"Nyt nukun yöni hyvin"
2.10.2007 1:49
Vesa Keskinen vapautui raiskausepäilyistä.
- Nyt nautin tästä, sillä oikeus on voittanut. Nukun yöni hyvin ja sitten alamme miettiä kuinka vastaisuudessa voimme torjua tämän kaltaista terrorismia. Syyttäjän päätös oli itsestäänselvyys minulle,
Vesa Keskinen toteaa Iltalehdelle.
Päätöksen kuultuaan Keskinen meni äitinsä luo juttelemaan asioista. Sen jälkeen hän kävi lenkillä ja saunassa. Keskinen aikoo palata asianajajansa kanssa aiheeseen tiistaina. Keskisen mukaan asia ei jää tähän.
- Haluan koko totuuden julki. Uskon, että tästä tapauksesta tulee ennakkotapaus.
"Ei mitään hävettävää"
Keskinen ei toivo kenellekään samanlaista kohtaloa.
- Eihän tämäkään päätös ole mikään ylpeyden aihe. Edelleen toivon, että kaikki tutkintapöytäkirjat tuodaan avoimesti kansan nähtäviksi. Minulla ei niissä ole mitään hävettävää.
Raiskausepäily sai alkunsa helluntaina, kun 18-vuotias pohjalaisnainen saapui isosiskonsa kanssa Keskisen kartanoon Tuuriin. Keskinen itse kiisti raiskauksen.
Hän on kuitenkin myöntänyt poliisikuulusteluissa olleensa seksisuhteessa naisen kanssa.
Keskisen mukaan kaikki tapahtui sovussa ja yhteistuumin.
Nainen on kertonut poliisille olleensa tuolloin tiedottomassa tilassa. Nainen ja hänen perheensä tekivät tapahtuneesta rikosilmoituksen.
Ei tarpeeksi näyttöä
Kihlakunnansyyttäjä päätti olla nostamatta syytettä Keskistä vastaan epäillystä raiskauksesta ja seksuaalisesta hyväksikäytöstä.
Päätöksen mukaan rikoksesta epäillyn syyllisyyden tueksi ei ole riittäviä todennäköisiä syitä. Syyttäjä on katsonut, ettei esitutkinnan perusteella asianomistajan väitetystä tiedottomuuden tilasta ole ollut syytteen nostamiseen vaadittavaa näyttöä. Esitutkinta-aineisto on määrätty salassa pidettäväksi aineistoksi.
Helluntain tapahtumia Keskinen ei kadu.
- Ainoatakaan unetonta yötä en ole viettänyt, sillä omatuntoni on puhdas. Raiskausepäily raivostutti. Olin löysässä hirressä neljä kuukautta. Minut tässä raiskattiin.
JARI KUPIAINEN
[email protected]