Taisit jo itsekin todeta tähän syyn: kun on paljon liikennettä, harvoin jää joku yksittäinen skootteristi/autoilija kummemmin mieleen. Etenkin kun tuohon aikaan yöstä saattaa ajella jo vähän väsyneenä. Nyt viikkoja tapauksen jälkeen voi monelle olla ylivoimaista muistaa, ketä tuli vastaan, tai edes sitä missä itse oli ko. ajankohtana.MissHolmes kirjoitti:Johtuen lukuisista tapahtumista Tampereella, oli tuona yönä normaalia enemmän kulkijaa.
Hämmästyttävää on se, ettei Karosta tai skootteria ajavasta nuoresta ole yhtään 100% varmaa silminnäkijähavaintoa.
Kuka tässä on mistään alkoholiongelmasta puhunut? Mutta minusta asia on kyllä niin, että jos viinaa on kyselty, sitä ollaan oltu myös vailla. Ei siitä niin kauan ole kun itsekin olin vielä alaikäinen ettenkö muistaisi, ettei sitä huvikseen pyydetty etenkään omasta mielestä "siisteiltä tyypeiltä", kyllä ne hakupyynnöt sen verran noloilta tuntuivat. Tai jos ei nyt nololta, niin ei niistä asioista kyllä ainakaan kovaan ääneen kailotettu "brassailemisen" merkeissä.MissHolmes kirjoitti:Minua ihmetyttää tuo ''viinaksien tuonti'' -keskustelu.
PB on sanonut Karon kyselleen kello yhden aikaa juotavaa. Kuitenkin bilepojat sanovat, että Karo odotteli selviävänsä, jotta uskaltautuisi mopoa ajamaan.
Pitäisin tuota alkon perään kyselyä teinitytön brassailuna vanhemmalle pojalle, koska jos jano olisi ollut suunnaton, ei Karo olisi mennyt nukkumaan, vaan olisi uhmallakin lähtenyt kohti kaupunkia ja niitä mestoja, jossa tiesi nuorison (ja pullojen) pyörivän.
Jos bilepoikien ja PB:n tarinoihin on luottaminen, on Karo minusta todellakin odotellut olevansa ajokunnossa. Ja se taas osoittaa harkintakykyä ja kertoo siitä, ettei tyttö ole voinut kovin hirveässä pöllyssä olla.
Tuntuu jotenkin julmalta, että 15-vuotiaasta puhutaan täällä kuin pahimmasta sienestä.
Montako tuon ikäistä oikeasti tiedätte, jolla olisi niin suuri alko-ongelma, että kuvaamannelainen visio saataisiin aikaiseksi?
Minusta tuo "selviämisen odottaminen" ei osoita mitään ihmeellistä harkintakykyä, ei Karolta eikä pojiltakaan sen puoleen. Omissa kaveriporukoissani on ainakin ollut kirjoittamattomana sääntönä että ketään ei päästetä minkään kulkuneuvon rattiin/yksin harhailemaan mihinkään kun tiedetään, että kuppia on otettu reilulla kädellä. Tunnettu tosiasia on, että rattijuoppoudesta voi narahtaa vielä naukkailun jälkeisenä päivänäkin. Itselleni ei tulisi mieleenkään päästää kaveria ajamaan, jos ennen tunnin "tirsoja" (tämä on kyllä saattanut olla myös ns. välikuolema eli puhdas sammuminen) tasapaino on ollut huono (kuten pojat ovat kertoneet), vaikkei nyt ihan pelti kiinni olisikaan ollut. Näin ajattelin myös 15-vuotiaana kun ensimmäisiä alkoholikokeilujani kavereiden kanssa tein.
No, tottahan tuo on niinkuin joku tuolla totesi että turha verrata kaikkea tapahtunutta että "itse en olisi tehnyt niin" ja "itse olisin tehnyt näin", mutta lähden olettamuksesta että näissä mainitsemissani seikoissa itse nimenomaan tekisin niinkuin useimmat muutkin ihmiset. Siksi ihmetyttää, miksi joku on ilmeisesti toiminut toisin.
Tuo "sieneksi leimaaminen" tuskin on ollut kenelläkään tässä tarkoituksena mm. Karoliinan humalatilan vahvuutta arvaillessa, mutta kyllä se vaan niin on että tuonikäisiä nuoria alkoholi kiinnostaa ja sitä tulee joskus otettua paljonkin, eikä siinä ole mitään ihmeellistä. Se ei kenestäkään vielä alkoholistia tee.