Teemu Puumala 17 v. - katosi Tampereella 2007
Re: Teemu Puumala 17 v. katosi Tampereella 2007
Tulipa ihan muistin virkistykseksi katsottua tuo Teemun jakso uudestaan elävästä arkistosta. Se, että kavereita kuullaan vasta kuukausien päästä katoamisesta, on juuri näitä asioita jotka syystäkin hämmästyttää yleisöä. Miksi Teemun kavereita ei kuultu heti? Tähän Kallioniemi ei anna kunnon selitystä Kadonneissa. Kaiken järjen mukaan kadonneen seurassa viimeksi olleita pitäisi kuulla ensi tilassa. Sekin oli kovin arveluttavaa, että Teemun perään eivät kaverit soitelleet kun oli lähtenyt tästä asunnosta jossa oli iltaa viettämässä. Eiköhän se olisi teletunnistetiedoista selvinnyt jos olisivat kyselleet perään että pärjäätkö. Ei siis oltu soiteltu edes vaikka Teemun avaimet jäi sinne kaverin asuntoon. Ohjelmassa nousi esiin huumejutut, joten jotain siellä on tapahtunut sellaista mikä ei päivänvaloa kestä, joko Teemun surmaaminen, huumeiden välitystä/käyttöä tai noita kaikkia.
^ Mitäs sitä perään soittelemaan kun eihän kuollu enää puhelimeen vastaa. Nää kys. Teemun 'kaverit' on tän tienneet koska ovat itse vastuussa tavalla tai toisella.
-
LAWoman
- Christopher Lorenzo
Ja tämähän kertoisin kaiken. Siksi olisikin pitänyt kysellä ja tutkia teletiedot. Jos eivät ole soitelleet niin eiköhän ole tiedetty ettei mies enää hengissä ole. Daah. Ei olisi uskonut, että tuollaista rautalankaa pitää vielä vääntää tässä vaiheessa ketjua.
Se muuten kiinnostaisi edelleen, että löytyikö sen lammen keskeltä jotain missä se "jokin törötteli" oudosti esiin
Se muuten kiinnostaisi edelleen, että löytyikö sen lammen keskeltä jotain missä se "jokin törötteli" oudosti esiin
There's a killer on the road
His brain is squirmin' like a toad
Take a long holiday
Let your children play
If ya give this man a ride
Sweet memory will die
Killer on the road, yeah.
His brain is squirmin' like a toad
Take a long holiday
Let your children play
If ya give this man a ride
Sweet memory will die
Killer on the road, yeah.
Silloin kun Teemu katosi, pari palstamillimetriä ja kuva riitti ilmoittamaan ihmisille, oletteko nähneet poikaa, kotona kaivattaisiin. Montaakaan (?) ulkopuolista ihmistä ei kiinnostanut koulunsa keskeyttänyt, elämässään hukassa oleva nuori mies, jota ei ole vielä tänäkään päivänä löydetty. Kyllä routa ajaa porsaan kotiin, ajateltiin.
Karoliinan kadotessa kukaan ei tiennyt missä hän voisi olla, lehtien lööpit huuti viikosta toiseen, poliisit laukkasivat koirien kanssa metsissä ja ties missä apunaan vapaaehtoisia, haettiin bemarimiehiä, haastateltiin viimeisen illan seuruetta, itketettiin koko Suomea, perustettiin facebook-ryhmiä, muistotilejä sun muuta.
Miksi Teemua ei alettu hakemaan yhtä isolla kokoonpanolla kun Karoliinaa hänen kadottuaan? Miksei Teemun katoaminen aiheuttanut suuretsintää jossa oli mukana Vapepa, poliisi, pelastuslaitos, koiria, helikopterit ym. kuten Karoliinan tapauksessa. Vai luokitellaanko katoamiset jotenkin "eri kasteihin" joissa toisia etsitään ja toisia ei. Ilmeisesti. Suututtaa.
Karoliinan kadotessa kukaan ei tiennyt missä hän voisi olla, lehtien lööpit huuti viikosta toiseen, poliisit laukkasivat koirien kanssa metsissä ja ties missä apunaan vapaaehtoisia, haettiin bemarimiehiä, haastateltiin viimeisen illan seuruetta, itketettiin koko Suomea, perustettiin facebook-ryhmiä, muistotilejä sun muuta.
Miksi Teemua ei alettu hakemaan yhtä isolla kokoonpanolla kun Karoliinaa hänen kadottuaan? Miksei Teemun katoaminen aiheuttanut suuretsintää jossa oli mukana Vapepa, poliisi, pelastuslaitos, koiria, helikopterit ym. kuten Karoliinan tapauksessa. Vai luokitellaanko katoamiset jotenkin "eri kasteihin" joissa toisia etsitään ja toisia ei. Ilmeisesti. Suututtaa.
Mä olen kummastellut samaa ja mietin, miksi itsekin syyllistyn moiseen kaksinaismoralistiseen ihmisistä välittämiseen. Ehkäpä taustalla pätee se biologinen ajattelu että "drop-outien", heikkojen, sietääkin delata luonnon järjestystä pilaamasta??
Olen miettinyt sitäkin että miksei vaikka kerran vuodessa järjestettäisi suuretsintöjä kadonneiden löytämiseksi?? Tiedän että sellainen maksaa hunajaa ja olisi vaikea toteuttaa, mutta kyllä yhteiskunnassa typerämpiinkin asioihin hassataan koko ajan rahaa. Nyt maailmalla elää miljoonia ihmisiä kenties lopun elämäänsä epävarmuudessa eivätkä jotkut saa koskaan tietää kadonneiden kohtaloa. Tuskin se auttaa enää yhtään mitään että pyydetään vihjeitä vain, koska aika pienellä todennäköisyydellä joku 30 vuotta sitten kadonnut tulisi yhtäkkiä vastaan kadulla??
Olen miettinyt sitäkin että miksei vaikka kerran vuodessa järjestettäisi suuretsintöjä kadonneiden löytämiseksi?? Tiedän että sellainen maksaa hunajaa ja olisi vaikea toteuttaa, mutta kyllä yhteiskunnassa typerämpiinkin asioihin hassataan koko ajan rahaa. Nyt maailmalla elää miljoonia ihmisiä kenties lopun elämäänsä epävarmuudessa eivätkä jotkut saa koskaan tietää kadonneiden kohtaloa. Tuskin se auttaa enää yhtään mitään että pyydetään vihjeitä vain, koska aika pienellä todennäköisyydellä joku 30 vuotta sitten kadonnut tulisi yhtäkkiä vastaan kadulla??
"You say stick to the highway. I say we should take my shortcut.
Why don't we just flip a coin?"
Why don't we just flip a coin?"
Mulla on ihan sama tuntuma. Samassa koulussa ollut nykyinen laitapuolen kulkija katosi vuosia sitten...missään ei kysellä, eikä kaivata.
Mitenkäpä sitä esim. Valtio haluaisi tällaisia toistuvia suuretsintöjä rahoittaa, kun Reino Savukoskenkaan tärkeä työ ei tarpeeksi kiinnostanut Valtiota. Olisi ollut ehdottomasti paremman rahoituksen kohde kuin moni muu.Crishelle kirjoitti:Mä olen kummastellut samaa ja mietin, miksi itsekin syyllistyn moiseen kaksinaismoralistiseen ihmisistä välittämiseen. Ehkäpä taustalla pätee se biologinen ajattelu että "drop-outien", heikkojen, sietääkin delata luonnon järjestystä pilaamasta??
Onnellisuutta on se ettei vituta ihan joka päivä.
Niinpä... se surettaakin että yhteiskunta on nykyään niin talous-, ja yksilökeskeinen. Kunhan johtajien omat perseet on turvattu, kukin saa jäädä tyystin oman onnensa nojaan.Virdon kirjoitti:Mitenkäpä sitä esim. Valtio haluaisi tällaisia toistuvia suuretsintöjä rahoittaa, kun Reino Savukoskenkaan tärkeä työ ei tarpeeksi kiinnostanut Valtiota. Olisi ollut ehdottomasti paremman rahoituksen kohde kuin moni muu.Crishelle kirjoitti:Mä olen kummastellut samaa ja mietin, miksi itsekin syyllistyn moiseen kaksinaismoralistiseen ihmisistä välittämiseen. Ehkäpä taustalla pätee se biologinen ajattelu että "drop-outien", heikkojen, sietääkin delata luonnon järjestystä pilaamasta??
Mielestäni Teemun katoamistapaus olisi ansainnut enemmän julkisuutta. Listaan muutaman kohdan:Nemesia kirjoitti:Miksi Teemua ei alettu hakemaan yhtä isolla kokoonpanolla kun Karoliinaa hänen kadottuaan? Miksei Teemun katoaminen aiheuttanut suuretsintää jossa oli mukana Vapepa, poliisi, pelastuslaitos, koiria, helikopterit ym. kuten Karoliinan tapauksessa. Vai luokitellaanko katoamiset jotenkin "eri kasteihin" joissa toisia etsitään ja toisia ei. Ilmeisesti. Suututtaa.
- Facebook oli tuolloin vähemmän hyödynnetty tiedotuskanava mitä se on nyt
- oliko tiedotusvälineillä tuolloin jotakin muuta kirjoitettavaa?
- Teemu oli vielä alaikäinen (17 v.)
- jne.
Onkohan kukaan esittänyt laskelmaa siitä, että mitä maksaa se, että kadonnut pysyy kateissa (kun voisi kerralla pitää laajemmat etsinnät), ja juttua pengotaan silloin tällöin arkistosta vuosien aikana, ja lopuksi todetaan, että "pysyy kateissa, ei löydy ei." Toki rahan edelle menee inhimillinen hätä, mutta rahaakin pitää välillä ajatella, koska se on rajallinen luonnonvara.Virdon kirjoitti:Mitenkäpä sitä esim. Valtio haluaisi tällaisia toistuvia suuretsintöjä rahoittaa, kun Reino Savukoskenkaan tärkeä työ ei tarpeeksi kiinnostanut Valtiota. Olisi ollut ehdottomasti paremman rahoituksen kohde kuin moni muu.
Mielestäni Reino Savukosken toiminta olisi pitänyt rahoittaa esim. sisäasianministeriön budjetista, koska hän hoiti pelastuslaitoksille ja poliisille kuuluvia tehtäviä. Varmaankin byrokratia esti rahoituksen. Kävikö niin, että Savukosken osaamista ei kukaan ottanut jatkaakseen?
Yhteiskunnasta ei ole löytynyt ketään puuhamiestä/-naista viemään asiaa eteen päin. Valitettavasti täytyy todeta, että Suomessa sisäinen turvallisuus on löyty laimin.Crishelle kirjoitti:Niinpä... se surettaakin että yhteiskunta on nykyään niin talous-, ja yksilökeskeinen. Kunhan johtajien omat perseet on turvattu, kukin saa jäädä tyystin oman onnensa nojaan.
Minä juon viinaa ainoastaan silloin, kun minulla on juhlapäivä. Silloin minulla on juhlapäivä, kun minulla on viinaa!
-
Spekultantti
- Theo Kojak
Re:
Tämä lainaus ihan tuolta viestiketjun ensimmäiseltä sivulta vuodelta 2007. Eli kyllä on etsitty, mutta tuohon aikaan sosiaalinen media (facebook yms) ei tosiaan vielä näytellyt sellaista osaa kuin nykyisin.lost kirjoitti:Täällä Tampereella näin bussista sähkökaappiin kiinnitetyn kuvallisen katoamisilmoituksen Teemusta. Koko Tampereelta poikaa siis etsitään, sillä tämä ilmoitus oli n. 13 kilometrin päässä Tampereen keskustasta.
Ei se, että nyt kohutaan heti kaikista kadonneista, ole keltään aiemmin kadonneelta pois! Aika vain on toinen. Suuri yleisö ei ole mikään yhtenäinen joukkio jossakin torilla, vaan meitä eri puolilla Suomea eleleviä ihmisiä. Jos tarpeeksi moni alkaa keskustella ympäristönsä kanssa, kirjoittaa nettiin jne., juttu nousee myös lööppeihin ja muuhun julkisuuteen. Mikään ei estä rummuttamasta Teemu Puumalan katoamisesta ja kohtalosta. Jos joku jotakin tietää, niin tieto jakoon! Ehkä keissi avataan uudelleen ja löytyy uusia johtolankoja.
Ihan mielenkiinnosta kysyn, että miten tämä mielestäsi tulisi järjestää? Kadonneiden etsiminen, etenkin vuosien päästä, on kuin etsisi neulaa heinäsuovasta. On pakko olla joku tieto ja konkreettinen paikka, josta etsiä - ja silti voi jäädä huomaamatta. Ei millään ihmismäärällä ole mahdollista koluta kaikkia Suomen metsiä ja järviä, johan sen järkikin jo sanoo.Crishelle kirjoitti: Olen miettinyt sitäkin että miksei vaikka kerran vuodessa järjestettäisi suuretsintöjä kadonneiden löytämiseksi??
Teemun tapauksessa on sentään pieni aavistus, mitä olisi voinut sattua (kaverit). Mutta entäpäs nämä täysin tuhka tuuleen kadonneet; Raisa, Piia..?
Jos oletetaan että Teemu on maastossa ja myös Piia R. ja Raisa, niin korkeintaan luunkappaleita on enää jäljellä joita ehkä joskus voi löytyä, näin ollen ainakaan ruumiskoirista ei paljon apua esimerkiksi Teemun tapauksessa ole, varsinkin kun katoamiseen todennäköisesti liittyy rikos ja ruumis näin ollen hyvin piilotettu/ hävitetty.
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)
Pitää melko hyvin paikkansa.vivy kirjoitti:Kadonneiden etsiminen, etenkin vuosien päästä, on kuin etsisi neulaa heinäsuovasta.
vivy kirjoitti:On pakko olla joku tieto ja konkreettinen paikka, josta etsiä - ja silti voi jäädä huomaamatta. Ei millään ihmismäärällä ole mahdollista koluta kaikkia Suomen metsiä ja järviä, johan sen järkikin jo sanoo.
Se on totta, että jokaista Suomen neliömetriä on mahdoton tutkia. Yleensähän etsinnöissä luotetaan todennäköisyyksiin eli etsintöjä suoritetaan alueilla, joissa kadonnut henkilö todennäköisimmin on liikkunut tms. Jos tietyllä alueella on useampikin henkilö kateissa (esim. Tampereella Raisa, Teemu...), niin silloin kannattaa yhdistää etsintöjä, joiden avulla etsittävät alueet voivat olla laajempia kuin tapauksissa, joissa etsittävänä on ainoastaan yksittäinen henkilö (näin varmaan on tehtykin).
Näin varmaan onkin, että luunkappaleisiin eivät ruumiskoirien aistit enää pure. Etsijöiden kannalta luunkappaleissa olisi enää se toivo, jos ne (luunkappaleet siis) olisivat näkyvillä ilman kaivauksia, kuten esim. maan pinnalla, ojan pohjalla jne. Tai sitten havaitaan maastossa kohta, jossa näkyy selvästi myllerretty maa (=hauta). Maastoetsintöjen pääasiallisin työkalu taitaa edelleen olla ihmisen näköaisti.matlockb kirjoitti:Jos oletetaan että Teemu on maastossa ja myös Piia R. ja Raisa, niin korkeintaan luunkappaleita on enää jäljellä joita ehkä joskus voi löytyä, näin ollen ainakaan ruumiskoirista ei paljon apua esimerkiksi Teemun tapauksessa ole, varsinkin kun katoamiseen todennäköisesti liittyy rikos ja ruumis näin ollen hyvin piilotettu/ hävitetty.
Minä juon viinaa ainoastaan silloin, kun minulla on juhlapäivä. Silloin minulla on juhlapäivä, kun minulla on viinaa!
-
Täysi Purenta
- Andy Sipowich NYPD
Luu on luojan kiitos lujaa ainetta. Se saa olla vaikka säille paljaana ilman että se ihan ensihätään lähtisi maatumaan. Jos se vielä on yhtään suojassa tai haudattuna siististi, se säilyy vuosikymmeniä. Sopivaan maaperään haudattuna luut saattavat löytyä suorastaan virheettömässä kunnossa. On siis mahdollista että pitkänkin ajan päästä joku hirvimies kompastuu luulöytöön ja yhden kadonneen spekuloinneille saadaan piste.
Mua jotenkin ihmetetyttää tämä Teemun tapaus kun ei ole ratkennut vieläkään vaikka kaikki täällä Tampereella Teemun kaveripiirissä tietävät että tämä kaveriporukka sen teilas ja hävitti ruumiin vähän matkan päähän. Kaverit jotka iltaa Teemun kanssa viettivät eivät ole enään tekemisissä keskenään, asuvat muilla paikkakunnilla joten syyllisyys kalvaa. Kun ajatellaan Karoliina Kestin tapausta jossa se pienen pieni lutakko käytiin läpi koiran kanssa, luotaimen ym. ja silti Karoliinan ruumis ei löytynyt ja kyseessä oli TUORE tapaus,koiralle tuore haju sekä todella lähellä skootteria lopullisesti lepäsi.
Eli uskon että Teemu on siellä lähilammessa/ sen ympäristössä mutta ei poliisin haaviin tarttunut vaikka sitäkin naarailtiin .. Kaikki viittaa kaverien syyllisyyteen mutta mikään ei todista niin hyvin että koppi kutsuis vaikkakin yksihän niistä ainakin tuomiota istuu jostain muusta rikoksesta.