Eikös äiti lähtenyt vasta lauantaina, jolloin Karon piti tavata hänet vielä ennen junan lähtöä, mutta ei vastannut äitinsä soittoihin.Mantua kirjoitti:Herää kysymys miksi ei uskaltanut mennä kotiin. Ketä kotona oli? Oliko äiti jo lähtenyt reissuun?
Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011
Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011
-
Mantua
Ja varsinkin tähän tapaukseen liittyen on ollut huomattavan paljon trolleja liikkeellä alusta lähtien, kuten jokainen varmasti muistaa; Karoliina on Tanskassa, R.I.P-ryhmät, demi.fi-sivun ja irc-gallerian huor*-keskustelut jne.Kurkkumaa kirjoitti:Ymmärrettävästi henkilö kirjoittaa facessa pikana erilaista tekstiä, kuin lausuessaan asiastaan näin painokkaasti. Kuitenkin sellaiset seikat, että karo onkin nyt KK ja sen lisäksi myös Tampereet ja Tuulokset on joka kohdassa systemaattisesti isoilla alkukirjaimilla poikkeaa aiemmasta kirjoitustavasta selvästi.mica73 kirjoitti:http://kkfb.foorumit.fi/viewtopic.php?f=2&t=2&start=10
PB:tarina häneltä itseltään :O
"No niin, nyt voidaan lopettaa sitten nämä keskustelut minusta. Olen kyllä ihan Tampereelta en mistään Tuuloksesta. Olin sopinut kyllä aiemmin jo hyvien ystävieni kanssa että menen viettämään aikaa heidän kanssaan Tuulokseen, koska nyt sattumoisin ennen tätä katoamista, minulla on ollut ihan tarpeeksi rankkaa. Ja mitkäs muut sitä voisi parantaa kuin omat hyvät ystävät. On kyllä totta, että majoitin hänet meille 28.8.-29.8 eli torstai - perjantai väliseksi yöksi koska hän ei uskaltanut mennä kotiin. Menin itse perjantaina 29.8. 6.00 töihin ja pääsin kello 14.00. Tulin kotiin ja pakkasin reppuuni vaatteita, ja lähdin Tuulokseen viettämään viikonloppua. Vietimme rauhallisen perjantai-lauantai illan heillä kotona. Lauantaina kävimme syömässä ja vaihdeltiin kasvotusten kuulumisia. Lauantai-sunnuntai yönä, kävimme ajelemassa. Lähdimme Tuuloksesta, menimme Lahteen, sieltä Riihimäelle ja noin 40km ennen Riihimäkeä sain soiton KK:lta. Pääsimme Hämeenlinnaa jossa vietimme aika paljon aikaa, ystävieni kavereiden seurassa. Pääsimme Tuulokseen noin klo 4.00 yöllä, join pari lonkeroa ja rupesin nukkumaan. Sunnuntaina iltapäivänä sain puhelin soiton (nimeämainitsematta KK:n parhaalta ystävältä (tai ainakin olettaisin)) että, KK:sta ei ole kuulunut/näkynyt mitään eikä hän vastaa puhelimeen. Lähdin siitä sitten noin tunnin päästä puhelin soitosta kohti Tamperetta ja kotia, toki huolissani, että mitähän nyt on tapahtunut. Huolissani olin siksi, että autoin häntä torstai-perjantai välisenä yönä, jolloin hän oli tosi huonossa kunnossa. Toivottavasti teille nyt aukeaa, että miksi minut on tähän liitetty. Ja toivottavasti ymmärsitte nyt, mikä on minun tilanne. Kiitos.
Petri Brusi"
Antaa vaikutelman, että on joko perehtynyt ajatukseensa todella huolella tai sitten kirjoittaja ei ole sama. Mikä sitten sekän ei sulkisi pois mahdollisuutta että Brusi itse on kirjoituksen hyväksynyt ennen julkaisua.
Ja Kurkkumaa nyt vain on sellainen skeptikko, että epäilee paljon kaikkea sitä mitä netissä näkee
Tulee vaan mieleen se muhoksen tapaus mikä tässä aika vasta oli...selviäispä tää nyt pian niin pääsee omaiset hautaamaan K.K:n..ikävä kyllä en usko että tyttö löytyy hengissä,vaikka toivon että löytyisi.
-
Mantua
Jokainen voi kuvitella omalla kohdalleen tilanteen, jossa näkee kolaroidun skootterin vilkkupäällä (moottori hyrisemässä?) rikkoontuneen aidan vieressä. Ekana tulee kyllä mieleen MENNÄ TARKASTAMAAN ONKO JOKU LOUKKAANTUNUT, eikä ajaa ohi.Kyllikki S kirjoitti:jukester kirjoitti: Ja vielä se, ettei jakaja muka reagoinut oman kertomansa mukaan kaatuneeseen skootteriin kuin epämääräisellä huomiolla.
Mahdottomalta tuntuu myös, että postinjakaja olisi saanut jonkun kaverin auttamaan ruumiin kätkemisessä keskellä yötä. Ei vaan voi olla mahdollista, soitella muina miehinä, että tuupa vähän hjelppimään.
Saatika, että kertoisi puhelimessa jo syyn, että tarviis kätkee yks teinitytön ruumis. Ei kukaan suostuisi tekemään sellaista edes kaverin takia, tuolla lailla varoittamatta (eri asia jos on tilanteessa mukana alusta asti, ja tilanne ikään kuin vain etenee siten, jolloin on jo väistämättä jutussa mukana ja pelko lisää motivaatiota peitellä tapahtunut).
Surullista tosiaan, että KK ehkä haki turvaa PB:stä, että saisi yöpaikan uudemmankin kerran. Ei halunnut mennä kotiin. Eikö KK:lla ollut naispuolista ystävää, jonka luo olisi voinut mennä vaikka keskellä yötä? Jotenkin tytöstä tulee hieman yksinäinen kuva, sekin ihmetytti minua alusta asti, että oli ollut poikien kanssa kokonaan ilman tyttöseuraa. Tietysti, onhan sekin noloa, jos pitää kaverin luo humalassa mennä, mutta parempihan sekin on kuin jäädä minne sattuu yöksi.
Surullista tosiaan, että KK ehkä haki turvaa PB:stä, että saisi yöpaikan uudemmankin kerran. Ei halunnut mennä kotiin. Eikö KK:lla ollut naispuolista ystävää, jonka luo olisi voinut mennä vaikka keskellä yötä? Jotenkin tytöstä tulee hieman yksinäinen kuva, sekin ihmetytti minua alusta asti, että oli ollut poikien kanssa kokonaan ilman tyttöseuraa. Tietysti, onhan sekin noloa, jos pitää kaverin luo humalassa mennä, mutta parempihan sekin on kuin jäädä minne sattuu yöksi.
Tottakai Faceen kirjoitetaan lyhyet kommentit erilailla kuin tämän tyyppinen "tiedoite", joka varmasti oikoluetaan ja mietitään huolella ennen julkaisua. Mielestäni yliskeptikointia.Kurkkumaa kirjoitti:
Ymmärrettävästi henkilö kirjoittaa facessa pikana erilaista tekstiä, kuin lausuessaan asiastaan näin painokkaasti. Kuitenkin sellaiset seikat, että karo onkin nyt KK ja sen lisäksi myös Tampereet ja Tuulokset on joka kohdassa systemaattisesti isoilla alkukirjaimilla poikkeaa aiemmasta kirjoitustavasta selvästi.
Antaa vaikutelman, että on joko perehtynyt ajatukseensa todella huolella tai sitten kirjoittaja ei ole sama. Mikä sitten sekän ei sulkisi pois mahdollisuutta että Brusi itse on kirjoituksen hyväksynyt ennen julkaisua.
Ja Kurkkumaa nyt vain on sellainen skeptikko, että epäilee paljon kaikkea sitä mitä netissä näkee
-
AnnoDomini
- Alibin satunnaislukija
Tässä täytyy nyt ns. "nostaa kissa pöydälle"!
Kun nyt ketään tekijää ei tuosta sumasta näyttäisi löytyvän, niin katse kohdistuisi Karon lähipiiriin,
siskoon, isään, sukulaisiin, tuttuihin, jotka eivät ole tulleet esille.
Ja senhän ymmärtää, ( tai siis ei ymmärrä ollenkaan ),jos täytyisi suojella jotain hyvin läheistä,
olkoonkin vaikka murhamies. Suvussa riitoja, pelkoja salailuja ynnä muuta.
Joskus hyvääkin tarkoittava asia, voi lopulta saada yllättävän ikävän käänteen.
Ennenkin, kautta maailman sivu näitä on tapahtunut, joko tahattomasti tai tarkoituksella.
Kuka siellä suvun sisällä uskaltaa paljastaa kenet, kun on oma henkikin kyseessä?
Mietippäs tätäkin näkökulmaa?
Useinhan tekijä löytyy uhrin lähipiiristä, eli on hyvinkin tuttu!
--
ps. ja jos joku vaikka onkin auttanut edellisenä yönä yösijan suhteen tässä tapauksessa Karoa,
ei sekään mielestäni vielä sulje pois sitä, etteikö ko.henkilö tietäisi jotain katoamisyön tapahtumista.
Jotenkin vaan tuntuu siltä, että omaa naamaa tässä pestään, valitettavasti!
Kun nyt ketään tekijää ei tuosta sumasta näyttäisi löytyvän, niin katse kohdistuisi Karon lähipiiriin,
siskoon, isään, sukulaisiin, tuttuihin, jotka eivät ole tulleet esille.
Ja senhän ymmärtää, ( tai siis ei ymmärrä ollenkaan ),jos täytyisi suojella jotain hyvin läheistä,
olkoonkin vaikka murhamies. Suvussa riitoja, pelkoja salailuja ynnä muuta.
Joskus hyvääkin tarkoittava asia, voi lopulta saada yllättävän ikävän käänteen.
Ennenkin, kautta maailman sivu näitä on tapahtunut, joko tahattomasti tai tarkoituksella.
Kuka siellä suvun sisällä uskaltaa paljastaa kenet, kun on oma henkikin kyseessä?
Mietippäs tätäkin näkökulmaa?
Useinhan tekijä löytyy uhrin lähipiiristä, eli on hyvinkin tuttu!
--
ps. ja jos joku vaikka onkin auttanut edellisenä yönä yösijan suhteen tässä tapauksessa Karoa,
ei sekään mielestäni vielä sulje pois sitä, etteikö ko.henkilö tietäisi jotain katoamisyön tapahtumista.
Jotenkin vaan tuntuu siltä, että omaa naamaa tässä pestään, valitettavasti!
No tuo olisi kutakuinkin ainoa tapa, millä homma voisi toimia. Mutta kamalan riskin postinjakaja olisi ottanut, kuljettamalla muista autoista erottuvassa postiautossa humalaista teinityttöä. Ja miksi aloittaa juuri nyt...postinjakajathan törmäävät varmasti useinkin humalaisiin naisiin ja tyttöihin.Mantua kirjoitti:Itse näen asian niin, että postinjakaja poiminut yksin, tai avustajansa kanssa Karoliinan ohimennen kyytiin. Sanonut menevänsä samaan suuntaan ja, että "saat lämmitellä tässä autossa samalla kun teen kierroksen loppuun". Karoliina voinut nukahtaa sekavuustilansa tai lämpimään pääsyn johdosta autoon (kuten Mikkelin taksisurma) ja postinjakaja hoitanut kierroksensa loppuun. Karoliinan joko vapaaehtoisesti ollessa hereillä autossa loppukierroksen ajan, tai nukkuessa, on postinjakajalla ollut aamutunneille asti aikaa toimia. Jos hän näki tilaisuutensa tulleen, ei hän taustansa turvatakseen olisi voinut jättää työkierrostaan kesken.
Postinjakajahan ei myöskään itseänsä paikalle millään tavalla järjestänyt, vaan teki vain työtään. Tässä mielessä hän on aivan tavallinen, satunnainen, työtätekevä ihminen...voi kysyä mikä on todennäköisyys että tälläinen ihminen olisi syyllinen? Itse itselleni vastaten: häviävän pieni.
Tarkastatko lainauksesi, nyt vaikuttaa että ko lause on minun kirjoittamani, vaikkei se sitä ole. Kiitos.Mantua kirjoitti:Jokainen voi kuvitella omalla kohdalleen tilanteen, jossa näkee kolaroidun skootterin vilkkupäällä (moottori hyrisemässä?) rikkoontuneen aidan vieressä. Ekana tulee kyllä mieleen MENNÄ TARKASTAMAAN ONKO JOKU LOUKKAANTUNUT, eikä ajaa ohi.Kyllikki S kirjoitti:jukester kirjoitti: Ja vielä se, ettei jakaja muka reagoinut oman kertomansa mukaan kaatuneeseen skootteriin kuin epämääräisellä huomiolla.
-
Spekultantti
- Theo Kojak
Niinpä. Jos hän olisi tytön nähnyt, niin olisi varmaan luullut asuvan taloissa tms, eikä tulisi mieleenkään ruveta siinä pihassa ahdistelemaan lehdenjakelun lomassa. Pitää muistaa, ettei 31.7. ollut vielä liikkeellä "kohta katoava Karoliina Kesti", vaan kuin kuka tahansa nuori, matkalla jonnekin.jukester kirjoitti:Itse en usko postinjakajan osallisuuteen ollenkaan. Kaveri on ollut töissä, ja postinjako kesken... millä ihmeellä hän olisi tuosta vaan kesken työvuoron napannut jonkun teinitytön, tehnyt tälle tekosensa, kätkenyt ruumiin, ja jatkanut sitten postireittiään (jotenkin vielä aikataulussakin), ihan vaan muina miehinä. Kuulostaa erittäin kaukaa haetulta. Liiankin kanssa.
Olen yksi niistä monista tälläkin palstalla, jotka eivät ole ollenkaan vakuuttuneita siitä, että Karo on koskaan poistunut bilepaikalta, puheluista ym. huolimatta. Musta tuntuu, että jotain on tapahtunut bilepaikassa ja ruumiista on hommauduttu eroon mahdollisimman nopeasti, esim. järveen upottamalla. Eivät ne ruumiit sieltä vesistöstä välttämättä kovin helposti löydy.
-
Mantua
Kyllä ainakin ystäväni, kaksi miestä, jakavat lehtiä yöisin kahdestaan omalla autollaan. Ja ihan virallisesta työstä toisella kyse. Toinen on vaan seurana- välillä ryyppäämässä auton kyydissä ja musiikki soi. En näe siinä mitään ihmeellistä, vaikka tuskin työnantaja sen sallisi. Salaahan nämä tuntemani kaveruksetkin sitä tekevät, sillä firma maksaa bensat. Kuka valvoo? Ei täällä Jyväskylässä ainakaan kukaan, sillä kuka kantelee? Ei kukaan. Ja tätä jatkunut pari vuotta. Ja on ollut misujakin kyydissä. Viikonloppuisin toiminut jopa pimeän taksina, ei kuitenkaan virallisena sellaisena, mutta jos jonkin sortin tuttuja sattunut sopivasti hollille.tunis87 kirjoitti:Mahdottomalta tuntuu myös, että postinjakaja olisi saanut jonkun kaverin auttamaan ruumiin kätkemisessä keskellä yötä. Ei vaan voi olla mahdollista, soitella muina miehinä, että tuupa vähän hjelppimään.Saatika, että kertoisi puhelimessa jo syyn, että tarviis kätkee yks teinitytön ruumis. Ei kukaan suostuisi tekemään sellaista edes kaverin takia, tuolla lailla varoittamatta (eri asia jos on tilanteessa mukana alusta asti, ja tilanne ikään kuin vain etenee siten, jolloin on jo väistämättä jutussa mukana ja pelko lisää motivaatiota peitellä tapahtunut).
Mutta eihän sitä tiedä millainen tämä tamperelainen postinjakaja on. Hänellä voi olla erilainen tapa. Mutta itse en näe yllämainitsemassani mitään erikoista, sillä lähipiiriini tosiaan kuuluu tuollaiset veikkoset.
-
Mantua
Spekultantti kirjoitti:Niinpä. Jos hän olisi tytön nähnyt, niin olisi varmaan luullut asuvan taloissa tms, eikä tulisi mieleenkään ruveta siinä pihassa ahdistelemaan lehdenjakelun lomassa. Pitää muistaa, ettei 31.7. ollut vielä liikkeellä "kohta katoava Karoliina Kesti", vaan kuin kuka tahansa nuori, matkalla jonnekin.jukester kirjoitti:Itse en usko postinjakajan osallisuuteen ollenkaan. Kaveri on ollut töissä, ja postinjako kesken... millä ihmeellä hän olisi tuosta vaan kesken työvuoron napannut jonkun teinitytön, tehnyt tälle tekosensa, kätkenyt ruumiin, ja jatkanut sitten postireittiään (jotenkin vielä aikataulussakin), ihan vaan muina miehinä. Kuulostaa erittäin kaukaa haetulta. Liiankin kanssa.
En ole tarkoitattanut että postinjakaja olisi tytön asutuksen kohdalla huomannutkaan. Ja vaikka olisi, niin eiköhän Karoliina olisi miehelle tilanteensa kertonut ja sen, että kotiin on pitkä matka. Kuultuaan tiedon, että ei asu lähellä ja ehkäpä jopa Karoliinan kyytiehdotuksen jälkeen, on postinjakajalla ollut mahdollisuus noukkia Karoliina kyytiin jne.
^
^Mantualle: Vaikka joku yksittäinen tapaus olisikin, niin en usko että se kauhean yleistä kuitenkaan olisi.
^Mantualle: Vaikka joku yksittäinen tapaus olisikin, niin en usko että se kauhean yleistä kuitenkaan olisi.
-
HerloCCi Solmunen
- Theo Kojak
Minä en nettiin kirjoitettuihin "matkakertomuksiin" kovin hevin ala uskomaan tai niistä kellekään alibia laatimaan. Se, että on pyöritty kuitenkin kohtalaisen lähellä Tamperetta ei jätä minua ihan kokonaan rauhaan.
Ja tekstistä minulle tulee sellainen olo että PB:llä oli jollain tapaa KK:n luotto. Hän oli kerran (ainakin julkisesti ilmoittanut) jeesanneensa Karoliinaa. Tämä on toinen asia joka hieman häiritsee. Pitäisi tietää mikä oli oikeasti Karoliinan ja PB:n välinen "suhde". Mitä mahdollisesti huolenpito tai juoman tarjoaminen "maksoi"?
Oliko se, ettei PB kuitenkaan (sanojensa mukaan) hankkinutkaan KK:lle lisää juotavaa jollain tavalla KK:lle epäluottamus lause. Ja yksi naula lisää itsetuhoisuuden arkkuun.
Olen alkupuolella ketjua ollut itsemurhan kannalla ja taas tämä kirjoitus nosti sen yhdeksi vaihtoehdoksi.
Eikö noin raju ryyppääminen ole osa itsetuhoista käytöstä?
Ja tekstistä minulle tulee sellainen olo että PB:llä oli jollain tapaa KK:n luotto. Hän oli kerran (ainakin julkisesti ilmoittanut) jeesanneensa Karoliinaa. Tämä on toinen asia joka hieman häiritsee. Pitäisi tietää mikä oli oikeasti Karoliinan ja PB:n välinen "suhde". Mitä mahdollisesti huolenpito tai juoman tarjoaminen "maksoi"?
Oliko se, ettei PB kuitenkaan (sanojensa mukaan) hankkinutkaan KK:lle lisää juotavaa jollain tavalla KK:lle epäluottamus lause. Ja yksi naula lisää itsetuhoisuuden arkkuun.
Olen alkupuolella ketjua ollut itsemurhan kannalla ja taas tämä kirjoitus nosti sen yhdeksi vaihtoehdoksi.
Eikö noin raju ryyppääminen ole osa itsetuhoista käytöstä?
Olemme kaikki syyllistyneet suureen rikokseen-suureen rikokseen olla elämättä elämää täydesti. (H. Miller)