Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011
-
Rampo Edogawa
- Poliisikoira Rex
Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011
Otitko huomioon, että kolaroidessa siitä ohjaustangosta pidetään kiinni. Senhän voi vääntää vaikka mihin suuntaan. Jos vain tönäisee pelkän skootterin kumoon, niin totta kai se etupyörä saattaa liikkua holtittomasti. Lisäksi on mahdollista, että skootteria on yritetty nostaa pystyyn, jolloin ohjaustangon asento on saattanut muuttua. Vahinkojäljistä voi nyt kuitenkin sen päätellä, ettei skootteria tuupattu kumoon. Suora ohjaustanko viittaa siihen, että skootterilla joko ajettiin tai tankoon koskettiin onnettomuuden jälkeen, joka taas olisi mielestäni outoa ja epäloogista siinä tapauksessa, että joku olisi saanut päähänsä lavastaa onnettomuuden ja työntää sen vain alas mäkeä (kuten täällä on ehdotettu). Lisäksi kypärän paikka sopisi aika hyvin siihen, että sen kaatumisen jälkeen on jääty hetkeksi siihen mopon viereen ottamaan happea. Sen verran raju sen tällin on oltava. Jos se kypärä olisi jossain muualla, niin sepä olisi mielestä paljon epäilyttävämpää.kiusausko kirjoitti:Mä kokeilin tolla omalla raadolla kolme kertaa ns. täräyttää sen maahan kuten kolaroidessa se tärähtäisi ja jokaisella kerralla etupyörän yläkulma osoitti ylös viistoon vasemmalle.
Nimeni on Veijonen, mutta herralla on tapana sanoa minua Batleriksi
Kas vaan.. Sentään joku muukin on kuullu jotain mummelin lisäksi.jos yleensä vanha ihminen kuulee niin eiköhän se tahaton onnettomuus ole. Sitähän kannattaisi tiedustella että onko sekä talkkarin että mummelin muistikuvat yhtenevät. Jos skopa on ensin kolissut kantoon ja sitten kivetykseen niin kolahduksia pitäisi varmaankin olla yhteensä 2-3 kappaletta. Onko tämän jälkeen ollut täysin hiirenhiljaista molempien mielestä? Jos trampoliinin ääni on tullut skopan käynnistely-yrityksistä niin sitten kukaan takaa-ajaja ei ole ainakaan ihan parin metrin päässä ollut..kuinkahan pitkä ajanjakso on ollut näillä kaikilla äänillä?
Tuli eilen luettua Aamulehti. Sen mukaan Pirkanmaalla on vain 32 kyseissä mallia Bemaria, jota haetaan.
Ihan hyvä tieto(jos tämä havainto liittyy kovastikin tähän katoamiseen..). Kuulemma helppo käydä katselemassa Bemareita ulkoisesti, mutta tarkempaan syynäämiseen tarvitaan kuulemma kotietsintälupa.
Hyvä jos näistä selviäisi jotain
Ja tuosta mopon/skootterin kaatumisesta: talvella tuli kikkailtua jään pinnalla kesäkumeilla varustetulla mopolla. Pari kertaa kun yritin perää heittää, niin tulin aina oikealle kyljelle kaatumaan (kun sillä puolella oli helpompi pelleillä...).
Ihan hyvä tieto(jos tämä havainto liittyy kovastikin tähän katoamiseen..). Kuulemma helppo käydä katselemassa Bemareita ulkoisesti, mutta tarkempaan syynäämiseen tarvitaan kuulemma kotietsintälupa.
Hyvä jos näistä selviäisi jotain
Niin, miksei. Isähän on aivoinfarkteissaan vihjaillut vapaudenriistoa alusta asti. Sairaat ihmiset saavat ideoita toisiltaan, ja viimeaikoina nämä jenkkien ja Itävallan kaappaukset ovat olleet paljon tapetillaSpekultantti kirjoitti: Silläkin uhalla, että nyt Minfo-porukka alkaa buuata, niin heittäisin ilmaan ajatusta vapaudenriistosta. Eihän Norjassakaan pitänyt olla joukkomurhaajaa, ennenkuin sellainen ilmestyi, eikä meillä amerikkalaisia kouluammuskeluja. Niin miksei meillä nyt olisi ihan vankina pitäminen. Olihan meillä jo tämäkin Turunen, joka sieppasi lunnaiden toivossa, mutta motiiveja voi olla muunkinlaisia. Ehkei ihan haavi auki odotettu tyttöä ilmaantuvaksi siellä pysäkillä, vaan kun tyttö mukaan tuli, niin ei sitten päästettykään pois. Kuinka pitkään vankina pidettiin/pidetään ja onko henkirikos tapahtunut sittemmin tahallaan tai vahingossa. Ja oliko kuinka monta tekijää mukana, niin näitä voi spekuloida.
Mutta sitähän varten tällä palstalla ollaan, että spekuloidaan.
"Ei kuolema ole paikka..."♫
Miten tuo aita on mennyt kappaleiksi jos on taletuttu? Kaiken lisäksi jos talkkari on kuullut ääntää niin tuskin se asettelusta on tullut.kiusausko kirjoitti:Katselin uudelleen tota skoban kuvaa, mulla on vastaavanlainen ( tosin ei ajokuntoinen mutta ulkoisesti kunnossa) ja kun nyt olen tota kuvaa tuijottanut ja siinä on jokin mua koko ajan häirinnyt niin sen verran salapoliisi että pakko oli käydä testaamassa miten se skoba kaatuu. Eli kuvassa se etupyörän asento ja ohjaustangon asento oli se mikä mua vaivasi, eli jos se olisi kääntynyt tolle kyljlleen niin sen etupyötä osottaisi ylös vasemmalla laidalla, nythän se on ikäänkuin suorassa ja enemmän oikealle alakulmaan kääntyen, ohjaustangon ollessa ns. balanssissa eli se skoba on aseteltu siihen maahan varovati, ettei siitä asettamisesta kuuluisi ääntä eikä sitä ole ajettu siihen veikkaan että on talutettu ja sen jälkeen lasekttu maahan.
Mä kokeilin tolla omalla raadolla kolme kertaa ns. täräyttää sen maahan kuten kolaroidessa se tärähtäisi ja jokaisella kerralla etupyörän yläkulma osoitti ylös viistoon vasemmalle.
Jos jollain muulla on energiaa ja joku sopiva raato, jonka kaatuminen ei niin haittaa ( pitää olla suunnilleen samanlainen ohjaustanko muusta ei liene niin väliä niin käykääs kokeilemassa).
Tämä homma tuli mieleen siitä, kun ekan kerran lähdin pappatunturilla joskus yheksäkytluvun alkupuolella liikkeelle enkä ollu ikinä mopolla ajanu, ajoin täysillä päin ladon seinää ja joku muistijälki vissiin siitä kun lähdin pyörää nostamaan jäänyt alitajuntaan ts.
Tämä nyt vaan tällanen käytännössä tehty havainto johon ajatukseni perustan.
Muoks. pahimpia kirotusvirheitä
Entä kun katsot tätä kuvaa:
Onko tuossa aidassa jälkiä skootterissa? Ainakin jotain valkoista siinä on.
-
salainenpoliisi
- Alokas
ei ,puhelimesta vielä . Onko likolamminkadun alkupääkin tutkittu? Jos puhelin putosikin sinne ,jos K olisi lähtenyt pakoon bussipysäkin bemaria, kaivanut kääntyessään puhelinta taskusta, ja se putosi matkan varrelle, skoba kaatui ,k lähti kävellen katsomaan josko puhelin löytyisi, ja ehkä autoporukka tulikin hetken päästä perässä.. 
"There is no cure for birth and death other than to enjoy the interval"- George Santayana
Niin ja pitäisi siis olla _compact_ ei coupeTopo kirjoitti:Eipä tuo kyllä BMW ole.jnieminen kirjoitti:Musta coupe BMW matalaprofiilisilla renkailla ja erikoisvanteilla mennyt katolleen eilen Naantalissa.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011082 ... 7_uu.shtml![]()
Kuvan auto on etuvetoinen, eikä oven kahvatkaan ole BMW-mallia,
Mutta pitäähän kuitenkin vetää tässä nyt vielä tuo seurakuntanuori -kortti hihasta... Tuo tie kuitenkin alkaa n. 300m paikallisesta rippileiripaikasta
No, jos kuitenkin jätetään tämä "tutkintalinja" vähemmälle huomiolle. Eiköhän tuossa jo aiempi kirjoittaja tuonut muutaman riittävän yksityiskohdan joista selviää että ei ollut edes bmw.
Viimeksi muokannut mätlokki, Su Elo 28, 2011 2:28 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tossa nurmikolla on selvästi renkaan jättämä painauma. Kaiteessa myös selvä hankautuma.Jack kirjoitti:Miten tuo aita on mennyt kappaleiksi jos on taletuttu? Kaiken lisäksi jos talkkari on kuullut ääntää niin tuskin se asettelusta on tullut.kiusausko kirjoitti:Katselin uudelleen tota skoban kuvaa, mulla on vastaavanlainen ( tosin ei ajokuntoinen mutta ulkoisesti kunnossa) ja kun nyt olen tota kuvaa tuijottanut ja siinä on jokin mua koko ajan häirinnyt niin sen verran salapoliisi että pakko oli käydä testaamassa miten se skoba kaatuu. Eli kuvassa se etupyörän asento ja ohjaustangon asento oli se mikä mua vaivasi, eli jos se olisi kääntynyt tolle kyljlleen niin sen etupyötä osottaisi ylös vasemmalla laidalla, nythän se on ikäänkuin suorassa ja enemmän oikealle alakulmaan kääntyen, ohjaustangon ollessa ns. balanssissa eli se skoba on aseteltu siihen maahan varovati, ettei siitä asettamisesta kuuluisi ääntä eikä sitä ole ajettu siihen veikkaan että on talutettu ja sen jälkeen lasekttu maahan.
Mä kokeilin tolla omalla raadolla kolme kertaa ns. täräyttää sen maahan kuten kolaroidessa se tärähtäisi ja jokaisella kerralla etupyörän yläkulma osoitti ylös viistoon vasemmalle.
Jos jollain muulla on energiaa ja joku sopiva raato, jonka kaatuminen ei niin haittaa ( pitää olla suunnilleen samanlainen ohjaustanko muusta ei liene niin väliä niin käykääs kokeilemassa).
Tämä homma tuli mieleen siitä, kun ekan kerran lähdin pappatunturilla joskus yheksäkytluvun alkupuolella liikkeelle enkä ollu ikinä mopolla ajanu, ajoin täysillä päin ladon seinää ja joku muistijälki vissiin siitä kun lähdin pyörää nostamaan jäänyt alitajuntaan ts.
Tämä nyt vaan tällanen käytännössä tehty havainto johon ajatukseni perustan.
Muoks. pahimpia kirotusvirheitä
Entä kun katsot tätä kuvaa:
Onko tuossa aidassa jälkiä skootterissa? Ainakin jotain valkoista siinä on.
Voihan olla että skootteri on kaatunut vasemmalle kyljelleen ja kuski on sen nostanut esim. päältään pois jolloin se on mennyt oikealle kyljelleen.
Samaa mieltä. Lisäksi pitää huomioida, että jos skootteri liukuu maassa oikealla kyljellään, niin fysikaan lakien mukaan se etupyörä osoittaa oikealle, koske oikea sarvi ottaa liukuessa maahan.Rampo Edogawa kirjoitti:Otitko huomioon, että kolaroidessa siitä ohjaustangosta pidetään kiinni. Senhän voi vääntää vaikka mihin suuntaan. Jos vain tönäisee pelkän skootterin kumoon, niin totta kai se etupyörä saattaa liikkua holtittomasti. Lisäksi on mahdollista, että skootteria on yritetty nostaa pystyyn, jolloin ohjaustangon asento on saattanut muuttua. Vahinkojäljistä voi nyt kuitenkin sen päätellä, ettei skootteria tuupattu kumoon. Suora ohjaustanko viittaa siihen, että skootterilla joko ajettiin tai tankoon koskettiin onnettomuuden jälkeen, joka taas olisi mielestäni outoa ja epäloogista siinä tapauksessa, että joku olisi saanut päähänsä lavastaa onnettomuuden ja työntää sen vain alas mäkeä (kuten täällä on ehdotettu). Lisäksi kypärän paikka sopisi aika hyvin siihen, että sen kaatumisen jälkeen on jääty hetkeksi siihen mopon viereen ottamaan happea. Sen verran raju sen tällin on oltava. Jos se kypärä olisi jossain muualla, niin sepä olisi mielestä paljon epäilyttävämpää.kiusausko kirjoitti:Mä kokeilin tolla omalla raadolla kolme kertaa ns. täräyttää sen maahan kuten kolaroidessa se tärähtäisi ja jokaisella kerralla etupyörän yläkulma osoitti ylös viistoon vasemmalle.
Eikö tuo skootteri makaa tuon kaatuneen pystyriman päällä ohjaustanko ilmassa?
Tuo tosin hämää, että renkaiden jättämän painauman perusteella skootteri olisi mennyt melko kohtisuoraan pihaan katuun verrattuna...
Minusta huumeteoria on aina paikallaan. Niinkuin muutkin teoriat, kunhan se perustuu johonkin. Edes pyydettäessä.japittaja kirjoitti:Huumeet eivät todennäköisesti olekaan kuuluneet Karon elämään aikaisemmin. Nyt, kun mammakin on lähdössä reissuun ja isosiskokin jenkkilään, on saattanut koittaa Karolle ensikokeilun aika. Mahdollisesti aiemmin samalla viikolla Pynsän maisemissa Rosendahlin rannassa on tullut ensikontakti kavereihin, joilta voisi saada kokeilua varten ainetta (=bemumiehet). Tiedot, mistä aineita saa, on kerrottu Karolle ja toi Villilänniemikin bilepaikkana on "sattumalta " sopivan lähellä diilauspaikkaa eli Mustavuoren pysäkkiä. Illalla vähän dokausta ja pohjien rakentelua bileissä ja sen jälkeen kohti suurta seikkailua ja actionia Mustavuoren pysäkille eli diilauspaikalle. Loppu onkin sitten surullista kerrottavaa. Tää jutun kulku on sitten speku eikä kaikilta osin perustu faktoihin, ettei kukaan pääse siitä sanomaan.Pardon kirjoitti: 1. En jätä huumeita pois laskuista. Siihen asti, kun niistä ei ole todisteita, pidän ajatusta mahdollisena mutta en ainoana mahdollisuutena. Minusta Karoliinan naamasta ei näe mitään. Voi paljastua mitä tahansa suhteessa päihteisiin tai vaikka lääkkeisiin. Myös se, että hän ne eivät ole kuuluneet hänen elämäänsä.
Toisaalta niin kauan kun mitään todisteita ei ole, niin on hyvä että on huumeellinen ja huumeeton vaihtoehto samoista teorioista (jos mahdollista).
Lukemani mukaan kannabiksen kokeilu on nuorilla yleistä. Että jossain vaiheessa ovat kokeilleet. Sen verran vanha kunnon porttiteoria ilmeisesti pätee, että tupakki palaa ennen kuin marisätkä. Amsterdamin esimerkistä huolimatta suomalaisten kannabiskokeilut eivät käsittääkseni ole kahvia ja huumepullaa.
Itse olen valinnut tässä teoriapuolella sen linjan, että en lähde automaattisesti ehdottelemaan Karoliinalle kovin rajuja vetoja. On kuitenkin hyvin mahdollista, että hän ei ole eikä tule nytkään enempää känniin kuin paria päivää aikaisemmin torstaina. Jos hän on innokas uimaan tai innokas uimaan kännissä (uinut esim. Rosendahlin rannassa), niin miksei hän olisi uinut nytkin Villilänsaaressa.
Ja samaan perustuen: Jos hän osaa kysellä reittejä, järjestellä tapaamisia, niin minusta hän erottaa oikean ja vasemman ja osaa Villilästä kotiin.
Itse olen Helsingissä usein ihan pihalla. Mutta jos käännyn Mannerheimintieltä jonnekin, niin muistan käännyinkö oikealle vai vasemmalle. Tiedän, että Mansku ei tee valtavia mutkia. Joten jos löydän sille takaisin, tiedän kummasta suunnasta tulin. Vaikka esim. Töölössä voin nopeasti kadottaa tajun suunnista, myös siitä, missä suunnassa tuo Mannerheimintie olikaan.
Villilässä itsensä paikantamista helpottaa Pyhäjärvi, niinkuin olen sata kertaa sanonut. Kun kotiinpäin mennään, Pyhäjärvi on ja pysyy oikealla puolella. Nokiantiessä ei ole minusta mitään yllätystä, joka hämäisi. Oikealle palataan, motarin suuntaisesti.
Koska ei voi tietää, minkä kännisen virheen Karoliina tekisi, niin olen koittanut laatia teoriat niin, että hän ei tee mitään virhettä. Mutta että hänen tekonsa olisivat silti uskottavia.
Yksi kiistakapula on ollut tuo kirkuminen. Kaikissa minun teorioissani Karoliina voisi jossain vaiheessa apua huutamalla ja kirkumalla pelastaa itsensä. Tai hakkaamalla ovia.
Likolammenkadun näköalapaikalta hän pyrkisi pakoon tämä mielessä. Pakomatka vain päättyy ennenkuin kunnolla alkaakaan. Jostain syystä Karoliina ei pysty huutamaan. Minusta kaatuminen voi tehdä sen, vaientaminen voi tehdä sen ja pelko voi myös tehdä mykäksi. Tai hän saa jotain ääntä aikaan, mutta ei riittävästi. Tätä kuviteltua pakoa ennenhän häntä ei ole pakotettu mihinkään. Siihen asti hänellä ei ole ollut syytä huutaa. Nyt hän ei jostain syystä pysty. Painaminen nurmikkoon/tiehen, käsi suulle ja uhkaus: "Sulle käy pahasti, jos sä rupeet huutaan. Ymmärrätkö?"
Kyllä, ja käytännössä bemarimiehien löytyminen joko pelastaa lehdenjakajan ja bilepojat(pieni mahdollisuus myös bilepojat(tai pelkästään "Eero") + bemarimiehet kombinaatio) tai jäljelle jää vain lehdenjakaja( lehdenjakaja kuitenkin varmasti viettänyt aikaa kadulla skootterin sinne ilmestymisen aikoihin, talkkari ei.)Kirjoittaja Kirvesmies päivämäärä Su Elo 28, 2011 12:30 pm
Koska aikajänne on noin helkkarin lyhyt, niin KK:lla ei ole voinut olla muita kontakteja kuin bilepojat, bemarimiehet, lehdenjakaja ja talkkari
Luulis bemarimiesten löytyvän, aika nopeastikin(parinviikon sisään?..noilla tuntomerkeillä).