

Jyväskylän puukotus -ketju. En tajua mikä siinä on niin kiinnostavaa. Ja nyt ei tiedetä edes oliko puukottaja syntynyt Suomessa vai ei. :x
GWR
Susikoski

Viesti Kirjoittaja GWR »

vanja kirjoitti:
GWR kirjoitti:Tuon keskustelun seuraaminen alkaa jo kyrsiä, kun siitä ei pysty filtteröimään pahimpia idiootteja pois. Viesteihin pitäisi saada -1 -painike ja foorumille toiminto, jolla voisi valita postausten pistemäärän mukaan, mitkä viestit näytetään ja mitä ei.
Itseasiassa sellainen suodatin on olemassa. Klikkaa ärsyttävän tyypin nimimerkkiä, ja profiilitiedot eteen saatuasi kohtaa "lisää vihamieheksi". Tämän jälkeen ko. tyypin viestit näkyvät kohdallasi vain rivin mittaisena ilmoituksena, että tämän tyypin viesti on tässä kohtaa, mutta sitä ei näytetä koska vihamies. Klikkauksella saat viestin silti halutessasi näkyviin.
Tuo huomattu kyllä ja on käytössä, noin juuri tein kiertopalkintojulistajalle. Se ei kuitenkaan tuossa ketjussa toimi, kun siellä on kiljoona käyttäjää, jotka käyvät sanomassa yksi tai kaksi kommenttia lukematta ketjua alusta ja sitten häipyvät. +1/-1 -toiminnon avulla turhat kommentit häviäisivät näkyvistä ilman vihamiestoimintoa, kun muutama käyttäjä pistäisi niille miinusta.
Jos mietitään ketkä katsoi 31.7.2011 Muumeja, niin 99% katsojista katsoi niitä TV2:lta. Mutta ei tässä Kestin tapauksessa. Tässä joku katsoi muumeja eri kautta. Se on tämän Kestin tapauksen kirous, kaikki on niin outoa. -Lukijana
Lukittu