Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011
-
MissHolmes
- Ben Matlock
Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011
Tyttäreni kertoi, että skoben kyydistä on suhteellisen helppo hypätä viimetingassakin pois. (Omakohtainen kokemuksensa kolaritilanteesta)
Voi siis olla, että Karo ehti pompata pois ajokkinsa päältä ennen kuin se rusinoitui aidan läpi. Se ainakin selittäisi sen, ettei paikalla ole koirienkaan avulla havaittu verijälkiä. (Tuskin tyttö lämpimänä yönä hanskat kädessä ajoi....)
Mitään järkeähän ei ole siinä, että tyttö olisi tuonne itsekseen rauhassa eksyneenä ajanut niin kovaa, että olisi menettänyt ajokkinsa hallinnan.
Minusta ainoa järkevä selitys on se, että on joko
a) katsonut hätääntyneenä taakseen ja ajanut nurmelle tai
b) kierrettyään lenkin seuraaja onkin ollut edessä ja väistänyt tätä.
(Jos autossa on ollut navigaattori, on kuljettaja nähnyt jo hyvän matkaa ennen Likolammenkadun päätyä, että katu kiertää päässä ympäri)
Voi siis olla, että Karo ehti pompata pois ajokkinsa päältä ennen kuin se rusinoitui aidan läpi. Se ainakin selittäisi sen, ettei paikalla ole koirienkaan avulla havaittu verijälkiä. (Tuskin tyttö lämpimänä yönä hanskat kädessä ajoi....)
Mitään järkeähän ei ole siinä, että tyttö olisi tuonne itsekseen rauhassa eksyneenä ajanut niin kovaa, että olisi menettänyt ajokkinsa hallinnan.
(Jos autossa on ollut navigaattori, on kuljettaja nähnyt jo hyvän matkaa ennen Likolammenkadun päätyä, että katu kiertää päässä ympäri)
Nuotio & Äreät Tiput
Huumeet eivät todennäköisesti olekaan kuuluneet Karon elämään aikaisemmin. Nyt, kun mammakin on lähdössä reissuun ja isosiskokin jenkkilään, on saattanut koittaa Karolle ensikokeilun aika. Mahdollisesti aiemmin samalla viikolla Pynsän maisemissa Rosendahlin rannassa on tullut ensikontakti kavereihin, joilta voisi saada kokeilua varten ainetta (=bemumiehet). Tiedot, mistä aineita saa, on kerrottu Karolle ja toi Villilänniemikin bilepaikkana on "sattumalta " sopivan lähellä diilauspaikkaa eli Mustavuoren pysäkkiä. Illalla vähän dokausta ja pohjien rakentelua bileissä ja sen jälkeen kohti suurta seikkailua ja actionia Mustavuoren pysäkille eli diilauspaikalle. Loppu onkin sitten surullista kerrottavaa. Tää jutun kulku on sitten speku eikä kaikilta osin perustu faktoihin, ettei kukaan pääse siitä sanomaan.Pardon kirjoitti: 1. En jätä huumeita pois laskuista. Siihen asti, kun niistä ei ole todisteita, pidän ajatusta mahdollisena mutta en ainoana mahdollisuutena. Minusta Karoliinan naamasta ei näe mitään. Voi paljastua mitä tahansa suhteessa päihteisiin tai vaikka lääkkeisiin. Myös se, että hän ne eivät ole kuuluneet hänen elämäänsä.
-
Rampo Edogawa
- Poliisikoira Rex
Nimimerkki Crashtestdummy kävi kuvaamassa sen reitin, tosin pimeällä, mutta kyllä siitä jonkun postilaatikon näkee. Hiukan vaikea vaan hahmottaa näitä paikkoja kun en ole itse siellä käynyt. Video löytyy tästä: http://www.youtube.com/watch?v=M470J4PlDa4cracker kirjoitti:Hyvä kartta, voisiko tähän vielä lykkästä täpän missä kohtaa noiden talojen postilaatikot ovat (oletan että ovat yhdessä ja samassa kohtaa rivissä, ei talojen ovilla) ja mistä skootteri löytyi eli näiden paikkojen etäisyys?
Nimeni on Veijonen, mutta herralla on tapana sanoa minua Batleriksi
-
Kainonsorttinen
- Frank Drebin
Palaan tuohon demi.fi:hin vielä:
Jokaisella foorumille rekisteröityneellä on oma profiili, jota ei voi itse laittaa salaiseksi, vaan se siis näkyy aina ja kaikille kirjautuneille. Oman profiilin voi toki poistaa. Jos profiili poistetaan esim. ylläpitäjän toimesta, nimimerkki ei näy keskusteluissa boldattuna eikä sitä voi klikata. Tuossa tänne linkatussa keskustelussa nimimerkki näkyy boldattuna, mutta sitä ei voi klikata. Vaikuttaa siis siltä, että ylläpito on estänyt pääsyn nimimerkki KaroliinaK:n profiiliin. Syynä voi olla toki esim. se, että profiili ja keskustenavaus olisivat alunperinkin ylläpitäjän omia yrityksiä saada aikaan keskustelua. Tai sitten profiili on estetty syystä. Tai ylläpitäjä kuvittelee (tai tietää?), että nimimerkki on Karon oma, ja on siksi tuon estänyt tarkoituksella.
Sen aidan sijaintia suhteessa skootteriin ei minusta tarvitse niin ihmetellä. Jos aidasta on ajettu läpi ja vaakarima on tullut "syliin", niin tokihan kaikki tiellä olevat rimat siirretään sivuun ennen kuin skobaa yritetään käynnistää uudelleen. Ja vasta sitten skootteri on kaatunut/laskettu maahan kyljelleen.
Jokaisella foorumille rekisteröityneellä on oma profiili, jota ei voi itse laittaa salaiseksi, vaan se siis näkyy aina ja kaikille kirjautuneille. Oman profiilin voi toki poistaa. Jos profiili poistetaan esim. ylläpitäjän toimesta, nimimerkki ei näy keskusteluissa boldattuna eikä sitä voi klikata. Tuossa tänne linkatussa keskustelussa nimimerkki näkyy boldattuna, mutta sitä ei voi klikata. Vaikuttaa siis siltä, että ylläpito on estänyt pääsyn nimimerkki KaroliinaK:n profiiliin. Syynä voi olla toki esim. se, että profiili ja keskustenavaus olisivat alunperinkin ylläpitäjän omia yrityksiä saada aikaan keskustelua. Tai sitten profiili on estetty syystä. Tai ylläpitäjä kuvittelee (tai tietää?), että nimimerkki on Karon oma, ja on siksi tuon estänyt tarkoituksella.
Sen aidan sijaintia suhteessa skootteriin ei minusta tarvitse niin ihmetellä. Jos aidasta on ajettu läpi ja vaakarima on tullut "syliin", niin tokihan kaikki tiellä olevat rimat siirretään sivuun ennen kuin skobaa yritetään käynnistää uudelleen. Ja vasta sitten skootteri on kaatunut/laskettu maahan kyljelleen.
Jos havaintoja on kaksi erillistä ja kumpikin on muistanut, että auto on ollut pysäkillä keula "väärään" suuntaan, siinä olisi syy sekä sille, miksi poliisi pitää havaintoja luotettavana että sille, miksi auto on kiinnittänyt silminnäkijöiden huomion ja yksityiskohdat ovat jääneet mieleen.Pardon kirjoitti:Olen perustellut, miksi tämän havainnon julkistaminen erityisen tärkeä poliisille. Yhdellä kertaa julkisuuteen annettiin hyvin tarkka ja luotettavana pidetty havainto. Luotettavuutta korostettiin: havainnon tekijää oli jututte lisää.
Oikeasti uskon, että jokin muukin tukee havaintoa. Havainto voi toki olla täysin oikea jo sinällään, mutta poliisi on saanut siihen vielä muuta varmistusta.
On aikaisemman linjan mukaista, että poliisi ei kerro miten päin auto oli.
Jos mietitään ketkä katsoi 31.7.2011 Muumeja, niin 99% katsojista katsoi niitä TV2:lta. Mutta ei tässä Kestin tapauksessa. Tässä joku katsoi muumeja eri kautta. Se on tämän Kestin tapauksen kirous, kaikki on niin outoa. -Lukijana
Jos käyt siellä pimeellä, voin sanoo että on TODELLA pimeää. Ei näe eteensä ilman valoja. Ja olin itse asiassa samoihin aikoihin Crashtestdummyn kanssa tuolla paikalla. Olin itse lähdössä pois paikalta kun Crashtestdummy tulee autolla vastaan mäessä. Katso vaikka kohta 2:43 niin näkyy vasemmalla mopo. Takanani on auto, jossa ovat kaverini.. Halusin mielenkiinnosta katsoa millainen paikka se on pimeällä. Kaverit sanoivat että on karmiva paikka kun on jotenkin liian pimeä. Olisin voinu kurkata siihen railon keskellä olevaan aukkoon (jossa on kansi tms..), mutta kun auto oli parkkeerattu eteen niin en sitten viittinyRampo Edogawa kirjoitti:Nimimerkki Crashtestdummy kävi kuvaamassa sen reitin, tosin pimeällä, mutta kyllä siitä jonkun postilaatikon näkee. Hiukan vaikea vaan hahmottaa näitä paikkoja kun en ole itse siellä käynyt. Video löytyy tästä: http://www.youtube.com/watch?v=M470J4PlDa4cracker kirjoitti:Hyvä kartta, voisiko tähän vielä lykkästä täpän missä kohtaa noiden talojen postilaatikot ovat (oletan että ovat yhdessä ja samassa kohtaa rivissä, ei talojen ovilla) ja mistä skootteri löytyi eli näiden paikkojen etäisyys?
Katselin uudelleen tota skoban kuvaa, mulla on vastaavanlainen ( tosin ei ajokuntoinen mutta ulkoisesti kunnossa) ja kun nyt olen tota kuvaa tuijottanut ja siinä on jokin mua koko ajan häirinnyt niin sen verran salapoliisi että pakko oli käydä testaamassa miten se skoba kaatuu. Eli kuvassa se etupyörän asento ja ohjaustangon asento oli se mikä mua vaivasi, eli jos se olisi kääntynyt tolle kyljlleen niin sen etupyötä osottaisi ylös vasemmalla laidalla, nythän se on ikäänkuin suorassa ja enemmän oikealle alakulmaan kääntyen, ohjaustangon ollessa ns. balanssissa eli se skoba on aseteltu siihen maahan varovati, ettei siitä asettamisesta kuuluisi ääntä eikä sitä ole ajettu siihen veikkaan että on talutettu ja sen jälkeen lasekttu maahan.
Mä kokeilin tolla omalla raadolla kolme kertaa ns. täräyttää sen maahan kuten kolaroidessa se tärähtäisi ja jokaisella kerralla etupyörän yläkulma osoitti ylös viistoon vasemmalle.
Jos jollain muulla on energiaa ja joku sopiva raato, jonka kaatuminen ei niin haittaa ( pitää olla suunnilleen samanlainen ohjaustanko muusta ei liene niin väliä niin käykääs kokeilemassa).
Tämä homma tuli mieleen siitä, kun ekan kerran lähdin pappatunturilla joskus yheksäkytluvun alkupuolella liikkeelle enkä ollu ikinä mopolla ajanu, ajoin täysillä päin ladon seinää ja joku muistijälki vissiin siitä kun lähdin pyörää nostamaan jäänyt alitajuntaan ts.
Tämä nyt vaan tällanen käytännössä tehty havainto johon ajatukseni perustan.
Muoks. pahimpia kirotusvirheitä
Mä kokeilin tolla omalla raadolla kolme kertaa ns. täräyttää sen maahan kuten kolaroidessa se tärähtäisi ja jokaisella kerralla etupyörän yläkulma osoitti ylös viistoon vasemmalle.
Jos jollain muulla on energiaa ja joku sopiva raato, jonka kaatuminen ei niin haittaa ( pitää olla suunnilleen samanlainen ohjaustanko muusta ei liene niin väliä niin käykääs kokeilemassa).
Tämä homma tuli mieleen siitä, kun ekan kerran lähdin pappatunturilla joskus yheksäkytluvun alkupuolella liikkeelle enkä ollu ikinä mopolla ajanu, ajoin täysillä päin ladon seinää ja joku muistijälki vissiin siitä kun lähdin pyörää nostamaan jäänyt alitajuntaan ts.
Mä en oo mikään sun henkilökohtainen poliisi. No, lopeta sitten se vitun partiointi.
Eipä tuo kyllä BMW ole.jnieminen kirjoitti:Musta coupe BMW matalaprofiilisilla renkailla ja erikoisvanteilla mennyt katolleen eilen Naantalissa.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011082 ... 7_uu.shtml
Kuvan auto on etuvetoinen, eikä oven kahvatkaan ole BMW-mallia,
jnieminen kirjoitti:Musta coupe BMW matalaprofiilisilla renkailla ja erikoisvanteilla mennyt katolleen eilen Naantalissa.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011082 ... 7_uu.shtml
Vakavimmin loukkaantui autossa ollut nainen, kolme miestä selvisi lievemmillä vammoilla! Saletisti natsaa.. no aikuisten oikeesti ei ,kai!?
Itse myös kaatunut mopolla muutaman kerran. Jos on oikealle kyljelle kaatunut, niin rengas osoittanut vasemmalle. Ihme ettei oikea vilkku ole hajonnut kaatumisesta.. Mulla on yleensä myös tanko vääntynyt aika pahasti jos mopo on kaatunut..kiusausko kirjoitti:Katselin uudelleen tota skoban kuvaa, mulla on vastaavanlainen ( tosin ei ajokuntoinen mutta ulkoisesti kunnossa) ja kun nyt olen tota kuvaa tuijottanut ja siinä on jokin mua koko ajan häirinnyt niin sen verran salapoliisi että pakko oli käydä testaamassa miten se skoba kaatuu. Eli kuvassa se etupyörän asento ja ohjaustangon asento oli se mikä mua vaivasi, eli jos se olisi kääntynyt tolle kyljlleen niin sen etupyötä osottaisi ylös vasemmalla laidalla, nythän se on ikäänkuin suorassa ja enemmän oikealle alakulmaan kääntyen, ohjaustangon ollessa ns. balanssissa eli se skoba on aseteltu siihen maahan varovati, ettei siitä asettamisesta kuuluisi ääntä eikä sitä ole ajettu siihen veikkaan että on talutettu ja sen jälkeen lasekttu maahan.
Mulla on sama oletus: skootterikuski ei joudu kivekselle asti. Voi olla pois selästä jo ennen kantoa tai samoihin aikoihin. Lentää peräti nurtsille.MissHolmes kirjoitti:Tyttäreni kertoi, että skoben kyydistä on suhteellisen helppo hypätä viimetingassakin pois. (Omakohtainen kokemuksensa kolaritilanteesta)
Sinulla on seuraajana kai edelleen Huittisten vanhapoika. Oletko muokannut tuota hahmoa yhtään sosiaalisempaan ja menestyneempään suuntaan vai onko hän yhä oudokki ja luuseri? Sellainen hahmo ei profiloinneissa yleensä tule kovin kaukaa eikä ole yhtä suunnitelmallinen. Väijyy tutuilla kulmilla ja toimii impulssista.
Minusta se kauempaa lähtöisin oleva yksin toimiva suunnitelmallinen kaappaaja voi olla vaikka sosiaalisesti lahjakas.
Mutta minä en nyt enää sellaista epäile, vaan pidän Bemari-havaintoa tärkeimpänä. Jos havainto kiistetään ja juttu pysyy auki, niin sitten on edessä paluu takaisin yksittäiseen tekijään.
Tänne on tullut paljon tekstiä sitten viime käynnin ja pyydän anteeksi sitä etten kaikkea ehdi ja yksinkertaisesti jaksakaan lukea. Varmaan tätä on jo kysytty, mutta minäkin kysyn:
Eli muutama päivä sitten oli Iltalehden sivuilla teksti "jokin muuttui urheilijatytössä". Siinä sitten käskettiin lukea tarkemmin lehtiversiosta mikä muuttui (typerää rahastusta -.-).
Voisiko joku laittaa sen lehtijutun tänne tai mahdollisesti kertoa miten siinä sanottiin Karoliinan muuttuneen?
Eli muutama päivä sitten oli Iltalehden sivuilla teksti "jokin muuttui urheilijatytössä". Siinä sitten käskettiin lukea tarkemmin lehtiversiosta mikä muuttui (typerää rahastusta -.-).
Voisiko joku laittaa sen lehtijutun tänne tai mahdollisesti kertoa miten siinä sanottiin Karoliinan muuttuneen?
Hidas...
Viimeksi muokannut Jack, Su Elo 28, 2011 2:08 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Allekirjotus näille! Ei tosiaan ole tangot ns. suorassa jos kaatuu maahan(plus tässä on ajeltu aidanläpi ja haettu pomppua kannosta,ei niin ei) . Tähän vois verrata samaa todennäiköisyyttä kun tiputat kolikon lattialle ja se jää pystyyn.Jakez93 kirjoitti:Itse myös kaatunut mopolla muutaman kerran. Jos on oikealle kyljelle kaatunut, niin rengas osoittanut vasemmalle. Ihme ettei oikea vilkku ole hajonnut kaatumisesta.. Mulla on yleensä myös tanko vääntynyt aika pahasti jos mopo on kaatunut..kiusausko kirjoitti:Katselin uudelleen tota skoban kuvaa, mulla on vastaavanlainen ( tosin ei ajokuntoinen mutta ulkoisesti kunnossa) ja kun nyt olen tota kuvaa tuijottanut ja siinä on jokin mua koko ajan häirinnyt niin sen verran salapoliisi että pakko oli käydä testaamassa miten se skoba kaatuu. Eli kuvassa se etupyörän asento ja ohjaustangon asento oli se mikä mua vaivasi, eli jos se olisi kääntynyt tolle kyljlleen niin sen etupyötä osottaisi ylös vasemmalla laidalla, nythän se on ikäänkuin suorassa ja enemmän oikealle alakulmaan kääntyen, ohjaustangon ollessa ns. balanssissa eli se skoba on aseteltu siihen maahan varovati, ettei siitä asettamisesta kuuluisi ääntä eikä sitä ole ajettu siihen veikkaan että on talutettu ja sen jälkeen lasekttu maahan.
Skootterikuski ei joudu kiveksille asti? Voitaisko pyrkiä sanojen taivuttamiseen edes niin, ettei alkuperäinen merkitys muuttuisi järjettömästi?
Mä en oo mikään sun henkilökohtainen poliisi. No, lopeta sitten se vitun partiointi.